Korte vragen #15
Re: Korte vragen #15
Nee, alleen in de spits, wanneer er een s1500 uit Ekz met een 140 in Deventer tegenkomt. Dat is alleen het geval met de t146 en t1559.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #15
Maar de t3667 vertrekt al om 17.44u, waarom kan de t1559 dan pas om 17.49u aankomen in Dv? Of heeft dat met plannormen te maken?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
De opvolgtijd is 3 minuten geloof ik, dus theoretisch zou het mogelijk zijn om al om 17.47 uur aan te komen. Alleen gelden die normen uiteraard ook in Apeldoorn: daar vertrekt de t1559 nu precies 3 minuten na de stoptrein naar Zutphen en die twee rijwegen kruisen elkaar (s17800 keert immers op spoor 2, t1559 gaat via spoor 3).
Vandaar dus dat hij niet die paar minuten eerder in Deventer kan aankomen, dat wordt veroorzaakt doordat hij niet eerder Apeldoorn uit kan.
Vandaar dus dat hij niet die paar minuten eerder in Deventer kan aankomen, dat wordt veroorzaakt doordat hij niet eerder Apeldoorn uit kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Ik denk dat je spoor 4 in plaats van spoor 2 bedoelt? :)Daniel schreef:(s17800 keert immers op spoor 2, t1559 gaat via spoor 3)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen #15
Tegenwoordig (Vanaf december ofzo?) andersom: s17800 op 4, s1500 en 140 ri Dv van 3.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Volgens mij later pas. Ik heb eind vorig jaar/begin dit jaar nog eens een rondje via Apeldoorn-Zutphen gemaakt en toen stond de s17800 nog op 3.
Maargoed, dat maakt niet uit voor deze situatie want de s17800 en s1500 moeten hoe dan ook over hetzelfde wissel heen.
Maargoed, dat maakt niet uit voor deze situatie want de s17800 en s1500 moeten hoe dan ook over hetzelfde wissel heen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #15
Ze gaan alle drie van spoor vier, alleen de s7000 vanaf 3.MdJ schreef:Tegenwoordig (Vanaf december ofzo?) andersom: s17800 op 4, s1500 en 140 ri Dv van 3.
Komt wel goed schatje.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Inderdaad: Alles richting Deventer/Zutphen gaat vanaf spoor 4, behalve de s7000 (spoor 3). Alles richting Amersfoort vanaf spoor 1.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen #15
Jongens toch... Willen jullie werkelijk met jullie s140 en s1500 dwars door de kerende s17800 rijden?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #15
En spoor 4 houdt ondertussen zomervakantie?Daniel schreef:Dat komt door de s140 die rond datzelfde tijdstip naar Amsterdam vertrekt van spoor 3 in Deventer. De s3600 naar Roosendaal kan daardoor niet op spoor 3 halteren en verhuist dan naar spoor 1 waardoor de t1559 in Apeldoorn wat langer moet wachten om in Deventer gelijk op spoor 1 binnen te kunnen komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Mee eens, gewoon rammen dat Arriva ding
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen #15
Daar staat van 17:44-17:47 de s3600 naar ZlBee schreef:En spoor 4 houdt ondertussen zomervakantie?Daniel schreef:Dat komt door de s140 die rond datzelfde tijdstip naar Amsterdam vertrekt van spoor 3 in Deventer. De s3600 naar Roosendaal kan daardoor niet op spoor 3 halteren en verhuist dan naar spoor 1 waardoor de t1559 in Apeldoorn wat langer moet wachten om in Deventer gelijk op spoor 1 binnen te kunnen komen.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #15
Over foute omroepen gesproken. Is het jullie weleens opgevallen dat er in de automatische omroep in een SLT bij een aansluitende intercity wordt omgeroepen dat er een sprinter vanaf spoor x vertrekt?webguy schreef:De aansluiting zit er maar het staat uit. In het verleden omdat wat er op de schermen staat niet altijd klopte, dan is je omroep ook fout...
Re: Korte vragen #15
Vraagje: wat wordt er in Den Haag Centraal precies schoongemaakt qua treinen?
Op Den Haag Centraal keren de s2100 en s700/s12700 op elkaar, met een keertijd van 11 of 18 minuten. Maar volgens mij wordt er niks schoongemaakt. Bij de s2100, die 18 minuten voor vertrektijd aankomt als s700/s12700, zijn de WC's vaak op het perron te ruiken als je langs de trein loopt. Als zo'n IC een lange afstand heeft afgelegd en er even tijd is, dan is er toch niks mis met de grootste rommel uit de prullenbakken verwijderen en de WC een beurt geven?
Op Den Haag Centraal keren de s2100 en s700/s12700 op elkaar, met een keertijd van 11 of 18 minuten. Maar volgens mij wordt er niks schoongemaakt. Bij de s2100, die 18 minuten voor vertrektijd aankomt als s700/s12700, zijn de WC's vaak op het perron te ruiken als je langs de trein loopt. Als zo'n IC een lange afstand heeft afgelegd en er even tijd is, dan is er toch niks mis met de grootste rommel uit de prullenbakken verwijderen en de WC een beurt geven?
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Regelmatig een trein van Den Haag naar Groningen genomen waarbij het wc-papier en/of water al aan het begin van de reis op was... In Den Haag worden de prullenbakjes even nagelopen, maar veel meer dan dat is het volgens mij niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Daar zou inderdaad niks mis mee zijn, maar de schoonmaak in treinen is sowieso om te huilen momenteel. In de (12)500 blijft het tijdens de vrij korte kering in Rotterdam ook beperkt tot een schoonmaker die even door de trein loopt en wat prullenbakjes leegt (maar alleen waar nog niemand zit, dus in de spits eigenlijk zo'n beetje nergens).
Gevolg: 'tis me nog maar zelden gelukt om tussen Utrecht en Amersfoort iets weg te gooien in een prullenbakje in die trein (past niet meer).
Andere series zijn niet veel beter: ik moest laatst een keer nodig (anders ga ik wel naar een stations-WC, die zijn over het algemeen beter als ze bemenst zijn) en kon de poging in de s1900 al staken wegens het ontbreken van WC-papier. Vervolgens overgestapt op de s1700 die zowaar wel papier had, maar in de eerste 5 minuten van de 2,5 uur durende rit al geen water meer had (tja, dan gaat die WC wel stinken als je niet door kunt trekken).
Gevolg: 'tis me nog maar zelden gelukt om tussen Utrecht en Amersfoort iets weg te gooien in een prullenbakje in die trein (past niet meer).
Andere series zijn niet veel beter: ik moest laatst een keer nodig (anders ga ik wel naar een stations-WC, die zijn over het algemeen beter als ze bemenst zijn) en kon de poging in de s1900 al staken wegens het ontbreken van WC-papier. Vervolgens overgestapt op de s1700 die zowaar wel papier had, maar in de eerste 5 minuten van de 2,5 uur durende rit al geen water meer had (tja, dan gaat die WC wel stinken als je niet door kunt trekken).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #15
Toiletten worden sowieso nooit schoongemaakt bij een kering, daarvoor zijn geen voorzieningen.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #15
Nergens een emmertje water, een dweiltje en een doekje nee? :')
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #15
Watervoorzieningen bevinden zich in het spoor en worden aan de onderkant van de treinen aangesloten.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
In het verleden zijn er toch wel voorzieningen geweest om water bij te vullen? Dat die tanks een keer leeg raken na 5 uur rijden lijkt me immers niet zo verbazingwekkend, hoeveel liter gaat er eigenlijk in?
En voor het aanvullen van het WC-papier heb je weinig voorzieningen nodig lijkt me...
En voor het aanvullen van het WC-papier heb je weinig voorzieningen nodig lijkt me...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #15
Dat kan uiteraard wel, maar de bak legen kan alleen bij de servicepaden.
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten