Dienstregelingen SRE 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Rare situatie vanochtend. Om 7:54 moet een 121 naar Eindhoven komen. Om 7:58 begint een versterkingsrit bij mijn halte. Normaal door Van Gerwen.

Om 7:53 stond er al een Munckhof Tours en die reed ook gelijk aan nadat ik was ingestapt. Wordt de rit van 7:54 extra versterkt? Of was deze gewoon te vroeg (4 minuten). Dat laatste zou kwalijke zaak zijn omdat hij in de dienstregeling is opgenomen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Voor de tweede keer binnen een week waren er grote verstoringen in het informatiesysteem. Wederom waren bussen niet te volgen via apps, was de routeinformatie op de schermen in de bus en DRIS niet op orde en (als meevallertje) kon het zijn dat alleen instaptarief werd afgeschreven (vorige week donderdag werd er zelfs bij 1 rit van mij 0,00 afgeschreven terwijl het geen overstap was).

Bijkomend probleem is dat ritten en bestemming niet automatisch worden ingesteld, daarom moeten chauffeurs proberen handmatig een lijnnummer en bestemming op het display te krijgen. Dat lukt niet altijd, zo zag bussen met "Eindhoven Station" juist Eindhoven uit rijden en zag ik ook een "171 Hermes". De leukste moest ik echter op de foto zetten, niet goed leesbaar omdat mijn telefoons de filmkasten van de MAN bussen (en alle Arriva en Breng bussen) niet goed kan vastleggen, maar toch leesbaar genoeg.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/390 ... 183945.jpg (klik voor foto, 3MB)

(voor de duidelijkheid: het is 4 TROUW BUS, inclusief Engelse ziekte)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Heeft buurtbus Laarbeek "tegenwoordig" (sinds mei of juni 2014, dat was zo ongeveer de laatste keer dat ik met die bus gegaan ben volgens mij) een nieuw busje. Het oude busje was de 7320 (volgens de chipkaartuitdraaien) en die zag ik anderhalf uur geleden in Helmond als lijn 50 staan. Dat suggereert dat er op BBL iets anders rijdt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Heeft buurtbus Laarbeek "tegenwoordig" (sinds mei of juni 2014, dat was zo ongeveer de laatste keer dat ik met die bus gegaan ben volgens mij) een nieuw busje. Het oude busje was de 7320 (volgens de chipkaartuitdraaien) en die zag ik anderhalf uur geleden in Helmond als lijn 50 staan. Dat suggereert dat er op BBL iets anders rijdt.
http://buurtbuslaarbeek.nl/nieuws/jan-2015-nieuwe-bus ?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Dat zal het dan zijn :) Helaas ben ik nooit meer thuis op tijdstippen dat de buurtbus rijdt. Als hij nu eens het station aandeed, dan was er nog een kans dat ik hem zou krijgen als ik naar huis ga en geen zin heb in de 121/122 drukte.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Hermes tweet een link naar onze wiki en nog naar een van mijn hobbyprojecten wel

https://twitter.com/HermesOV/status/600537097452331008

*bus*
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Yanaike »

Goed zo! *O*
Het is altijd mooi om te zien als andere mensen waardering hebben voor wat iets dat je puur uit interesse hebt gedaan!
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Zugführer schreef:
Mr-W schreef:BEST - Het openbaar vervoer in de gemeente Best krijgt een kleine boost: er komt een aantal nieuwe bushaltes, er zullen meer bussen rijden en de NS Zonetaxi wordt mogelijk ingevoerd.
Het Heerbeeck College krijgt op eigen verzoek een extra bushalte op de hoek Ringweg/Heuveleind. Vanaf 31 augustus zal buslijn 145 ook daar stoppen.

Nieuwe haltes
Door de bus vanaf 31 augustus frequenter te laten rijden en op meer plekken te stoppen, moet dat veranderen. Nieuwe haltes worden De Maas en De Dieze. In de spits komt er een extra bus, die stopt op zowel de bestaande halte De Brem als de twee nieuwe. In de spits wordt dus vier keer uur gestopt op De Brem en twee keer op De Maas en De Dieze. Philips Healthcare heft de eigen vervoersregeling en betaalt mee aan het plan. Het gaat voorlopig om een proef die tot december 2016 loopt.
ED.nl
Ik moest toch even op de kaart kijken voor ik dit bericht enigszins kon plaatsen en deel mijn uitgetekende interpretatie daarom graag met jullie.
Of het nou om extra ritten op lijn 145 met een alternatief eindpunt of een compleet nieuwe lijn gaat is me niet helemaal duidelijk, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer uiteraard ;)
Hoewel - slimmer zou het misschien zijn de nieuwe lijn over de Ringweg te laten rijden.
Afbeelding
Enfin. NU het ED ermee is gekomen.
De nieuwe lijn gaat lijn 146 dragen en gaat 7 ritten NAAR De Dieze rijden in de ochtend en 's middags 7 ritten TERUG. (half uurlijks)

De route die je schetst is niet helemaal juist. De juiste route:
Halte: Best NS, Kapelweg, [via Ringweg], Mecklenburgweg, Brem, De Maas (nieuwe halte), De Dieze (nieuwe halte).

Lijn 145 krijgt een nieuwe halte Heerbeeck College. Lijn 146 stopt daar jammer genoeg (nog) niet.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Ok, over de Ringweg dus, zoals ik me in tweede instantie bedacht. Vandaar het vraagteken op het kaartje ;)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Raymond »

Gelukkig een ruime spitsperiode van 2x 3,5 uur, zodat een half uurtje langer werken niet gelijk betekent dat je een stuk verder moet lopen naar je bus. Proef sorteert ook al wel mooi voor op de nieuwe concessie, waarin meer ruimte voor dergelijke samenwerking zit waar bedrijfsleven meebetaalt (in dit geval Philips). Philips bespaart geld en OV-reizigers profiteren van een hogere frequentie. Win-win :)
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Philips Healtcare, Rabobank/Interhelp dragen oa bij aan deze lijn en de tijden zijn uiteraard iom deze bedrijven.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Raymond »

In de aanbestedingsdocumenten zit ook een overzichtje van Hermes met alle wijzigingen per 30/8, dus de wijzigingen kunnen hier ook gepubliceerd:
  • De lang aangekondigde proef met lijn 13, die gaat pendelen tussen Koenraadlaan en Strijp-S met een 8-persoonsbusje, met aldaar overstap op de 16/18/401/402. Opzet is vergelijkbaar met de flexbus 552 in Helmond. Frequentie gaat van uursdienst naar halfuursdienst, rijdt op maandag t/m zaterdag. Lijnnummer wordt 513.
  • De eerder aangekondigde proef met lijn 146.
  • Extra rijtijd voor lijn 103 en 407.
  • Scholierenlijnen 195/196 blijven bestaan en gaan op verzoek al vanaf half september rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Raymond schreef:In de aanbestedingsdocumenten zit ook een overzichtje van Hermes met alle wijzigingen per 30/8, dus de wijzigingen kunnen hier ook gepubliceerd:
  • De lang aangekondigde proef met lijn 13, die gaat pendelen tussen Koenraadlaan en Strijp-S met een 8-persoonsbusje, met aldaar overstap op de 16/18/401/402. Opzet is vergelijkbaar met de flexbus 552 in Helmond. Frequentie gaat van uursdienst naar halfuursdienst, rijdt op maandag t/m zaterdag. Lijnnummer wordt 513.
  • De eerder aangekondigde proef met lijn 146.
  • Extra rijtijd voor lijn 103 en 407.
  • Scholierenlijnen 195/196 blijven bestaan en gaan op verzoek al vanaf half september rijden.
Dat is het inderdaad.
Aanvulling is op het laatste moment een rijtijdaanpassing van buurtbus 468.
De routeinkorting en frequentieverhoging (Deurne NS - Gemert - Elsendorp) gaat nog niet door.

Lijnnummer 513 hebben we lang over moeten denken :D

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Interessant, die lijn 513. Was het niet mogelijk van/naar station Beukenlaan te rijden? Ik kan me voorstellen dat een overstap op een andere bus op Strijp-S nu niet echt bij gaat dragen aan het succes van deze lijn. Op Beukenlaan had je dan in ieder geval nog overstapmogelijkheden rechtstreeks naar Tilburg/'s-Hertogenbosch/Helmond.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Er zijn voorstellen gedaan, ook een heel rondje waarbij het flexeffect grotendeels vervalt overigens.
Wellicht later overigens is de loopafstand 300 meter.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door sirvinniei »

Wat is het nut van die lijn 146?
Ik heb geen onderschrift
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Philips Healt Care heft haar eigen bussen op. Deze werkgever is enorm aan het uitbreiden.
Daarnaast heeft Interhelp haar kantoor op het industrieterrein bij halte De Maas.
Bussen worden deels ook betaald door deze bedrijven
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Suus »

Dat laatste vind ik een positieve ontwikkeling!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe vaak gaat die 146 rijden?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

2x per uur in de spits, volgens de berichten hierboven...
huibf schreef:De nieuwe lijn gaat lijn 146 dragen en gaat 7 ritten NAAR De Dieze rijden in de ochtend en 's middags 7 ritten TERUG. (half uurlijks)
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Camera's en mystery guests in bussen Hermes inzet rechtszaak

Bericht door Mr-W »

EINDHOVEN - De ondernemingsraad (OR) en de directie van Hermes liggen met elkaar overhoop over de privacy van de chauffeurs van het busbedrijf. De OR sleept het bedrijf, dat werkzaam is in Zuidoost-Brabant en de regio Arnhem-Nijmegen, voor de rechter
Het personeel vindt het niet acceptabel dat Hermes al vijf jaar mystery guests inzet, zonder dat vooraf over de voorwaarden is gesproken. Ook hekelt de OR het gebruik van camerabeelden voor andere zaken dan sociale veiligheid.
ED.nl
CamilleKreemers schreef:Hoe vaak gaat die 146 rijden?
Lijn 146
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Voor de liefhebbers sttat het advies aangaande de tussentijdse wijziging online op de website van het reizigersoverleg brabant.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hainje »

Door wie wordt lijn 513 eigenlijk gereden? Hermespersoneel of mensen via een of ander re-intergratietraject zoals in Helliemond ook het geval is.
🍉
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

Hetzelfde als in Helmond, doordeweeks chauffeurs via het lokale reintergratiebedrijf en op zaterdag Connexxion Taxi Services chauffeurs.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: De routeinkorting en frequentieverhoging (Deurne NS - Gemert - Elsendorp) gaat nog niet door.
Mooi, want ik wil die buurtbus nog altijd een keer over de hele route doen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten