OVer je reiservaringen in juni 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Bedankt, goederentrein die op een onmogelijke tijd door Utrecht kwam vanmiddag en die het (ondanks dat het sein op dat onmogelijke ogenblik allang veilig stond) nodig vond om ook nog even op een onmogelijke plek te stoppen voor een machinistenwissel: je hebt zeker 5 treinen de vertraging in geholpen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Thom91 »

Meer dan drie minuten vertraging? Dan wordt namelijk een TAO geregistreerd en kan ProRail er wat mee doen :Y
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Met gemak. In tel in ieder geval 2x een +8...
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Niek »

Is het mogelijk om een overstap van 3 minuten op Ut te halen van 8 naar 9a?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Ardan »

Mwah. Is te doen als je een beetje lekker uitkomt en niet in de file komt op de trap en weet hoe je moet lopen :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

8/9 is crossplatform.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Ardan »

Ach, je hebt gelijk Bee. Dacht even aan een perron ernaast :')
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Zorg dat je, komend vanuit Amersfoort, achterin zit. Dan haal je het met gemak.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Niek »

Top, bedankt.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

Gisteren van Ht naar Roosendaal, zag ik vanuit de trein een oude HTM bus tussen de bomen door rijden met groepsvervoer erop. Zal het een wilde bus geweest zijn? Bosbeheer contacten?
Laatst gewijzigd door gliderfighter op vr 26 jun 2015, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door VIRM »

Gisterochtend rare fratsen bij Den Haag.
Mijn t12720 had bij aankomst in Leiden netjes z'n +2 eruit gereden en we tuften vrolijk richting Den Haag Centraal. Ergens rond Laan van NOI werd omgereopen dat wegens problemen met het spoor rond Den Haag Centraal wij vandaag Den Haag HS als eindpunt zouden krijgen, dat de trein daar zou kopmaken (jargon in omroepbericht...) en dat op HS er 'waarschijnlijk' van spoor 5 een trein naar Centraal zou gaan.
Hele volksverhuizing op HS: een deel ging wel naar spoor 5, maar volgens mij vreesden veel mensen het ergste en zijn gaan lopen of pajkte de tram. De aansluitende s1900 vertrok gewoon om 09:03.
Wat er aan de hand was? Geen idee. De trein waarop de t12720 keert reed gewoon en er stond helemaal niks op de NS app. En volgens mij waren er ook geen andere bijzondere vertragingen. Misschien heeft er een wissel lopen slapen?

Later op de dag nog twee busritten in lijn 5 in Leiden mogen nemen. Op de terugweg deed de halte-afroep het enigszins, en Arriva wist het zelfs te presteren om in het Engels allerlei toeristische attracties uit te kramen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

dat komt omdat er brand woedde in het oude VROM-gebouw.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hendrik »

Die brand was vandaag, niet gisteren... (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Volgens mij had NS toch wat meer reizigers in de t568 verwacht... 10 bakken VIRM maar heb nu al een aardig stukje een privé bak. Nu alleen even gezelschap van de HC die een gevonden voorwerp zat door te bellen ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Anne »

VIRM schreef:Gisterochtend rare fratsen bij Den Haag.
Mijn t12720 had bij aankomst in Leiden netjes z'n +2 eruit gereden en we tuften vrolijk richting Den Haag Centraal. Ergens rond Laan van NOI werd omgereopen dat wegens problemen met het spoor rond Den Haag Centraal wij vandaag Den Haag HS als eindpunt zouden krijgen, dat de trein daar zou kopmaken (jargon in omroepbericht...) en dat op HS er 'waarschijnlijk' van spoor 5 een trein naar Centraal zou gaan.
Hele volksverhuizing op HS: een deel ging wel naar spoor 5, maar volgens mij vreesden veel mensen het ergste en zijn gaan lopen of pajkte de tram. De aansluitende s1900 vertrok gewoon om 09:03.
Wat er aan de hand was? Geen idee. De trein waarop de t12720 keert reed gewoon en er stond helemaal niks op de NS app. En volgens mij waren er ook geen andere bijzondere vertragingen. Misschien heeft er een wissel lopen slapen?
Ik was gisteren rond kwart voor een op CS om de stoptrein van 12.43 naar Delft te nemen. Omgeroepen werd dat vanwege seinstoring tussen CS en LvNOI er geen treinen richting Leiden reden. Reizigers werd geadviseerd via HS te reizen. De SLT zat daarom goed vol en liep op HS aardig leeg. Op HS stond een VRIM op spoor 1 met bestemming Den Haag HS.

Op CS was het perron van de sporen 8-9 met een rood/wit lint afgesloten.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door VIRM »

Overigens viel het mij gisteren nog op dat er nog wat is geknutseld aan de 'toegankelijkheid' van het busstation op Leiden Centraal.
Op het lange uitstapperron, dat haaks op de instapperrons ligt, ligt nu een geleidelijn. Volgens mij zijn er nog een paar klanktegels ingepropt (om aan te geven dat je kunt instappen, terwijl dat volgens mij geen instaphalte is). Maar vanaf de bobbeltegeltjes die aangeven dat je de busbaan kunt oversteken mag je het weer lekker zelf uitzoeken. Typisch Leiden weer. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Vinny »

Vanochtend zat ik in lijn 172 t.h.v. Amstelveen Busstation: er zwaaiden twee kleine jongetjes naar de bus. Toen ik terug zwaaide reageerden ze heel erg enthousiast. Erg leuk om kinderen gelukkig te zien worden van een klein gebaar *bus* :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door VIRM »

Om de slechtziende en blinde klanten te pesten, stond vandaag ineens op de opgang naar spoor 10 op Den Haag Centraal een bouwhek op de blindegeleidelijn. Tsja, als die deels uit roestvrijstalen ribbelplaten en tijdelijke plaklijnen bestaan, zou je er natuurlijk ook voor kiezen om wat om te leggen. Nah, knuffelen met een bouwhek is vast leuker! :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Ik dacht vanmorgen nog: mooi, 15 minuten eerder op m'n bestemming. Door een kleine vertraging haalde ik in Amersfoort de t11724 nog. Ondanks de merkwaardige beslissing van de treindienstleider om bij Woerden een werkvoertuig dat niet bepaald hard ging voor de t2824 uit te sturen kon ik vervolgens te Rotterdam Centraal alsnog overstappen op de t2620 die met +12 reed. Veel had ik daar uiteindelijk niet aan want hoewel die al in Dordrecht was voordat de t5133 daar vertrok mocht de Sprinter alsnog eerst, aankomst in Roosendaal was zodoende met +23.
En om in Roosendaal snel binnen te kunnen komen mocht de tegentrein er ook nog niet weg, waarmee die ook gratis +7 kreeg bij vertrek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

In Geldrop had de sprinter opeens +10 vanaf Weert, dus de IC en overstap werd voorgelaten, +30 in Rosmalen.

In de avond van Rotterdam naar Ht, ICD heeft +5 en blijkbaar totaal geen marge, want de overstap naar de IC Zwolle ging ook verloren. Toen maar met de auto naar Rosmalen vanaf Ht want de volgende sprinter ging pas om 2256(2200 aankomst Ht)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Gekko123 »

Vandaag kwam ik aan op Utrecht Centraal en ik kon tegen mijn verwachting in t12526 nog halen (was ondertussen al vertrektijd geweest). Deze trein is uiteindelijk met +10 vertrokken uit Utrecht, in Gouda was het nog steeds +10 doordat we voor Goverwelle nog moesten wachten op de 4033 met +5. Uiteindelijk bleek de 4033 gewoon voor de 12526 uitgestuurd te zijn, zodat de vertraging van de 12526 opliep tot +18. Hierdoor vertrok de t12537 ook weer met +11... De achteroplopende t2828 had door de vertraagde treinen voor zich ook al +5.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door VIRM »

Het avontuur op Den Haag Centraal gaat verder: leuke afzetting vooran het perron en vaste CiCo's die ineens weg schijnen te zijn. Kennelijk is het nog niet bij de NS opgekomen om even wat pro-actieve servicemedewerkers in te zetten...
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Durashift »

Vervelend voor jou. Jammer ook om te lezen dat NS Stations (of hun aannemer) kennelijk niet geleerd heeft van Utrecht CS.. Daar was het, in de beginperiode van de stationsverbouwing, ook een 'zooitje' qua looppaden voor slechtzienden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Etienne »

In Zuid-Limburg kwam ik op diverse bussen nog war achtetrstallig onderhoud tegen; bussen met loszittende platen, reclame die los zit an tape tussen platen en ramen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Dat tape kan ook vanwege een net vervangen raam zijn he, dat moet dan het raam op z'n plek houden totdat de kit goed uitgehard is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten