Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Busfoto.nl schreef:Dat is een juiste observatie.
Is dit ook materieel dat net binnen is gekomen of is dit de enige bus die al vanaf het begin van deze concessieperiode met Xenon- verlichting heeft gereden?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Michael »

De 4172 rijdt al vanaf het begin.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:De 4172 rijdt al vanaf het begin.
(y)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

In het vervoerplan 2015 van Connexxion voor de provincie was er sprake van dat de lijnen 82 en 83 vanaf de zomer van 2015 hun tijdelijke route over de Rondweg Zuid -> Utrechtseweg -> Emmalaan -> Kon. Wilhelminalaan zouden verlaten om in plaats daarvan via de Kersenbaan te gaan rijden.
Iemand enig idee of dat nog daadwerkelijk gaat gebeuren? Zie op de Connexxxion-site nog geen andere route namelijk (halte Potgieterlaan staat er nog in) met ingang van de zomerdienstregeling ondanks dat de Kersenbaan nu wel open is. Of was het pas de bedoeling om dit na de vakanties in te laten gaan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Vanochtend een 100% elektirsche bus van Build Your Dreams op Utrecht CS Centrumzijde:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier een filmpje van het vertrek van deze bus: https://www.youtube.com/watch?v=4M3rHJ4fR1s
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door webguy »

Reed inderdaad hele ochtend rondjes op busstation centrum zijde Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Lijn 8 in Amersfoort rijdt momenteel weer een omleiding wegens wegwerkzaamheden al is die nu wat korter dan de vorige keer dat er op dezelfde plek werkzaamheden waren. Richting station rijdt hij nu via de net geopende Kersenbaan en is daarmee de omlegging van 82/83 nog voor. Vanavond onderstaand plaatje kunnen maken waarop hij net onder z'n normale route door rijdt...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Ezra schreef:Vanochtend een 100% elektirsche bus van Build Your Dreams op Utrecht CS Centrumzijde:
(..)
Afbeelding
(..)
Aha, ff geleend van Schiphol. Vandaar de groene platen erop :wink:
Is dit de kleur waarmee ze ook op het platform van Schiphol rijden?

Aan de foto in het artikel op onderstaande link is te zien dat de BYD ook aan de westkant van Utrecht CS is geweest.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1339224 ... recht.html
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Leek me geen Schipholbus. Meer een demo. Veel te veel zitplaatsen en te weinig bagageruimte voor een platformbus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

De Schipholbussen zijn zilver met gele strepen volgens het Schiphollogo. Met het interieur ben ik verder niet bekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Demo zou ook kunnen.. dat ie nog op kenteken moet (mag).
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Busfoto.nl schreef:Leek me geen Schipholbus. Meer een demo. Veel te veel zitplaatsen en te weinig bagageruimte voor een platformbus.
Er staat wel Schiphol op de filmbak achter.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Durashift schreef: Aan de foto in het artikel op onderstaande link is te zien dat de BYD ook aan de westkant van Utrecht CS is geweest.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1339224 ... recht.html
Grappig dat er in het artikel staat dat het huidige elektrische materieel op lijn 2 een grote bus is
In Utrecht rijden al enkele kleine elektrische bussen door het museumkwartier, maar dit zijn grote bussen.
Wat moet er dan wel niet van deze rode jongens worden gedacht?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Nee, er staat: op lijn 2 rijden al kleine elektrische bussen, maar de bus die nu getest wordt is een grote bus.
En omdat de straten in het centrum niet zo breed zijn wil men geen grote bussen daar hebben rijden.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Zugführer schreef:Nee, er staat: op lijn 2 rijden al kleine elektrische bussen, maar de bus die nu getest wordt is een grote bus.
En omdat de straten in het centrum niet zo breed zijn wil men geen grote bussen daar hebben rijden.
:pos: , zo had ik hem nog niet gelezen.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Treurig bericht; bij de halte Meernbrug is een jongere onder de bus terecht gekomen, met fatale gevolgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Echt precies naast de halte ook. Je zal er maar hebben staan wachten, dat beeld vergeet je ook echt nooit meer.
Aan de foto's van RTV Utrecht te zien heeft de chauffeur nog vergeefs geprobeerd die jongen te ontwijken. Pas 13 jaar oud was het slachtoffer, triest hoor.

Ze troffen het trouwens niet met al die stremmingen op belangrijke busaders vandaag bij U-OV. De Utrechtseweg bij De Bilt is immers ook al uren dicht wegens een groot gaslek (de hoofdgasleiding tussen Utrecht en Amersfoort is bij werkzaamheden lekgeslagen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Wij waren vanmiddag onderweg van ons vakantieadres naar huis. Tegen twee uur naderden wij de Galecopperbrug op de parallelbaan van de A12 richting Nieuwegein toen ik onder ons op de Europalaan twee blauwe ex-GVU dubbelgelede's zag rijden. Zij droegen een handelaarskenteken. Op de brug zelf reden er nog eens drie en toen wij via afrit Papendorp Nieuwegein in wilden rijden zag ik er weer een paar op de brug. Een zeer toevallige ontmoeting dus. Blijkbaar heeft Womy inmiddels ruimte voor de wagens.

Ik kwam vanmiddag langs de Europalaan. Er is één bus achtergebleven. Gezien zijn stand heeft hij afgelopen vrijdag zijn plek in de rij verlaten en vervolgens de geest gegeven. Het is de ex-GVU 4913/ex-QBuzz 4256. Deze bus zal dus anderhalf jaar na het verdwijnen van het bedrijf de laatste bus worden die het GVU-terrein definitief verlaat.
Laatst gewijzigd door robertgvu op zo 28 jun 2015, 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Ze staan ook op de site 22 stuks in stock

http://www.womy.nl/en/products/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Bee schreef:De Schipholbussen zijn zilver met gele strepen volgens het Schiphollogo. Met het interieur ben ik verder niet bekend.
Ik zie daar nu ook een foto van.

Afbeelding

Bron: http://www.zerauto.nl/2015/06/26/nog-me ... -schiphol/

Ik wist niet dat de BYD's op Schiphol, op hun verzoek, slechts over 2 batterij pack's beschikten ipv de 'standaard' 3.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Voorlopig ontwerp busbaan 5 meiplein - Van Zijstweg met onderdoorgangen bij het 5 mei- en Anne Frankplein.
http://www.utrecht.nl/fileadmin/uploads ... ov-z80.pdf

Inspraak is nog mogelijk.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Van 27 juli tot en met 24 augustus vinden werkzaamheden plaats rond het vervangen van de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal. Ik constateerde zojuist dat gedurende deze periode lijn 120 niet via station Breukelen rijdt en lijn 124 en 526 opgeheven zijn tussen Breukelen station en het dorp.
Ben benieuwd of er niet iets van vervanging geregeld wordt, want Breukelen is toch een belangrijk overstappunt voor bv Loenen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Zugführer schreef:de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal..
Ah jah, want dat is er maar een inderdaad (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Zie zogauw nog geen omleiding op de Connexxion-site staan. Kwam daar in de lijst met omleidingen wel weer een nieuw cryptogram op de Amersfoortse lijn 8 tegen: op die lijn eindigt op 8 juli een forse omleiding wegens werkzaamheden aan de Roethof-rotonde waarna hij welgeteld 4 dagen normaal rijdt voordat er weer een flinke omleiding volgt wegens werkzaamheden aan de Gasthuislaan. Er rijden dan liefst 4,5 maand geen stadsbussen ri. station door het Leusderkwartier! Maar de rest van de omleiding kan ik niet helemaal volgen.

Wat dat betreft is de huidige omleiding ook wel een leuke: omleidingsinfo op halte Everard Meysterweg ri. Station verwijst naar halte Daltonstraat als alternatief, halte Daltonstraat verwijst vervolgens weer naar de halte aan de overzijde waar reizigers wordt geadviseerd om gezellig een rondje Schuilenburg mee te rijden om op het station te komen. Kennelijk zit Connexxion nogal om geld verlegen, dat wordt immers een flink duurder ritje zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Aking schreef:
Zugführer schreef:de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal..
Ah jah, want dat is er maar een inderdaad (A)
Ik dacht dat ik er "in Breukelen" bij had gezet, maar dat moet per ongeluk weggevallen zijn :Y

De "omleiding" is in de dienstregeling verwerkt, kijk maar naar de dienstregeling van lijn 120 in die periode: hij rijdt gewoon rechtstreeks van Markt door naar Broeckland. In zoverre positief dat doorgaande reizigers wat sneller in Utrecht zijn ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 42 gasten