OVer je reiservaringen in juni 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door marvinkok »

Nou ja, of zorg dat je het op tijd aankondigt zodat er op ingespeeld kan worden met eventuele omleidingen enzo ;)
Is wel standaard tegenwoordig, net voor de bouwvak nog even snel een aantal werkzaamheden doorvoeren...
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door dennistd »

Ik zag vorige week woensdag al zakken om de haltes aan de Bankastraat zitten (ook die van lijn 50), dus blijkbaar was het ergens toch wel bekend.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door marvinkok »

Hmm.. wel typisch dan dat Syntus vanochtend Tweet dat er onverwachte asfalteringswerkzaamheden zijn :X
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Anne »

Moest vanmorgen samen met een collega in New Babylon in Den Haag zijn (direct naast CS). Om bij tienen op station Delft kaartje gekocht en dan op het perron er achter komen dat de trein van 9.55 niet rijdt. Ook de volgende treinen reden niet. Aangekondigd stond de sprinter van 10.15. Op het andere spoor stond een sprinter met daarnaast de aankondiging voor de IC-Venlo van 10.05. Na tijdje kwam de omroep dat er niets reed vanwege defecte bovenleiding in richting Schiedam. Ook kwam excuses voor late omroep die niet eerder kon vanwege de stroomuitval.

Gezien de tijd besloten we om maar terug naar kantoor te lopen om een dienstauto te pakken die gelukkig nog beschikbaar was (afspraak nog net op tijd gehaald). Bij de NS-er die in Delft liep gevraagd waar ik het geld voor het kaartje terug kon krijgen. Die verwees mij naar een groot station zoals Den Haag of R'dam. Na de bespreking snel CS ingelopen en daar ging het terugbetalen vlot. Maar het is natuurlijk wel lastig dat je voor dit soort handelingen wel eerst een reis moet gaan maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Het kan ook met een speciaal formulier via de klantenservice geloof ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door huibf »

marvinkok schreef:Hmm.. wel typisch dan dat Syntus vanochtend Tweet dat er onverwachte asfalteringswerkzaamheden zijn :X
Je moest eens weten hoevaak stremmingen niet worden doorgegeven of maar 1 dag ervoor.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door webguy »

Bee schreef:Het kan ook met een speciaal formulier via de klantenservice geloof ik.
Geloof dat als je briefje schrijft met je kaartje je het terug krijgt ja.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door fogeltje »

Eerste busrit in bijna twee weken vanochtend. Hans had laten weten dat hij weer eens op de 121 naar Eindhoven zou rijden in de ochtend. Was gezellig en hij was zeer stipt op tijd! En de vorige rit was 7 minuten vertraagd dus vanaf Fogeltown (waar ik de enige instapper was, dat komt in de ochtendspits eigenlijk nooit voor) konden we doorrijden, alleen in Lieshout stapte nog 1 iemand op (die net de vorige gemist moest hebben). Ik moet wel zeggen dat het een keer een verademing was om langs de file gechauffeerd te worden op de A270 :)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door marvinkok »

Syntus heeft het licht gezien, deze week wordt lijn 62 in de ochtend versterkt vanaf zowel Haaksbergen als Oldenzaal richting Enschede. Wel nodig gezien je van 6 naar 2 bussen in het uur bent gegaan door de vakantieregeling terwijl de vakantie nog niet begonnen is...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door fogeltje »

Nu al vakantiedienst? o.O Wanneer begint de vakantie eigenlijk? Sinds ik niet meer studeer heb ik totaal geen gevoel meer voor vakanties. Ben daardoor ook al vaker overvallen door vakantiedienstregelingen :')
"Een touringcar is geen bus"
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daelea »

Syntus krijgt het eigenlijk ieder jaar weer voor elkaar om mensen te overvallen. In Twente en op de Veluwe begon de vakantiedienstregeling al op 15 juni, in Overijssel is deze afgelopen maandag ingegaan. Dit is - duidelijk - erg vroeg, in ZHN gaat de vakantiedienst pas op 5 juli in, en wordt er ook nog eens veel minder gesneden dan bij Syntus (sommige stadslijnen van 4 naar 3× per uur, sommige blijven 4× per uur, de Qliner 365 blijft 6× per uur rijden). Ik ben zelf momenteel ook nog bezig met forensen voor mijn studie, en de eerste schoolvakanties (Noord) beginnen ook pas op 4 juli. Een deel van de Veluwe valt in regio Midden, die pas vanaf 11 juli vakantie hebben - vier weken na de ingangsdatum van de vakantiedienstregeling... -o-
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door MdJ »

marvinkok schreef:Syntus heeft het licht gezien, deze week wordt lijn 62 in de ochtend versterkt vanaf zowel Haaksbergen als Oldenzaal richting Enschede. Wel nodig gezien je van 6 naar 2 bussen in het uur bent gegaan door de vakantieregeling terwijl de vakantie nog niet begonnen is...
Rijden in kwartierdienst met de reguliere 62, rijdend tot Enschede CS. Vanochtend kwamen even voor 9:00 de 3256 en 3052/3053 of 3060 (oude amba met Livio-reclame) aan. Vanuit Haaksbergen zaten ca 10 man in, vanuit Oldenzaal 2.
Bij twijfel: gebruik beton.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door chemie »

marvinkok schreef:Syntus heeft het licht gezien, deze week wordt lijn 62 in de ochtend versterkt vanaf zowel Haaksbergen als Oldenzaal richting Enschede. Wel nodig gezien je van 6 naar 2 bussen in het uur bent gegaan door de vakantieregeling terwijl de vakantie nog niet begonnen is...
Ik zat vanochtend in een bus 62 met film 'Extra Dienst'. Er werd bijgehouden hoeveel reizigers de bus had door de buschauffeur (v) in dit geval. Had een prima overstap uit de extra 74 tot Haaksbergen op die 62. *bus*
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Thom91 »

Die hebben Mdj en ik zien arriveren te Es :Y
Komt wel goed schatje.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door chemie »

Ik stapte toen over op de negen naar de universiteit. Dan kun je me nog gezien hebben :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Thom91 »

Dan heb je bij ons in de bus gezeten, had je de 9 om 9?
Komt wel goed schatje.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door chemie »

Thom91 schreef:Dan heb je bij ons in de bus gezeten, had je de 9 om 9?
Die van 8.15. Moest en zou op tijd zijn voor het tentamen :roll:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Thom91 »

Ah, dan hebben we je niet gezien :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door marvinkok »

De rit vanaf Oldenzaal die aankwam rond 0815 reed in ieder geval zitvol weg uit Oldenzaal, zo'n 3 minuten voor me uit. Ik had zelf de 62 die om 0730 vertrok uit Denekamp en had hem helemaal vol. Vanaf Oldenzaal ook zitvol, de extra rit reed als ik goed begreep ook niet via Berghuizen, daar heb ik nog wat passagiers opgepikt.
De 1e versterkingsrit rijdt net voor de reguliere rit 62 uit (met aankomst te Enschede rond 0815) de andere rit rijdt er achteraan (de rit die door MdJ en Thomas zijn gezien).

En ja, het is vroeg en onlogisch, maar het staat al wel gewoon het hele jaar in de dienstregeling.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend had ik de s2600 van Sloterdijk naar Laan van NOI, met vertrek om 08:35. Vlak na vertrek uit Sloterdijk verscheen er een controleploeg van drie man sterk, middenin een volle trein in de ochtendspits. Enkele toeristen werden op Lelylaan de trein uitgezet en mochten daar alsnog een kaartje kopen.
Van wat ik begreep had een van de toeristen ook een GVB-chipkaart. Maar kennelijk was dat ook niet helemaal goed gegaan. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Vanochtend rond 06.30 klonk op Den Haag Centraal het ontruimingsalarm. Ondanks dat we allemaal opgeroepen werden om het station te verlaten vertrok mijn trein gewoon. Toen ik aankwam scheen het alarm al een half uur af te gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Tja, er werd toch ook niet voorgeschreven hoe je het station diende te verlaten? Door een trein te pakken volgde je keurig de instructie op :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door webguy »

Sterker nog, dat alarm scheen al vanaf 02:00 af te gaan :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Etienne »

Door een seinstoring op metrolijn E liep het metroverkeer in de ochtendspits behoorlijk in het honderd. Vrijwel elke metro richting noorden had +15 of meer aan z'n broek en elke metro zuidwaarts kon vanaf Rodenrijs gaan kruipen tot Meijersplein.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ODRAIL »

En volgens het twitteraccount van de RET wordt er weer volgens dienstregeling gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten