OVer je OV-Chipkaart #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Grappig... even een boze mail terugsturen na een onterecht afgewezen restitutie (tja, ik gaf toch aan met een TrajectVrij van NS buiten traject te reizen, dan heeft het weinig zin om in het systeem te zoeken naar teveel afgeschreven saldo :P ) en opeens kon de Connexxion klantenservice binnen 24 uur reageren, excuses aanbieden, alsnog de claim goedkeuren en een restitutie klaarzetten.
Zouden ze bang geweest zijn dat ik echt een factuur gestuurd had voor de bestede uren om hen van hun fout te overtuigen? Dat was maar een grapje in m'n mail... :P

Nou reis ik gelukkig ook weleens op saldo met ander OV op die kaart, want de restitutie van € 5,22 zetten ze dus doodleuk als saldo klaar. Daar zou een reiziger die z'n TrajectVrij alleen in de trein gebruikt weinig aan hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door webguy »

Moet je sowieso dat dus niet bij NS oplossen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

NS verwees me naar Connexxion omdat daar de reis mee gemaakt was... Komt op mij ook logisch over trouwens: NS is hier alleen maar een doorgeefluik om die rit op de factuur te plaatsen en de ritprijs naar Connexxion door te betalen. En 'tis allicht handig als Connexxion middels die klacht ook op de hoogte komt van een systeemfout bij hen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

Vandaag met de trein van Zaandam naar Eindhoven en terug geweest. Mijn medereiziger heeft zich volgens mij prima vermaakt met de gezichtsuitdrukkingen en handelingen van de HC's, die een beetje leken te worstelen met de vervoersbewijzentombola die wij mee hadden: normale OV-chipkaart (met Weekend Vrij en OV Chip Plus), een begeleiderskaart, een overgangse-ticket naar de 1ste klas en een ID-bewijs. In een s800 vroeg de HC zich zelfs af waarom ik niet was ingecheckt met mijn gewone chipkaart en mijn begeleiderskaart (die is gewoon een toegangskaart voor de poortjes). :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Is het trouwens nieuw dat de kaartautomaten niet meer standaard alles wat klaar staat op je chipkaart laden. Heb bv. al wel vaker bv. meerdere restituties geladen of automatisch opladen + een nieuw abonnement bijvoorbeeld en dat ging altijd in één keer.
Nu had ik vandaag een restitutie klaar staan en daarnaast had ik nog een overgang 2-1 klaargezet (wel handig dat je die tegenwoordig na invoer van de couponcode online ook voor je OVC klaar kunt zetten), maar bij het ophalen van de bestellingen werd in eerste instantie dus alleen die restitutie geladen. De overgang was ik vervolgens overigens "kwijt". Die kon ik pas weer laden na geheel te stoppen met de handeling en vervolgens opnieuw te beginnen door m'n kaart weer voor de lezer te houden, toen stond 'ie weer in het lijstje met gereedstaande bestellingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

Super HC in de s2100 vanavond. Vandaag maakte ik dus voor de tweede keer binnen twee weken mee dat ik op Den Haag Centraal incheckte, de CiCo netjes een BLIEP uitkraamde, maar dat ik niet daadwerkelijk was ingecheckt.
Tussen Leiden en Heemstede was er dus controle, en bleek ik niet ingecheckt te zijn. Aan de HC uitgelegd hoe en wat (en was met een collega, dus daar lag het ook niet aan). De HC zei dat er op Heemstede-Aerdenhout ingecheckt kon worden, en dat de CiCo's op het perron stonden. En ik hoefde het niet eens zelf te doen: zij nam mijn chipkaart, checkte voor mij in tijdens de stop op Heemstede-Aerdenhout en gaf de chipkaart even later weer terug. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hendrik »

Ben je er ook al achter hoe het kan dat je, ondanks de bliep, niet ingecheckt bent? Wel vervelend zeg!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

Nee, heb echt geen idee waar het door komt. Volgens mij was er ook niemand anders die op dat moment incheckte (gisteren alleen collega, maar die dringt dan ook niet voor :P). En ik moet sowieso uitgaan van de BLIEPjes. Straks maar even de leverancier van de kaart gaan bellen.
Beul van de blindegeleidelijn
Treinfanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Treinfanaat »

komt vaker voor
Laatst gewijzigd door Treinfanaat op vr 19 jun 2015, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Z2N »

De geluidsklanken horen gewoon betrouwbaar te zijn, en als je daar afhankelijk van bent is het al helemaal spijtig als het niet werkt.


trouwens, zoveel puntjes maakt je niet echt een geloofwaardige gebruiker. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door reisthijs »

Als je op de informatie op het scherm vertrouwt is het helaas ook niet altijd duidelijk....
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Vooral niet als je achter een andere reiziger aan loopt die met hetzelfde product blijkt te reizen is dat inderdaad verre van duidelijk. Laatst nog niet uitgecheckt doordat m'n kaart toch niet gelezen bleek en nog de info van de vorige reiziger toonde. Van geluidjes is ook niet echt uit te gaan vol in de spits immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hendrik »

Het scherm zou eigenlijk standaard even moeten knipperen / verversen, zodat het duidelijk is dat je niet nog de info van de vorige reiziger ziet.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door dennistd »

Eigenlijk zou je gewoon zelf instelbare geluidjes moeten hebben. Gewoon in te stellen via internet en vervolgens als 'product' op te halen, waarna elk apparaat je eigen tonen afspeelt. Wel een maximum van 5 instellen en verschillende tonen voor in- en uitchecken. En voor een foutmelding wel de standaard toon houden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Om weereens terug naar de poortjes te gaan: in Dordrecht blijkt men nu ook met de plaatsing daarvan gestart te zijn. Nog 'n station met poortjes voor twee verschillende vervoerders dus. (Het lijkt me daar immers knap lastig om spoor 15 buiten de poortjes te houden zonder een soort van Berlijnse muur op perron 15/1b neer te zetten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door JWM »

Ik kwam het volgende tegen op het wereld wijde web: https://pbs.twimg.com/media/CH9P1iKUAAAzVxB.jpg

Hoeveelste versie zou dit zijn?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Op welk station is deze foto genomen?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door bartjemestrom »

Snap het ook wel. Kwam een tijdje geleden aan op Rtd en men checkte massaal uit op het perron, terwijl die voor de Benelux bedoeld was. Met die gesloten poortjes heb je dan een probleem als je niet ingecheckt bent
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door regenmaker »

KM46 schreef:Op welk station is deze foto genomen?
Er staat rechts bovenin misschien een naam van een station. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Inmiddels heb ik het gezien ja. Het valt in eerste instantie niet zo op :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

JWM schreef:Ik kwam het volgende tegen op het wereld wijde web: https://pbs.twimg.com/media/CH9P1iKUAAAzVxB.jpg

Hoeveelste versie zou dit zijn?
Vierde volgens mij...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Geert »

JWM schreef:Ik kwam het volgende tegen op het wereld wijde web: https://pbs.twimg.com/media/CH9P1iKUAAAzVxB.jpg

Hoeveelste versie zou dit zijn?
Lekker handig ook om het alleen in het Nederlands te doen, in Amsterdam zijn er tenslotte geen toeristen :')
Waarom niet bij het inmiddels min of meer gestandaardiseerde "overstapmeubel" blijven? Waarom wéér een variant?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door JWM »

Omdat waarschijnlijk nogsteeds heel veel mensen de fout in gaan op het Amstelstation. Hangen die amateuristische A4'tjes met M E T R O en T R E I N nog bij de poortjes :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Nee, die zijn helaas weer weg :'(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door gliderfighter »

Eerst waren de die punten bij de trap gesloten dmv een bord en een plastic zak, volgens mij zijn het nu weer echte overstappunten, de paaltjes zijn nooit uitgeweest iig.
A4tjes zijn weggehaald dacht ik, nu hangt er boven een mooi bord, samen met stickers oid. Morgen maar eens kijken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten