Mag ik even kwijt #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Chauf21 »

Het is tenminste wel een bericht dat klopt :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Iemand nog intresse in 1,6 liter oude motorolie uit de grasmaaier? :lol:
Slechts 360 uur gebruikt, gratis af te halen! Inclusief gratis (gebruikt) oliefilter!

En eventueel wil ik er ook nog wel een kapotte krik bij cadeau doen... Zondag moesten de achterwielen van de grasmaaier er even af wegens het smeren van de aandrijving, wil ik later de grasmaaier weer opkrikken om de wielen erop te zetten; krik stuk! Toen heb ik die maaimachine maar gewoon opgetild om de wielen er aan te monteren, hij weegt tenslotte maar 390 kilo. :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Caspar »

Is de nieuwe sprinter vandaag actief? Ben dagje vrij, en wil wel eens even kijken hoe dat ding er van binnen uit ziet :D
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Oud forumgebruiker »

Normaal gesproken als stoptrein tussen Den Haag en Utrecht v.v. maar met die verstoring bij Vleuten zou ik er niet al te veel op rekenen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Suus »

Gisteren zaten er meerdere VIRM's in de serie, toen heb ik hem niet gezien. Vandaag rijdt de s9800 niet verder dan Gouda Goverwelle, dus misschien dat hij vandaag wel weer rijdt, maar ik denk niet in de vaste omloop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door ODRAIL »

Goed, vandaag 45 minuten vast gezeten in de lift op mijn werk tussen de tweede en de derde etage :shock: . Het was erg gezellig met 6 personen, 1 rolator en 2 karren met papier :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daniel »

Tjonge, ik heb m'n lichaamsbeweging weer gehad vandaag hoor... normaal vindt ik 't niet zo'n ramp om vanaf de Europalaan in Utrecht een bus naar de Jaarbeurszijde van 't station te hebben (helemaal niet nu ik vanwege de beperkingen op 't spoor de bus pak). Vandaag had ik 'm weereens, de 81, en uiteraard moest ik nu net vandaag even in Hoog Catharijne zijn :P Ook niet ergens aan het begin maar nee, zo'n beetje het uiterste puntje ervan aan de centrum-zijde... en daarna weer terug naar het Jaarbeursplein om de bus te pakken, wonderlijk genoeg heb ik 't zelfs binnen 'n half uurtje gehaald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Morgen van Rotterdam naar Apeldoorn, over Utrecht, ben benieuwd. Twijfel of ik via Schiphol ga en Utrecht vermijd of met de bus naar Utrecht. Allebei kost in ieder geval extra tijd. :|
Het is een spectrum.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Heeft er iemand een 'gewoon' nummer van NS Hispeed klanten'service', bij de ellende van de stroomstoring begin februari van Rotterdam heb ik meer dan drie uur vertraging gekregen en daarom meen ik recht te hebben op een volledige compensatie van mijn ticket. Ene Denise van NS Hispeed print echter gewoon een standaardbrief uit dat ik 20% compensatie krijg, vanwege een vertraging van meer dan zestig minuten. :evil:

Ik citeer van de NS Nospeed site: "Bij vertraging van meer dan 3 uur of meer is de compensatie 100% van de ticketprijs enkele reis ofwel in geval van een aangeschaft retour 50% van de ticketprijs" :roll: :evil:

Edit, ohja, ik had er een eigen kenmerk bijgezet, maar daar zie je niets van op hun brief. Mijn brief heeft wel een kenmerk, maar dat hebben ze zelf bedacht, namelijk "uw brief". Als je hen een brief stuurt zonder kenmerk, krijg je een maand later een brief terug dat ze de rest van de brieven niet kunnen vinden in het archief. :roll: :roll: :roll:

Edit#2, ik heb een 030-nummer.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Gaat lekker daar :? Net zo giga handig als die kauwgomballensite van ze :pos:

"ja, want we vinden het erg belangrijk wat onze klanten ervan vinden"

Ja, want wij zijn de enige 2 klanten ter wereld die NIET een standaard retourtje Amsterdam - Parijs willen boeken tegen het hoogste tarief. Ongetwijfeld.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Caspar »

Vind sowieso dat Thalys ook in het assortiment van het kaartautomaat moet zitten, als men die trein zo graag promoot. Maar ook bv de Discount tarieven voor Duitsland uit het automaat. Tevens een stad als Munchen eens toevoegen aan het assortiment.
Bij de OV-chipladers in Amsterdam kan je ook met biljetten betalen, hoogste tijd om dus ook de automaten aan te passen hiervoor, als het dus blijkbaar wel kan in Nederland.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Leuven kent men bij NS Nospeed natuurlijk niet, omdat daar inderdaad geen Thalys of ICE heen gaat. :roll:
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Mja, of bijvoorbeeld internationale tariefinformatie via Internet. Iedere dooie lul kan uitzoeken hoe je met een pot vingerverf en een zak kauwgomballen een atoombom in elkaar zet, maar hoeveel het kost om van Utrecht naar Warschau te gaan (om maar eens een directe verbinding te noemen), neee, DAT kan niet hoor :shock: DAT is Geheim! :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Suus »

Caspar schreef:Bij de OV-chipladers in Amsterdam kan je ook met biljetten betalen, hoogste tijd om dus ook de automaten aan te passen hiervoor, als het dus blijkbaar wel kan in Nederland.
Werkelijk? En de RET doet iedereen maar geloven dat alles en iedereen wil pinnen, en alleen contant gebruikt als back-up.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Caspar »

Ik ga ook maar eens een creditcard regelen via de bank, kan ik mijn verkoopbronnen wat uitbreiden :D
Mensen ervaring met een credit card via ABN?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

Caspar schreef:Bij de OV-chipladers in Amsterdam kan je ook met biljetten betalen, hoogste tijd om dus ook de automaten aan te passen hiervoor, als het dus blijkbaar wel kan in Nederland.
ALLE biljetten? De rode kaartautomaten deden bijvoorbeeld alleen aan 5 en 10. En Als het bedrag onder de 5 bleef mocht 10 al geeneens :lol:
Nee leuk een rode strippenkaart van 4 zoveel kopen, en dan ook geen chiptegoed hebben.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Bee schreef:Werkelijk? En de RET doet iedereen maar geloven dat alles en iedereen wil pinnen, en alleen contant gebruikt als back-up.
Dus om te parkeren in Rotterdam heb ik een Chipknip nodig, om te reizen met het OV een OV-Chipkaart, om die op te laden een pinpas. De fietsenmaker accepteert alleen contant geld, dus dat worden biljetten en wil ik onderweg nog een Mars uit een automaat trekken, kan ik alleen met munten betalen. :roll:
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Caspar »

Volgens mij t/m 20 euro. Beetje jammer alleen dat je je ov-pasje in het bakje moet leggen terwijl je bv aan het pinnen bent, of geld in de gleuf duwt. Iemand die voorbij rent, grist zo je ov-pasje (in mijn geval mijn NS vrijvervoer kaart) weg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Karl schreef:
Bee schreef:Werkelijk? En de RET doet iedereen maar geloven dat alles en iedereen wil pinnen, en alleen contant gebruikt als back-up.
Dus om te parkeren in Rotterdam heb ik een Chipknip nodig, om te reizen met het OV een OV-Chipkaart, om die op te laden een pinpas. De fietsenmaker accepteert alleen contant geld, dus dat worden biljetten en wil ik onderweg nog een Mars uit een automaat trekken, kan ik alleen met munten betalen. :roll:
FreeBees
Rocks
AirMiles
AH Bonuskaart
Eindeloze stapel pasjes van Bieb, Videotheek, je favoriete benzineboer, stempelkaart van de nachtclub, en nu we het daar toch over hebben, je donorcodicil ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Ik dacht vandaag ook eens handige actie uit te voeren voor vakantie naar Spanje van de zomer. Dus, mailtje naar de treinreiswinkel om te kijken wat die kunnen doen / opties / prijzen. Nou, wel snelle service, maar discount tarieven, ho maar, die kennen we niet: tarieven liggen dan 150% hoger dan de laagste. Nou moet je net die tarieven zien te pakken, maar nog heeft de SNCF meer dan 1 prijsklasse (gaat om reis naar Irun).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Caspar »

Ga je er vanuit Nederland met de trein naartoe? Of vlieg je ergens heen, en ga je daar treinen naar Irun?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Vanuit NL naar Irun gaat het om ja.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Stefan »

webguy schreef:Ik dacht vandaag ook eens handige actie uit te voeren voor vakantie naar Spanje van de zomer. Dus, mailtje naar de treinreiswinkel om te kijken wat die kunnen doen / opties / prijzen. Nou, wel snelle service, maar discount tarieven, ho maar, die kennen we niet: tarieven liggen dan 150% hoger dan de laagste. Nou moet je net die tarieven zien te pakken, maar nog heeft de SNCF meer dan 1 prijsklasse (gaat om reis naar Irun).
Ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen met de Treinreiswinkel. Ik heb bij hun toentertijd ook mijn retourtje Bremen - Rotterdam voor €38,- gehaald. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Caspar »

Maar ze hebben toch 15€ transactie kosten? Of zat dat daar al in?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Stefan »

Ik was in totaal €45,50 kwijt, er kwam €7,50 aan boekingskosten bij geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker meer. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 28 gasten