OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:De Brabantliners 400 en 401 werden vandaag grotendeels uitgevoerd met Volans Volvo's, aannemelijk om wat extra capaciteit richting Utrecht te bieden. Verder in Utrecht ook dubbelgeledes actief deze zaterdag, namelijk als parkeerpendel tussen The Wall en het Westplein.

Verder inderdaad ook wel aardig versterkte treinen rond Utrecht. Nog nieteens maximaal trouwens maar in de ICs die ik had was plek zat. Sprinters leken minder versterkt te zijn trouwens, maargoed, die reden op diverse trajecten vaker dan normaal.
zo werden volgens rijdendetreinen de s6100 en s17400 ook toegevoegd
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Z2N »

Dat was al uitvoerig besproken in het daarbij behorende topic, dit topic gaat over de materieelafwijkingen die je met eigen ogen gezien hebt. (A)

In die categorie: van versterkte treinen was vanmiddag geen sprake in de s8800, ik had het met de trein van 17:55 uit Utrecht al druk met een VIRM-viertje (ipv een zesje), de daaropvolgende trein (die drukker zal zijn geweest, sloot beter aan op de laatste wielrenners) reed slechts met een enkel ICM-viertje... Verder reed er ook nog een DDZ-viertje en een SLT-viertje, al met al dus een aardige Ratjetoe. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Meltrain »

Ik zie in de s5600 nu bijna alleen maar SLT rijden. Is dat ook vanwege de tour?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Dat was al uitvoerig besproken in het daarbij behorende topic, dit topic gaat over de materieelafwijkingen die je met eigen ogen gezien hebt. (A)

In die categorie: van versterkte treinen was vanmiddag geen sprake in de s8800, ik had het met de trein van 17:55 uit Utrecht al druk met een VIRM-viertje (ipv een zesje), de daaropvolgende trein (die drukker zal zijn geweest, sloot beter aan op de laatste wielrenners) reed slechts met een enkel ICM-viertje... Verder reed er ook nog een DDZ-viertje en een SLT-viertje, al met al dus een aardige Ratjetoe. :Y
De t8866 reed gewoon braaf met DDZ6, evenals de tegentrein die bij Zoeterwoude werd gepasseerd en waarvan ik het nummer niet direct weet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Ardan »

Ik hoorde over SLT in de geamputeerde s7000 die nu alleen Apd - Dv rijdt :) Ik woon alleen aan de oostkant van het Hoofdstation dus heb het niet gezien, misschien morgen eens kijken. Was alweer helemaal vergeten dat er niks richting Almelo rijdt, ik dacht al 'wat rijden er weinig treinen voorbij'...
Ik heb begrepen dat men bezig is tussen Wierden en Hengelo aan spoorvernieuwing? Wat gebeurt er nog meer, want als ze daar bezig zijn kan de s7000 meestal nog wel tot Rijssen rijden. Is men ergens tussen Spa en Rijssen ook bezig met 'iets'?
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door cassie127 »

Ardan schreef:Ik hoorde over SLT in de geamputeerde s7000 die nu alleen Apd - Dv rijdt :) Ik woon alleen aan de oostkant van het Hoofdstation dus heb het niet gezien, misschien morgen eens kijken. Was alweer helemaal vergeten dat er niks richting Almelo rijdt, ik dacht al 'wat rijden er weinig treinen voorbij'...
Ik heb begrepen dat men bezig is tussen Wierden en Hengelo aan spoorvernieuwing? Wat gebeurt er nog meer, want als ze daar bezig zijn kan de s7000 meestal nog wel tot Rijssen rijden. Is men ergens tussen Spa en Rijssen ook bezig met 'iets'?
Heb ergens gelezen dat ze de perrons van Borne, Almelo de Riet & Rijssen gingen aanpakken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Ik zie in de s5600 nu bijna alleen maar SLT rijden. Is dat ook vanwege de tour?
Meer vanwege werkzaamheden in Zwolle in combinatie met de Tour waarschijnlijk, daardoor is er een lengtebeperking. Was trouwens een mix van SLT-VI en DDZ.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Meltrain »

Maar SLT in de s5600 lijkt me totaal niet handig vanwege het ontbreken van een toilet.
De richtlijn voor het wel of niet "aanbieden" van een toilet wordt in die serie ruim overschreden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Maar SLT in de s5600 lijkt me totaal niet handig vanwege het ontbreken van een toilet.
De richtlijn voor het wel of niet "aanbieden" van een toilet wordt in die serie ruim overschreden.
Hoezo wordt die overschreden, zou je dat misschien wat kunnen toelichten. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

Er reed gisteren inderdaad SLT uin de s7000.

En nog een spotje van afgelopen vrijdag. Toen reed er een stam DDAR in de s3600. Midden in de spits dus zal wel gezellig geweest zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:
Meltrain schreef:Maar SLT in de s5600 lijkt me totaal niet handig vanwege het ontbreken van een toilet.
De richtlijn voor het wel of niet "aanbieden" van een toilet wordt in die serie ruim overschreden.
Hoezo wordt die overschreden, zou je dat misschien wat kunnen toelichten. ;)
De precieze norm weet ik niet meer (ik kan alleen iets vinden dat reizigers gemiddeld 17 minuten in een Sprinter zitten), maar de s5600 is een lange serie en heeft ook behoorlijk veel reizigers die een lang stuk met die serie reizen, wegens het gebrek aan overstapmogelijkheden op een IC onderweg (m.u.v. Amersfoort, maar daar overstappen is volgens mij niet sneller).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

In Amersfoort overstappen is hooguit comfortabeler, niet sneller inderdaad. Sterker nog, richting Utrecht ben je een minuut later in Utrecht als je overstapt (niet echt schokkend, maargoed het blijft langzamer dus). Richting Zwolle is je reistijd exact hetzelfde maar sta je de tijd die je normaal extra doorbrengt in de Sprinter in plaats daarvan op het perron in Amersfoort door te brengen.

Vandaag reed de s5600 zo te zien zelfs volledig met SLT trouwens. En heen en terug had ik er eentje met defecte airco: heen was het binnen warmer dan buiten, terug was het in de trein maarliefst 1 graad koeler dan buiten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door koekje »

een SLT-4 in de t7634.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Maurice Hooikammer »

Ben net in Amersfoort uit de SLT in de 5600 overgestapt op de IC Rotterdam om mijn overstap te garanderen... Maar ja, die rijdt nu ook met een steeds wisselende snelheid achter die sprinter aan...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Thom91 »

Zal wel te maken hebben met de aanstaande herstelwerkzaamheden
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door ArrivaBas »

Klopt het dat er een VIRM een onbekende Sprinter rijdt? Bron: Ovzoeker
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Milco »

Wellicht zou het handig zijn om te vermelden waar je deze melding zag, qua locatie in Nederland.

Op rijdendetreinen.nl zie ik dat er in de sprinters s4400 en s9600 een VIRM rijdt, wellicht bedoel je deze?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

Die reed afgelopen vrijdag al in die sprinters. Zag hem toen bij Boxtel.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door gliderfighter »

Volans bus op lijn 13 Rosmalen ri Centraal station..
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door VIRM »

Vanmiddag werd de s3300 van 18:10 uit Schiphol richting Hoorn uitgevoerd door twee SGM'metjes. Die zijn kennelijk een beetje verdwaald...
Beul van de blindegeleidelijn
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Rdaalwil »

Nu in de 3600 rijden er gekoppelde DD-AR treinen naar Zwolle!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door ArrivaBas »

ArrivaBas schreef:Klopt het dat er een VIRM een onbekende Sprinter rijdt? Bron: Ovzoeker
Milco schreef:Wellicht zou het handig zijn om te vermelden waar je deze melding zag, qua locatie in Nederland.

Op rijdendetreinen.nl zie ik dat er in de sprinters s4400 en s9600 een VIRM rijdt, wellicht bedoel je deze?
In Dordt
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

Er heeft gisteren geen VIRM in de sprinters gereden bij Dordrecht.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door dylanwild94 »

ArrivaBas als je hem via OVzoeker zag staat er een Ritnummer bij die is gelijk aan het treinnummer. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door ArrivaBas »

dylanwild94 schreef:ArrivaBas als je hem via OVzoeker zag staat er een Ritnummer bij die is gelijk aan het treinnummer. :wink:
Er stond gewoon Sprinter en verder niets. Hij stond trouwens wel op hetzelfde perron als een IC. eigenlijk een misser in de reisinfo dus.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten