Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Bericht door atbrg »

"Na het incident met de in elkaar geslagen conducteur in Hoofddorp zagen ook de gemeenten in dat de veiligheid van reizigers prioriteit heeft.....".

http://www.nu.nl/binnenland/4073708/gee ... tions.html
Kaart ongeldig err. 007
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Bericht door MR92 »

Ach, ik heb het nu zelf meerdere malen meegemaakt dat er zwartrijders met mij door het poortje mee liepen.. Dus of het echt werkt? Nee.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Bericht door Thom91 »

Het GVB installeert hyper-moderne poortjes op de NZL waarmee gescand wordt hoe 'groot' de reiziger is en stemt daar de openingstijd van de poortjes op af. Heeft de reiziger een koffer? Dan blijft het poortje langer open. Hiermee wordt het moeilijker om achter iemand aan te glippen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Bericht door ODRAIL »

Goede zaak :pos: . Dit zou ook in Rotterdam moeten gebeuren.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Bericht door Hendrik »

De poortjes van de NS blijven bij een passage ook wel errug lang open, eerlijk gezegd...
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Bericht door Tristan »

Thom91 schreef:Het GVB installeert hyper-moderne poortjes op de NZL waarmee gescand wordt hoe 'groot' de reiziger is en stemt daar de openingstijd van de poortjes op af. Heeft de reiziger een koffer? Dan blijft het poortje langer open. Hiermee wordt het moeilijker om achter iemand aan te glippen.
Wordt het dan niet juist makkelijker om achter iemand aan te glippen? Dat systeem zou dan de meeglipper kunnen identificeren als 'koffer', waardoor het poortje dus langer open blijft en de meeglipper dus iets langer de tijd heeft om er door te lopen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Bericht door Suus »

Nee, want een koffer heeft een andere vorm dan een mens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.

Bericht door Hainje »

Mwa, zo'n koffer verdeelt het gewicht natuurlijk op een andere manier over de vloer dan een mens. Wat mij opviel bij die treinwedstrijd (Kilometerkampioen) was dat als iemand met een koffer in/uitcheckte bij een poortje ik pas kon in/uitcheken nadat de koffer van de plaat was gehaald. Het lijkt mij dus dat hier wel degelijk over is nagedacht.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten