datm schreef:Michael schreef:Arriva heeft op doordeweekse dagen alle bussen nodig. Vooral in Breda zijn er in ieder geval te weinig streekbussen en te veel stadsbussen. Er rijden op werkdagen gemiddeld 3 a 4 omlopen met een stadsbus op de streek. Heeft ook met onderhoud te maken. Want als een bus omgeruild wordt overdag voor onderhoud is er niet altijd meer een streekbus beschikbaar en wordt er een stadsbus gepakt en door dat onderhoud komt het ook wel vaak voor dat er een streekbus op de stadsdienst beland. Vooral de streekchauffeurs hebben een hekel aan de stads Citea's omdat ze die bussen echt totaal niet goed vinden rijden.
Vreemd stel dat er iets gebeurt met een bus dat hij niet meer verder kan rijden dan wil je wel dat die omloop dezelfde dag nog afgemaakt kan worden met een andere bus. In principe hoort een vervoerder een aantal bussen achter de hand te houden dit noemt men ook wel strategische reserve en ik kan mij niet voorstellen dat Arriva hier niet aan doet.
Regio Breda ben ik niet bekend mee, maar in Oost Brabant worden daar een aantal 80xx bussen voor gebruikt.Lijkt me sterk dat ze in Breda/Oosterhout niets hebben staan.
Hainje schreef:Of Arriva wil met hybride o.i.d. inschrijven en test op deze manier de mogelijkheden.
Of de hybride reed naar de automotive campus en de chauffeur is gewend om binnendoor te rijden via Orpheuslaan.
Hans schreef:Sterker nog.... waar de gemiddelde chauffeur niet eens iets van snapt.
De wilde verhalen doen inderdaad weer de ronde, van materieel tot aan vervoerder. Waarbij Arriva veruit het populairst is, hieronder een greep uit de geruchten die ik de laatste tijd heb gehoord.
Alle bussen worden luxe Volvo's. De Phileas verdwijnt op de schroothoop. Er komt een speciale Eindhovense huisstijl.
Stadsdienst Helmond wordt een apart (taxi)contract. NS schrijft zich in om Arriva te dwarsbomen
enz enz enz.
Hans schreef:
IEDEREEN zal moeten wachten tot het definieve bestek klaar is (15 juli begreep ik van de week).
En daarna blijft het afwachten totdat de concessie definitief is gegund aan een vervoerder.