Korte vragen #15

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Daniel »

Er is nog genoeg materieel zonder bak natuurlijk... Maarja, water bijvullen kan dus wel alleen doen ze het blijkbaar niet meer. Nu kan ik me sinds de verbouwing van Rotterdam Centraal ook niet meer herinneren daar de slangen tussen de sporen gezien te hebben t.b.v. het bijvullen. Die lagen er in het verleden nog wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Bericht door Thom91 »

As said, die bevinden zich bij de servicepaden en die bevinden zich nauwelijks bij perronsporen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Daniel »

Maar in het verleden bevonden die zich dus wel bij perronsporen. Dat is ook precies de plek waar je die dingen nodig hebt want met de tegenwoordige korte keringen op heel veel plekken zijn dus anders 's avonds alle watertanks leeg (m.u.v. die van het materieel wat tussen de spitsen in stilstaat op een opstelspoor).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Die vulslangen mochten toch al niet meer gebruikt worden vanwege de aangescherpte veiligheidsregels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #15

Bericht door Ardan »

Nou hebben jullie het steeds over waterbijvulvoorzieningen maar ik bedoel juist gewoon iets simpels als een dweiltje over de vloer en een doekje over de bril, dát hoeft toch niet zo moeilijk te zijn en kan bij wijze van zelfs nog tijdens het kopfmaken in Utrecht van de NoordOost :P
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #15

Bericht door VIRM »

Kennelijk is dat dweiltje en dat doekje helaas wel moeilijk, Ardan. :(

Nog een ander vraagje: wat voor wissels zijn er precies aangelegd bij de Riekerpolderaansluiting? Als ik de Westtak op ga of af ga, dan merk ik dat de vaart er behoorlijk uit gaat. Komen er nog wat wissels waar sneller doorheen kan worden gegaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #15

Bericht door Thom91 »

Voegt weinig toe, de Riekerpolderboog is voor slechts 80 en is dit ook altijd geweest. Vanaf Zuid naar 'binnen' liggen wel 1:34,7 exemplaren (140 km/h).
Komt wel goed schatje.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #15

Bericht door Globetrotter »

Even een gebruiksvraagje: Hoe kan ik een bestand toevoegen aan een bericht dat ik in een topic plaats?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #15

Bericht door Tochjo »

Dat kan niet. Je kunt het bestand elders hosten en er in een bericht naar linken.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #15

Bericht door Mr-W »

In de zomer zijn er werkzaamheden op mijn traject. Nou gaat de laatste treinvervangende bus om 23:37 uit Eindhoven en komt met een overstap in Helmond om 00:23 aan in Brandevoort. Normaal gaat de laatste gewone trein om 00:16 uit Eindhoven, dus 45 minuten later. Kan dit zomaar? Heb hierdoor een half uur minder kermis in Tilburg -o-
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door webguy »

Boek je een hotel... Nog beter: blijf bij iemand slapen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #15

Bericht door Aking »

Mr-W schreef:Kan dit zomaar?
Je ziet het :)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #15

Bericht door VIRM »

Klein vraagje: ik moet wellicht volgende week zaterdag op station Hengelo Oost (komende vanaf de richting Hengelo) overstappen op bus 12. Weet iemand hoe ik van perron naar bushalte kom? :) Op ns.nl/geleidelijnen staat station Hengelo Oost er overigens helemaal niet bij.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen #15

Bericht door marvinkok »

Komende af Hengelo is het perron af, en weg oversteken. Inderdaad geen geleidelijnen naar de halte.
De andere halte is slechts voor lijn 8.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #15

Bericht door dennistd »

En na het oversteken van de weg naar links lopen, dan steek je de inrit van de parkeerplaats over en dan sta je bij de bushalte :Y
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Korte vragen #15

Bericht door OmniLezer »

Zijn de Voiths van de 1e generatie Ambassadors(Arriva 8000-serie) dezelfde als bij de Citea's. Ze klinken hetzelfde namelijk. Is er iemand die het weet?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Michael »

Alle Voith's lijken volgens mij wel op elkaar. Maar echt met zekerheid kan ik het niet zeggen aangezien we in Breda alleen maar bussen met een ZF versnellingsbak hebben.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #15

Bericht door baladid »

Twee vragen:
a) Zijn alle stations in Den Haag (en Rijswijk) nog poortjesvrij?
b) Waar exact bij Den Haag HS stopt tram 15 richting Nootdorp?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Den Haag HS heeft (gedeeltelijk) poortjes, maar is nog niet afgesloten omdat het station eerst nog verbouwd gaat worden.

Tram 15 richting Nootdorp stopt achter de wolkenkrabber rechts van de hoofdingang.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #15

Bericht door Hendrik »

a) Als er al poortjes staan (Den Haag HS en Den Haag Centraal), zijn ze nog niet gesloten.
b) Tram 15 richting Nootdorp stopt bij de halte Rijswijkseplein / Den Haag HS. Als je door de hoofdingang aan de voorkant van het station naar buiten gaat, ga je rechtsaf. Vervolgens loop je een eindje tot het kruispunt. Daar zie je de tramhalte aan je rechterhand. Even het zebrapad oversteken en je staat bij de halte. Let wel op: door bouwwerkzaamheden pal naast het station, is het voetpad aan de rechterkant van de straat vrijwel helemaal 'verdwenen'. Er zijn veel mensen die er toch lopen, maar je wordt dan bijna geplet door de trams... Beter is het om via de overkant van de straat te lopen of via de tramperrons vóór het station.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door reisthijs »

Voor alle vragen over poortjes: www.ns.nl/poortjes
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #15

Bericht door nvdw »

OmniLezer schreef:Zijn de Voiths van de 1e generatie Ambassadors(Arriva 8000-serie) dezelfde als bij de Citea's. Ze klinken hetzelfde namelijk. Is er iemand die het weet?
Naar mijn weten zijn alle Voith-transmissies in de Ambassadors en Citea LLE's van het type DIWA 5. Het zijn altijd vierversnellingsbakken, alleen is het schakelgedrag wel merkbaar aangepast in de jaren. Vroege exemplaren schakelen aanmerkelijk later op dan die in jongere bussen. Dat heeft vooral te maken met de Cummins ISB-motor die door de jaren heen meer vermogen is gaan leveren en vooral betere trekkracht heeft bij lagere toerentallen, zodat de automaat eerder kan schakelen zonder dat de acceleratie eronder lijdt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #15

Bericht door baladid »

Bedankt. 9292.nl zegt dat het in 5 minuten van spoor 5 van HS naar de tramhalte te doen is... klinkt ambitieus als ik de routebschrijving bekijk.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #15

Bericht door Hendrik »

In 5 minuten lukt dat wel. Zorg ervoor dat je ergens in het midden van de trein zit, dan hoef je niet zo ver te lopen naar de trap. :wink:
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen #15

Bericht door Anne »

Bee schreef: Tram 15 richting Nootdorp stopt achter de wolkenkrabber rechts van de hoofdingang.
Dit is het Strijkijzer.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten