[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Moshi »

ICx achtige trein mits hij toegankelijk is?
Te snel (en dus te duur) en geen bewezen technologie (testrijden start pas in 2016). Denk eerder een Desiro-variant. Volgens mij in Europa alleen nog gebouwd met 160 kph maximum snelheid, maar in China al met 200 kph.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Dat het om een nieuw type trein is betekend nog niet automatisch dat het geen "bewezen technologie" is.

Ik bedacht me net nog iets, in het kader van enkeldeks vs. dubbeldeks:
NS persbericht schreef:De instroom van de nieuwe treinen zorgt er verder voor dat de HSL efficiënter wordt benut dan aanvankelijk beoogd en ook dat de frequentie op sommige trajecten kan worden opgevoerd (Programma Hoogfrequent Spoor; PHS).
Dit hoeft, gezien de gewoonte van NS om materieel door te schuiven, niet per se te betekenen dat ICNG op de drukste PHS-corridors gaat rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Zo vreselijk veel meer capaciteit heeft VIRM niet ten opzichte van bijvoorbeeld een ICM, bij gelijk aantal bakken. Het is natuurlijk wel meer, maar er wordt ook veel capaciteit opgeslokt door de trappen en de grotere balkons.
Maar grotere balkons betekent dus ook dat er meer mensen op de balkons kunnen staan en dat leidt weer tot een hogere capaciteit. ;)
Persoonlijk lijkt me de Omneo wel een interessant type voor Nederland, maar het type van Alstom vind ik het mooist.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Klaasje »

Eens dat de Omneo een heel geschikt type voor Nederland zou zijn. Als die geitenbreiers in Utrecht dan niet de stomme eis stellen dat ze alleen maar enkeldeks willen.. Dan is het natuurlijk wachten op een suboptimaal ontwerp :X
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Mr-W »

Meltrain schreef:
Ardan schreef:Zo vreselijk veel meer capaciteit heeft VIRM niet ten opzichte van bijvoorbeeld een ICM, bij gelijk aantal bakken. Het is natuurlijk wel meer, maar er wordt ook veel capaciteit opgeslokt door de trappen en de grotere balkons.
Maar grotere balkons betekent dus ook dat er meer mensen op de balkons kunnen staan en dat leidt weer tot een hogere capaciteit. ;)
Maar in intercity treinen mogen reizigers niet/een beperkte tijd staan :wink:
Meltrain schreef:Persoonlijk lijkt me de Omneo wel een interessant type voor Nederland, maar het type van Alstom vind ik het mooist.
Vind persoonlijk de Desiro HC met combidelen een mooiere trein dan de Omneo vanwege de zakelijkere uitstraling.Maar mijn persoonlijke favoriet blijft toch de Stadler Flirt.
Klaasje schreef:Eens dat de Omneo een heel geschikt type voor Nederland zou zijn. Als die geitenbreiers in Utrecht dan niet de stomme eis stellen dat ze alleen maar enkeldeks willen.. Dan is het natuurlijk wachten op een suboptimaal ontwerp :X

IC-NG gaat ICM en ICR vervangen, beide zijn enkeldekstreinen,dus zie het probleem niet zo.
reisthijs schreef:
NS persbericht schreef:De instroom van de nieuwe treinen zorgt er verder voor dat de HSL efficiënter wordt benut dan aanvankelijk beoogd en ook dat de frequentie op sommige trajecten kan worden opgevoerd (Programma Hoogfrequent Spoor; PHS).
Dit hoeft, gezien de gewoonte van NS om materieel door te schuiven, niet per se te betekenen dat ICNG op de drukste PHS-corridors gaat rijden.
Daarnaast rijdt er in de s3500 sinds dit jaar ICMm en hoor weinig klachten over een tekort aan capaciteit. Wel zijn veel reizigers blij met het hogere comfort.
Moshi schreef:
ICx achtige trein mits hij toegankelijk is?
Te snel (en dus te duur) en geen bewezen technologie (testrijden start pas in 2016)
Minstens 200 km/h dus harder is ook mogelijk. Misschien zijn daarmee bonuspunten te halen :wink:
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 21 jun 2015, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Thom91 »

Zodra er VIRM terug kan naar s3500 gaat dat wel terug hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Suus »

Je hoeft geen materieel te verwachten dat harder dan 200km/u kan. Dan kan je namelijk geen dubbelbladsdeuren meer toepassen en dat is toch wel een keiharde eis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door deadlock »

Natuurlijk kan dat wel, het wordt alleen niet gedaan maar het is vrij eenvoudig om daar een slotmechanisme op te zetten dat onfeilbaar is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Als het niet wordt gedaan is het dus geen "bewezen techniek".
Mr-W schreef:Minstens 200 km/h dus harder is ook mogelijk.
NS vraagt expliciet om een maximumsnelheid van 200km/h.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door ArrivaBas »

Zijn die Regina's niet te kort?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Z2N »

Niemand zei dat het precies een Regina zou zijn, ook al kun je die gemakkelijk langer maken.

Aangezien alleen de technologie bewezen moet zijn, zou het prima kunnen zijn dat Bombardier een lagevloerstrein maakt met technologie uit meerdere treintypes, dus de motor van de Regio2N en de bouw van een Talent of een AGC.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door ArrivaBas »

Z2N schreef:Niemand zei dat het precies een Regina zou zijn, ook al kun je die gemakkelijk langer maken.

Aangezien alleen de technologie bewezen moet zijn, zou het prima kunnen zijn dat Bombardier een lagevloerstrein maakt met technologie uit meerdere treintypes, dus de motor van de Regio2N en de bouw van een Talent of een AGC.
Maar ik zeg niet dat die het wordt, maar op de site las dat ze in 2 en 3 rijtuigen leverbaar zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen. :wink:

Bestaande ontwerpen kunnen meestal wel aangepast worden aan de wensen van de klant.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door OmniLezer »

Zijn die GTW Stadler Flirt treinstellen niet beschikbaar. Die net als die van Regiobahn. Daar kan je toch ook wat mee. Of zijn die buitenspel nu.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Ja, dat is een mogelijkheid, zie dit topic.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door ArrivaBas »

OmniLezer schreef:Zijn die GTW Stadler Flirt treinstellen niet beschikbaar. Die net als die van Regiobahn. Daar kan je toch ook wat mee. Of zijn die buitenspel nu.
Als de NS per sé enkeldeks wil hebben is de FLIRT juist een kanshebber. Dat is trouwens ook makkelijk voor NedTrain als ze dezelfde elektrische installatie hebben.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Ardan »

Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door deadlock »

Je kan ze zelfs met vergulde kranen krijgen als je dat zou willen, als je maar betaalt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Suus »

@Thom91: Er staat een foutje in je startpost, de Regina is wel geleverd op normaalspoor, maar met een breder omgrenzingsprofiel dan in Nederland van toepassing is (Nederland: 3,15 meter breed, Zweden 3,4 meter breed).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door dennistd »

Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
Je kent de Leo Express?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:@Thom91: Er staat een foutje in je startpost, de Regina is wel geleverd op normaalspoor, maar met een breder omgrenzingsprofiel dan in Nederland van toepassing is (Nederland: 3,15 meter breed, Zweden 3,4 meter breed).
Heb het aangepast, bedankt voor het aangeven! :pos:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Breedte lijkt me geen groot issue, het gaat hier om het platform.
Het ontwerp kan vast nog wel wat bijgeschaafd worden (A)

De Nordic FLIRT uit de openingspost is trouwens ook te breed, als je volledig wilt zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Thom91 »

Ook ingevoegd. Opmerkingen en toevoegingen zijn uiteraard altijd welkom.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door ArrivaBas »

dennistd schreef:
Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
Je kent de Leo Express?
Da's dan weer iets té, maar het begint er al op te lijken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Busfoto.nl »

Was deze al eens langsgekomen; de AT200 van Hitachi? Kan 200, met de mogelijkheid tot meerdere spanningen. Daarnaast lijkt een gelijkvloerse instap mogelijk te zijn en zijn er mooi brede deuren. Daarnaast kan NS al een beetje kijken hoe Hitachi werkt; bij Abellio hebben ze er flink wat besteld voor een concessie in Schotland.

Afbeelding
Afbeelding

Moet alleen een iets groter omgrenzinsprofiel komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten