Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:- s800 opgeheven tussen Amr - Asd (tot zover bekend geen vervanging, dus geen verbinding Hlo - Asd)
NS heeft dit zojuist bevestigd op Twitter. Op zaterdag wordt Hlo alleen bediend door de s3400, op zondag komt daar de s3000 bij zoals gebruikelijk. Hlo > Asd moet op zaterdag of via Hlm (2× overstappen), of via Zd met een overstap van 24 minuten op Cas...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Thom91 »

Vreemd
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... alles moet wijken voor de Tour. Maar voor een of twee dagen is dat toch niet zo erg?
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daelea »

Da's waar. Maar het is op zich wel jammer dat dan dus Amr - Asd ook naar een halfuursdienst gaat doordat de treinen op Asd - Mt (tot Ehv, gok ik dan) langer worden.

Overigens heeft de NS ook nog het volgende getweet op mijn vraag of er ergens een overzicht met wijzigingen te vinden is:
Dit is in de reisplanner verwerkt.
Ja, goh, zou het? Communiceren over wijzigingen à la NS-2015 dus. :-(
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Gekko123 »

KM46 schreef:Tsja ... alles moet wijken voor de Tour. Maar voor een of twee dagen is dat toch niet zo erg?
Op zich niet, maar ik ben zelf van mening dat de NS reizigers tussen Hlo en Asd niet een verslechterde dienstregeling mag geven vanwege een evenement in Utrecht... Laat dan de s3000 gewoon extra stoppen te Hlo, dat kan bij werkzaamheden ook gewoon dus waarom nu niet?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Thom91 »

Thom69 schreef:Da's waar. Maar het is op zich wel jammer dat dan dus Amr - Asd ook naar een halfuursdienst gaat doordat de treinen op Asd - Mt (tot Ehv, gok ik dan) langer worden.

Overigens heeft de NS ook nog het volgende getweet op mijn vraag of er ergens een overzicht met wijzigingen te vinden is:
Dit is in de reisplanner verwerkt.
Ja, goh, zou het? Communiceren over wijzigingen à la NS-2015 dus. :-(
Dat is wel in lijn met hun communicatie dat ze altijd zeggen 'gebruik kort voor vertrek de reisplanner'.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Thom91 »

Thom69 schreef:
Thom69 schreef:- s800 opgeheven tussen Amr - Asd (tot zover bekend geen vervanging, dus geen verbinding Hlo - Asd)
NS heeft dit zojuist bevestigd op Twitter. Op zaterdag wordt Hlo alleen bediend door de s3400, op zondag komt daar de s3000 bij zoals gebruikelijk. Hlo > Asd moet op zaterdag of via Hlm (2× overstappen), of via Zd met een overstap van 24 minuten op Cas...
Aldus Somda zijn er ingrijpende werkzaamheden rondom Singelgracht Aansluiting waardoor er minder capaciteit beschikbaar is.
Komt wel goed schatje.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door ovforens »

9 minuten hebben sommige buslijnen zaterdag van westplein tot aan de Graadt van Roggenweg. Eens kijken of ze die tijd echt nodig hebben, of dat de bussen zwaar in min gaan rijden.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door MR92 »

ovforens schreef:9 minuten hebben sommige buslijnen zaterdag van westplein tot aan de Graadt van Roggenweg. Eens kijken of ze die tijd echt nodig hebben, of dat de bussen zwaar in min gaan rijden.
Ik denk dat je die tijd nog aardig nog hebt ook. De bussen zullen immers aardig vol zitten, het tijdelijke busstation zal vol lopen enz. enz. Waar ik me meer van verbaas is dat er geen extra trams worden ingezet. Zaterdag heb je uiteraard al 8 trams in het duur, maar bij Zuilenstein (P+R Blokhoeve tijdelijk) zal die al aardig vol lopen, wat te denken dan aan de mensen op P+R Westraven bijvoorveeld. Niet iedereen zal daar de bus gaan nemen, het is algemeen bekend hoe mensen zijn met dit soort evenementen.

Zondag ook geen extra trams, dus dat zijn er maar 4 in het uur. We zullen het allemaal wel beleven.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daelea »

Volgens het AD (http://www.ad.nl/ad/nl/33180/Grand-Depa ... niet.dhtml) is het nog maar de vraag of de extra ingeplande treinen wel gaan rijden. En inderdaad, de extra ingeplande series zijn voor een groot deel de vandaag opgeheven series vanwege de hitte. Aangezien het zaterdag waarschijnlijk warmer wordt dan vandaag, zullen er wellicht eerder minder treinen rijden, dan meer.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Z2N »

De treinseries die vandaag uitvielen rond Utrecht zijn ook degenen die extra ingelegd zijn voor zaterdag, dus minder dan normaal zal het waarschijnlijk niet zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Aking »

Ik kon net mijn bus al niet vinden, daar het halve jaarbeursplein al afgezet is... De ellende is begonnen :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door isadora »

Oef, en ik had juist iemand verteld, dat de maatregelen morgen vanaf 20.00 uur in zouden gaan.
Dus die raakt morgen verstrikt in een onverwacht labyrint. :(
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Busfoto.nl »

Het reguliere busstation is gewoon in gebruik; alleen de haltes JaarbeursPLEIN, Racinelaan en Graadt van Roggenweg (bus) zijn nu buiten gebruik.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door isadora »

Okay, top, dank je.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door wouter15 »

Busfoto.nl schreef:Het reguliere busstation is gewoon in gebruik; alleen de haltes JaarbeursPLEIN, Racinelaan en Graadt van Roggenweg (bus) zijn nu buiten gebruik.
De halte Jaarbeursplein is zelfs t/m 31 augustus buiten gebruik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daniel »

Apart dat haltes Racinelaan en Graadt van Roggenweg er blijkbaar uit liggen, die zijn namelijk gewoon opgenomen in de dienstregeling van de tijdelijke lijnen komend weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Busfoto.nl »

Ik denk dat de enkelspoorbaan bij het Stadskantoor/Mineurslaan te weinig capaciteit heeft om de 28 bussen van lijn 7, 25, 26 ok nog aan te kunnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daniel »

Dus alles rijdt nu over de Mineurslaan tussen Beatrixgebouw en stationhal door? Maar dan nog, Racinelaan is een vreemde halte om vervallen te zijn door enige touractiviteit, die komen er nieteens in de buurt tot zondag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Aking »

Maak van die Racinelaan dan ook maar Ravellaan :wink:

En niet alles rijdt over de Mineurslaan, alleen hetgeen dat richting de Vleutenseweg moet. De rest, zoals mijn 7 en de 25 rijden via de Valeriusbaan, Van Zijstweg en Overste den Oudenlaan.

Overigens opmerkelijk dat volgens het scherm in de bus gisteravond mijn bus niet stopte op het Jaarbeursplein, Graadt van Roggenweg en Overste den Oudenlaan, maar wel op de Ravellaan. Benieuwd hoe ze dat voor zich zien :')
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door wouter15 »

Extra treinen Tour de France nog steeds in de planning

3 juli 2015

De Nederlandse Spoorwegen gaan er op dit moment vanuit dat de extra treinen die komend weekend vanwege de start van de Tour de France zijn gepland gewoon zullen rijden. Donderdag en vrijdag rijden er rond Utrecht juist minder treinen vanwege de hitte. Ook zaterdag wordt het weer warm.


NS zegt op dit moment geen aanleiding te zien om ook zaterdag treinen te schrappen rond Utrecht. Een woordvoerster van het spoorbedrijf zegt dat de speciale Tour de France dienstregeling goed is voorbereid. Toch wordt niet uitgesloten dat er op een later moment alsnog treinen geschrapt moeten worden. "We zullen de weersvoorspellingen wel van uur tot uur blijven volgen. We adviseren reizigers de reisplanner goed in de gaten te houden" aldus de woordvoerster. Lees verder
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door matje82 »

Slordig van Connexxion, op Utrecht Centraal stond lijn 50 nog op meerdere borden en vele mensen stonden te wachten. Ik heb zelf de 174 genomen. Ging zelf weer twijfelen. Had wel gelezen dat lijn 50 maar tot Zeist zou rijden, maar dacht even dat dat misschien alleen op de zaterdag zou zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daniel »

Geen van de aanpassingen bij Connexxion is in de reisinfo verwerkt. Plan bijvoorbeeld maareens een reis van Neude naar Oorsprongpark morgen, krijg je uitsluitend adviezen met lijn 50.
En zo is het met alle Connexxion-lijnen, maar ook de Arriva-lijnen in Utrecht. Je krijgt gewoon adviezen echter met daarbij slechts een melding dat er vervallen halten zijn. En daardoor ontbreken bij het plannen van een reis van Kanaleneiland Zuid naar Utrecht Centraal bijvoorbeeld ook alle tijdelijke U-OV lijnen. Je krijgt alleen de tram of lijn 81 uit 9292.

Edit: Denk dat het sowieso wel erg druk gaat worden in de trams want 9292 (de voornaamste bron voor onwetende reizigers) stuurt je zo'n beetje altijd via Nieuwegein Stadscentrum. Zelfs vanuit Nieuwegein-Jutphaas wordt je met 374 naar het stadscentrum gestuurd voor een overstap op de tram i.p.v. dat je gewoon in die 374 kunt blijven zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Daniel »

Volgens mij waren ze één klein dingetje vergeten in Utrecht vandaag: de Arriva-chauffeurs die er soms ook pauze hebben. Maar gelukkig waren er toch verkeersregelaars genoeg... de chauffeur van een aangekomen lijn 90 kon zo even begeleid worden achteruit terug naar de Vleutenseweg vanaf de uitstaphalte van busstation Westplein om vervolgens bij de nu toch niet in gebruik zijnde halte Kanonstraat te parkeren om pauze te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Tour de France Utrecht; OV op 4 en 5 juli 2015

Bericht door Stefan »

Dan weet ik dat alvast voor morgenochtend... Heb immers 3 kwartier daaro. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten