Ontsporing bij Vleuten

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Ik zag net op Somda dat de s3000 extra in Breukelen schijnt te stoppen waar deze een mooie aansluiting op de s4000 geeft!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Ik zag net op Somda dat de s3000 extra in Breukelen schijnt te stoppen waar deze een mooie aansluiting op de s4000 geeft!
Dat wil ik morgen weleens omgeroepen horen op Ed :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Geert schreef:Sterker nog: er is 5 kilometer spoor vernield. Dat gaat nog wel even duren om te repareren.

In de loop van volgende week is het gemaakt las ik ergens.

Raar toch. Zo kostbaar moet het toch niet zijn om een systeem te bedenken wat voorkomt dat een mcn van een ontspoorde trein gewoon lekker een kilometer of 5 (of 8, Boxtel) als een soort Schienenwolf nietsvermoedend blijft doorploegen :?:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:
Geert schreef:Sterker nog: er is 5 kilometer spoor vernield. Dat gaat nog wel even duren om te repareren.

In de loop van volgende week is het gemaakt las ik ergens.

Raar toch. Zo kostbaar moet het toch niet zijn om een systeem te bedenken wat voorkomt dat een mcn van een ontspoorde trein gewoon lekker een kilometer of 5 (of 8, Boxtel) als een soort Schienenwolf nietsvermoedend blijft doorploegen :?:
Ook niet als je zo'n systeem dan waarschijnlijk aan elke wagen moet plaatsen? Volgens mij zijn die goederenwagons doorgaans best simpel en goedkoop gebouwd... Moet ook allemaal economisch blijven natuurlijk. ;-)
Reiziger Ddrs schreef:Waar lees je trouwens dat ik een extra trein erbij wil hebben tussen Rotterdam en Den Haag? Ik reageerde op de stelling van Jurjen dat omreizen via Schiphol naar Den Haag toch al sneller is als met de omgeleide trein mee en dan in Gouda overstappen. Lijkt me dat dat voor Rotterdam Centraal ook geldt.
Nouja, een blik op de kaart leert me dat er in Shl-Gv-Rtd een flinke omweg naar het westen gemaakt wordt (de HSL komt niet voor niks niet langs Gvc maar gaat ten oosten van Ztm langs), en voor Dvd-Gvc is het juist weer zo dat je een rare kronkel naar het oosten maakt als je via Gd gaat rijden, terwijl via Shl vrijwel rechtstreeks is...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Jurjen schreef: Ook niet als je zo'n systeem dan waarschijnlijk aan elke wagen moet plaatsen? Volgens mij zijn die goederenwagons doorgaans best simpel en goedkoop gebouwd... Moet ook allemaal economisch blijven natuurlijk. ;-)
Ja dus? Wat kost het om iedere 2 jaar een vitale verbinding in je landelijek infra 2 weken lang niet te kunnen gebruiken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Om het allemaal wat "leuker" te maken... de omreisroute is nu gestremd: geen treinverkeer Breukelen - Abcoude door weersomstandigheden. Gezien de voorspellingen gok ik op wateroverlast in de tunnelbak van Abcoude.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Om het allemaal wat "leuker" te maken... de omreisroute is nu gestremd: geen treinverkeer Breukelen - Abcoude door weersomstandigheden. Gezien de voorspellingen gok ik op wateroverlast in de tunnelbak van Abcoude.
Topologisch verhindert dat nog steeds niet dat Ut - Bkl - Wd gereden kan worden
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:
Jurjen schreef: Ook niet als je zo'n systeem dan waarschijnlijk aan elke wagen moet plaatsen? Volgens mij zijn die goederenwagons doorgaans best simpel en goedkoop gebouwd... Moet ook allemaal economisch blijven natuurlijk. ;-)
Ja dus? Wat kost het om iedere 2 jaar een vitale verbinding in je landelijek infra 2 weken lang niet te kunnen gebruiken?
Dat zal je aan de verzekering van die vervoerstoko's moeten vragen, lijkt me. Die horen dat vast wel van ProRail. ;-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef:Om het allemaal wat "leuker" te maken... de omreisroute is nu gestremd: geen treinverkeer Breukelen - Abcoude door weersomstandigheden. Gezien de voorspellingen gok ik op wateroverlast in de tunnelbak van Abcoude.
Reizigers tussen Amsterdam C en Woerden kunnen omreizen via Hilversum en Utrecht C, aldus Prorail. Ja, en via Breukelen of de bus. Je zou haast gaan denken dat je beter via Leiden kan...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Topologisch verhindert dat nog steeds niet dat Ut - Bkl - Wd gereden kan worden
Dat klopt, maar da's niet de geadviseerde omreisroute :wink: Overigens heeft NS zelf het nu over problemen door blikseminslag tussen Maarssen en Abcoude, sprinters van/naar Breukelen lijken nog wel te rijden maar IC's zijn opgeheven. Rond middernacht staan wel wat extra IC's aangekondigd op de AV van Breukelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Vinny »

Nou die blikseminslag was me wat. Hele nacht amper treinverkeer mogelijk tussen Abcoude en Breukelen. Het heeft behoorlijk huisgehouden. Veel zekeringen, relais en gelijkrichters doorgeslagen. Er kan niet echt een storing meer bijkomen, want dan kan het niet hersteld worden (gebrek aan wakker personeel)... :o
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Justin »

Auw..... that hurts...

Ik kwam er gisteren iets te laat achter. Stond op Ddr eigenlijk, ging naar Rtd en pas op Rtd keek ik op NS mobiel... dat had ik eerder moeten doen :p.

moet voorlopig ook nog wel even pendelen van Zwd naar Ut/Amf, wordt even afzien inderdaad... Denk dat ik de toeristische route neem via Geldermalsen... Alhoewel ik voor Amf gewoon via Shl kan...

Breukelen stond in ieder geval vol met mensen in de avondspits en perronsporen 8/9 waren erg leeg op Ut :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Voor Utrecht - Dordrecht zou ik ten zeerste aanbevelen om de 387 naar Gorinchem te pakken en daar over te stappen, scheelt je een half uur reistijd :wink:
De Qliners die om .05 en .35 uit Utrecht vertrekken geven in Gorinchem een prima aansluiting op de trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

Alle treinen die uit Amsterdam kwamen hadden toestanden vanochtend:

ICE naar Frankfurt van 7:29 +15
IC naar Nijmegen van 7:37 +37, reed gekoppeld met een andere IC, mogelijk die van 7:53? Of die van 8:07 anders?

De Sprinter naar Rhenen van 7:45 was wel perfect op tijd, die moet toch ook vanuit Asdz komen :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Suus »

Dat is ingekort hé ;)
s7400 is nu Breukelen - Rhenen
s17400 is in de spits Amsterdam Centraal - Veenendaal Centrum, en buiten de spits Utrecht Centraal - Breukelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Justin »

Wat betreft de Qliner: kan hem ook al best vanaf Ddr pakken toch, de 388?

En voor vandaag gaat het wat lastig, moet mn vriend meezeulen en die vind het allemaal niet zo prettig vandaag :p.
Kom toch 45 minuten later aan dan normaal geloof ik...

Heb net sms van geert gekregen dat er nogal wat schade rondom het spoor Vtn-Utt is. Ik citeer:
"[...] Spoor is vernield vanaf het hogesnelheidswissel bij Harmelen tot halverwege Vtn-Utt. Ook alle wisselstellers, potjes ATB-bakens e.d. zijn kapot. Langs het hele spoor aan de rechterkant stenen. 9800 rijdt met 6 of 8 bakken VIRM en kruist bij Hmla!"

Dat dus.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

Dat inderdaad, bedankt voor het doorgeven :)

Behoorlijke beschadiging dus, kan nog wel even duren voordat alles weer normaal rijdt...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

Geert is daar zelf gaan kijken of wat? :o
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

De s9800 reed weer (met VIRM) en vanuit de bovenverdieping van een VIRM kun je heel goed zien wat er gebeurd is ;) De ontspoorde trein is trouwens al weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Wat betreft de Qliner: kan hem ook al best vanaf Ddr pakken toch, de 388?
Ligt eraan hoe je vanuit Zwijndrecht komt. Heb je de s5100 dan is het sneller om via Gorinchem te gaan (anders sta je 25 minuten op de 388 te wachten), vanuit de s5000 is waarschijnlijk de 388 weer sneller omdat dat de eerst mogelijke verbinding is dan. Maar op zich is die langzamer als reizen via Gorinchem.
Richting Dordrecht kan je trouwens wel een kwartiertje winnen als je de 388 hebt door in Sliedrecht op de trein over te stappen. En denk er vooral ook aan dat de 387 de hele dag halfuurdienst (spits elk kwartier) rijdt en dus altijd een aansluiting op de trein geeft, terwijl de 388 buiten de spits een uurdienst is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Wubbo »

Vanaf morgen wordt de beperkte dienstregeling aangepast: er gaat 2x per uur een IC Gvc-Ut rijden met extra stop in Wd. Richting Ut wordt die omgeleid via Bkl, de andere kant op rijdt hij via Utt. De stopstations worden morgen alleen met bussen bediend. Zie ook hier.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Chauf21 »

Reisadvies internationaal
Van Rotterdam – Den Haag naar IC Berlijn: ga eerder op reis en stap in de IC Berlijn in Schiphol.
Van Rotterdam – Den Haag naar ICE International: ga minstens 30 minuten eerder dan normaal op reis naar Utrecht Centraal.
Van Noord/Oost Nederland en Utrecht naar Thalys en IC Brussel: ga minstens 30 minuten eerder dan normaal op reis naar Rotterdam Centraal.
Opmerkelijk dat het reisadvies niet luidt dat men via Amsterdam moet/kan reizen :idea:

Verder begrijp ik dat de nu omgeleide intercities Amersfoort-Den Haag/Rotterdam vanaf morgen niet meer via Abcoude-Hilversum rijden?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

IC Brussel moet via Ht - Rsd eigenlijk, dat maakt vanaf bepaalde stations weinig tot niets uit.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Fles schreef:Ja dus? Wat kost het om iedere 2 jaar een vitale verbinding in je landelijek infra 2 weken lang niet te kunnen gebruiken?
Alleen de reparatie van de infra kost al 2,5 tot 5 miljoen:
De schade die is ontstaan aan het spoor door de ontsporing van een goederentrein maandagmorgen gaat ProRail miljoenen kosten. ''Een eerste voorzichtige schatting van de reparatiekosten ligt tussen de 2,5 en de 5 miljoen euro'', aldus een woordvoerster van ProRail dinsdag.
Bron en meer

Komt nog bij:

Overuren bijsturing
Inzet vervangende bussen
Derving inkomsten
Uitbetaling GtbV

Ka-Ching!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

Chauf21 schreef:
Reisadvies internationaal
Van Rotterdam – Den Haag naar IC Berlijn: ga eerder op reis en stap in de IC Berlijn in Schiphol.
Van Rotterdam – Den Haag naar ICE International: ga minstens 30 minuten eerder dan normaal op reis naar Utrecht Centraal.
Van Noord/Oost Nederland en Utrecht naar Thalys en IC Brussel: ga minstens 30 minuten eerder dan normaal op reis naar Rotterdam Centraal.
Opmerkelijk dat het reisadvies niet luidt dat men via Amsterdam moet/kan reizen :idea:
Dat zou nog meer vertraging opleveren, begrijpelijk dus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 78 gasten