Sterker nog, in het PvE van Limburg staat dat lijn 83 niet geknipt mag worden (op de concessiegrens). Maar wellicht dat die laatste toevoeging rek biedt, maar volgens mij is die die toevoeging toch echt bedoeld om de doorgaande lijn in stand te houden. Men wil voorkomen dat lijn 83 achter lijnen als 21, 90 en 92 aan gaat of voorbeelden tussen Limburg en Brabant waar knippen lijnen om zeep geholpen hebben.OmniLezer schreef:Maar ook een vraag. Hoe is dit alles ontstaan, want sinds wanneer moet lijn 83 worden geknipt. Lijn 83 is gewoon een succesvolle lijn zo te zien. Want normaal worden alle lange lijnen geknipt of zo uitgedunt dat het een spitslijn lijkt te worden.
Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden
Die eis is echter alleen voor de vervoerder, aangezien Gelderland niet de concessiehouder is en dus niet aan dat contract gebonden is. Die eis betekend dus alleen dat de vervoerder (Arriva) niet zelf zo'n knip mag maken. Als Gelderland dat gaat eisen, dan heeft Arriva natuurlijk geen keuze (al verliest Gelderland dan wel haar invloed op lijn 83). Het noordelijke deel van lijn 83 behoort namelijk tot de concessie Stadsregio Arnhem-Nijmegen.
Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden
Maar Arriva en Breng mogen wel van alles eromheen bedenken om lijn 83 heen. Dus een sneldienst of en slome buurtbus bijvoorbeeld.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden
Arriva, Breng en TCR. 3 bedrijven op 1 lijn. Dat is standaard voor Arriva.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden
Lijn 99 is Van Driel, Breng en Arriva. Dus ja.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arnhem - Nijmegen: lijn 300 naar Malden
Ja, dat soort constructies zorgt echter wel voor prijsverschillen, aangezien elke vervoerder zijn eigen tarief hanteert. Dat is wel een erg groot nadeel.
Ik weet nog goed dat toen de strippenkaart net werd afgeschaft je erg veel voordeel had als je met Van Driel mee ging op lijn 99. Die had die apparatuur namelijk niet voor de chipkaart, waardoor je met de ritten van Van Driel gratis reisde.
Ik weet nog goed dat toen de strippenkaart net werd afgeschaft je erg veel voordeel had als je met Van Driel mee ging op lijn 99. Die had die apparatuur namelijk niet voor de chipkaart, waardoor je met de ritten van Van Driel gratis reisde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten