Zeeland en een stukje Brabant (34 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Zeeland en een stukje Brabant (34 foto's)

Bericht door Milco »

Afgelopen zaterdag ben ik weer eens door het land wezen toeren. Deze keer was het doel Zeeland en dat is aardig gelukt. Ik ging echter niet het hele eind met de s2600.

Tegen tien voor zeven ging ik de deur uit en ging ik met lijn 1 naar Almere 't Oor, om daarna met lijn 328 naar Amsterdam Bijlmer ArenA te gaan om daar na een vrij korte overstap met de s4000 naar Rotterdam Centraal te reizen. De machinist reed lekker vlot door, zo waren we bij Woerden maarliefst vier minuten te vroeg. Maar niet te vroeg juichen, want na Gouda liepen we vertraging op en in Rotterdam Centraal kwamen we ook aan met enkele minuutjes in de plus.

Voor mij geen probleem en ik kon nog een foto maken van een ICMm te Rotterdam Centraal met daarnaast de trein waar ik net uitstapte:
Afbeelding

Hierna ging ik met metrolijn D naar Spijkenisse Centrum. Deze werd gereden met drie stellen, waarvan de voorste en de achterste de Randstadnet-huisstijl hadden, zoals te zien is op onderstaande foto in Spijkenisse:
Afbeelding

In Spijkenisse konden nog twee MAN-bussen op de foto:
Afbeelding

Even later kwam de achterste bus aangereden om mij naar Hellevoetsluis te vervoeren als lijn 101. In Spijkenisse kwam toevallig nog de Kwibus 9 langsgereden en vanuit lijn 101 maakte ik er een snelle foto van:
Afbeelding

In Hellevoetsluis aangekomen, maakte ik een foto van een VDL Berkhof Ambassador als lijn 101…:
Afbeelding

…om daarna in lijn 104 te stappen die me naar Renesse bracht. Aldaar was ik nog net op tijd om deze Cabriobus op de foto te zetten:
Afbeelding

Ook twee andere TCR-bussen konden op de foto:
Afbeelding

De bus die mij hier naartoe bracht vanuit Hellevoetsluis:
Afbeelding

Even later kwam Van Oeveren langs met deze mooie Citaro:
Afbeelding

Daarna volgde mijn bus voor een rit naar Middelburg:
Afbeelding

Nu wist ik dat er zaterdag een omleiding was in Burg-Haamstede, maar we reden door zulke smalle woonwijkstraatjes, dat ik twijfelde of dat de omleidingsroute was, of dat de chauffeuse verkeerd reed. A fijn, de route werd er wel leuker op. :)

In Middelburg stapte ik uit bij de halte Nieuwe Haven, alwaar even later een nieuwe Iveco-bus op de foto kon:
Afbeelding

Vanaf de andere kant kwam er weer een MAN langs:
Afbeelding

Op station Middelburg konden een MAN en een Iveco samen op de foto:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 56 naar Vlissingen-Centrum, met dezelfde bus en chauffeuse als op lijn 133. :lol:
In Vlissingen maakte ik een foto van deze bus op de Aagje Dekenstraat:
Afbeelding

Dat nog niet alle Zeeuwse bussen al de nieuwe huisstijl hebben, merkte ik aan deze 2985 in de Scheldestraat:
Afbeelding

Lopend naar het station kwam op de Prins Hendrikweg deze 2964 langs…:
Afbeelding

...die ik even later bij het station nogmaals op de foto kon zetten in een best wel krap bochtje:
Afbeelding

Hierna ging ik vrijwel direct met de intercity naar Goes. Best lachen om op het infoscherm ‘Lelystad’ te zien staan trouwens. :lol:

Aangekomen in Goes kon al vrijsnel weer een nieuwe Iveco op de foto, die bijna bij het station is:
Afbeelding

Deze Iveco is echter zojuist van het station vertrokken en halteert op de Westwal op weg naar Zierikzee:
Afbeelding

Nog een Iveco dan maar:
Afbeelding

Ook Van Oeveren kwam nog even een kijkje nemen met wederom een Citaro:
Afbeelding

Hierna ging ik met de intercity naar Bergen op Zoom. Na het uitstappen wachtte ik nog even om te trein naar Vlissingen op de foto te kunnen zetten:
Afbeelding

Op het station stond deze Arriva 8933 klaar voor een rit naar België:
Afbeelding

Op de Arnoldus Asselbergsstraat zette ik nog een Citea op de foto:
Afbeelding

Hierna ging ik weer verder met de trein, naar Etten-Leur dit keer, met een overstap te Roosendaal. Aldaar maakte ik nog foto’s van deze ondergekalkte Varkensneus van de NMBS…:
Afbeelding

...van deze buiten dienst zijnde SLT...:
Afbeelding

...en van deze IC-Brussel op weg naar Amsterdam:
Afbeelding

Hierna ging ik met de s3600 naar Etten-Leur, alweer in een VIRM. De tegentrein in Etten-Leur werd echter door een DDZ6 gereden:
Afbeelding

Hierna ging ik lopend naar het Centrum. Daar zette ik deze Volvo 8900 op de foto:
Afbeelding

Even later kwam lijn 311 naar Breda, die ik moest hebben. Mijn eerste rit in een Volvo 8900 en ik was aardig positief over het comfort. 8-)

Aangekomen in Breda, heb ik eerst heerlijk in het zonnetje wat gegeten. Daarna liep ik terug naar het busstation. Daar maakte ik deze foto van deze Citea:
Afbeelding

Ook mijn volgende bus kon op de foto:
Afbeelding

Wederom een erg comfortabele bus. :)

Aangekomen in Utrecht moest ik snel zijn, want de overstaptijd die ik gepland had bedroeg negen minuten. Maar met goed doorrennen, had ik uiteindelijk nog vijf minuten over. Mooi voor een foto van de trein waarin ik hierna stapte:
Afbeelding

Leuk detail trouwens: de bus op lijn 401 had het nummer 7314, deze DD-AR had het nummer 7315. Klein verschil. :p

Bij Blauwkapel werden we nog heel even tegengehouden om een iets vertraagde intercity voor te laten, maar gelukkig reden we hierna weer stevig door. In Amersfoort Vathorst stapte ik uit en hier vertrok de trein met zo’n twee minuutjes vertraging:
Afbeelding

Hierna liep ik naar de bushalte om eindelijk eens een fatsoenlijke foto van lijn 160 te maken:
Afbeelding

Hierna ging het dus met lijn 160 naar Almere, alwaar ik nog een lijn 1 eerder kon halen dan gepland en om tien uur was ik weer thuis na een lange, maar leuke dag reizen.

Bedankt voor het kijken! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Zeeland en een stukje Brabant (34 foto's)

Bericht door isadora »

Die mooie windveren in de strakke blauwe lucht, schitterend.
Scherpe foto's hoor, mooie reportage. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zeeland en een stukje Brabant (34 foto's)

Bericht door Daniel »

Zitten leuke plaatjes tussen, maar wel een beetje op de zon letten he. Sommige busjes hebben wel een erg donker neusje op de foto :wink: Vooral die foto met de Benelux in Roosendaal is een fraaie :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Zeeland en een stukje Brabant (34 foto's)

Bericht door bjorn keith »

Leuk verslag Milco! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zeeland en een stukje Brabant (34 foto's)

Bericht door regenmaker »

Erg leuke foto's! :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zeeland en een stukje Brabant (34 foto's)

Bericht door Meltrain »

Fraai verslag :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Zeeland en een stukje Brabant (34 foto's)

Bericht door Mr-W »

Milco schreef: Even later kwam Van Oeveren langs met deze mooie Citaro:
Afbeelding
Toevallig een medeforumer ?
Milco schreef:Bedankt voor het kijken! *O*
Was zeker leuk om te zien/lezen *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten