Ontsporing bij Vleuten

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Suus »

Geert schreef:De s9800 reed weer (met VIRM) en vanuit de bovenverdieping van een VIRM kun je heel goed zien wat er gebeurd is ;) De ontspoorde trein is trouwens al weg.
Die stond in delen op Utrecht Centraal volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door M57 »

In Woerden was het echt bal in de avondspits. De s4000 nam de aansluiting van de s8800 ri. Breukelen tot twee keer toe nét niet over, en de CTA's deden allemaal alsof er niets aan de hand was. Dat terwijl allerlei treinen niet reden of geperronwijzigd waren. :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

M57 schreef:In Woerden was het echt bal in de avondspits. De s4000 nam de aansluiting van de s8800 ri. Breukelen tot twee keer toe nét niet over, en de CTA's deden allemaal alsof er niets aan de hand was. Dat terwijl allerlei treinen niet reden of geperronwijzigd waren. :pos:
De sociale werkplaats van FC Vingerverf had beter gewoon alles kunnen vastzetten op "Let op omroepbericht" dus? Maar ja, verzin zoiets maar eens...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door M57 »

Mwah op zich zou het al een begin zijn om treinen die al een dag niet rijden, gewoon niet op de CTA te laten verschijnen. Dat moet vast wel in te stellen zijn. De perronwijzigingen werden nog wel netjes gered via de omroep.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

Treinverkeer Utrecht-Woerden maandag weer normaal
Geplaatst op: vrijdag 27 maart 2009 om 8:49
Laatst bijgewerkt: vrijdag 27 maart 2009 om 9:15

UTRECHT - De treinen tussen Utrecht en Woerden rijden vanaf maandag weer volgens het boekje. Dat heeft spoorbeheerder ProRail vrijdag gemeld.
Lees verder
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

Eerst zien, dan geloven :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Dat zowiezo, maar gelukkig duurt 't wel korter dan gepland en niet langer... weet inmiddels weer heel goed waarom ik nu na januari de busreis naar Utrecht voor de trein heb verruild :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door M57 »

En zo is ProRail weer mooi een bron van verstoringen kwijt: een hogesnelheidswissel minder. Net zoals ze na de ontsporing bij Muiderpoort ook wat wisselwerk niet terug hebben laten keren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Caspar »

Het enige nadeel daarvan is dat het spoor wat minder flexibel wordt met gestrande/defecte treinen om even links te rijden. Maar als het daarentegen een hoop storingen aan de infra bespaard zie ik het probleem er niet zo van in. Bij Shl zijn de weggehaalde wissels wel een gemis in het geval van een calamiteit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Neem aan dat het het overloopwissel bij Vleuten betreft anders had het niet zo makkelijk door recht spoor vervangen kunnen worden.
Dat was toch al maar een half wisselcomplexje daar (er gaat ook 'n wissel richting spoor wat er nog niet is), dus het zal wel pas teruggeplaatst worden als men daar toch aan het werk moet om de laatste twee nog aan te leggen sporen aan te sluiten.

@Caspar: in dit geval is de lijn al zo druk met twee sporen dat "even links rijden" toch al bijna onmogelijk is. Ben één keer linkerspoor door Vleuten gekomen i.v.m. een seinstoring maar kort daarna werd het treinverkeer er compleet stilgelegd vanwege de teveel oplopende vertragingen (alles moest op elkaar blijven wachten).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Wubbo »

Het hogesnelheidswissel bij Harmelen is voorlopig ook buiten dienst, en die gaan we zeker weten missen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Da's die van het perronloze middenspoor naar rechterspoor ri. Vleuten dan neem ik aan? Da's inderdaad wat onhandig, zo'n ontbrekende inhaalmogelijkheid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Wubbo »

Het is die waar de twee sporen Woerden -> Harmelen Vleuten Aansluiting overgaan in 1. Bij de overgang van viersporigheid naar dubbelsporigheid dus. In welke stand dat wissel wordt vastgelegd weet ik niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

Hopelijk vanaf het midden (spoor KP), dan kunnen de intercities gewoon doorrijden en hebben alleen s8800 en s9800 er last van (die moeten wat eerder doorwisselen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Waarbij het natuurlijk maar de vraag is hoever je last hebt van dat eerder doorwisselen. De s9800 en s8800 zijn toch niet tegelijk in Woerden als ik me niet vergis? Want als je dat wissel in rechtdoorgaande stand vastlegt kan je alleen nog vanaf spoor 2 naar Utrecht (maar vanaf 1 nog wel gewoon naar Breukelen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Suus »

De andere kant op lijkt mij vervelender, de s8800 die vanuit Utrecht niet op spoor 1 kan komen. Die trein vertrekt juist van spoor 1 om aan de andere kant van Woerden kruisende bewegingen te voorkomen.

Patroon in Woerden richting oost is overigens:
s9800 - spoor 5 - 07/37
s8800 - spoor 6 - 24/54
s4000 - spoor 5 - 27/57

De s8800 richting Utrecht is vaak vertraagd, zeer regelmatig staan s8800 en s4000 tegelijk langs het perron. De andere kant op (spoor 1 en 2) speelt dat eigenlijk niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

Ik denk eigenlijk dat het wissel uit Vleuten naar Woerden nog best in dienst kan blijven. Dat andere wissel was vernield door de goederentrein maandag, maar dat geldt niet voor het andere wissel (of er moet ook elektronica zijn vernield die aan dat wissel gekoppeld zit).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De s8800 richting Utrecht is vaak vertraagd, zeer regelmatig staan s8800 en s4000 tegelijk langs het perron.
Komen ze dan ook tegelijk aan? In dat geval heb je een probleem omdat ze elkaar dan moeten kruisen: de s8800 zal als het wissel in de stand rechtdoor vastgelegd wordt namelijk van spoor 5 moeten vertrekken terwijl het voor de s4000 weer niet uitmaakt (van zowel 5 als 6 kan je naar Breukelen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Suus »

In de meeste gevallen is het zo dat de s8800 er nog staat terwijl de s4000 in Woerden aankomt. En wat vaak genoeg gebeurt, is dat de s8800 richting Utrecht op het binnenspoor gaat rijden, en de s4000 daarna over het buitenspoor naar de flyover. En dat gebeurt, omdat de s4000 anders de Noordoost in de weg zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Nou, als dat in de praktijk kennelijk al gebeurd dan zie ik zolang de treinen op tijd rijden geen problemen door het in de rechtdoorgaande stand vastleggen van het beschadigde wissel. De s8800 is dan immers de enige die er echt "last" van heeft, voor de rest is er vrij weinig tegelijk in Woerden (s9800 zit immers achter de NoordOost en komt voor de volgende in Utrecht aan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Wubbo »

Het grote probleem gaat het goederenpad worden. De inhaling daarvan zou wel eens naar Oudewater kunnen gaan (maar dat zeg ik zonder enige bron).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Op welk tijdstip ligt dat goederenpad eigenlijk en vooral, hoe lang is de in te halen goederentrein? Te lang om tussen wissel 1173 en 1117 te wachten op inhaling zeker?

Edit: en nog een foto van de herstelwerkzaamheden, meer foto's staan op de site van ProRail...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Suus »

Zover ik weet zit er richting Utrecht een goederenpad direct achter de s4000, en eentje vlak achter de s2800, dus net voor de s8800 dan. Maar pin me hier niet op vast, het zijn slechts observaties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door playertwo »

Het pad waarin nu de omgeleide IC's rijden vanaf Gouda richting Woerden is het goederenpad als ik mij niet vergis (vandaar dus ook dat die volgens sommigen zo traag zijn), dus als je dat (samen met de paden van het personenverkeer) zou doortrekken richting Utrecht weet je waar de treinen elkaar volgens de planning gaan tegenkomen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Wubbo »

Het (waarschijnlijk) problematische goederenpad wordt tussen Woerden Overloop (overgang naar viersporigheid aan de westzijde van Woerden) en Harmelen Vleuten Aansluiting (overgang naar tweesporigheid aan de oostzijde van Woerden) ingehaald door de s2000 en de s2800, en voegt dan voor de s8800 in.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten