Bussen vermijden Utrecht CS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door Daniel »

Bussen vermijden Utrecht CS
Geplaatst op: dinsdag 24 maart 2009 om 22:19
Laatst bijgewerkt: dinsdag 24 maart 2009 om 22:55
Nieuwsfoto
Werkzaamheden in en rondom Utrecht bemoeilijken de doorgang naar Utrecht CS/Jaarbeursplein. Tijdens deze werkzaamheden gaan we in de spits gebruik maken van een tijdelijke eindhalte in Utrecht: P+R Westraven.
Sinds 2008 wordt er door de gemeente Utrecht en Rijkswaterstaat gewerkt aan het verbeteren van de infrastructuur in en rondom Utrecht. Helaas hebben we door deze werkzaamheden niet altijd een betrouwbare dienstregeling kunnen bieden, wat heeft geleid tot extreme vertragingen. Dit willen we natuurlijk niet weer!
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door Fles »

Oh fijn :lol: CXX ziet ze aankomen zeg :lol: Dat wordt lachen :!:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door BR628 »

In het Buitenland (incl. Rotterdam) zitten dit soort constructies gewoon in de vaste dienstregeling. Spannend hoor...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door JeePee »

Terechte actie dit. Die bende in Utrecht kan niet eeuwig duren...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Terechte actie dit. Die bende in Utrecht kan niet eeuwig duren...
Oh jawel hoor :lol: Als alles op schema verloopt is het project Aanpak Stationsgebied in 2030 klaar geloof ik :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door JeePee »

Ik bedoel het doorrijden naar CS met de bussen en ondertussen vertragingen van een uur oplopen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door Daniel »

Vraag me trouwens serieus af hoe ze die vertragingen van een uur ooit op hebben kunnen lopen... bij de vorige werkzaamheden gingen de bussen nog via Papendorp en dat was idd misschien niet de meest ideale route nee. Echter als ze nu toch tot de afrit bij Westraven over de A12 rijden kan je op de afrit daarvan net zogoed linksaf slaan en alsnog naar het Jaarbeursplein rijden via de route van lijn 81: tot aan het begin van de Croeselaan heb je dan een busbaan, erg knap als je dan nog een uur vertraging op weet te lopen.
Reizigers voor de Graadt van Roggenweg kunnen dan bij halte Kanaleneiland Zuid op de sneltram overstappen. Da's zelfs nog reizigersvriendelijker als overstappen bij Westraven omdat eerstgenoemde halte voorzien is van een voetbrug over de Europalaan heen i.p.v. een zebrapad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door Fles »

Dat uur zie ik ook niet direct zitten eigenlijk. Mijn grootste bedenking bij dit verhaal is dat de sneltram in de ochtendspits al zwaar tegen zn capaciteit aan zit. Om daar dan ook nog maar even losjes al die busreizigers bij in te knikkeren, dat getuigt van weinig realiteitszin :?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door Meltrain »

Ach, als het goed is gaan in de loop van dit jaar de Weense trams rijden.... :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bussen vermijden Utrecht CS

Bericht door Geert »

Fles schreef:
JeePee schreef:Terechte actie dit. Die bende in Utrecht kan niet eeuwig duren...
Oh jawel hoor :lol: Als alles op schema verloopt is het project Aanpak Stationsgebied in 2030 klaar geloof ik :)
Net als met het Vredenburg, CU 2010 is inmiddels ook al drie keer overgestickerd naar inmiddels CU 2014 ofzo :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten