Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Re: Concessie DAV-gebied
Lijkt mij vanwege de treinen, daarnaast kan een concessieverlener altijd met een zak geld over de brug komen om alsnog airco in die Wrights te laten bouwen.
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Dan kan je net zo goed nieuwe materieel kopen en met eis in PvE dat de bussen worden overgenomen.Hainje schreef:Lijkt mij vanwege de treinen, daarnaast kan een concessieverlener altijd met een zak geld over de brug komen om alsnog airco in die Wrights te laten bouwen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie DAV-gebied
Dan kunnen de Wrights alsnog overgekocht worden en ben je daar nog niet vanaf.
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Ja, maar wie wil die zooi nou hebben? :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie DAV-gebied
Ze zijn wel origineel in NL, maar vanwege het gemis aan airco wil niemand ze waarschijnlijk. Hooguit tourbedrijven die er dan airco inzetten.regenmaker schreef:Ja, maar wie wil die zooi nou hebben? :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Volgende zomer rijden ze niet meer, want dan komen de hwgo amba's naar dav.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Kijk ik heb een hekel aan oude bussen (zonder airco). Je moet gewoon volvo 8900 gebruiken met airco en van alle luxe voorzien, echt top die bussen in Brabant! :pos: Die Citea's ben ik dan weer wat minder over te spreken maar oké, comfort van de stoelen valt tegen.
Maar inderdaad klopt wel wat ArrivaBas zegt, bussen zonder airco zijn moeilijk door te verkopen in Nederland. Meestal worden ze geëxporteerd naar verweggiestan.
Maar inderdaad klopt wel wat ArrivaBas zegt, bussen zonder airco zijn moeilijk door te verkopen in Nederland. Meestal worden ze geëxporteerd naar verweggiestan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Maar die hebben ook niet eens een fatsoenlijk info scherm. :')henk1234 schreef:Volgende zomer rijden ze niet meer, want dan komen de hwgo amba's naar dav.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie DAV-gebied
De maximale leeftijd in het programma van eisen is 12 of 12,5 jaar en airco is niet verplicht. Waarschijnlijk zal de concessie vanaf 2018 wel met meer eisen zijn ingekleed, zoals ook HWGO en Zuid-Holland Noord. Maar als die 8300-serie in zijn geheel naar het DAV-gebied verhuist blijven alleen de Irisbus midi's zonder airco rijden. En zelfs daar is achteraf inbouwen een optie: in de Achterhoek is dat al gebeurd met de twee stuks die daar rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
DAV heeft een maximaal gemiddelde. Ongeacht de concessieduur kan je dan dus ouder materieel verwachten.
Arriva heeft het erg slim gespeeld voor hun eigen financiën door alleen de echt op zijnde Qliners en de Dordtse stadsbussen (met provinciale subsidie die laatsten) te vervangen en verder vooral uit te ruilen met iets jonger materieel uit verloren andere concessies.
Arriva heeft het erg slim gespeeld voor hun eigen financiën door alleen de echt op zijnde Qliners en de Dordtse stadsbussen (met provinciale subsidie die laatsten) te vervangen en verder vooral uit te ruilen met iets jonger materieel uit verloren andere concessies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Eindelijk eens een consessie met een duur waarbij bussen niet voortijdig aan de kant hoeven. Op de paar tropische dagen na is het trouwens prima uit te houden in een Wright. Rijdt een stuk beter dan een Amba. Vorige week was ik in Zuid-Limburg. Daar werkte in 3 van de 4 amba/citea's de airco niet of onvoldoende.regenmaker schreef:Waarom duurt die DAV concessie dan ook 12 jaar. Als ze eerder lieten aflopen had die oude zooi (wrights) allang vervangen kunnen worden.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
misschien komen ze volgende week wel als de zomerdienstregeling begint, net als vorig jaar, om in juli en augustus zoveel mogelijk airco bussen in DAV te hebben.henk1234 schreef:Volgende zomer rijden ze niet meer, want dan komen de hwgo amba's naar dav.
Re: Concessie DAV-gebied
En in HWGO dan?The Greyhound schreef:misschien komen ze volgende week wel als de zomerdienstregeling begint, net als vorig jaar, om in juli en augustus zoveel mogelijk airco bussen in DAV te hebben.henk1234 schreef:Volgende zomer rijden ze niet meer, want dan komen de hwgo amba's naar dav.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Daar kunnen ze er wel een paar missen tijdens de zomervakantie.ArrivaBas schreef:En in HWGO dan?The Greyhound schreef:misschien komen ze volgende week wel als de zomerdienstregeling begint, net als vorig jaar, om in juli en augustus zoveel mogelijk airco bussen in DAV te hebben.henk1234 schreef:Volgende zomer rijden ze niet meer, want dan komen de hwgo amba's naar dav.
Re: Concessie DAV-gebied
Ik denk dat ze de hele serie kunnen missen na december in HWGO.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie DAV-gebied
Er zijn wel meer concessies waar bussen zonder airco rijden - en dat kan bijna het hele jaar inderdaad prima.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Waar kijken ze in Nederland eigenlijk precies naar om de leeftijd van een bus te beoordelen?
Stel je vraagt voor zo'n oude Wright Commander een nieuw kenteken bij RDW aan, is het dan op papier weer een nieuwe bus? Of als je een nieuwe motor monteert?
In Luxemburg kun je zo ontzettend aanrommelen met de leeftijd van een bus, zodoende vraag ik me af of zoiets in Nederland ook mogelijk is.
Hier mag een bus niet ouder dan tien jaar zijn, ik ken echter bij het vervoersbedrijf waar ik veel mee reis twee bussen die deze leeftijd ruimschoots overschreden hadden, de ene heeft echter na vier jaar een ander kenteken gekregen, zodoende is ie pas in 2014 afgedankt terwijl ie eigenlijk van bouwjaar 2000 was.
Bij de ander is na twee of drie jaar de motorruimte uitgebrand, nadat er een nieuwe motor in was gezet mocht ie weer tien jaar rijden wat ie ook inderdaad gedaan heeft.
Bij een ander vervoersbedrijf ken ik ook wel een paar bussen die bijna twintig jaar rond hebben gereden, zal na negen jaar wel een LED-achterlicht op zijn gemonteerd ofzo.
Stel je vraagt voor zo'n oude Wright Commander een nieuw kenteken bij RDW aan, is het dan op papier weer een nieuwe bus? Of als je een nieuwe motor monteert?
In Luxemburg kun je zo ontzettend aanrommelen met de leeftijd van een bus, zodoende vraag ik me af of zoiets in Nederland ook mogelijk is.
Hier mag een bus niet ouder dan tien jaar zijn, ik ken echter bij het vervoersbedrijf waar ik veel mee reis twee bussen die deze leeftijd ruimschoots overschreden hadden, de ene heeft echter na vier jaar een ander kenteken gekregen, zodoende is ie pas in 2014 afgedankt terwijl ie eigenlijk van bouwjaar 2000 was.
Bij de ander is na twee of drie jaar de motorruimte uitgebrand, nadat er een nieuwe motor in was gezet mocht ie weer tien jaar rijden wat ie ook inderdaad gedaan heeft.
Bij een ander vervoersbedrijf ken ik ook wel een paar bussen die bijna twintig jaar rond hebben gereden, zal na negen jaar wel een LED-achterlicht op zijn gemonteerd ofzo.
Re: Concessie DAV-gebied
Die Wrights zijn zelfs al 12 jaar
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Als uitgangspunt geldt de datum van eerste toelating (DET). Deze datum verandert niet als je een ander kenteken zou aanvragen, wijzigingen zou aanbrengen of het voertuig ex- of importeert.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied
Zodra Albatros 2 ingebouwd is, is dit gelijk aangepakt. 8378 en 8380 (en waarschijnlijk de 8381 ook dan, maar die rijdt niet bij 'ons' in DAV) hebben netjes 2 schermen voor de passagiers gekregen.regenmaker schreef:Maar die hebben ook niet eens een fatsoenlijk info scherm. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
3 van de 82. So close.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie DAV-gebied
Vanavond gaan er weer een paar HWGO amba's op vakantie naar Alblasserdam.
Re: Concessie DAV-gebied
De rest wordt gedaan zodra ze naar DAV komen, geen paniek.OmniLezer schreef:3 van de 82. So close.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie DAV-gebied
Kunnen ze niet gelijk een paar wright's naar hwgo sturen. En daar hun laatste km's rijden. de amba's zijn nu toch al hier.
Re: Concessie DAV-gebied
Die Volvo is een mooie keuze, maar die kan je beter inzetten in Zeeland of HWGO. Daar heb je meer kans langer dan een kwartier in een bus te zitten. Vanwege de gemiddeld grotere afstand tussen Haltes. Ik raad u eerder een Solaris Urbino 12 LE.regenmaker schreef:Kijk ik heb een hekel aan oude bussen (zonder airco). Je moet gewoon volvo 8900 gebruiken met airco en van alle luxe voorzien, echt top die bussen in Brabant! :pos: Die Citea's ben ik dan weer wat minder over te spreken maar oké, comfort van de stoelen valt tegen.
Maar inderdaad klopt wel wat ArrivaBas zegt, bussen zonder airco zijn moeilijk door te verkopen in Nederland. Meestal worden ze geëxporteerd naar verweggiestan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten