NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Mr-W »

Op de grote treinstations in Nederland staan sinds enige tijd piano's waarop reizigers mogen spelen. Het muzikale initiatief van de NS levert veel positieve reacties (en leuke filmpjes) op, maar niet iedereen lijkt even blij met het gepingel in de stationshal. Bijvoorbeeld de NS-medewerkers op het station Den Haag Centraal.

In een filmpje geplaatst op Dumpert is te zien hoe een jongen op de stationspiano speelt en dat doet hij ook nog eens behoorlijk aardig. Vervolgens komen ineens twee NS-medewerkers aanlopen die de nietsvermoedende pianist onderbreken.
Metro.nl
Filmpje Dumpert
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door matti93 »

:neg: Misschien moeten ze in de trainingen over hoe om te gaan met agressie ook proberen een klein beetje aandacht te besteden aan communicatie en beeldvorming. Dit kan en moet zoveel beter.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door groningen »

Goed zo! Paar week geleden stond er een trio met piano, saxofoon en zang in Den Haag. Gewoon voor het station neer zetten!
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Moshi »

Schandalig! Er wordt door NS-personeel geklaagd over agressieve reizigers. Uit dit soort beelden blijkt dat de hufterigheid ook bij de NS niet alleen speelt bij de topman, maar zelfs helemaal onderin de organisatie. Een NS-woordvoerder heeft het nog gepresteerd dit gedrag te verdedigen. Ben maar blij dat het plan om dit soort types uit te rusten met pepperspray en wapenstok niet door gaat, de geschiktheid daarvoor ontbreekt bij bepaalde van die lieden. If you pay peanuts you get monkeys...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Geert »

groningen schreef:Goed zo! Paar week geleden stond er een trio met piano, saxofoon en zang in Den Haag. Gewoon voor het station neer zetten!
NS zet een piano in het station, niet op het stationsplein...
Waarom moest de piano nu dicht en kon de medewerker niet even wachten totdat de jongen klaar was met zijn nummer? Dit is wel erg bot afgekopt. :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Suus »

Ik zal wel als een ongestelde vrouw uit de hoek komen, maar negen van de tien keer vind ik het gejengel op de piano in Amsterdam Centraal niet om aan te horen. Het helpt niet dat de piano nu niet bepaald mijn favoriete instrument is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Durashift »

Moshi schreef:Schandalig! Er wordt door NS-personeel geklaagd over agressieve reizigers. Uit dit soort beelden blijkt dat de hufterigheid ook bij de NS niet alleen speelt bij de topman, maar zelfs helemaal onderin de organisatie.

...
Soms toont het 'NS individu' klasse en maakt excuses voor zijn of haar gedrag.. :wink:

Een conductrice van de Nederlandse Spoorwegen heeft vandaag sorry gezegd tegen een zwartrijder, nadat ze een 'onvriendelijke houding' aannam.

Dat meldt onze mediapartner JouwFM. De zwartrijder had naar eigen zeggen per ongeluk niet ingecheckt en liep tegen de lamp op station Overveen. De man vond dat hij te hard aangepakt werd, terwijl hij gewoon meewerkte.


Bron:
http://www.rtvnh.nl/nieuws/166260/Condu ... e%20aanpak
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Jef400 »

Ja, ik vind het niet een hele normale manier van communiceren van die HC. Zo creëer je geen goodwill bij de reiziger. Je moet je zelf als HC niet op een arrogante manier boven de passagiers of in dit geval gebruikers van een piano stellen. Juist op deze manier creëer je agressie, wat dan weer onbegrip van de reiziger bij een mede-HC veroorzaakt die er niet verantwoordelijk voor is. De kwade verpesten het voor de goede.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Moshi »

De meerderheid van de NS'ers is absoluut competent. Net als de meerderheid van de reizigers. Alleen wel eenzijdig dat NSers klagen over rotte appels onder de reizigers als bij het NS-personeel net zo goed zeer onbeschofte lieden rondlopen... Dit filmpje is daar een mooi voorbeeld van :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik zal wel als een ongestelde vrouw uit de hoek komen,
Klopt!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door JWM »

Die servicemedewerker moet bij z'n werkgever klagen als hij geen piano in z'n werkomgeving wil hebben en niet eigenhandig bepalen dat het nu wel genoeg is geweest. Wellicht komt Mikos straks met de andere kant van het verhaal maar ik heb niet het idee dat de pianospeler hier iets deed wat niet de bedoeling is.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Moshi »

Wellicht komt Mikos straks met de andere kant van het verhaal
'-)

Zelfs al was die er, iets geks als een stationsverbod voor de pionvirtuoos bijvoorbeeld. Dan nog hadden ze wel ff fatsoenlijk kunnen communiceren met het publiek. Uitstraling valt ongeacht de details ook sowieso wat op aan te merken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Vinny »

Dan moet de NS ook maar geen reclame maken waar de pianan in voorkomt. Dan roep je dit over jezelf af.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door sandertjo »

Denk dat het grote probleem is de manier waarop het werd gedaan. Had de man gewoon rustig zijn nummer uit laten spelen, en er had niks aan de hand geweest. Maar waarom moest hij persé onderbroken worden? Omdat meneer de conducteur het niet mooi vond, en daarmee misbruik kon maken van zijn machtspositie om de piano te kunnen sluiten? Balachelijk!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door julsteren »

Ik ken die jongen die piano speelt ook nog :') was al veel drama over op zijn facebook.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Michael »

Die NS medewerker gebruikte het excuus dat de omroep niet te verstaan is. Maar in het filmpje kon ik de omroep duidelijk horen terwijl de jongen aan het spelen was.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Mr-W »

matti93 schreef::neg: Misschien moeten ze in de trainingen over hoe om te gaan met agressie ook proberen een klein beetje aandacht te besteden aan communicatie en beeldvorming. Dit kan en moet zoveel beter.
Dat geldt voor meerdere onderdelen van NS, zoals de structurele terugkerende verhalen over 1e klas stiltecoupés die als bedrijfskantine worden gebruikt of weigeren om zich te legitimeren.
Moshi schreef: Ben maar blij dat het plan om dit soort types uit te rusten met pepperspray en wapenstok niet door gaat, de geschiktheid daarvoor ontbreekt bij bepaalde van die lieden. If you pay peanuts you get monkeys...
Mwa, met meer salaris wordt het personeel er echt niet beter op, al past pepperspray en een wapenstok wel in de trend om BOA's steeds meer bevoegdheden te geven.
sandertjo schreef:Omdat meneer de conducteur het niet mooi vond, en daarmee misbruik kon maken van zijn machtspositie om de piano te kunnen sluiten? Balachelijk!
Daar gaan ze op dumpert wel vanuit.
julsteren schreef:Ik ken die jongen die piano speelt ook nog :') was al veel drama over op zijn facebook.
Profiel afschermen scheelt al veel, evt zelfs tijdelijk verwijderen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Schadevergoeding voor leugenachtig afbeelden van OV-personee

Bericht door Mr-W »

OV-medewerkers die op internet via selectief gekozen beelden worden weggezet als tactloze lomperiken, zouden een schadevergoeding moeten krijgen. Niet alleen van de filmer, maar ook van de website waar het filmpje op verschijnt. Dat vindt Rikus Spithorst van Maatschappij voor Beter OV, die in de column hieronder getergd OV-personeel een hart onder de riem steekt.
ovpro.nl
Alargule

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Alargule »

En daar is Rikus Spuitelfhorst weer. Alsof 'ie met iets nieuws komt. Er bestaat al jaren een mogelijkheid in de wet om aangifte te doen wegens belediging, smaad, of - als je echt heel zeker bent van je zaak - laster. Dan mag een rechter vervolgens beoordelen of daar sprake van is geweest, welke partijen zich daar schuldig aan hebben gemaakt en wat een passende straf is.

Spithorst is niet op de hoogte van het wetboek en gaat op de stoel van de rechter zitten. En passant meent hij ook nog een uitspraak te kunnen doen over de vraag of websites zelf ook verantwoordelijk moeten worden gesteld voor de content die erop geplaatst wordt. Misschien gesterkt door een recente uitspraak van het Europees Hof, maar dat is ook nog lang geen gelopen zaak.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door deadlock »

Ik kan altijd heel fijn met hem vechten op Fok! <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag was ik op Den Haag Centraal. Er was iemand piano aan het spelen terwijl de automatische omroep haar werk deed. Ik kon de omroep prima horen. Is er wat aangepast of liep ik toevallig onder de omroepinstallatie door?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door VIRM »

Ik snap niet wat de dienstregeling te maken heeft met het op slot doen van de piano. De piano in Den Haag Centraal overstemt echt niet de stationshal. Daarnaast geven de piano's inderdaad sfeer aan stations met verbouwing of stations die na de verbouwing eigenlijk allemaal op elkaar zijn gaan lijken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door SLToilet »

VIRM schreef:Ik snap niet wat de dienstregeling te maken heeft met het op slot doen van de piano. De piano in Den Haag Centraal overstemt echt niet de stationshal. Daarnaast geven de piano's inderdaad sfeer aan stations met verbouwing of stations die na de verbouwing eigenlijk allemaal op elkaar zijn gaan lijken.
Helemaal mee eens dat de piano's extra sfeer toevoegen. Daarnaast zie ik ook geen problemen voor zaken als een omroep, die kan ik in een station als Tbr zelfs geheel niet horen als er een lange goederentrein voorbijraast. Wat op enkele andere stations wel beter is gedaan, is de locatie (omdat er überhaupt meer ruimte is), met Bd als lichtend voorbeeld. Maar ook Rtd heeft een zee aan ruimte aan de voorkant. En zeker Gvc, waar je, als je de verkeerde kant op kijkt, een grauwe betonnen hol ziet kan zo'n piano geen kwaad.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door n-evo »

VIRM schreef:Ik snap niet wat de dienstregeling te maken heeft met het op slot doen van de piano. De piano in Den Haag Centraal overstemt echt niet de stationshal. Daarnaast geven de piano's inderdaad sfeer aan stations met verbouwing of stations die na de verbouwing eigenlijk allemaal op elkaar zijn gaan lijken.
Ik snap volledig waar je vandaan komt. Weet je hoe vaak ik al op Rotterdam Centraal ben uitgestapt denkende dat het Amsterdam Centraal was? Damn you ProRail!

:P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS'ers kunnen pianospel op Den Haag niet waarderen

Bericht door Vinny »

Oh, ik vind de stations na de verbouwingen juist minder op elkaar gaan lijken. Amsterdam Centraal is veel mooier geworden, Utrecht Centraal lelijker en Den Haag Centraal is nog altijd het eeuwige tochgat wat het vroeger ook al was :twisted:

En oh ja, Delft ligt tegenwoordig ondergronds. Sommige mensen verwarren het daardoor wellicht met Schiphol. :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten