Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Klopt, TCR rijdt in opdracht van Hermes/Breng een paar lijnen (60/61/62/63) in de Liemers. Daarvoor hebben zij een aantal blauwe bussen in bruikleen van Breng gekregen.
OmniLezer schreef:Als TCR zegt dat ze gaan stoppen in Arnhem-Nijmegen. Gaan de bussen terug naar Breng of weg met TCR? Gebeurt dat zelfde in HWGO als connexxion daar komt?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze dan teruggaan naar Breng.
regenmaker schreef:Die Berkhof Premiers zijn wel toe aan vervanging vind ik, zeker in 2022. :')
De oude Berkhof trolleys worden de komende jaren gefaseerd afgevoerd en vervangen door nieuwe Hess trolleys. Volgens mij duurt dit tot 2017, maar daar ben ik niet zeker van.
Ook kunnen de bussen niet "terug" naar Hermes, want ze zijn niet van Hermes. Ze zijn eigendom van TCR. Hermes zou ze moeten overkopen (wat wel zou gebeuren als ze die lijnen zouden moeten overnemen lijkt me).
BrengMe schreef:Klopt, TCR rijdt in opdracht van Hermes/Breng een paar lijnen (60/61/62/63) in de Liemers. Daarvoor hebben zij een aantal blauwe bussen in bruikleen van Breng gekregen.
Ik vraag me af hoe het zit met die knip van 83. Ik las het hier nogal vaak en wat er allemaal gedaan kan worden eraan om die verbinding te vervangen vanwege het ''Heyendaal fenomeen" (62 bussen in een uur op dat stuk).
Hermes moet dan meer gelede's gaan bestellen en meer chauffeurs in dienst nemen. Want met gelede's achter elkaar nog mensen laten staan, is wel een beetje erg druk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Ik denk niet dat men lijn 83 zal knippen. In de concessieeisen van Limburg staat in ieder geval dat de lijn in zijn geheel gehandhaafd moet blijven en niet geknipt mag worden.
Alleen is die lijn niet volledig Limburgs, maar ook van de Stadsregio, dus daar hebben de Limburgers ten alle tijden de medewerking van de andere opdrachtgever voor nodig.
Maar mocht de lijn ooit geknipt worden, reken dan niet op een knip in Milsbeek maar in Gennep. Zie lijn 21 Nijmegen - Eindhoven welke niet op de concessiegrenzen Gemert (of eventueel Boekel) en Grave maar in Uden geknipt werd.
fogeltje schreef:Maar mocht de lijn ooit geknipt worden, reken dan niet op een knip in Milsbeek maar in Gennep. Zie lijn 21 Nijmegen - Eindhoven welke niet op de concessiegrenzen Gemert (of eventueel Boekel) en Grave maar in Uden geknipt werd.
Dat is waar. Ze knippen het ook niet in de middel of nowhere, maar altijd bij een knooppunt .
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Kwam vanmiddag in Nijmegen een Ambassador (de 1835) tegen op lijn 331. Kan me vergissen, maar daar zijn er volgens mij nog maar bar weinig van bij Breng...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
He, lijn 7 heb ik nou net overgeslagen voor een plaatje gezien de weinig inspirerende omgeving in Bijsterhuizen. (Ik had er een paar minuten kunnen wachten op 7, maar niet gedaan). De route van 't buurtbusje daar was leuker
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Was je foto's aan het schieten in de regio Nijmegen vandaag? ;)
Was het wel mooi weer voor. En Bijsterhuizen is toch maar beton hè.
Ik zat in lijn 89 amba naar Druten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mja, vooral rondom Nijmegen want in de stad zelf was ik al wel vaker geweest. Rondje Nijmegen - Weurt - Beuningen - Wijchen - Alverna - Nederasselt - Overasselt - Nijmegen gemaakt. Reden behoorlijk veel Citaro's op de 9/99 richting Grave trouwens.
Bijsterhuizen is inderdaad niet bijster interessant voor een plaatje, met één uitzondering namelijk de route van buurtbus 565 over de fietsstraat tussen Beuningen en Wijchen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik vraag me af of die buurtbussen rond Wijchen wel goed lopen. Ik ga morgen maar weer eens naar Zeeland denk ik, weer wat Iveco's spotten (zelfde als vorige week).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank en ik hebben ooit een rondje met alle Nijmeegse buurtbussen gedaan. Volgens mij waren we nooit de enige reizigers.
En ik kan bevestigen dat de route in Bijsterhuizen niet bijster (haha) interessant is, was er zaterdag namelijk nog met de auto geweest om wat rondjes te rijden. Toen lijn 7 nog naar Wijchen reed was het nog de moeite waard voor het laatste stukje Wijchen omdat de bus vlakbij het centrum eindigde op een stuk route dat niet door lijn 13/15 gereden wordt. Maar ook toen was de route door Bijsterhuizen saai.
Connexxion bussen 8282, 8294, 8301, 8479, 8495, 8496 rijden/ reden de laatste dagen op lijn 7 in Arnhem die een omleiding heeft. Wel apart dat alle ambassadors op zondag ingezet worden op lijn 7 terwijl er veel MAN bussen stil staan in de stalling
Niet dat ik precies weet hoe of wat met de omleiding, maar zou het misschien niet zo kunnen zijn dat er in die omleiding een lage brug zit waar de Ambassadors wel onder door kunnen en de MAN's niet? Die MAN's rijden op aardgas en zijn daardoor een stukje hoger.
Gekko123 schreef:Niet dat ik precies weet hoe of wat met de omleiding, maar zou het misschien niet zo kunnen zijn dat er in die omleiding een lage brug zit waar de Ambassadors wel onder door kunnen en de MAN's niet? Die MAN's rijden op aardgas en zijn daardoor een stukje hoger.
Had ik ook al aan gedacht, maar de route is in de Geitenkamp en daar is nergens een lage brug.
Het zal vast wel een reden hebben.
Volgens de website van Breng zijn er werkzaamheden, waardoor de bus richting Geitenkamp omgeleid wordt en richting Rijkerswoerd normaal rijdt. Op de omleidingsroute zijn dus kennelijk geen trolleydraden aanwezig.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik dacht dat het vooral ging om: Maar waarom wordt er met CXX bussen gereden op zondag terwijl er veel breng bussen in de stalling niets staan te doen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wellicht omdat die Breng bussen onderhoud nodig hebben?
Wellicht omdat ze die CXX bussen al naar de regio hadden overgebracht voor de 4Daagsefeesten die zaterdag beginnen en ze wilden niet dat die bussen te lang werkloos bleven? Ik zag laatst ook al een oude GVU-bus in Nijmegen rijden (reed toen de treinvervangende bus Nijmegen-Den Bosch voor NS, terwijl NS normaal toeringboeren daarvoor gebruikt).