Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Van Driel heeft op de eigen site ook even een berichtje gezet omtrent de nieuwe bussen

Het zijn dus 2 type bussen 4 lion regio's en 3 man lion City's

Link: http://www.vervoerservicevandriel.nl/VSVD/goto398.aspx
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

jwalk1 schreef:Van Driel heeft op de eigen site ook even een berichtje gezet omtrent de nieuwe bussen

Het zijn dus 2 type bussen 4 lion regio's en 3 man lion City's

Link: http://www.vervoerservicevandriel.nl/VSVD/goto398.aspx
Zien er netjes uit wat ik zo zie op de foto :pos:
Nu maar hopen dat ze in dienst van Arriva ook keer in Den Bosch rijden.
Wil ze dolgraag vastleggen op foto op het Busstation en of op de buffer tussen de Citea's en Volans :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Sjieke bussen hoor!
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Maurice Hooikammer »

MAN! 8-)
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

VanDriel / Arriva MAN bussen.
Ik zag ze op facebook, maar ook op Twitter dacht deel het effe met jullie (als dat mag)

Afbeelding

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gest »

Jasper073 schreef:
buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Of toen in de BBA tijd een busbaan laten maken en na half jaar toch weer door het centrum de bus.
Welke busbaan bedoel je?
Toen in de BBA tijd lang geleden bij het Grootziekengastenhuis.
De bussen gingen toen niet meer links via de Arena winkelcentrum maar rechtdoor naar het Station.
Toen hadden qua heen en terug busbaan gemaakt. Na half jaar gingen de bussen weer via de Arena.
Alleen nu nog rijden sommige lijnen de oude route zoals Lijn 3 naar Rosmalen.

Afbeelding
Wat is dan de reden dat ze nu wel weer door het centrum via de Arena rijden? Snap nooit iets van dat geslinger door de stad met die grote bussen. En daarnaast is het stukje tussen halte Orthenstraat en station erg druk met wandelaars en fietsers in het weekend.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Bedoel je dat de stenen voor de bushalte op de zuid willemsvaart die busbaan was? Want er gaan wel flink meerdere lijnen over de bushalte.
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gest »

gliderfighter schreef:Bedoel je dat de stenen voor de bushalte op de zuid willemsvaart die busbaan was? Want er gaan wel flink meerdere lijnen over de bushalte.
Volgens mij bedoelt hij het traject in de andere richting, stukje tussen de zuid-willemsvaart en station.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gest schreef:
gliderfighter schreef:Bedoel je dat de stenen voor de bushalte op de zuid willemsvaart die busbaan was? Want er gaan wel flink meerdere lijnen over de bushalte.
Volgens mij bedoelt hij het traject in de andere richting, stukje tussen de zuid-willemsvaart en station.
Juist ! :pos: dat bedoel ik idd.
De BBA ging altijd door het centrum bij de Arena naar het Station toe.
Op eens mocht dat niet meer van de gemeente ze wouden het bus vrij hebben.
En gingen de bussen rechtdoor op een aangemaakte busbaan.
Toen in eens na een half jaar mochten de bussen weer wel via de Arena naar het station rijden.
En toen lag er een aantal jaren een ongebruikte busbaan die heel lang achter blokken langs de weg lag.
En dit jaar toen de Citea bussen kwamen bij Arriva wou de gemeente weer het zelfde doen, maar toen hebben alle chauffeurs bezwaar gemaakt en mochten ze de huidige route die ze nu rijden blijven rijden naar het Station.
Maar het moraal van dit verhaal is, dat er bij ons door de Gemeente en ook door de Provincie vaak geld over de balk gaat.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

jwalk1 schreef:Van Driel heeft op de eigen site ook even een berichtje gezet omtrent de nieuwe bussen

Het zijn dus 2 type bussen 4 lion regio's en 3 man lion City's

Link: http://www.vervoerservicevandriel.nl/VSVD/goto398.aspx
Wanneer komen ze in dienst?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

jwalk1 schreef:Ik had hem op lijn 99 van Nijmegen naar Uden, vertrektijd Nijmegen 17:10

Van Driel rijdt in ieder geval op de lijnen 90 (enkele ritten) ,99 (spitsritten),653,662
Ja, en ik heb ook begrepen lijn 643 en 644.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Dus je bedoelt de baan vlak voor de paaltjes? Die dan langs het water gaat?

De busbaan in Rosmalen gaat passeerstroken krijgen, geen overbodige luxe met sommige geparkeerde auto's op de ventweg. Gelukkig rijdt ie dan voortaan ri Rosmalen ook op de busbaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Even voor m'n beeldvorming: is dan de extreem brede fietsstrook die je hier als meest rechter rijbaan ziet die voormalige busbaan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Daniel schreef:Even voor m'n beeldvorming: is dan de extreem brede fietsstrook die je hier als meest rechter rijbaan ziet die voormalige busbaan?

Juist ! waar die fietser rijd dat is een ex-busbaan en die ging dan waar die andere bus vandaan komt.
Dat was toen de route naar Station Den Bosch als ik vanuit Rosmalen in Lijn 66 Vlijmen zat.
Die route heeft een half jaar denk ik geduurd ze hadden langs het water beetje terug achter die fietser 5 bushokjes op een rij daar moest je dan uitstappen als je bijvoorbeeld naar de Arena winkel wou enzo. En zoals nu nog steeds is bij het oude ziekenhuis heb je die rij bushokjes waar je dan ook weer moest opstappen toen.
Laatst gewijzigd door Jasper073 op wo 24 jun 2015, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Dus je bedoelt de baan vlak voor de paaltjes? Die dan langs het water gaat?

De busbaan in Rosmalen gaat passeerstroken krijgen, geen overbodige luxe met sommige geparkeerde auto's op de ventweg. Gelukkig rijdt ie dan voortaan ri Rosmalen ook op de busbaan.

Zoals op deze foto. De rode lijn was de Route naar Station Den Bosch.
en de Blauw Lijn waar die bus vandaan komt op foto was de route vanuit Station Den Bosch naar mijn huis in de Lijn 67 en later 63 Rosmalen via Hintham.
dus de auto's reden tussen de 2 busbanen bij de Zuidwillemsvaart.
Afbeelding

En de busbaan in Rosmalen de Groote Wielen op de ventweg klopt maar wanneer dat gaat gebeuren is nog niet bekend.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gest »

Wat is dan het bezwaar van de chauffeurs? Lijkt mij juist prima dat die bussen niet meer door het centrum gaan. Bottelneck waarin alle lijnen uit het noorden richting station door het centrum moeten rijden. Bij de Arena zijn er wel passagiers te vinden (maar dit zou ook halte Zuid-Willemsvaart kunnen zijn, scheelt niet veel in lopen), en de bushalte Orthenstraat is haast ongebruikt.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gest schreef:Wat is dan het bezwaar van de chauffeurs? Lijkt mij juist prima dat die bussen niet meer door het centrum gaan. Bottelneck waarin alle lijnen uit het noorden richting station door het centrum moeten rijden. Bij de Arena zijn er wel passagiers te vinden (maar dit zou ook halte Zuid-Willemsvaart kunnen zijn, scheelt niet veel in lopen), en de bushalte Orthenstraat is haast ongebruikt.
Het bezwaar was, dat er dan voor de oudere te ver lopen was, en ook qua kruising beetje onveilig.
Dus mochten de bussen nu gewoon langs de Arena blijven rijden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:VanDriel / Arriva MAN bussen.
Ik zag ze op facebook, maar ook op Twitter dacht deel het effe met jullie (als dat mag)

Afbeelding

Afbeelding
MAN, wat een mooie bussen. En nog goed ook als ze net zo betrouwbaar zijn als de vrachtwagens van MAN. Hebben ze ook dagrijverlichting of alleen 'gewone verlichting'? Er gaat overigens niets boven gewone verlichting. Het is misschien een model dat al wat langer gemaakt wordt?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Uhmm geen idee :?
heb daar geen verstand van.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:Dus je bedoelt de baan vlak voor de paaltjes? Die dan langs het water gaat?

De busbaan in Rosmalen gaat passeerstroken krijgen, geen overbodige luxe met sommige geparkeerde auto's op de ventweg. Gelukkig rijdt ie dan voortaan ri Rosmalen ook op de busbaan.

Zoals op deze foto. De rode lijn was de Route naar Station Den Bosch.
en de Blauw Lijn waar die bus vandaan komt op foto was de route vanuit Station Den Bosch naar mijn huis in de Lijn 67 en later 63 Rosmalen via Hintham.
dus de auto's reden tussen de 2 busbanen bij de Zuidwillemsvaart.
Afbeelding

En de busbaan in Rosmalen de Groote Wielen op de ventweg klopt maar wanneer dat gaat gebeuren is nog niet bekend.
Ik kan me op de foto geen busbaan daar herinneren, maar kan ook aan mij liggen. Persoonlijk dacht ik dat je meer de weg tegenover de Citadel bedoelde (daar waar de bus ongeveer staat op de foto). Dat is eenrichtingsverkeer (alleen voor verkeer komende vanuit de richting van het station, naar GZG toe) en daar had vroeger een busbaan gelegen voor het busverkeer richting het station.

Ik bedoel dan dit straatje
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Dat klopt ook daar was een busbaan, maar waar de fietser is op die andere foto was vroeger een busbaan in de BBA tijd.
Zoals ik al zei het heeft niet lang geduurd omdat ze weer via de Arena mochten en toen heeft ie busbaan jaren daar gelegen achter betonnen blokken. Wat nu die fietspad is is ook niet zo lang geleden gemaakt.
Misschien ligt het ook beetje aan jouw, ik weet alles nog glashelder omdat ik elke dag met de bus vanuit Rosmalen naar station moest en vanuit daar met 159 naar Schijndel omdat ik daar op school zat. En ook weer naar huis zag de bussen over die busbaan en ook vanuit dat straatje die jij bedoelde. Busbaan voor eruit en een voor als ingang alleen voor bus.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 25 jun 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst uit quote van vorig bericht gehaald
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

@ Michael 1988

Hierbij 2 foto's van een site over Den Bosch.
Daarin zie je op de grond witte tekst staan "Lijn Bus" heb het met paint aangegeven met pijl
en op andere foto zie je links voorbij de stoplicht rij bushokjes staan aan de waterkant en rode rondje waar in op de wegdek "Lijn Bus" staat.

Afbeelding

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Twee opvallende dingen vandaag:
1: De TCR versterking op lijn 400 vanmiddag.
Afbeelding

2: Chauffeurs van lijn 402 (ik denk stalling Schelluinen) rijden ook op DAV- lijnen (bijvoorbeeld de combi 81/85 vanuit Gorinchem).
drentheicm
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door drentheicm »

Vanmiddag een paarse TCR-gelede als versterking op lijn 1 Stappegoor-Station in Tilburg! Die had ik hier nog niet gezien.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Die zag ik ergens op Facebook voorbij komen qua foto van die bus op die Lijn
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten