Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Bericht door OmniLezer »

Mr-W schreef:
huibf schreef: Nou belbussen is ook niet alles... Er werd nogal misbruik van gemaakt. Geregistreerde ritten die nooit zijn gereden en dat soort dingen.
Dat is nu minder snel mogelijk want de meeste bussen hebben nu een GSP erin zitten zodat het hoofdkantoor kan zien of ritten zijn gereden of niet, (al zijn er veel chauffeurs die de laatste rit van bijv Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort niet afmaken en al eerder omkeren omdat de bus toch leeg is).
Ha, la tijden du 163 op Zaterdag. Fijne tijden, fijne tijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

P.S. Komt er geen bus naar Kaldenkirchen. Venlo en Kaldenkirchen liggen letterlijk naast elkaar. Dan kan er toch wel een bus naar toe(via Tegelen). Ook al staat het misschien niet in PvE
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Er rijdt toch al een trein naar Kaldenkirchen, is dat niet genoeg dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

OmniLezer schreef:P.S. Komt er geen bus naar Kaldenkirchen. Venlo en Kaldenkirchen liggen letterlijk naast elkaar. Dan kan er toch wel een bus naar toe(via Tegelen). Ook al staat het misschien niet in PvE
Via de coffeeshops lijkt me kansrijker :mrgreen:
Bee schreef:Er rijdt toch al een trein naar Kaldenkirchen, is dat niet genoeg dan?
Lijkt me ook, heb zelf ook vraagtekens bij de stop van de IC bus in Venlo, Naar Eindhoven en dusseldorf is de trein aantrekkelijker en de doorgaande reizigers worden geconfronteerd met een langere reistijd.

Een betere busverbinding met Duisburg of de terugkeer van de bus naar Geldern lijkt me een beter idee als er toch geld aan uitgegeven moet worden.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Het is mogelijk op 14, 15 en 16 juli om met een delegatie van Arriva mee te reizen naar de treinfabrikant Stadler in Zwitserland. Meer info http://www.arriva.nl/limburg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

Ezra schreef:Is het uberhaupt al bekend of deze lijn in de toekomst ook nog gedeeld blijft?
Zover ik weet komt geen verandering op lijn 44, dus ook vanaf eind 2016 helft van de omlopen ASEAG en de andere helft (dan) Arriva.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Maar Arriva rijdt pas in 2017(14- 12- 2016) in Limburg. Hoe kan het dat er al zo vroeg zaken worden rondgestrooid en gebazuind.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Komt dit door die NS ronsel.

En Veolia doet trouwens ook "Stromend water" dus van Spionage kunnen we niet echt spreken(als dat is wat ze willen dat we denken)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

OmniLezer schreef:Maar Arriva rijdt pas in 2017(14- 12- 2016) in Limburg. Hoe kan het dat er al zo vroeg zaken worden rondgestrooid en gebazuind.
Wat dan? Veel zaken zijn namelijk zeker. Er is een minimaal pakket geeist.. zo ook een bus venlo, tegelen, kaldenkirchen. Wat je er aan hebt is wat anders...
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

huibf schreef:
OmniLezer schreef:Maar Arriva rijdt pas in 2017(14- 12- 2016) in Limburg. Hoe kan het dat er al zo vroeg zaken worden rondgestrooid en gebazuind.
Wat dan? Veel zaken zijn namelijk zeker. Er is een minimaal pakket geeist.. zo ook een bus venlo, tegelen, kaldenkirchen. Wat je er aan hebt is wat anders...
Yes, dan heb ik die lijn naar Kaldenkirchen goed verzonnen.
En komt er een buslijn tussen Echt en Susteren of wordt er een lijn verlengd met die twee punten inzicht? Want die twee punten hebben geen buslijn die ze verbindt. Ze hebben al een trein, maar soms hebben de tussenliggende plaatsen ook wat nodig.
Komt de bus naar Maaseik ook terug, want al die plaatsen liggen daar tegenaan?

Als je ze kan beantwoorden, antwoord graag.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Wordt de trein Aken-Luik sneller tussen Maastricht en aken dan lijn 50?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Z2N »

Het zal vijf tot zeven minuten sneller zijn, de sneltrein krijgt er wel wat stops bij (hoeveel is nog niet 100% zeker), en dat beïnvloed de reistijd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

OmniLezer schreef:En komt er een buslijn tussen Echt en Susteren of wordt er een lijn verlengd met die twee punten inzicht? Want die twee punten hebben geen buslijn die ze verbindt. Ze hebben al een trein, maar soms hebben de tussenliggende plaatsen ook wat nodig
Daar heeft tot augustus 2014 lijn 80 gereden. Nauwelijks reizigers. En voor Slek hoef je het ook niet te doen.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Wordt lijn 70 verlengd naar Maaseik?

Daarnaast wat zijn alle grensoverschrijdende lijnen die Arriva gaat aanbieden?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

bartjemestrom schreef:
OmniLezer schreef:En komt er een buslijn tussen Echt en Susteren of wordt er een lijn verlengd met die twee punten inzicht? Want die twee punten hebben geen buslijn die ze verbindt. Ze hebben al een trein, maar soms hebben de tussenliggende plaatsen ook wat nodig
Daar heeft tot augustus 2014 lijn 80 gereden. Nauwelijks reizigers. En voor Slek hoef je het ook niet te doen.
Oh, dat is nieuw voor mij.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Van der Broeck: Veolia was zelf traag met aanbieding OV-conc

Bericht door Mr-W »

Ook al vindt Veolia dat ze benadeeld is door NS in de aanloop naar de Limburgse aanbestedingsprocedure, het was juist Veolia die erg laat was met haar aanbieding aan de provincie Limburg. Dat meent Patrick van der Broeck, gedeputeerde openbaar vervoer van de provincie. Volgens de bewindsman moest hij de vervoerder ‘achter de broek zitten’ om informatie over het aanbestedingsbod binnen te krijgen.

Gedeputeerde Van der Broeck meldde dat hij zijn buik vol heeft van het aanbestedingsschandaal. Toen NS-man Unck zei dat het oprichten van ‘Chinese muren’ tussen afdelingen binnen NS een non-issue is omdat de spoorconcessies inmiddels allemaal zijn vergeven, reageerde Van der Broeck fel. “Over tien jaar zijn er weer concessies”, zei hij. “Je moet zo’n proces nu gaan inrichten. Daar heb je die tien jaar hard voor nodig.”
ovpro.nl
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Hé iedereen, maar zonder bashen en dollen. Arriva zei dat ze in Limburg met 226 bussen gaan rijden. Maar dat zijn er wel flink minder, want zonder buurtbussen rijdt veolia daar met;
5242-5058= 185
3867-3829= 39
5454-5401= 54
5810-5801= 10
-------------------
een ruime 288 zonder al die extra buurtbussen en bussen uit andere cocncessies meegeteld.

Zijn dit niet een beetje te weinig bussen, want dit deden ze ook in Brabant en nu moeten ze toch bussen(laten) bijbestellen.
Ik weet ook niet of dit treinensysteem gaat werken.

Maar we zien wel.

http://www.ovmagazine.nl/2015/06/arriva ... ssen-1723/
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Je weet niet wat Arriva voor de bussen aanbied. Stel dat ze versterking extern gaan inhuren, tellen die bussen niet mee. Ook zal Arriva denk ik stevig gesneden hebben in het buslijnennet.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MdJ »

Volgens mij reden niet alle bussen van de 5801-5810 in Limburg.
Er reden tenminste 4 van die bussen in Zeeuws Vlaanderen voor lijn 19 (dat zeker), maar die zijn, dacht ik, vervolgens niet meer teruggekeerd naar Limburg.
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Etienne »

De serie 5058 - 5242 is echter al flink uitgedund. Een deel van die serie was op lease-basis gekocht en is in 2012/2013 retour gegaan. Als vervanging kwam de nieuwe serie Citea's.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Etienne schreef:De serie 5058 - 5242 is echter al flink uitgedund. Een deel van die serie was op lease-basis gekocht en is in 2012/2013 retour gegaan. Als vervanging kwam de nieuwe serie Citea's.
Okee, dan heb ik ongelijk. Arriva zit dan in de goede richting als je die Citea's niet meerekent.
Maar dan moet men ook niet die bussen van Brabant en Zeeland meereken. Heb ik ook niet gedaan trouwens.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Je vergeet de midi's 4620-4641 en de geledes 6759-6765.

Conclusie, Arriva heeft veel minder bussen besteld als Veolia nu in dienst heeft. Benieuwd hoe zich dat vertalen in het dienstenpakket.
Laatst gewijzigd door busje10 op wo 08 jul 2015, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Maurice Hooikammer »

Van de 58xx serie reden alleen de 5808 tm 5810 in Limburg. Uitgaande dat Veolia met de Citea's en de uit andere concessies afkomstige amba's de concessie-eigen amba's verving, zetten zij 185 + 39 + 3 + 7 + 22 = 256 bussen. Aangezien Arriva minder bussen zou laten rijden vind ik een verschil van 256-226 = 30 bussen niet enorm groot.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Het zijn er meer ik kom op 280 uit, even een opsomming

3829-3865= 36 Volvo 7700
5401-5454= 54 Citea
4620-4641= 21 Mercedes Midi
5368-5391= 24 Zeeland Amba
5058-5242=127 Limburg Amba( zijn diverse bussen afgevoerd)
5243-5302=9 Brabant Amba's
6758-6765= 7 MAN gelede.

Kom ik op plus minus 280 stuks, daarbij gezegd worden dat de 5372-5391 extra reserve bussen zijn. Dus is toch behoorlijk meer als de 226 stuks die Arriva wilt bestellen.

Francois
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Die citea's gaan toch per december naar HWGO? Wat gaat er dan verschuiven?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten