Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Owja, lekker aangekondigd zo maar niet heus. Moet je ook maar net opvallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50901
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

De brug blijft toegankelijk voor voetgangers en fietsers. In het weekend van 15 en 16 augustus wordt de oude brug eruit gehaald en de nieuwe ingezet. Ik kan echter geen informatie vinden of die weekend tijdelijk een pontje vaart...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

De informatievoorziening is niet heel fantastisch geregeld inderdaad, ik heb me ook eerst suf gezocht op verschillende websites voor ik op de Connexxion website - inderdaad per toeval - zag dat de dienstregelling aangepast is

De brug blijft overigens ook beschikbaar voor hulpdiensten met uitzondering van dat weekend, dus ik had ergens wel verwacht dat bussen er ook door konden - maar dat is dus niet het geval.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Ben idd benieuwd wat Cxx nu gaat doen. Immers, bij de werkzaamheden (volgens mij vorig jaar) aan de brug bij Loenen (N201) werd er ook een alternatief busplan in werking gesteld.
Als je via 9292 een reisadvies van Breukelen, Markt naar Breukelen, Station opvraagt, dat wordt je tijdens de werkzaamheden via station Holendrecht gestuurd en ben je 66 minuten onderweg, waar je normaal in 9 minuten op station Breukelen bent.
http://9292.nl/reisadvies/breukelen_bus ... 07-28T0913
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Hoewel je natuurlijk beter dat stukje over de brug kan lopen nu leek een verbinding tussen Loenen Kerklaan en station Breukelen via de A2 al een groot deel van het leed te kunnen verzachten. Met name voor de verbinding Utrecht - Loenen en verder
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

Hee grappig, lijn 252 heeft op de Uithof op z'n koersdisplay vermeld staan dat ie vanaf Rijnsweerd door gaat als 31 naar Lunetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Wel handig, die lijnen overlappen immers een stukje (maar eerst ging toch gewoon het koersdisplay over naar de nieuwe lijn bij de eerste halte in De Uithof of op Rijnsweerd?) Hoe ziet het er eigenlijk precies uit die vermelding?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

Tussen Heidelberglaan en Botanische Tuinen filmde deze dus lijnnummer geel + ruit en "Rijnsweerd->
31 Lunetten"
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Nieuwe feature?
Kan me voorstellen dat dat duidelijker is dan bv lijn 52 en 53 die in het centrum langskomen met bestemming Wijk bij Duurstede, terwijl die lijnen daar allebei helemaal niet komen.
52/53 naar CS Centrumzijde -> 41 Wijk bij Duurstede lijkt me duidelijker :D
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 06 jul 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

In het centrum is het wel duidelijker ja (hoewel, Wijk bij Duurstede wordt al zo klein op die kleurenfilms dus als daar ook nog een pijl en een nummer voor moet :P )
Verbaast me echter dat het juist het eerst op De Uithof gezien wordt. Lijn 252 had immers voor sommige ritten in de dienstregeling een eindpunt op het WKZ met voetnoot dat 'ie verder naar Lunetten reed, maar op de rit door De Uithof heen was het dus al lijn 31 en maakte het voor de reizigers die daar instappen niet uit dat 'ie van 252 af kwam.
Andersom had lijn 31 in de dienstregeling ritten met eindpunt Rijnsweerd Noord die vanaf daar als rit van 252 verder reden.

Maargoed, ik kom morgen vast wel weer een 41 tegen op de Adama van Scheltemabaan dus dan kan ik gelijk zien hoe het er daar uitziet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Nee dat is waar, de lijnnummerwisseling kan van oost naar west beter bij WKZ plaatsvinden en van west naar oost bij Rijnsweerd in het geval van 252 <> 31. Maar begrijp dat dat dus ook het geval was. Is me nooit opgevallen ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Kijk maar eens hier, dan zie je 't mooi: 31 De Uithof en 31 Lunetten. Het wisselpunt lijkt nu wel aangepast dus, want 252 heeft nu altijd de volledige rit in de dienstregeling staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Lijn 52 zal vanmorgen wel wat later geweest zijn in Amersfoort. Zag de 4510 omstreeks 6.50 uur over de Leusderweg in Amersfoort ri. Stadsring passeren. Aannemelijk dus van de A28 gekomen.
Later kwam hij weer langs, nu over de Utrechtseweg ri. Stichtse Rotonde en dus al twee afslagen naar het station gemist hebbend. Die chauffeur was blijkbaar goed de weg kwijt.

Edit: Wat betreft de bestemmingen lijkt men zich bij bovengenoemde aanpassing beperkt te hebben tot lijnen die elkaar deels overlappen. De 47 die ik tegenkwam op de Adama van Scheltemabaan filmde namelijk gewoon nog "47 Zeist via Utrecht CS" net als voorheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door sealynx »

Daniel schreef:Kijk maar eens hier, dan zie je 't mooi: 31 De Uithof en 31 Lunetten. Het wisselpunt lijkt nu wel aangepast dus, want 252 heeft nu altijd de volledige rit in de dienstregeling staan.
Lijn 252 van Amersfoort naar Rijnsweerd is in de ochtend natuurlijk dominant boven lijn 31 van De Uithof naar Lunetten. In de avond is het natuurlijk precies andersom. Lijn 252 van Rijnsweerd naar Amersfoort is dominant boven lijn 31 van Lunetten naar De Uithof. De meeste reizigers zien nu in de dienstregeling de volledige lijn staan.
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

MR92 schreef:Verder wordt lijn 12 gekoppeld aan lijn 3. Gaat gereden worden met standaardbussen. De dubbelgelede bussen zullen binnen blijven staan. Lijn 38 en 39 gaan tijdelijk naar de streek. Eveneens als de koppeling 31/252.
Nog geen enkele 12 als 3 zien verder rijden eigenlijk. Toch niet doorgegaan?
38 en 39 in winter weer bij stad ?
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Reiziger Delft »

Ik weet niet of er hier al over gesproken is, maar vanochtend viel me opeens in bus 7 op dat de halte jaarbeursplein is opgeheven; hij werd niet aangekondigd. Ook hing er een plastic zak om het bord heen. De buschauffeur stopte overigens wel voor me bij de halte. Weet iemand waarom? Nog een stuk servicevermindering; wat verlang ik naar de tijd dat hij bij nog bij vlakbij de Leidseveer stopte.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

UtrechtOV schreef:
MR92 schreef:Verder wordt lijn 12 gekoppeld aan lijn 3. Gaat gereden worden met standaardbussen. De dubbelgelede bussen zullen binnen blijven staan. Lijn 38 en 39 gaan tijdelijk naar de streek. Eveneens als de koppeling 31/252.
Nog geen enkele 12 als 3 zien verder rijden eigenlijk. Toch niet doorgegaan?
38 en 39 in winter weer bij stad ?
Volgens de dienstregeling op de U-OV website rijdt lijn 3 door als lijn 6.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Even een kort intermezzo: ik ben bezig met de productie van een mooie dasklem van een Qbuzz/U-OV Citaro O530G. Vanzelfsprekend is deze vooral om het uniform van de chauffeur op te sieren, maar ik weet zeker dat hier ook mensen zijn die graag een exemplaar willen bemachtigen. De prijs wordt een tientje, bij interesse graag een PB-tje. Dank!

Afbeelding

Om weer ontopic te gaan: iemand nieuws over de nieuwe Citaro's 4173-4176?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De 4301 en 4302 hebben een totaalreclame gekregen voor Nijntje 60 jaar in het Centraal Museum.
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 10 jul 2015, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: update
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door sealynx »

Reiziger Delft schreef:Ik weet niet of er hier al over gesproken is, maar vanochtend viel me opeens in bus 7 op dat de halte jaarbeursplein is opgeheven; hij werd niet aangekondigd. Ook hing er een plastic zak om het bord heen. De buschauffeur stopte overigens wel voor me bij de halte. Weet iemand waarom? Nog een stuk servicevermindering; wat verlang ik naar de tijd dat hij bij nog bij vlakbij de Leidseveer stopte.
De gemeente gaat onder het Jaarbeursplein een parkeergarage bouwen. Daarvoor moet bijna het hele Jaarbeursplein open. De weg wordt daarvoor een stuk opgeschoven en er is geen ruimte meer voor een bushalte.

Overigens gaat aan het einde van het jaar een nieuwe busbaan open tussen het Westplein en busstation Jaarbeurszijde. Dan zullen de bussen die tot kort geleden stopten op het Jaarbeursplein daar toch niet meer voorbij komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vergat ´t heel de tijd, maar nu niet... al heel de zomerdienst staat er een stel streekgeledes geparkeerd in de stalling aan de Europalaan. Geen plek in Nieuwegein?
Eveneens aan de Europalaan stond gistermiddag weer een Groningse Citaro LE bij de werkplaats. Lijkt me een duur grapje om even over te brengen, maar allicht dat het alsnog goedkoper is doordat Utrecht als enige Qbuzz-regio eigen monteurs heeft?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Ik weet niet om welke bus het gaat. Wel heb ik op 29 juni jl. twee Groningse Citaro's in de werkplaats zien staan voor carrosserieonderhoud. Volgens mijn contact is dit inmiddels de gewoonste zaak van de wereld. Het ging overigens om de 3162 en 3282.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Er wordt toch weer montjesmaat dubbelgeleed ingezet, alleen op lijn 28. Oorspronkelijk zouden ze binnenblijven deze zomer, maar het zal geen kwaad kunnen om ze af en toe een dagje te laten rijden.

Daarnaast kunnen vraagpieken beter worden ingelost, nu de 12 en 28 niet zo vaak rijden.

Ik heb er nu 3 gezien vandaag.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

Afbeelding

Toch is hier te zien dat lijn 12 gekoppeld is aan 3/9. In deze dienst zien we de 12 doorgaan als 9, zo rond 18 uur
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

De aangepaste dienstregeling vanaf half augustus staat online. Geen schokkende wijzigingen.

- Komen wat lijnkoppelingen 19>10/30
- 127 biedt met een truucje net wat meer capaciteit op het drukste moment van de dag Vleuten-Haarzuilens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten