Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Een MAN Lion's City LE is veel beter. Ze doen het hier in Rotterdam ook goed.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Niet om het een of ander, maar mag het een keer afgelopen zijn met al die zinloze materieeldiscussies in elk concessietopic? Dank
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door regenmaker »

In ieder geval mooi dat die wrights eruit gaan, dat werd wel tijd. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

OmniLezer schreef:3 van de 82. So close.
En een in Brabant, want daar is een andere Amba verongelukt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Karl »

nvdw schreef:Niet om het een of ander, maar mag het een keer afgelopen zijn met al die zinloze materieeldiscussies in elk concessietopic? Dank
(y) Inderdaad, zeker als het gaat om "heb ik op [Website] gelezen".
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef:In ieder geval mooi dat die wrights eruit gaan, dat werd wel tijd. :Y
Ik vind het jammer, want ze zijn zo origineel (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door sandertjo »

ArrivaBas schreef:
regenmaker schreef:In ieder geval mooi dat die wrights eruit gaan, dat werd wel tijd. :Y
Ik vind het jammer, want ze zijn zo origineel (A)
En ik sluit me daar volledig bij aan. Het zijn bijzondere verschijningen. En buiten het feit dat ze wel heel oud en zowat uit elkaar gaan, is het een prettige bus om mee te reizen. Op het moment van schrijven zit ik in de 6258 met zware regen. En de druppels lopen gewoon langs de voorruit.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

sandertjo schreef:
ArrivaBas schreef:
regenmaker schreef:In ieder geval mooi dat die wrights eruit gaan, dat werd wel tijd. :Y
Ik vind het jammer, want ze zijn zo origineel (A)
En ik sluit me daar volledig bij aan. Het zijn bijzondere verschijningen. En buiten het feit dat ze wel heel oud en zowat uit elkaar gaan, is het een prettige bus om mee te reizen. Op het moment van schrijven zit ik in de 6258 met zware regen. En de druppels lopen gewoon langs de voorruit.
Ik denk dat ze met een opfrisbeurt er nog tot einde concessie tegen aan kunnen. Nieuwe motor erin en klaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Ook met een nieuwe motor zijn ze nog steeds meer dan 12 jaar oud. En dat kan dus niet volgens de concessie-eisen. Dit jaar rijden de Wrights (en de 80xx-serie Ambassadors) dus echt voor het laatst.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

regenmaker schreef:Waarom duurt die DAV concessie dan ook 12 jaar. Als ze eerder lieten aflopen had die oude zooi (wrights) allang vervangen kunnen worden.
Omdat een bus makkelijk 12 jaar meekan en eerder afvoeren of verkopen geldverspilling is. Kijk maar naar de Wrights. Die kunnen nog prima mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

Concessies waarin trein en bus zijn gecombineerd mogen over een langere periode lopen omdat de investeringen in treinmaterieel anders niet terug te verdienen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door arjano1978 »

En er rijden nog zat wrightjes in Portugal. Die hier gereden hebben voordat de Amba's uit waterland kwamen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Bee schreef:Concessies waarin trein en bus zijn gecombineerd mogen over een langere periode lopen omdat de investeringen in treinmaterieel anders niet terug te verdienen zijn.
Net als Limburg dus, want dat omvat heel Limburg inclusief alle stoptreinen. als die ingaat loopt ie 15 jaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

Interessant artikel vandaag op ovpro.nl. Over een mogelijke uitbreiding van de Merwedelingelijn richting Utrecht:
http://m.ovpro.nl/trein/2015/07/10/ns-u ... m=facebook
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Beetje dubbel wellicht met het andere topic hierover. Maar die foto bij het artikel komt toch wel heel erg bekend voor... vergelijk maar eens met deze.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hainje »

Vooral die vogel in de lucht doet mij toch inderdaad ook wel sterk vermoeden dat hier sprake is van jouw foto.
🍉
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Beetje dubbel wellicht met het andere topic hierover. Maar die foto bij het artikel komt toch wel heel erg bekend voor... vergelijk maar eens met deze.
stuur ze een bericht zou ik zeggen
Ik heb geen onderschrift
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door WSM »

Daniel schreef:Beetje dubbel wellicht met het andere topic hierover. Maar die foto bij het artikel komt toch wel heel erg bekend voor... vergelijk maar eens met deze.
Ze willen nog wel eens foto's van derden lenen, zonder vraag om toestemming vooraf en zonder naamsvermelding. Als je daar niet zo happy mee bent, gewoon een niet zo vriendelijke mail sturen...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Geert »

Ik kwam er een keer achter dat NS een foto van mij 'geleend' had in een persbericht zonder te vragen. Bericht naar NS gestuurd, kwam langs de bedrijfsjurist en uiteindelijk 50 euro bijgeschreven op mijn bankrekening :lol:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hainje »

WSM schreef:Ze willen nog wel eens foto's van derden lenen, zonder vraag om toestemming vooraf en zonder naamsvermelding. Als je daar niet zo happy mee bent, gewoon een niet zo vriendelijke mail sturen...
IK denk dat een zakelijke mail effectiever is.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Deze foto bleek overigens van OVNL geleend te zijn (staat in onze fotodatabase), dacht eerst nog dat ze ook m'n naam er nog af gepoetst hadden.
Maargoed, het verschilt van medium tot medium. RTV Utrecht heeft al meerdere keren een foto van mij gebruikt, maar die hadden 'm keurig met bron en onder dezelfde licentie als waaronder ik 'm publiceerde overgenomen.

De foto waarover het nu ging is trouwens wel populair blijkt, heb 'm ook op merwedelingelijn.nl al eens op ongevraagd aangetroffen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hainje »

Het is er gewoon ook een hele geschikte foto voor.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door dylanwild94 »

Alleen een beetje respectloos dat hij zonder toestemming of iets gebruikt wordt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hainje »

Hangt een beetje van de licentie af. Als het Common licentie is, dan vind ik het geen issue hoor. Ik kom via Google ook nog oude busfoto's van mij tegen die ik in 2006 heb geschoten en destijds op OViB zijn gezet.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef:Hangt een beetje van de licentie af. Als het Common licentie is, dan vind ik het geen issue hoor. Ik kom via Google ook nog oude busfoto's van mij tegen die ik in 2006 heb geschoten en destijds op OViB zijn gezet.
Even Off-topic.
Zo staat mijn ex youtube pf gewoon schaamteloos op Google.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten