Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Yep.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door webguy »

Ben benieuwd hoe verenigbaar dat wordt :) Vooral bij storingen krijg je waarschijnlijk vage bugs
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Ja, het is niet anders... Helaas komt de ritinfo uit ARNU en de vertrektijden komen uit InfoPlus. We zullen zien hoe het in de praktijk loopt :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Voor iedereen die in de groep met betatesters zit: er staat een update klaar waarin de ritinformatie wordt uitgebreid met aankomsttijden en vertrektijden voor alle stations onderweg. Aangezien de techniek hierachter informatie uit twee systemen combineert (ARNU en InfoPlus) ben ik erg benieuwd of en hoe veel gekke situaties er zich in de praktijk voor doen; en verder uiteraard hoe deze nieuwe functie bevalt. :)

Ben je nog geen betatester en lijkt het je leuk om deze functie te testen --> volg de instructies in deze post en je doet automatisch mee: Betatesters gezocht
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door david_meyer24 »

Geert schreef:Voor iedereen die in de groep met betatesters zit: er staat een update klaar waarin de ritinformatie wordt uitgebreid met aankomsttijden en vertrektijden voor alle stations onderweg. Aangezien de techniek hierachter informatie uit twee systemen combineert (ARNU en InfoPlus) ben ik erg benieuwd of en hoe veel gekke situaties er zich in de praktijk voor doen; en verder uiteraard hoe deze nieuwe functie bevalt. :)

Ben je nog geen betatester en lijkt het je leuk om deze functie te testen --> volg de instructies in deze post en je doet automatisch mee: Betatesters gezocht
Ik ben vandaag net betatester geworden maar ik heb nog geen update binnen.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Niek »

Geert, was er vandaag een record aantal storingen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Ik denk het wel, zal het morgen nog even checken :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

david_meyer24 schreef: Ik ben vandaag net betatester geworden maar ik heb nog geen update binnen.
Kan enige tijd duren (Google geeft zelf een paar uur aan).
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door david_meyer24 »

Geert schreef:
david_meyer24 schreef: Ik ben vandaag net betatester geworden maar ik heb nog geen update binnen.
Kan enige tijd duren (Google geeft zelf een paar uur aan).
Oke ik wacht het wel af
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Ik heb de update gekregen. Ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daniel »

Ziet er inderdaad goed uit, maar kwam nog één apart ding tegen. In onderstaand screenshot wordt direct boven de samenstelling wel getoond dat de trein in z'n geheel naar Den Haag gaat, maar staat bij de route nog dat 'ie gesplitst wordt (terwijl de route van de vleugel zelf er wel uit is).

Edit: ow wacht even, er staat juist boven de samenstelling dat geen van de treindelen naar Utrecht gaat :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Hm, dat is wel een aardige ja. Eens kijken of ik daar nog wat mee kan doen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door webguy »

Vleugel bestaat niet meer toch, dus wordt er in principe niet gesplitst... Of wil je een relatie tussen eindbestemming leggen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Nou ja, de melding 'Trein wordt gesplitst in Utrecht' is in dergelijke scenario's een beetje verwarrend als al het mat doorrijdt naar Den Haag. Er bestaan nog wel twee vleugels in de data, maar de vleugel die niet verder rijdt dan Utrecht heeft ook geen mat. Kan me voorstellen dat het verwarrend overkomt.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daelea »

Ziet er erg mooi uit, fijne toevoeging! Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om bij de routestrip ook de al gepasseerde stations te tonen, net als de NS-app - of heb je dit bewust niet gedaan?

Nog een klein puntje bij splitsen de treinen: bij het station waar gesplitst wordt, staat maar een vertrektijd, terwijl de twee delen altijd een andere vertrektijd hebben.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Jultar »

Een hele fijne toevoeging, die tijden! Ik heb tot nu toe daarmee nog geen rare dingen gezien.

Wat mij net wel opviel was het volgende: ik had de actuele vertrektijden van Utrecht Centraal open staan. Even iets anders tussendoor gedaan, en daarna weer teruggeswitcht naar RdT. Ik klik daar een trein aan om de tijden en samenstelling op te vragen, maar krijg de melding dat de treingegevens/samenstelling niet bekend is. Dit ging om een trein die in de tussentijd vertrokken was van Utrecht Centraal. Ga ik vervolgens naar Utrecht Overvecht (het was de sprinter naar Baarn), dan kan ik daar dezelfde trein zonder problemen aantikken en krijg ik inderdaad de actuele samenstelling en tijden te zien.
Wacht ik nu even tot de trein weer vertrokken is vanaf Overvecht en druk ik op verversen, dan krijg ik weer de melding te zien dat er geen informatie is voor die trein.
Ik weet niet hoe dat uiteraard voor anderen is, maar ik zou het persoonlijk erg handig vinden als ik gewoon mijn trein zou kunnen aantikken en dan ook tijdens de rit de actuele gegevens op zou kunnen vragen (zoals vertraging) via de eerdergenoemde ververs-knop zonder dat ik daarvoor naar een toekomstig station hoef te gaan.
Als dat een mogelijkheid zou kunnen worden, dan zou dat helemaal geweldig zijn! :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Thom69 schreef:Ziet er erg mooi uit, fijne toevoeging! Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om bij de routestrip ook de al gepasseerde stations te tonen, net als de NS-app - of heb je dit bewust niet gedaan?
Dit heeft o.a. te maken met de Rijden de Treinen backend (die dit momenteel niet ondersteund), maar ook omdat ik de toegevoegde niet zo groot vind voor het grootste deel van de reizigers. Wat is een goede reden om de gepasseerde stations te zien?
Nog een klein puntje bij splitsen de treinen: bij het station waar gesplitst wordt, staat maar een vertrektijd, terwijl de twee delen altijd een andere vertrektijd hebben.
Dat is een goede, dat is ook wel van belang om te fixen. Ga ik wat mee doen.
Jultar schreef:Ik klik daar een trein aan om de tijden en samenstelling op te vragen, maar krijg de melding dat de treingegevens/samenstelling niet bekend is. Dit ging om een trein die in de tussentijd vertrokken was (...)
Ik weet niet hoe dat uiteraard voor anderen is, maar ik zou het persoonlijk erg handig vinden als ik gewoon mijn trein zou kunnen aantikken en dan ook tijdens de rit de actuele gegevens op zou kunnen vragen (zoals vertraging) via de eerdergenoemde ververs-knop zonder dat ik daarvoor naar een toekomstig station hoef te gaan.
Als dat een mogelijkheid zou kunnen worden, dan zou dat helemaal geweldig zijn! :)
Ook dat heeft te maken met de backend van Rijden de Treinen, die wist namelijk treinen op het moment dat ze vertrekken. Ik zal eens kijken wat hier een goede oplossing voor is, want dit lijkt me inderdaad een nuttige toevoeging.

Bedankt voor de feedback overigens :)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daelea »

Net de update voor twee vertrektijden bij splitsende treinen binnengehaald, maar als ik nu op een splitsende trein tik voor aanvullende info, crasht de app :-(
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Thom91 »

Bij mij crasht hij daarvoor al, als ik de trein aanklik..
Komt wel goed schatje.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Daelea »

Ja, dat bedoelde ik ook, denk ik. In het vertrektijdenscherm, als ik tik op een trein met twee bestemmingen, crahst de app.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Thom91 »

Ja, dat heb ik ook :Y
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Ik zie de crashberichten binnenkomen, bedankt voor de melding jongens... Zal vanavond of uiterlijk morgenavond een update maken om dit op te lossen. Gisteren blijkbaar niet genoeg edge cases getest met splitsende treinen.

Het gaat alleen mis bij splitsende treinen toch? De andere treinen openen zonder crash?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Thom91 »

Alleen bij splitsende treinen ja
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Update is inmiddels onderweg naar de play store. Hoor graag of er na deze update nog crashes zijn (kon de crashsituatie namelijk niet helemaal goed produceren, dus hoop dat mijn aannames juist waren).
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Hier gaat het weer goed. Bedankt voor het snelle werk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten