Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

hele goede zaak van re_mick om deze actie op te starten! Schering en inslag dat de bus de boot mist aan welke kant dan ook. je kan trouwens via wwww.connexxion.nl de actuele vertragingen vinden! Is wel is intressant gisteren reed de bus die de Texel boot van 18:00 uur moest halen met een vertraging van op een gegeven moment 22 minuten.

ik denk dat de reden heel eenvoudig is, de contante kaartverkoop van de Texelhoppertickets. Ik las op een facebookpagina van Texelhopper een reactie dat de chauffeur op 1 rit op lijn 28 aan de Texelkant maar liefst 120 kaartjes moest verkopen.... die enkele ritprijs van € 3,- gaat nog wel om af te rekenen als je met een € 5,- biljet betaald maar als je een ticket van € 5,50 moet verkopen en je krijgt een € 10,- wordt het al meer rompslomp....
Laatst gewijzigd door BusFreakRotterdam op za 20 jun 2015, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Weet iemand trouwens welk geleed materiaal er ingezet wordt op deze lijn? Ik heb alleen connexxion 9251 gevonden.

Is dit oud materiaal van Connexxion uit een andere concessie wat overgestickerd is in de Texelhopper-style?

Ik vraag dit omdat alle gelede bussen op lijn 28 Den Helder Station - Texel de Koog via Den Burg v.v. wel erg vaak te kampen hebben met defecte/motorische problemen. Van de week was het ook weer raak.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Wat voor gevolgen heeft een en ander voor de OV Dagkaart van Kruidvat op Texel?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

groningen schreef:Wat voor gevolgen heeft een en ander voor de OV Dagkaart van Kruidvat op Texel?
Dat deze niet geldig is op Texel! :neg:
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

BusFreakRotterdam schreef:Weet iemand trouwens welk geleed materiaal er ingezet wordt op deze lijn? Ik heb alleen connexxion 9251 gevonden.

Is dit oud materiaal van Connexxion uit een andere concessie wat overgestickerd is in de Texelhopper-style?
Ja, Citaro's. Eén reed tot december vorig jaar in R-net bestickering rond @Den Helder.
BusFreakRotterdam schreef: Ik vraag dit omdat alle gelede bussen op lijn 28 Den Helder Station - Texel de Koog via Den Burg v.v. wel erg vaak te kampen hebben met defecte/motorische problemen. Van de week was het ook weer raak.
Verbaast mij niks.. is volgens mij de Euro V (of EEV) generatie.. maakt altijd een boel lawaai bij vertragen voor bijvoorbeeld een bocht of een rotonde..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Suus »

De 9151 is volgens mij ex-Twents, die is via Amstelland bij de Texelhopper terecht gekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door marvinkok »

Nope, Twente had de 9106, 9155 en 9156
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Etienne »

De hele serie 9248 - 9253 kwam in de dienst op R-netlijn 360 tussen Alkmaar en Heerhugowaard. Na het opheffen van die lijn bleven alleen de 9251 - 9253 in Alkmaar, waar ze hun R-netopschriften verloren voor inzet op lijn 660. De 9248 - 9250 gingen naar Amstelland voor de Zuidtangent.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bedankt allemaal voor de reacties!

Welke bussen rijden er dan nu in Texelhopperstyle op lijn 28?
Zijn er een paar bussen die daarop ingezet worden?
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Wievank »

Als het goed is rijdt vandaag de 9251, 9253 en de 9103 als vervanger van de 9252.
De serie 9251-9253 rijdt dus in texelhopper-stijl rond.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Marc »

Versterking gelede Texelhopperbus in de zomer

Met ingang van zondag 28 juni rijdt overdag een extra bus tussen veerhaven ’t Horntje en Den Burg. Deze bus vangt de drukte op de reguliere buslijn 28 op en verkleint daarmee de kans dat de bus de boot mist.

Reizigers die de bus op de boot ‘gemist’ hebben en nietsvermoedend op ’t Horntje staan, kunnen alsnog op deze bus stappen. Lijn 28 blijft zijn route rijden met uitzondering van het rondje Den Burg op de terugweg van De Koog naar de veerhaven. Wel stopt de bus op halte Elemert in Den Burg.

Leer hier verder

Als de bus dus niet mee de boot op gaat kun je in 't Horntje overstappen op de "extra bus" en vervolgens wordt je in Den Burg weer eruit gegooid...?
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

^^ Volgens mij is dat correct. Bovendien kun je dus niet meer vanaf 't horntje naar De koog reizen (tenzij er een overstapmogelijkheid is op de elemert) en kun je dus niet meer vanaf De Koog bij bijvoorbeeld halte Wagemakerstraat komen (wederom, tenzij je kunt overstappen op de Elemert).

Leuker kunnen ze het niet maken, echt makkelijker maken ze het ook niet.

Ik heb al geopperd op de facebookpagina van Texelhopper om die extra bus niet stil te laten staan in Den Burg (zo lang duurt zo'n rondje niet), maar lekker naar de tussenboot te sturen: Dan kun je namelijk ook vanaf die boot gewoon verder reizen. Dat zou echt heel erg klantvriendelijk zijn, en bovendien een oplossing die enkele jaren terug erg werd gewaardeerd.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

Niet geheel duidelijk bericht inderdaad..

Ik lees het als dat de 28 direct vanaf de boot zijn route over het eiland gaat maken (dus naar Den Burg - De Koog)..
Reizigers voor De Koog, die de 28 op de boot gemist hebben, zouden dan in Den Burg, op de Elmert, kunnen overstappen..
Ik denk alleen een uur later.. want het lijkt mij niet logisch dat de 28 in Den Burg op de extra bus 'wacht'.. Dan is de tijdwinst weer 'weg' volgens mij.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Wat zijn de kosten als ik van Den Helder naar De Cocksdorp en v.v. wil? Van Den Burg naar De Cocksdorp en v.v. moet ik een bepaald telefoonnummer bellen? Kan dat in 1 keer geregeld worden. Wel een leuke inkomsten voor de exploitant. Iedere reiziger moet dus apart die ene callcentre bellen. Gaan ze toch nog winst maken!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Reizigers voor De Koog, die de 28 op de boot gemist hebben, zouden dan in Den Burg, op de Elmert, kunnen overstappen..
Ik denk alleen een uur later.. want het lijkt mij niet logisch dat de 28 in Den Burg op de extra bus 'wacht'.. Dan is de tijdwinst weer 'weg' volgens mij.
Een uur later zal het inderdaad wel worden. Die extra bus vertrekt immers om .55 terwijl de reguliere bus om .51 bij 't Horntje is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

groningen schreef:Wat zijn de kosten als ik van Den Helder naar De Cocksdorp en v.v. wil? Van Den Burg naar De Cocksdorp en v.v. moet ik een bepaald telefoonnummer bellen? Kan dat in 1 keer geregeld worden. Wel een leuke inkomsten voor de exploitant. Iedere reiziger moet dus apart die ene callcentre bellen. Gaan ze toch nog winst maken!
Den Helder - De Cocksdorp: 3 euro p.p. (busje reserveren via 0222-784000 of via de website)
De Cocksdorp - Den Helder: 3 euro p.p. (busje reserveren via 0222-784000 of via de website)
De Cocksdorp - Den Burg: 3 euro p.p. (busje reserveren via 0222-784000 of via de website)
Den Burg - Den Helder: 3 euro p.p. (er gaat een reguliere bus, in het zomerseizoen dus een 28A en een 28B, als je vanaf de Elemert reist).

Je kunt meerdere ritten per keer bestellen trouwens, als je van tevoren al weet wanneer je wilt reizen.
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

De redacteur van Texel-plaza heeft ook maar weer eens gereageerd op de pilot:

De logica van de Texelhopper
http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel ... stenieuws/

W.m.b. heeft hij het wel bij het rechte eind. De mensen achter Texelhopper zijn gewoon erg halsstarrig en de pilot moet en zal in de huidige vorm moeten slagen. Dat teruggaan op een aantal onderdelen handiger zou zijn wordt volledig genegeerd. En dat is toch jammer...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Zugführer »

texelhopper.nl schreef:De extra bus vertrekt om 55 minuten voor het hele uur vanaf de huidige halte van de Texelhopper bij de veerhaven ’t Horntje en vervangt daarmee de halte van lijn 28 direct vanaf de boot
Wacht, dat is om .05 dan toch? :lol:

En verder heeft die redacteur een goed punt, het systeem met kleine belbusjes (buiten de vakantieperiodes) op zich lijkt me nog niet eens zo gek, maar de perikelen rond lijn 28 overschaduwen dat deel van de pilot nogal.
Sowieso bizar dat de ov-chipkaart nog steeds niet gebruikt kan worden...
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Zonnig »

Volgens mij heeft Texel al begin 2015 een aanwijzing gehad van het Ministerie dat de OV-chipkaart binnen 2 maanden ook weer bruikbaar moest zijn op Texel (de termijn weet ik niet meer precies).

In elk geval had met pasen de OV-chipkaart al weer bruikbaar moeten zijn.

Texel frustreert naar mijn menig de landelijke overheid.
Zouden wij nu burgerlijk ongehoorzaam kunnen worden en ons met de OV-chipkaart in de bus melden en wijzen op deze ministeriele beslissing? Dat kan dan nog leuk worden.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

Zonnig schreef:(..)

Texel frustreert naar mijn menig de landelijke overheid.
(..).
Nee, het eiland niet.. de provincie (&projectgroep / 'consultants') doen dat.. Zij zijn het idee erachter..

Op zich helder stukje van de redacteur van Texel Plaza.. al had ik graag gelezen wat, volgens hem, dan de positieve punten van dit project zijn.

En volgens mij is het simpel.. druk die knop van de OV-chipkaart apparatuur in, regel softwarematig een vaste ritprijs en gáán op de boot. Want dat kan best.. zolang de bus niet opgehouden wordt door kaartjeskopers.. :wink:
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Leuk die extra bus tussen t'Horntje Veerhaven - Den Burg en Den Burg Elemert - lus Den Burg - t'Horntje Veerhaven in de zomermaanden maar Connexxion Noord Holland wist vandaag van niets toen ik informeerde naar de dienstregeling van deze extra bus en was ook niet op de hoogte van het feit dat de bus uit De Koog alleen nog de halte Elemert aan doet en dan direct naar de Veerhaven! Zij wisten alleen mij te vertellen dat de halte 'T Horntje vanaf de boot richting De Koog niet meer aangedaan werd....!

We zullen zien a.s. zondag hoe e.e.a. gaat verlopen maar geconcludeerd kan worden dat dit misschien wel is het volgende Texelhopperdebacle gaat worden! Dalijk een volle en lege gelede Texelhopperbus op lijn 28!

Communicatie is het sleutelwoord tot succes alleen niet bij Texelhopper!
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Pim-AllianceB95 »

En ook in de zomermaanden voeren we geen lijn 29 meer? Wat een misser.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door CamilleKreemers »

dat moet je met de Texelhopper doen, Pim. Ik snap alleen nog steeds niet of je ook zonder texelhopperapp met die busjes kan.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Zugführer »

Kleine busjes reserveren kan online via de website of per telefoon.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Efficiënt, veertig man die zo'n busje reserveren als je ook gewoon een 12 meter kunt laten rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten