Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Nog iets meer detail:
Daarnaast behouden alle kernen die in de huidige concessie een busverbinding hebben in de dienstregeling 2017 een bus, dan wel in de vorm van een gewone lijnbus dan wel in de vorm van een buurtbus.
Bron: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... concessie/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

En het is bekend gemaakt

http://www.ovpro.nl/bus/2015/07/14/synt ... uitvoeren/

Connexxion raakt steeds meer gebieden kwijt zo eerst Utrecht nu Provincie Utrecht, mochten ze ook Almere nog een keer kwijt raken(Geen idee wanneer dat afloopt) dan zijn ze toch aardig gekrompen.
Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
Dit is uiteraard altijd goed om te weten ben er wel benieuwd naar, waar door Syntus beter scoorde dan de rest is toch wel leuk om te horen.
Laatst gewijzigd door Carlos0_0 op di 14 jul 2015, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:
SuperGhost schreef:En dat is niet gelogen, want Syntus rijdt met buslijnen 20...
20? Waar rijdt die dan? Denk eerder aan 62. ;)
Ja sorry, dat heet tegenwoordig 62 ja. Die heeft enorm lang lijn 20 geheten :X
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael »

Carlos0_0 schreef:
Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
En wat is je bron van dit stukje tekst? Want dat staat niet in het artikel waarnaar jij gelinkt hebt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ardan »

Wauw, leuk nieuws :D
Enne.. betekent dit ook dat we Syntusbussen gaan zien in Amsterdam en Amstelveen? Daar komen toch buslijnen die bij de provincie Utrecht horen? Dat zou ik echt leuk vinden :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Ja klopt, zelfs Rotterdam Capelsebrug kunnen we ze waarschijnlijk zien. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Buzzer »

Het oostelijke deel van het vervoersgebied van de provincie Utrecht grenst aan de bestaande concessie Veluwe van Syntus. Dat biedt als voordeel dat een koppeling kan worden gemaakt met het huidige vervoersgebied van Syntus. Daardoor kan de reiziger straks in een groot aaneengesloten gebied gebruik maken van de diensten van Syntus.

http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... recht.aspx
Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door JWM »

Enne.. betekent dit ook dat we Syntusbussen gaan zien in Amsterdam en Amstelveen? Daar komen toch buslijnen die bij de provincie Utrecht horen? Dat zou ik echt leuk vinden :P
Volgensmij zijn er geen lijnen in Amstelveen van de provincie Utrecht. In Amsterdam dacht ik alleen 120/126 in Zuid-Oost.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Syntus komt niet in Amstelveen, wel op Bijlmer ArenA.

Connexxion verdwijnt ook (nog) niet helemaal uit het verloren gebied, want de buslijnen 142/174 Amsterdam Centrum - Wilnis Begraafplaats moeten gedoogd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ardan »

Heb intussen even de wiki gecheckt, je hebt gelijk :)
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door JWM »

Krijgen we straks weer de situatie dat Uithoorn twee busgarges heeft?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Buzzer schreef:Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Zou eerder een lijn Nunspeet - Amersfoort -Wageningen verwachten. :)
Maar wie weet, wat ze van plan zijn met lijnen 85, 86, 102 en 103.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

Michael schreef:
Carlos0_0 schreef:
Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
En wat is je bron van dit stukje tekst? Want dat staat niet in het artikel waarnaar jij gelinkt hebt.
Oeps bij deze de link

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1352625 ... xxion.html
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Hmmm welke dorpen zullen in de nieuwe concessie alleen nog maar door een buurtbus bedient worden
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef:Hmmm welke dorpen zullen in de nieuwe concessie alleen nog maar door een buurtbus bedient worden
Austerlitz?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tristan »

regenmaker schreef:Ja klopt, zelfs Rotterdam Capelsebrug kunnen we ze waarschijnlijk zien. ;)
Ik hoop in elk geval wel dat er een betere samenwerking op lijn 195/295 komt tussen Arriva/Syntus wat betreft abonnementen.

Of zouden Arriva en Syntus met elkaar om de tafel gaan om te kijken of lijn 195/295 weer door één vervoerder gereden kan worden?
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Buzzer schreef:Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Lijkt me niet aannemelijk, die lijnen zijn al zo lang. Maar lijn 103 doet ´n stukje ontsluiting in Amersfoort (Hooglanderveen) en rijdt een flink stuk parallel aan stadslijnen. Daar kan je met wat afstemming allicht best wat bereiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Lijkt me niet aannemelijk, die lijnen zijn al zo lang. Maar lijn 103 doet ´n stukje ontsluiting in Amersfoort (Hooglanderveen) en rijdt een flink stuk parallel aan stadslijnen. Daar kan je met wat afstemming allicht best wat bereiken.
Lijn 85 (Ede - Veenendaal) kan wel prima gekoppeld worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Kunnen we deze discussie even stoppen tot er wat concretere plannen zijn? Het is nu inhoudsloos gekwetter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

enige vraag hierover, je mag als nieuwe concessiehouder toch lijnen niet koppelen aan huidige lijnen van die concessiehouder? Hiermee zou een huidige aangrenzende concessiehouder voordelen hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Koppelen mag bij mijn weten niet nee. Maar afstemmen mag altijd en dat is makkelijker als je het met je eigen lijn kan doen. Tegelijk ook niet onmogelijk tussen twee vervoerders dus een gunningsbeinvloedend ding is het niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Hoe zit het eigenlijk met lijnen die de concessie grenzen overgaan? Moeten ze daarbij toestemming aanvragen bij de provincie of bij de vervoerder die daar rijdt?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Koppelen mag bij mijn weten niet nee. Maar afstemmen mag altijd en dat is makkelijker als je het met je eigen lijn kan doen. Tegelijk ook niet onmogelijk tussen twee vervoerders dus een gunningsbeinvloedend ding is het niet.
Hoe zit het dan met lijnen 81 en 167? Die zijn aan elkaar gekoppeld en worden deels gereden door zowel Syntus Twente als Syntus Midden Overijssel. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door SuperGhost »

Buzzer schreef:
Het oostelijke deel van het vervoersgebied van de provincie Utrecht grenst aan de bestaande concessie Veluwe van Syntus. Dat biedt als voordeel dat een koppeling kan worden gemaakt met het huidige vervoersgebied van Syntus. Daardoor kan de reiziger straks in een groot aaneengesloten gebied gebruik maken van de diensten van Syntus.

http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... recht.aspx
Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Ik denk dan eerder aan de buslijnen rond de steden Ede, Wageningen en Veenendaal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

sirvinniei schreef:Hoe zit het eigenlijk met lijnen die de concessie grenzen overgaan? Moeten ze daarbij toestemming aanvragen bij de provincie of bij de vervoerder die daar rijdt?
Deze lijnen zijn (als het goed is) wederzijds in de concessiedocumenten opgenomen. De provincie Utrecht geeft aan welke lijnen nu dus Syntus moet gedogen en waar Syntus naartoe mag rijden, dat moet als het goed is ook opgenomen zijn in de documenten van de andere overheden.

Dus: Syntus moet een buslijn van Connexxion van Wilnis via Uithoorn naar Amsterdam gedogen van de provincie van Utrecht, maar Connexxion moet dan weer van de Stadsregio Amsterdam een aantal bussen van Syntus tussen de brug over de Amstel en Uithoorn Busstation gedogen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten