OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Caspar »

Daan schreef:Hmm, je zou toch verwachten dat treinstellen van een Zwitserse fabrikant daar tegen zouden moeten kunnen.... Of heeft ProRail die beperking opgelegd? :?
Dat denk ik, want hij stond een tijdje stil, en toen werd er omgeroepen dat de machinist was opgeroepen langzaam te rijden tot nader order.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Zou het niet te maken hebben met het zicht... Normaal wordt er dan 60 gereden en indien mogelijk komt er een hc in de cabine, dacht ik...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daan »

Het zicht is iets wat een mcn zelf moet inschatten, daar heeft ProRail niet zo heel veel over te zeggen, zolang er geen beperking is opgelegd.
Rick
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 18:18

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Rick »

webguy schreef:Zou het niet te maken hebben met het zicht... Normaal wordt er dan 60 gereden en indien mogelijk komt er een hc in de cabine, dacht ik...
Een hc mag toch helemaal niet in de cabine komen volgens de regels? Bij ns mag het geloof ik niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daan »

Klopt, maar er zijn uitzonderingen. Eé�n daarvan is slecht zicht.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Cookie »

Zondag in de IC (700) nabij Zwolle:
"Te Zwolle zal deze trein worden gecombineerd met het deel uit Leeuwarden. Tijdens het combineren kunt u een lichte schok voelen, raakt u vooral niet in paniek :P . "

Daarnaast moesten we bij het uitstappen naast de spulletjes de partner ook niet vergeten :P .
Rick
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 18:18

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Rick »

Daan schreef:Klopt, maar er zijn uitzonderingen. Eé�n daarvan is slecht zicht.
Ok, weet ik dat ook weer.
Eix
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 18:56

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Eix »

Dubbele P schreef:In Sittard is het inderdaad al bijna anderhalf jaar eerst splitsen en dan pas de deuren openen. Soms wil dat niet meteen lukken en staan de reizigers ongeduldig in het gangpad en buiten bij de deuren.
Dat ongeduldige komt ook omdat men gewoon niet op het perron omroept dat de deuren nog even dicht blijven. In den beginne van het splitsen te Sittard was er wel een speciale omroep voor ingesproken. Ook in de trein is het vaak onduidelijk wanneer de deuren zijn ontgrendeld.

Sowieso vind ik het vaak maar onduidelijk aangegeven op de perrons waar precies welk deel stopt. In Sittard staat soms het einde van het Maastricht gedeelte al onder de CTA met Heerlen. Een extra omroep op het perron om de reizigers alert te maken op het feit dat de trein in twee delen wordt gesplitst en men dus even goed op de (digitale)koersrol van de trein moet letten is blijkbaar teveel gevraagd. Maar zeker voor de onervaren reiziger is het hele splitsen maar verwarrend door matige communicatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam er net voor 7 uur een compleet lege ICK-compositie door Dordrecht in zuidelijke richting, zal na gister nog wel wat materieel op de verkeerde plek gestaan hebben...
De 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) zat achter 'n goederentreintje en de stoptrein en kwam, voor de verandering, voor de zoveelste keer zonder enige omroep met een kwartier vertraging 'n keer binnen. Nouja, er was wel éé��n klein omroepberichtje na 10 minuten dat 'ie binnen enkele ogenblikken zou binnenkomen... die ogenblikken duurden echter wel 5 minuten :P Binnenkomst op Den Haag HS was hoogst uitzonderlijk op spoor 4!
En owja, bij vertrek uit Rotterdam, Delft en Den Haag HS trad nog wat extra vertraging op door een defecte deur die de conductrice met de hand moest gaan sluiten. Je zou zeggen dat je dan in de buurt van zo'n deur blijft of er een defect-sticker op plakt, maar nee... mevrouw kwam tot drie keer toe vanaf het andere uiteinde van de trein ernaartoe gelopen :roll:

Ehm, wat was er nog meer... de stoptrein van rond 7.30 uur uit Schiedam naar Hoek van Holland Haven reed met banaan+vlaflip en de 1963 (16.56 Den Haag HS -> Dordrecht) had +5 door een logistiek probleem. Dat probleem zal wel geweest zijn dat tussen Den Haag Centraal en -HS drie rijtuigen verloren waren, want de trein reed met slechts 8 bakken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Caspar »

Zag zaterdag weer 6 ex DB rijtuigen in NS kleuren staan op het rangeerterrein bij Koln Deutz. Aan de rijtuigen gezien waren ze zojuist overgespoten.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Dubbele P »

Eix schreef:Maar zeker voor de onervaren reiziger is het hele splitsen maar verwarrend door matige communicatie.
Absoluut, toen het splitsen nog niet zolang gebeurde, heb ik een aantal keren meegegemaakt dat reizigers me bij aankomst in Heerlen vroegen of ze in Maastricht waren.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

Vandaag even heen- en weer naar Geldermalsen. Hier mocht ik allereerst twee Engelse toeristen helpen om een enkele reis Geldermalsen-Schiphol uit de automaat te toveren (tsja, mensen helpen doe ik graag). Ze hebben het transactiebonnetje trouwens meegenomen als souvenier :wink:. Verder kwam ik een Arriva-V'tje tegen met een defect-sticker op een vreemde plaats:
Afbeelding

Vervolgens naar Den Bosch, waar het inmiddels kermis was door een defecte trein tussen Tilburg en Breda: Om 11:20 werd er omgeroepen dat de 13600 (stoptrein Den Bosch-Breda) niet reed en de 3600 (Intercity Arnhem-Roosendaal) reed 1x per uur. De IC van 11:20 naar Roosendaal stond klaar voor vertrek, maar ergens rond 11:30 moesten reizigers overstappen op de stoptrein naar Breda, welke volgens de omroep met +15 vertrok. De stoptrein naar Utrecht van 11:32 was ondertussen ook van de aardbodem verdwenen, zonder enige omroep. Om 11:48 werd omgeroepen dat de beperking voorbij was: de treinen naar Arnhem van 12:44 en 13:14 en de trein naar Roosendaal van 13:20 reden (werden aangekondigd) met +20.

Onderweg naar het zuiden kwam ik twee stoptreinen naar Roermond tegen die erg laat waren, eentje met +22 en de andere had +14. Beide treinen reden achter de Intercity aan (die trouwens ook vrij laat was).

Tot slot waren er in Maastricht nog naweeë�n door een overwegstoring richting Valkenburg. De sneltreinen reden niet, stoptreinen "reden wel". De stoptrein van 14:51 naar Randwyck had +7 en zou nog doorrijden, hier heb ik echter niet veel van gezien (om 15:10 stond de trein nog steeds in Maastricht).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Meltrain »

De 4000 (Sp Rotterdam Centraal-Uitgeest) --> Uitgeest van 12:50 reed met Plan T + V.
Vanmiddag had de 2200 (S Amsterdam Centraal-Dordrecht(-Breda) via Haarlem) --> Amsterdam Centraal v. Blaak 12:36 +5. Op Rotterdam Centraal vertrok deze trein vanaf spoor 11.
De 9200 (IC Amsterdam Centraal-Brussel Zuid) --> Amsterdam Centraal van 12:08 had ruim +30 en vertrok van spoor 9.
Verder zag ik vanmiddag op de Havenspoorlijn (bij Vrijenburgerbos) een containertrein rijden met twee vreemde locs ervoor. Volgens mij waren het twee V100's, waarvan ��één geel en ��één grijs was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door waldo79 »

Vandaag even heen- en weer naar Geldermalsen. Hier mocht ik allereerst twee Engelse toeristen helpen om een enkele reis Geldermalsen-Schiphol uit de automaat te toveren (tsja, mensen helpen doe ik graag).
Wat moet iemand uit Maastricht in Geldermalsen :o
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Cookie »

Voor de liefhebber: gisteren zijn volgens Somda de eerste gevlavlipte bananen binnengekomen in NL, oftewel de gereviseerde SGM-II's.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Freek »

door een aanrijding was er geen trein verkeer mogelijk tussen Utrecht en Arnhem. De ICE uit Frankfurt werd dan ook omgeleid, niet via Venlo, zoals gebruikelijk, hij zal al wel onderweg geweest zijn, maar Zutphen werd verrast met een bezoek van de ICE, dit is weer eens wat anders. Via Deventer zal hij zijn weg naar Amsterdam wel vervolgt hebben.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

waldo79 schreef:
Vandaag even heen- en weer naar Geldermalsen. Hier mocht ik allereerst twee Engelse toeristen helpen om een enkele reis Geldermalsen-Schiphol uit de automaat te toveren (tsja, mensen helpen doe ik graag).
Wat moet iemand uit Maastricht in Geldermalsen :o
Ik ben een liefhebber van Plan V en voor de afwisseling ben ik op het idee gekomen om naar Geldermalsen te reizen. Zo zie je maar, een treinspotter komt overal, zelfs in Geldermalsen :wink:...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Freek schreef:door een aanrijding was er geen trein verkeer mogelijk tussen Utrecht en Arnhem. De ICE uit Frankfurt werd dan ook omgeleid, niet via Venlo, zoals gebruikelijk, hij zal al wel onderweg geweest zijn, maar Zutphen werd verrast met een bezoek van de ICE, dit is weer eens wat anders. Via Deventer zal hij zijn weg naar Amsterdam wel vervolgt hebben.
En de ICE naar Duitsland werd omgeleid via de Valleilijn, hoorde ik vanmiddag op Utrecht Centraal. Reizigers voor de ICE moesten naar Amersfoort reizen en daar overstappen.

Edit: volgens Somda werd er omgeleid via Amersfoort-Apeldoorn-Deventer-Zutphen-Arnhem, in plaats van via de Valleilijn!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Freek »

Ik heb de ICE zelf gezien in Zutphen, inclusief reizigers, dus somda klopt helemaal.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Sebastiaan »

Plaatje van de SGMm-II is hier te vinden
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weer een defecte deur in de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.)... owwacht, da's niet zo vreemd want het was dezelfde compositie als gisteren :P

Vanmiddag op Den Haag HS stond de IC van 16.47 uur naar Amsterdam met +10 aangekondigd en begon Tuffy dat ook om te roepen. Even later werd de vertraging maar van de CTA weggedraait, want de trein stond er gewoon keurig op tijd naast en vertrok ook zonder enige vertraging :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door waldo79 »

Marc schreef:...ben een liefhebber van Plan V en voor de afwisseling ben ik op het idee gekomen om naar Geldermalsen te reizen. Zo zie je maar, een treinspotter komt overal, zelfs in Geldermalsen :wink:...
En dan is het nog zo'n monumentaal bombastisch station :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen in de Veolia-sneltrein naar Heerlen kwam een reiziger erachter waarom ze de zitplaatsen op het balkon "klapzitting" noemen. Hij kon zich nog net opvangen maar voor de volgende keer altijd je zitplaats in de gaten houden als je opstaat :wink:.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door deadlock »

Woensdagavond om 17:20 stipt vertrokken uit Zwolle, met 0 vertraging aangekomen in Arnhem, daarna geBurgerKing'ed, en bij de NS HiSpeed Lounge gechecked bij welke letter ik moest staan (B) omdat de trein niet op het samenstellingenbord staat, en met +5 met de 40347 vertrokken.

Aankomst op K�øbenhavn Hovedbanegard.

Op de terugreis hoop ik toch meer rooktijd in Hannover te hebben!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Aking »

ik weet niet goed waar ik het anders in moet droppen dus dan maar hier:

Ik reed gister langs station soestduinen en het viel me op dat aan de niet stationszijde het perron compleet verwijderd was... het perron aan de stationskant kon ik helaas niet zien...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten