Buschauffeurs dreigen met stakingen na de zomervakantie

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Buschauffeurs dreigen met stakingen na de zomervakantie

Bericht door wouter15 »

Buschauffeurs dreigen met stakingen na de zomervakantie

27 juni 2015

ASSEN - Stakingen dreigen in het busvervoer. Als er niets wordt gedaan voor stadsbuschauffeurs volgen na de zomervakantie stakingen in het busvervoer op verschillende plekken in het land.


De waarschuwing wordt afgegeven door de vakbonden en buschauffeurs die vandaag actie voerden bij het provinciehuis in Assen.

Ze protesteerden tegen het opheffen van het stadsvervoer in Assen, Meppel en Hoogeveen. De provincie wil stoppen met het stadsvervoer omdat te weinig passagiers er gebruik maken. Lees verder
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buschauffeurs dreigen met stakingen na de zomervakantie

Bericht door JWM »

Het stadsvervoer in Assen bestaat toch precies uit één lijn naar Marsdijk? Of is dat inmiddels al uitgebreid?
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buschauffeurs dreigen met stakingen na de zomervakantie

Bericht door zone5324bericht... »

en lijkt me sterk, dat ze de rest van het land mee krijgen voor een relatief kleine provinciestad...
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Buschauffeurs dreigen met stakingen na de zomervakantie

Bericht door CamilleKreemers »

De huidige AsserStadsdienst bestaat uit 4 lijnen, waarvan er 2 lijnen (lijn 1 + 4) zwaar gebruikt worden en eentje (lijn 3) niet. De laatste lijn (lijn 2) weet ik gebruik niet van. Alles rijdt nu met midibussen, maar lijnen 1 en 4 wordt straks 12m bussen. Lijn 2 zou dan wel overblijven voor midibus, maar OVB heeft besloten dat Assen maar vrijwilligers moet inzetten voor de overige stadsdienstlijnen.

Echter geeft het deels wel aan wat het gevolg is van de continue rijksbezuinigingen. Veel gebieden blijven besparingen doorvoeren om de rijksbezuinigingen op te vangen. Soms gebeurt het tijdens de concessiewissel, waardoor de nieuwe vervoerder direct zwart wordt gemaakt en anders gebeurt het continue tijdens de concessie.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Buschauffeurs dreigen met stakingen na de zomervakantie

Bericht door gebruiker77 »

" Later werd dit bijgesteld naar 1000, maar volgens de actievoerders gaat het om ruim 1800 passagiers. Dat aantal klopt volgens het OV-bureau, 'maar de tellingen van chauffeurs zijn overal in het land -ook hier- standaard 40 procent te hoog, dus dat percentage halen we er af. dan kom je op 1000 duizend reizigers per week in Hoogeveen."

Als ik de cijfers uit een pws van Nicketick gebruik wat over een week ging in 2012/13?, dan zijn het er al 600 voor de haltes waar alleen die stadslijnen in Hoogeveen komen, dus niet eens het station meegerekend en alleen OV chipkaart check ins. Ik vind het daarom wel vreemd dat er zo veel verwarring is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten