(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

En anders kun je voor meer info altijd Vinny bellen. Al kan het zijn dat je een van zijn 348394839 *kuch* schatjes aan de lijn krijgt. Maar dat is geen probleem, want Vinny zegt dat het geen probleem is. Of ziets...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weereens via Gorinchem richting Utrecht gereisd, was toch wel weer even wennen. Nog altijd datzelfde gedrang als in januari om lijn 387 in te komen, dat busje zit echt consequent helemaal vol (tja, hij rijdt vast niet zomaar elk kwartier :P ). Wel een aangename verrassing dat de bussluis in Vianen zowaar omlaag ging :P
Maar dan de rit met de connexxion 3161 van Vianen naar de Utrechtse Europalaan... leek er toch zeer sterk op dat de onderkant van de bus niet wist waar de bovenkant mee bezig was: de verwarming stond volop aan en tegelijk was de airco aan het koelen :roll:

Ook nog wat opvallendheden bij de stalling in Nieuwegein gezien: d'r staat daar een Frysker in complete Friese bestickering, geen idee wat ze daar mee willen. Verder was er ook een groene Citaro met Voor U-logo's aanwezig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Bij de halte HES aan de Kralingse Zoom richting het zuiden in Rotterdam heeft Arriva flink zitten slapen. Daar hangt namelijk nog de lijnsticker van de oude lijn 141 van voor 2007, dus nog met de lusroute door Hendrik Ido Ambacht! :shock: Een foto:
Afbeelding

Ingezoomd op de betreffende lijnsticker:
Afbeelding

Hierna kwam ineens de O408 1121 van Arriva als lijn 89 vanuit Alblasserdam opweg naar de Kralingse Zoom langs 8) :
Afbeelding

Hiermee ben ik hierna met lijn 188 naar Dordrecht gegaan. Dat rijdt een stuk comfortabeler over de A16 dan een Wright. :) In Dordrecht zag ik dat Dennis-busje 5852, op een andere omloop dan gebruikelijk terecht gekomen was en nu dus op lijn 7 naar Sterrenburg reed:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Gebeurt wel vaker dat de 5852 's middags rijdt. Niet noodzakelijk een andere omloop: twee van de drie die na de ochtendspits inrukken moeten 's middags weer de weg op, dus er hoeft maar iets defect te raken of...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag voor het eerst in een RSG3 gezeten. 't Rijdt echt niet verkeerd, stukken comfortabeler als de Teetjes en de Bombardiers op de Erasmuslijn! :) Wel grappig was dat op Gvc werd de afroep van Hofplein door de metro ging, het leverde wel wat verbaasde gezichten op. :P Overigens werkte het informatiescherm van de metro waar ik in zat niet, er stond alleen een Windows foutmelding op. :lol:

Ik zat overigens in de 5505, er achter hing geloof ik de 5508. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Goed, Tramlijn 5 reed vandaag voor het eerst van Rotterdam Centraal centrumzijde via Rotterdam Centraal Blijdorpzijde, Diergaarde Blijdorp naar Schiebroek. Het begon gelijk al goed: 15 tot 30 minuten vertraging met als gevolg het ouderwetse Haring-In-Tonvervoer :shock: (Ik was bijna verleerd wat dat was :P :) )
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

KM46 schreef:Goed, Tramlijn 5 reed vandaag voor het eerst van Rotterdam Centraal centrumzijde via Rotterdam Centraal Blijdorpzijde, Diergaarde Blijdorp naar Schiebroek. Het begon gelijk al goed: 15 tot 30 minuten vertraging met als gevolg het ouderwetse Haring-In-Tonvervoer :shock: (Ik was bijna verleerd wat dat was :P :) )
Zo.. Nu je dat zegt, ik had vanmiddag ook een ritje op de 4 vanaf de Weena, ik ging half buiten die tram voor m'n gevoel. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen hield, zoals gebruikelijk, de halteaankondiging er mee op net na het begin van de omleiding van lijn 65 in Nieuwegein. Niet helemaal gebruikelijk was hoe hij bij terugkeer op de normale route weer ging werken: eerst helemaal niet, later was wel op tijd "volgende halte" te horen maar de haltenaam volgde pas iets van een minuut later :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag rond 1 uur de Arriva 8318 rijden met "GEEN DIENST" op de film, Arriva bussen krijgen deze filmtekst nu dus ook. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Dat is nog altijd beter dan hun BUITENDIENST :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

't begint toch wel wat opvallend te worden... Qliner 387 staat op de A27 steeds precies vast op de plekken waar de bus niet over de vluchtstrook mag, waar het wel mag rijdt het verkeer gewoon door. Goed, d'r zit een dusdanige buffer in de rijtijd dat de aansluitende trein toch wel te halen is maar de reistijd zou een stuk korter kunnen zijn als'ie nu is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Dat is nog altijd beter dan hun BUITENDIENST :lol:
Nouja, hier hebben we wel weer "BUITEN DIENST" maar wel weer "SORRY BUITENDIENST". :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dat is nog altijd beter dan hun BUITENDIENST :lol:

Ik dacht jarenlang ECHT dat ik wist wat dat betekende :shock:

Tot ik een keer een bus met "RINGLIJN" zag rijden :idea:
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen hield, zoals gebruikelijk, de halteaankondiging er mee op net na het begin van de omleiding van lijn 65 in Nieuwegein. Niet helemaal gebruikelijk was hoe hij bij terugkeer op de normale route weer ging werken: eerst helemaal niet, later was wel op tijd "volgende halte" te horen maar de haltenaam volgde pas iets van een minuut later :P
Dat afwijken van de route, in combinatie met Infoxx is altijd erg succesvol. Ergens afgelopen najaar ook. Bij Bilthoven waren toen wat bomen op het spoor gewaaid. Gevolg vele gestrande reizigers en zowel treinen als bussen op andere routes. Uiteindelijk met een lijn 74 vanuit Zeist naar Utrecht gegaan. Daar werd voor het gemak een hele wijk overgeslagen. Hij reed over de doorgaande weg daar. Pas in Utrecht, bij het Neude deed deden omroep en halte-aankondiging het weer :P
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Dan doet Albatros dat toch beter... die werkt weer direct nadat de eerste halte op de normale route na de omleiding is gepasseerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Dan doet Albatros dat toch beter... die werkt weer direct nadat de eerste halte op de normale route na de omleiding is gepasseerd.
Het gaat hier (Hollands Midden) met een zeer grote omleiding ook gewoon goed met InfoXX (5 verschillende amba's uit de serie 8500-8600).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daantje »

Vanmorgen rond 8.00 uur reed er een Interliner op bus 37 (Delft - Den Haag Leyenburg) :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

:arrow: http://www.honderdprocenthaags.nl/algem ... 1237567325

Foto's van de nieuwe aardgasbussen van de HTM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Stephan schreef:Dat afwijken van de route, in combinatie met Infoxx is altijd erg succesvol. Ergens afgelopen najaar ook. Bij Bilthoven waren toen wat bomen op het spoor gewaaid. Gevolg vele gestrande reizigers en zowel treinen als bussen op andere routes. Uiteindelijk met een lijn 74 vanuit Zeist naar Utrecht gegaan. Daar werd voor het gemak een hele wijk overgeslagen. Hij reed over de doorgaande weg daar. Pas in Utrecht, bij het Neude deed deden omroep en halte-aankondiging het weer :P
Lijn 74 komt niet langs Bilthoven (wiki) en Infoxx riep destijds nog niet om in BRU? :?:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Stephan schreef:Dat afwijken van de route, in combinatie met Infoxx is altijd erg succesvol.
Zolang de buitenkant van de bus maar de juiste informatie blijft tonen. Binnen zou de chauffeur in zulke gevallen bij moeten springen (...)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Buiten de zowat bijna vaste inzet van stadsdienst-volvo's op lijn 293, rijdt er vandaag een op lijn 231. De 3820 heeft de eer om de 231 te laten rijden die om 16:00 aankomt op het busstation van Apeldoorn.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef::arrow: http://www.honderdprocenthaags.nl/algem ... 1237567325

Foto's van de nieuwe aardgasbussen van de HTM.
Aha, dus dat waren de testbussen die ik in september/oktober 2008 in Den Haag heb zien rijden. (geduld is een schone zaak :wink:)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Hierbij weer de Sorry Geen Dienst nummers: Tramlijn 5 van de RET en verder de RET bussen met de nummers 3, 33, 66, 48, 50 en 56.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Op het parkeerterrein van de A12 tussen Zoetermeer en Den Haag stonden twee Connexxion Interliner Integro's (29xx bussen) geparkeerd met Geen Dienst als bestemming. Gevalletje Broodje Bal bij het Tankstation :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Geert schreef:
Stephan schreef:Dat afwijken van de route, in combinatie met Infoxx is altijd erg succesvol. Ergens afgelopen najaar ook. Bij Bilthoven waren toen wat bomen op het spoor gewaaid. Gevolg vele gestrande reizigers en zowel treinen als bussen op andere routes. Uiteindelijk met een lijn 74 vanuit Zeist naar Utrecht gegaan. Daar werd voor het gemak een hele wijk overgeslagen. Hij reed over de doorgaande weg daar. Pas in Utrecht, bij het Neude deed deden omroep en halte-aankondiging het weer :P
Lijn 74 komt niet langs Bilthoven (wiki) en Infoxx riep destijds nog niet om in BRU? :?:
Helemaal mee eens! Maar ik had nog een rare route terug vanuit Amersfoort, vanwege die omgewaaide bomen. Vanuit Amersfoort naar Hilversum. Daar was de trein te vol en reed minder. Dus maar de bus ingestapt naar zeist (59) en vanaf daar de 74 richting Utrecht. En op die 74 reed toen een gloednieuwe Prov. Amba. Met welja, Infoxx!\ :wink: Ben ik nu nog iets vergeten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten