In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door JeePee »

Chauf21 schreef:En daarom moet de NS/Stadsregio Rotterdam eens serieus gaan nadenken over (onder andere) treinvervangende boten, vind ik :idea: Vrijwel alle stations liggen direct aan of in de buurt van water. En als je op dít moment al weet dat verkeersproblemen ongetwijfeld gaan opkomen, ben je nu nog in staat daar iets aan te doen en het is nog reëel ook.
Op zich wel een goed idee ja. Verder lijntje 137 , vaker laten rijden en doortrekken naar Hoek van Holland. Dan heb je al een wezenlijk deel van de klanten een goed alternatief gegeven.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Karl »

Maar het probleem met die weg naar Hoek van Holland is dat die vol staat als het een keer >25 graden is, die bus moet ook over die weg. Vandaar dat de boot werd geopperd.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door JeePee »

Mee eens. Voor het belangrijkste vervoer kan je beter de boot gebruiken. De bus kun je meer als ondersteuning zien. Mensen worden dichterbij hun herkomst/bestemming opgepikt/gebracht, maar lopen wel het risico van een langeren en onbetrouwbare reistijd.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Chauf21 »

Qboott :pos:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door JeePee »

Zal wel FRET worden -> Ferry RET
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Bovendien wil je niet met wind tegen langs de Nieuwe Waterweg fietsen naar Hoek van Holland. Dat heb ik al eens gedaan en vond ik geen succes :D
Maar sowieso, roepen dat men maar moet gaan fietsen is natuurlijk geen optie. Dan kun je het hele OV wel afschaffen als het lekker weer is.

Wat betreft de verkeersproblemen in Hoek van Holland: ik meen dat daar inmiddels al een tweede toegangsweg had moeten liggen, maar die is er nog steeds niet. Om dan ook nog eens alle OV-reizigers over de weg te sturen maakt dat de Hoek helemaal onbereikbaar wordt...
Ja nou pech dus. Jammer dat je als OV reiziger er dan net zo lang als de automobilist over doet. Volgende keer beter opletten in het stemhokje om geen megalomane politici te kiezen die een goedwerkend systeem tegen een forse meerprijs voor de belastingbetaler vernaggelen. Kortom: het is een bewuste keuze van de regio, dus dan nemen zij maar lekker de verantwoordelijkheid. En daarnaast: een verkeersprobleem op een zomerse zondag is niet zo erg. Kinderen hoeven dan niet op tijd op school te zijn en forensen niet op hun werk. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Wubbo »

Ik weet niet hoeveel vakantiedagen jij hebt, maar ik ben niet de hele zomer vrij. En ik ken wel meer werkende mensen die niet de hele zomer vrij zijn. Maar misschien heb ik de verkeerde werkgever gekozen :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Ja nou pech dus. Jammer dat je als OV reiziger er dan net zo lang als de automobilist over doet. Volgende keer beter opletten in het stemhokje om geen megalomane politici te kiezen die een goedwerkend systeem tegen een forse meerprijs voor de belastingbetaler vernaggelen. Kortom: het is een bewuste keuze van de regio, dus dan nemen zij maar lekker de verantwoordelijkheid. En daarnaast: een verkeersprobleem op een zomerse zondag is niet zo erg. Kinderen hoeven dan niet op tijd op school te zijn en forensen niet op hun werk. :idea:
OV-reizigers zijn sowieso al meer tijd kwijt dan de automobilist doordat er overgestapt moet worden en je nog te maken hebt met wachttijd.

De stadsregio heeft alleen nog maar besloten dat in de zomer de Hoekse Lijn wordt omgebouwd. Over het trein (metro?)vervangend vervoer is nog niets besloten. En zelf weet je neem ik aan ook wel dat de keuze voor een politieke partij een combinatie is van meerdere factoren (en niet alleen de plannen voor openbaar vervoer) en dat er in de stadsregio Rotterdam 16 gemeenten zijn vertegenwoordigd (met elk een eigen agenda en vertegenwoordiging). Een referendum zou wat dat betreft beter zijn, maar daar is men nogal huiverig voor in Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Daniel »

‘Houd spoor in zomer open’
Geplaatst op: zondag 22 maart 2009 om 23:13
Laatst bijgewerkt: zondag 22 maart 2009 om 23:14

HOEK VAN HOLLAND - Dat er rond de zomer van 2012 bijna een half jaar lang geen spoorverbinding naar Hoek van Holland beschikbaar is, valt niet goed in de kustplaats.
„We hebben bij de Stadsregio het dringende verzoek neergelegd om in elk geval één spoor vrij te houden voor treinverkeer,’’ zegt Roomer. „Maar Hoek van Holland kan daar uiteindelijk geen beslissing over nemen. Het blijft bij druk uitoefenen, maar dat is wel aan ons besteed.’’
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door waldo79 »

Geert schreef: Een referendum zou wat dat betreft beter zijn, maar daar is men nogal huiverig voor in Nederland.
Alsof een referendum niet nog meer leidt tot bestuurlijke besluiteloosheid 8-)
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door tsov »

Of, zoals ik een vooraanstaand historicus ooit heb horen zeggen: Een referendum is bij uitstek een middel van een dictator om zijn macht te legitimeren ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten