Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Qlink roze naar Haren? Dan komt er weer een Qliner 318 voor Zuidlaren Annen? Ze zijn goed bezig.

Groen zou inderdaad Zuidhorn-Zernike-UMCG-Europapark gaan doen.

Die busbanen op de Sontweg liggen er inmiddels, ziet er goed uit. als je de brug over bent en op Direbond komt, heeft de bus daar stad uit ook een busbaan die er al een paar jaar ligt.

Camille, ik werk bij Groningen streek. Het idee dat we lijn gaan rijden vind ik niet zo erg, maar de stadschauffeur waarschijnlijk wel. Zij hebben nu al heel weinig ritten 3 en 4, en als wij 6 ook nog 'afpakken' blijft er weinig over.
Het zal wel te maken hebben met de CAO. Alle chauffeur die nu in dienst komen hebben een OV CAO, de oude stads CAO sterft uit. Daarom denk ik dat ze alles in één pakket willen hebben.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

gebruiker77 schreef:Waar geldt wat voor?

Q-link had gem. 56% kostendekking, Q-liners tegen de 100%.
Ik denk dat 2, 61, 65 in de buurt komen van die 56%, temeer ook omdat Q-link zeer vaak rijdt, maar in de avond daardoor wel aardig wat geld gaat kosten. Deze lijnen naar De Punt, Bedum en Zoutkamp rijden daarentegen een stuk minder, en juist op de momenten dat het nodig is.
De kostendekking, uit mijn hoofd. Goed dat je de cijfers erbij haalt trouwens, ik dacht uit mijn hoofd dat Q-link wat hoger zat. En dat er bij Q-link een bak subsidie komt vanwege de hoge frequentie is sowieso het geval, maar dat is een beleidskeuze (i.c.m. Groningen Bereikbaar). Ik vind dat daar ergens wel iets voor te zeggen valt.
JeroenSpock schreef: Het verhaal gaat dat 140 een Qliner moet worden. Lijkt me sterk, dan komt 301 ook weer terug zeker?
140 als Qlink gingen ook geruchten over rond, maar er gaan ook verhalen dat 6 en 35 gekoppeld worden en er moet nog ergens een Qlink roze gaan rijden straks.
Lijn 6 en 35 worden in de nieuwe dienstregeling al gekoppeld, dat wil zeggen dat een aantal ritten van lijn 6 door gaat rijden naar Oldehove en lijn 35 als nummer verdwijnt. Van lijn 140 kijk ik niet verbaasd op (volgens mij wordt het trouwens Q-link), ik vind het zelfs wel een goede keuze als je ziet hoe druk het in de treinen en de bussen is. En als je kijkt naar de richting die wordt ingeslagen met het Q-link-net is het wel een logisch gevolg. Ik zou er ook niet verbaasd van opkijken als deze lijn dan vanaf P+R Haren ook nog door zal gaan rijden naar P+R De Punt (straks) en via daar naar het vliegveld, dan heb je die lijn ook meteen ingesteld. In een Integro L gaan trouwens volgens fabrieksopgave 111 mensen (staan en zitten), dus een gelede is meer capaciteit inderdaad Camille. En als ik het goed heb gaat dit alles extra rijden naast lijn 5 Jeroen. Misschien dat lijn 5 dan wel toegaat met een wat lagere frequentie (4x per uur ofzo).
gebruiker77 schreef:In de huidige situatie rijdt lijn 140 in de middagspits zo n 2x per uur naar Delfzijl. Wat moeten de frequenties dan worden als het Qlink is?
Vier keer per uur omdat lijn 40 wordt geschrapt denk ik? Of vier keer per uur tot Ten Boer/Garrelsweer/Appingedam en twee keer door tot Delfzijl? Zoiets?
Maurice Hooikammer schreef:Moet er niet ook een Qlink verbinding komen met Meerstad? Ze zijn niet voor niets de Sontweg aan het reconstrueren met busbanen er langs en de sontbrug aan het bouwen.
Vanaf de nieuwe dienstregeling. De busbaan op de Sontweg is al bijna klaar, op de Sontbrug en St. Petersburgweg ligt deze er al. Vanaf het nieuwe P+R Meerstad is het straks ongeveer tien minuten rijtijd naar het UMCG. Dat is aardig concurrerend tegen de auto in de spits volgens mij.
Karimbu schreef:Weet iemand het fijne van waarom ze bij kardinge. De binnenste halte richtig lewenborg verhogen. Daar staat immers nooit een bus. En voor die taxi busjes die er sporadisch staan lijkt het me ook niet nosig
De oude halte van lijn 4 De Hunze - Oosterpark - CS - Hoogkerk via Peizerweg (wat een tijden haha) ;). Ik vermoed om deze eventueel later zonder grote aanpassingen weer in gebruik te kunnen nemen.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Excuus, na controle blijkt het 59.0% kd voor Q-link, toch nog ietsje hoger!
Wat ik vooral bedoelde was dat als bepaalde lijnen nu een goede kd en dienstregeling hebben, dat Q-link wel een verbetering is, maar dat de kd dan juist wel kan dalen door die hogere frequenties die je moet bieden. Ik denk namelijk dat de lijnen naar Roden en Leek voordat Q-link kwam een hogere kd zullen hebben gehad. Ik ben overigens wel helemaal voor de gemaakte keuzes rondom Q-link.
Ik denk daarom ook dat een plaats als Eelde meer gebaat is bij een ontsluitend net zoals nu, dan een Q-link lijn die waarschijnlijk alleen maar meer gestrekt moet worden om een goede kostendekkingsgraad te houden. Hetzelfde geldt wellicht voor 140. Dat neemt niet weg dat je altijd kunt overwegen om spitsbussen in te zetten, maar hoogfrequent gedurende de hele dag lijkt me toch wat veel, zoals 6x/uur naar Zuidlaren. Als het een kwartierdienst kan worden, in combinatie met die Q-link roze (4x), dan is het een stuk efficiënter, met slechts 5 minuten meer wachttijd.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Niet vergeten ook dat OVBGD voor lijn 2 de route in Eelde rechtdoor wil trekken over de Hoofdweg medio 2016. Voor mij, en vele dorpsgenoten pakt dat zeer slecht uit, maar of we er een frequentieverhoging en snellere route in Groningen bij krijgen is nog een raadsel.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Al zal je er een snellere route bij krijgen, dan nog is het een slecht plan, want vanuit een aanzienlijk deel is het dan een heel eind lopen. Dat kan een snellere route niet compenseren. En daarbij komt dat het voor ouderen helemaal moeilijk wordt. Niet aan beginnen dus, hopelijk leest het OVbureau mee, want ik heb er maar weinig vertrouwen in dat ze hun besluit aanpassen.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Bjarte »

Ik vind dat er wel wat voor te zeggen is. In Eelde over de hoofdweg, in Groningen over de Paterswoldseweg en de frequentie van lijn 2 omhoog. Een busrit vanaf Eelde naar het station kost je nu meer dan een halfuur, soms zelfs driekwartier. Terwijl het met de auto slechts een kwartiertje is. Dat is niet acceptabel. Ik vind dat er nogal lichtjes wordt gedaan over Eelde. Eelde-Paterswolde heeft meer inwoners dan Zuidlaren.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Prima over de Paterswoldseweg, maar als je over de Hoofdweg gaat hoef je de frequentie van lijn 2 in elk geval niet omhoog te doen, want je komt dan een stuk minder door Eelde. De huidige route is een acceptabel compromis, eventueel kan je wel de route door de Raadhuislaan schrappen, want daar zitten echt weinig mensen op te wachten.

Overigens, als de route per se moet worden gestrekt, schaf dan het lusje (meanderend, en in de zomer parkeert iedereen zijn auto daar op) langs het Vliegveld maar af. Dat kost je ook 2 minuten, en die halte bedient wel heel wat minder mensen vergeleken met het lusje Spierveen wat opgeteld 3 minuten extra kost. Er kan best 100 meter met een koffer worden gelopen, immers mensen die ver uit Spierveen komen, kunnen straks wel 10 minuten extra met een koffer lopen naar de bus.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat de frequentie omhoog kan (in de spits), maar ik vind dat er niet zo moeilijk moet worden gedaan over een lusje waar de helft uit Eelde instapt. Die verbeteringen zijn alleen maar mogelijk als er een reizigerstoename uit Eelde komt, en die bereik je niet door over de Hoofdweg te gaan rijden.
Een belangrijk verschil met Zuidlaren is toch wel dat een relatief groot deel uit Eelde-Paterswolde in de zomer met de fiets gaat, terwijl Zuidlaren - Groningen toch wel weer een stukje verder is. Daarnaast is het wel zo dat het aantal reizigers zich (zeker in de zomer) erg mooi verdeelt over de middag en avond. In de zomer is er daarom zeker geen noodzaak om tussen 16-18 de frequentie te verhogen. Alleen in de spits tussen half 8 en 9 uur zie ik ruimte voor uitbreiding, vooral ook omdat deze zowel in de zomer als winter druk is.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Dat is toch heel vaak zo? Ze schrappen haltes, snijden stukjes af, de route wordt korten, en de bus staat langer op een eindpunt te wachten. Wat willen ze daar nou mee bereiken?
Zelfde als lijn 4 die straks in Roden weer een halte eerder gaat keren. Wat is de bedoeling? Daar de bus een minuut langer stilzetten en dan terug rijden?
Eelde is helemaal dom. Dat stukje kost je 2 minuten extra, maar er zitten wel drukke haltes tussen. laat ze die 2 minuten ergens anders op de lijn weg halen, kan best.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Als je in de avonduren binnen een half uur in Roden kunt staan (samen met de winst van busbaan Peizerweg) kun je op die momenten zowel richting Beijum als richting Roden goed aansluiten vanaf de treinen in Groningen. Als je het binnen 27 minuten redt kun je in beide richtingen op de trein aansluiten vanuit Roden, maar daarvan is het wel de vraag of je dat moet willen.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat strekking lijn 2 alleen geldt voor het stukje: Burg. J. Lagrolaan - Raadhuislaan in Eelde Noord. Daar zou je via de Hoofdweg kunnen rijden. Door de gelijknamige haltes te combineren bij de rotonde denk ik dat je ook wel rijtijd kan besparen (zal wel 1 of 2 minu(u)t(en) minder zijn.

Mijn idee is juist in de spits tussen 7-9 en 16-18 tot 4x/uur te gaan in schoolweken en waar nodig in de vakanties ook uit te breiden. Ik blijf het vreemd vinden dat een verbinding naar Roden en Leek 6x/uur rijdt, waar deze vanuit Eelde wat net ze ver lijkt maar 2x/uur gaat. Anders kunnen ze de ritten tot P+R Haren ook vanuit Eelde laten rijden, ben je toch sneller in Groningen vanuit Eelde. Nu is het minimaal 30 min. vanuit Eelde naar HS en dan kan het tot 15 minuten worden verkort.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Dat hoekje via de Raadhuislaan mag er wat mij betreft in december al uit, niet alleen kost het tijd die nieuwe drempel die de gemeente daar heeft aangelegd is een pijnbank voor Citaro's. Al meerdere keren daar de grond aangetikt met de achterkant, vrij onprettig als reiziger.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

gebruiker77 schreef:In de huidige situatie rijdt lijn 140 in de middagspits zo n 2x per uur naar Delfzijl. Wat moeten de frequenties dan worden als het Qlink is?
In de hoofdlijnen stond op Pagina 14:
Q-Link 3 gaat doorrijden naar de nieuwe keerlus bij Ruischerbrug. Hiermee ontstaat een goede aansluiting
tussen lijn 3 en lijn 140. Omdat lijn 3 wordt verlengd, stellen wij voor de ritten van lijn 40 om te zetten naar lijn
140. Klanten naar Lewenborg, Kardinge en Ulgersmaborg kunnen overstappen bij de halte Ruischerbrug.
Doordat de ritten van lijn 40 ook als 140 gaan rijden zal een eenduidiger vervoersaanbod ontstaan met in de
ochtendspits een 10-minutenfrequentie van Appingedam naar Groningen en ’s middags een 15-
minutenfrequentie tussen Groningen en Appingedam. Nu rijden 4 ritten per uur in de middag van Groningen
naar Ten Boer en zijn extra versterkingsbussen nodig tussen Groningen – Ten Boer – Appingedam.
Binnenkort zal onder klanten een herkomst – bestemming onderzoek plaatsvinden. Dit om te onderzoeken of
de huidige routevoering binnen de stad Groningen het best aansluit bij de klantbehoeften, of dat alternatieve
routes aantrekkelijker zijn.
Lijn 140 gaat straks volgens die teksten ochtend 6x/uur, middagspits 4x/uur en dal 2x/uur tussen Appingedam en Groningen rijden. Tussen Delfzijl en Appingedam zal het denk ik 2x/uur worden.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

JeroenSpock schreef:Dat is toch heel vaak zo? Ze schrappen haltes, snijden stukjes af, de route wordt korten, en de bus staat langer op een eindpunt te wachten. Wat willen ze daar nou mee bereiken?
Zelfde als lijn 4 die straks in Roden weer een halte eerder gaat keren. Wat is de bedoeling? Daar de bus een minuut langer stilzetten en dan terug rijden?
Eelde is helemaal dom. Dat stukje kost je 2 minuten extra, maar er zitten wel drukke haltes tussen. laat ze die 2 minuten ergens anders op de lijn weg halen, kan best.
Helemaal eens, de betrouwbaarheid wordt vergroot, maar de aantrekkelijkheid verlaagd. Als het OVbureau op die lijn 2 wil bezuinigen, dan zouden ze eens naar de tijden moeten kijken. Door de ruime tijd (in avond en dal) lijkt de lijn al duurder dan deze daadwerkelijk is.
Dat van Roden snap ik overigens ook niet, of voldoet die lijn na de busbaan Hoofdstation nog steeds niet aan de 27 minuten regel?
Laatst gewijzigd door gebruiker77 op do 03 jan 2019, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Als straks de busbaan helemaal tot het station gaat, dan lukt dat echt wel in 27 minuten hoor. Zeker als ze even kappen met die domme keerlussen en de bus weer de 317 route laten rijden.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

gebruiker77 schreef:[
Dat is precies wat ik het OVbureau heb voorgesteld en dan rond de ritten van half 8 en 8 uur die de meeste vertraging in Groningen-Zuid oplopen. Dat kost je een uur extra per dag. (7 min Meerweg, 8 min Eelde en dat heen en terug voor 2 ritten = 500 euro per week, 20.000 euro per jaar). Dat is een kleine aanpassing, maar op die manier kan je zelfs lijn 2 in stand houden door via De Wijert te blijven rijden.
Een uurtje ja, maar wel met een extra materieelbehoefte in de spits.

Met dat kleine stukje busbaan win je echt geen 6 minuten ten opzichte van de huidige 33. Wat mij betreft is 27 minuten zoals eerder aangegeven onwenselijk (omdat je richting Beijum dan altijd een overstap van 25 minuten op de trein krijgt in beide richtingen), maar zelfs drie minuten win je er in het superdal denk ik niet.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Ik ben niet op de hoogte van de breedte van de wegen, maar de wegen waar nu lijn 2/12/85/189 en 6 over rijden in het zuiden van Groningen, mogen van mij wel een losliggende busbaan krijgen. Dan leg je het OV los van de rest van het netwerk, dus kun je ook minder fluctuatie en sneller OV bieden.
gebruiker77 schreef:
JeroenSpock schreef:Dat is toch heel vaak zo? Ze schrappen haltes, snijden stukjes af, de route wordt korten, en de bus staat langer op een eindpunt te wachten. Wat willen ze daar nou mee bereiken?
Zelfde als lijn 4 die straks in Roden weer een halte eerder gaat keren. Wat is de bedoeling? Daar de bus een minuut langer stilzetten en dan terug rijden?
Eelde is helemaal dom. Dat stukje kost je 2 minuten extra, maar er zitten wel drukke haltes tussen. laat ze die 2 minuten ergens anders op de lijn weg halen, kan best.
Helemaal eens, de betrouwbaarheid wordt vergroot, maar de aantrekkelijkheid verlaagd. Als het OVbureau op die lijn 2 wil bezuinigen, dan zouden ze eens naar de tijden moeten kijken. Door de ruime tijd (in avond en dal) lijkt de lijn al duurder dan deze daadwerkelijk is.
Dat van Roden snap ik overigens ook niet, of voldoet die lijn na de busbaan Hoofdstation nog steeds niet aan de 27 minuten regel?
Ik combineer beide opmerkingen even met de kennis die ik verwacht vanuit PvE. QB wordt betaald voor elke minuut in de dienstregeling. Als je dus op Qlink 4 1 halte minder hebt, betaalt OVB naar QB 2 minuut minder. Inderdaad zie ik liever een ringlijn in Roden, omdat je dan 5 minuut bespaard heb. Ik zou dan wel pas dat invoeren als het laatste stuk van de Peizerbusbaan af is. Ik neem aan dat dan de dienstregeling stabieler uitgevoerd kan worden.

Lijn 2 heeft in de spits enorm tijdverschil met overdag, dankzij alle opstoppingen op de route. Mogelijke oplossing hiervoor heb ik hierboven al genoemd.
gebruiker77 schreef:Excuus, na controle blijkt het 59.0% kd voor Q-link, toch nog ietsje hoger!
Wat ik vooral bedoelde was dat als bepaalde lijnen nu een goede kd en dienstregeling hebben, dat Q-link wel een verbetering is, maar dat de kd dan juist wel kan dalen door die hogere frequenties die je moet bieden. Ik denk namelijk dat de lijnen naar Roden en Leek voordat Q-link kwam een hogere kd zullen hebben gehad. Ik ben overigens wel helemaal voor de gemaakte keuzes rondom Q-link.
Ik mag toch hopen dat Q-link en Qliners steeds hogere kostendekking krijgen, het netwerk lijkt me steeds drukker te worden. Misschien hebben de Qliners van Leek en Roden een hogere kostendekking gehad dan nu met Qlink, maar de frequentie ligt ook veel hoger bij Qlink.
Kevster schreef:
Maurice Hooikammer schreef:Moet er niet ook een Qlink verbinding komen met Meerstad? Ze zijn niet voor niets de Sontweg aan het reconstrueren met busbanen er langs en de sontbrug aan het bouwen.
Vanaf de nieuwe dienstregeling. De busbaan op de Sontweg is al bijna klaar, op de Sontbrug en St. Petersburgweg ligt deze er al. Vanaf het nieuwe P+R Meerstad is het straks ongeveer tien minuten rijtijd naar het UMCG. Dat is aardig concurrerend tegen de auto in de spits volgens mij.
Ik denk dat QB wachten gaat tot alle wijzigingen in Stad en directe omgeving doorgevoerd kunnen worden. Dan hoeven ze rond Stad maar 1x te wijzigen i.p.v. anders elke vakantie na een wijziging klaar is.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

CamilleKreemers schreef:Ik mag toch hopen dat Q-link en Qliners steeds hogere kostendekking krijgen, het netwerk lijkt me steeds drukker te worden. Misschien hebben de Qliners van Leek en Roden een hogere kostendekking gehad dan nu met Qlink, maar de frequentie ligt ook veel hoger bij Qlink.
Qlink hadden in 2014 een kostendekking van 59%, de Qliners hadden een kostendekking van 99%. Het wordt steeds drukker in die lijnen, dus dat zal dit jaar vast nog wel iets hoger liggen.
CamilleKreemers schreef:Ik denk dat QB wachten gaat tot alle wijzigingen in Stad en directe omgeving doorgevoerd kunnen worden. Dan hoeven ze rond Stad maar 1x te wijzigen i.p.v. anders elke vakantie na een wijziging klaar is.
Qbuzz hoeft niks te wijzigen en nergen op te wachten, het OVbureau gaat over de dienstregeling, Qbuzz communiceert de wijzigingen alleen maar.
Basislijn
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

ik neem aan dat QB ook wat te zeggen heeft bij de dienstregeling? Daarnaast is het klantvriendelijker om alle wijzigingen in een keer door te voeren ipv elke vakantie wijzigingen te hebben, waar complete lijnen worden omgegooid.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Medio 2016 vind ik het toch wel veel om zuidelijke stadslijnen aan te passen, lijn 11 naar 1 en het schrappen van lijn 7, en nog de wijziging op lijn 5.
Deel van de abonnementen wordt ook per jaar genomen. Dan is het niet klantvriendelijk idd. In de december moet dan al duidelijk zijn wat er in de zomer van 2016 gaat gebeuren.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

CamilleKreemers schreef:ik neem aan dat QB ook wat te zeggen heeft bij de dienstregeling? Daarnaast is het klantvriendelijker om alle wijzigingen in een keer door te voeren ipv elke vakantie wijzigingen te hebben, waar complete lijnen worden omgegooid.
Ze hebben wel inbreng, maar de grote besluiten worden uiteindelijk genomen op de provinciehuizen en het Stadhuis. OV-bureau bedenkt het voornamelijk, maar inderdaad op sommige gebieden in samenspraak met Qbuzz. Maar het blijft opdrachtwerk. OV-bureau verstrekt een opdracht, Qbuzz moet deze volgens de gestelde dienstregeling uitvoeren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Daniel »

Gezien berichten uit het verleden toch eigenaardig: alledrie de hybride DGBs tegelijk op lijn 11 in dienst vandaag. Maar moet toch nog een keertje terug want ben wederom Qlink paars vergeten... Is de collectie toch nog niet compleet :-P

Reserve Qlink bus 3097 zat trouwens vandaag op lijn 6 en later op een korte rit van 2 naar De Wijert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Misschien hebben ze die bus er wel tussen gegooid vanwege erg forse vertragingen op 2 (in de middag gemiddeld zo'n 15 minuut met een uitschieter naar 20) die doorliepen in 6 en 7.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Daniel »

Ah, er is een koppeling? Was ik niet van op de hoogte, maar dan klopt 't wel precies met wat ik zag. Maar die bus reed al de hele middag op die lijnen. Ik kwam 'm rond 14.00 uur al in Vinkhuizen tegen (net te laat gezien voor de foto), ergens rond 16.30 uur vervolgens weer net te laat gezien in de Hoornse Meer en 'm uiteindelijk rond 17.30 uur toch nog een plaatje van kunnen maken op het HS.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

Zeker. De korte slagen van lijn 2 rijden met gelede bussen en gaan op Station Noord door op lijn 6 en andersom. De slagen van lijn 2 van en naar De Punt zijn op Station Noord gekoppeld aan lijn 7.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Daniel »

Maargoed, pics or it didn't happen zegt men weleens. Dus bij deze :wink:

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten