Bron: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... concessie/Daarnaast behouden alle kernen die in de huidige concessie een busverbinding hebben in de dienstregeling 2017 een bus, dan wel in de vorm van een gewone lijnbus dan wel in de vorm van een buurtbus.
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nog iets meer detail:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En het is bekend gemaakt
http://www.ovpro.nl/bus/2015/07/14/synt ... uitvoeren/
Connexxion raakt steeds meer gebieden kwijt zo eerst Utrecht nu Provincie Utrecht, mochten ze ook Almere nog een keer kwijt raken(Geen idee wanneer dat afloopt) dan zijn ze toch aardig gekrompen.
http://www.ovpro.nl/bus/2015/07/14/synt ... uitvoeren/
Connexxion raakt steeds meer gebieden kwijt zo eerst Utrecht nu Provincie Utrecht, mochten ze ook Almere nog een keer kwijt raken(Geen idee wanneer dat afloopt) dan zijn ze toch aardig gekrompen.
Dit is uiteraard altijd goed om te weten ben er wel benieuwd naar, waar door Syntus beter scoorde dan de rest is toch wel leuk om te horen.Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
Laatst gewijzigd door Carlos0_0 op di 14 jul 2015, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja sorry, dat heet tegenwoordig 62 ja. Die heeft enorm lang lijn 20 geheten :Xregenmaker schreef:20? Waar rijdt die dan? Denk eerder aan 62. ;)SuperGhost schreef:En dat is niet gelogen, want Syntus rijdt met buslijnen 20...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En wat is je bron van dit stukje tekst? Want dat staat niet in het artikel waarnaar jij gelinkt hebt.Carlos0_0 schreef:Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wauw, leuk nieuws :D
Enne.. betekent dit ook dat we Syntusbussen gaan zien in Amsterdam en Amstelveen? Daar komen toch buslijnen die bij de provincie Utrecht horen? Dat zou ik echt leuk vinden
Enne.. betekent dit ook dat we Syntusbussen gaan zien in Amsterdam en Amstelveen? Daar komen toch buslijnen die bij de provincie Utrecht horen? Dat zou ik echt leuk vinden
Ik doe ook maar wat
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja klopt, zelfs Rotterdam Capelsebrug kunnen we ze waarschijnlijk zien. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?Het oostelijke deel van het vervoersgebied van de provincie Utrecht grenst aan de bestaande concessie Veluwe van Syntus. Dat biedt als voordeel dat een koppeling kan worden gemaakt met het huidige vervoersgebied van Syntus. Daardoor kan de reiziger straks in een groot aaneengesloten gebied gebruik maken van de diensten van Syntus.
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... recht.aspx
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgensmij zijn er geen lijnen in Amstelveen van de provincie Utrecht. In Amsterdam dacht ik alleen 120/126 in Zuid-Oost.Enne.. betekent dit ook dat we Syntusbussen gaan zien in Amsterdam en Amstelveen? Daar komen toch buslijnen die bij de provincie Utrecht horen? Dat zou ik echt leuk vinden
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus komt niet in Amstelveen, wel op Bijlmer ArenA.
Connexxion verdwijnt ook (nog) niet helemaal uit het verloren gebied, want de buslijnen 142/174 Amsterdam Centrum - Wilnis Begraafplaats moeten gedoogd worden.
Connexxion verdwijnt ook (nog) niet helemaal uit het verloren gebied, want de buslijnen 142/174 Amsterdam Centrum - Wilnis Begraafplaats moeten gedoogd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heb intussen even de wiki gecheckt, je hebt gelijk :)
Ik doe ook maar wat
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Krijgen we straks weer de situatie dat Uithoorn twee busgarges heeft?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zou eerder een lijn Nunspeet - Amersfoort -Wageningen verwachten. :)Buzzer schreef:Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Maar wie weet, wat ze van plan zijn met lijnen 85, 86, 102 en 103.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oeps bij deze de linkMichael schreef:En wat is je bron van dit stukje tekst? Want dat staat niet in het artikel waarnaar jij gelinkt hebt.Carlos0_0 schreef:Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1352625 ... xxion.html
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hmmm welke dorpen zullen in de nieuwe concessie alleen nog maar door een buurtbus bedient worden
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Austerlitz?sirvinniei schreef:Hmmm welke dorpen zullen in de nieuwe concessie alleen nog maar door een buurtbus bedient worden
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik hoop in elk geval wel dat er een betere samenwerking op lijn 195/295 komt tussen Arriva/Syntus wat betreft abonnementen.regenmaker schreef:Ja klopt, zelfs Rotterdam Capelsebrug kunnen we ze waarschijnlijk zien. ;)
Of zouden Arriva en Syntus met elkaar om de tafel gaan om te kijken of lijn 195/295 weer door één vervoerder gereden kan worden?
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijkt me niet aannemelijk, die lijnen zijn al zo lang. Maar lijn 103 doet ´n stukje ontsluiting in Amersfoort (Hooglanderveen) en rijdt een flink stuk parallel aan stadslijnen. Daar kan je met wat afstemming allicht best wat bereiken.Buzzer schreef:Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 85 (Ede - Veenendaal) kan wel prima gekoppeld worden.Daniel schreef:Lijkt me niet aannemelijk, die lijnen zijn al zo lang. Maar lijn 103 doet ´n stukje ontsluiting in Amersfoort (Hooglanderveen) en rijdt een flink stuk parallel aan stadslijnen. Daar kan je met wat afstemming allicht best wat bereiken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kunnen we deze discussie even stoppen tot er wat concretere plannen zijn? Het is nu inhoudsloos gekwetter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
enige vraag hierover, je mag als nieuwe concessiehouder toch lijnen niet koppelen aan huidige lijnen van die concessiehouder? Hiermee zou een huidige aangrenzende concessiehouder voordelen hebben.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Koppelen mag bij mijn weten niet nee. Maar afstemmen mag altijd en dat is makkelijker als je het met je eigen lijn kan doen. Tegelijk ook niet onmogelijk tussen twee vervoerders dus een gunningsbeinvloedend ding is het niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoe zit het eigenlijk met lijnen die de concessie grenzen overgaan? Moeten ze daarbij toestemming aanvragen bij de provincie of bij de vervoerder die daar rijdt?
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoe zit het dan met lijnen 81 en 167? Die zijn aan elkaar gekoppeld en worden deels gereden door zowel Syntus Twente als Syntus Midden Overijssel. ;)Daniel schreef:Koppelen mag bij mijn weten niet nee. Maar afstemmen mag altijd en dat is makkelijker als je het met je eigen lijn kan doen. Tegelijk ook niet onmogelijk tussen twee vervoerders dus een gunningsbeinvloedend ding is het niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik denk dan eerder aan de buslijnen rond de steden Ede, Wageningen en Veenendaal.Buzzer schreef:Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?Het oostelijke deel van het vervoersgebied van de provincie Utrecht grenst aan de bestaande concessie Veluwe van Syntus. Dat biedt als voordeel dat een koppeling kan worden gemaakt met het huidige vervoersgebied van Syntus. Daardoor kan de reiziger straks in een groot aaneengesloten gebied gebruik maken van de diensten van Syntus.
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... recht.aspx
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Deze lijnen zijn (als het goed is) wederzijds in de concessiedocumenten opgenomen. De provincie Utrecht geeft aan welke lijnen nu dus Syntus moet gedogen en waar Syntus naartoe mag rijden, dat moet als het goed is ook opgenomen zijn in de documenten van de andere overheden.sirvinniei schreef:Hoe zit het eigenlijk met lijnen die de concessie grenzen overgaan? Moeten ze daarbij toestemming aanvragen bij de provincie of bij de vervoerder die daar rijdt?
Dus: Syntus moet een buslijn van Connexxion van Wilnis via Uithoorn naar Amsterdam gedogen van de provincie van Utrecht, maar Connexxion moet dan weer van de Stadsregio Amsterdam een aantal bussen van Syntus tussen de brug over de Amstel en Uithoorn Busstation gedogen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten