Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

SuperGhost schreef:
Buzzer schreef:
Het oostelijke deel van het vervoersgebied van de provincie Utrecht grenst aan de bestaande concessie Veluwe van Syntus. Dat biedt als voordeel dat een koppeling kan worden gemaakt met het huidige vervoersgebied van Syntus. Daardoor kan de reiziger straks in een groot aaneengesloten gebied gebruik maken van de diensten van Syntus.

http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... recht.aspx
Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Ik denk dan eerder aan de buslijnen rond de steden Ede, Wageningen en Veenendaal.
Het oude "rondje WERV" plan? :)
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

CamilleKreemers schreef:enige vraag hierover, je mag als nieuwe concessiehouder toch lijnen niet koppelen aan huidige lijnen van die concessiehouder? Hiermee zou een huidige aangrenzende concessiehouder voordelen hebben.
Bedoel je dan dat Syntus een lijn uit het gebied waar ze nu rijden mag koppelen aan een lijn in een gebied waar nu een andere vervoerder rijdt? (bijvoorbeeld, slecht voorbeeld, Syntus lijn 103 vanuit Nunspeet koppelen aan Cxx- stadslijn 4 of 5 op station Schothorst?)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:
Daniel schreef:Koppelen mag bij mijn weten niet nee. Maar afstemmen mag altijd en dat is makkelijker als je het met je eigen lijn kan doen. Tegelijk ook niet onmogelijk tussen twee vervoerders dus een gunningsbeinvloedend ding is het niet.
Hoe zit het dan met lijnen 81 en 167? Die zijn aan elkaar gekoppeld en worden deels gereden door zowel Syntus Twente als Syntus Midden Overijssel. ;)
Syntus mag in het bod wat ze nu hebben gedaan in elk geval geen rekening met een koppeling houden en daardoor goedkoper inschrijven. Dat is immers concurrentievervalsing want bv. Arriva moet hetzelfde minimaal aanbieden maar kan die koppeling niet maken en zou daardoor duurder kunnen zijn.
Maar volgens mij kunnen er tijdens de implementatie wel weer voordeeltjes door het bezitten van aangrenzende gebieden ingezet worden. Neem bv. het gebruik van een stalling die ze al hadden in Zuid-Holland door Arriva voor Brabant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Betekend dit dan ook dat de huisstijl van Syntus weer terugkomt? Dan is Utrecht straks de enige provincie waar ze met de eigen huisstijl rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Denk dat we daarvoor even de bezwaartermijn even moeten afwachten. In de definitieve plannen staat vast of ze wel of niet met een regionale huisstijl komen. In elk geval was de eis om onder het merk U-OV te gaan rijden vervallen.

Edit: Uit de geluidsfragmenten bij het artikel van RTV Utrecht komt nog een nieuwigheidje tevoorschijn: Syntus gaat ook elektrische bussen inzetten, maar de manier waarop moet nog met de provincie uitgewerkt worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door gkw1969 »

Om te koppelen heb je toestemming van beide concessieverleners nodig omdat je immers met bussen van de ene concessie in de andere gaat rijden. Wat er in Twente is gebeurd met de lijn 81, 160 en 167 komt omdat het nu een en dezelfde opdrachtgever is en deze situatie is ingegeven om gedwongen ontslagen te voorkomen (Midden Overijssel zou personeel over houden vanwege bezuinigingen)
Daarbij is het natuurlijk altijd wel mogelijk om vanaf de stalling in de ene concessie op de lijn in een andere concessie te gaan rijden, waardoor Amersfoort op de 103 zal kunnen rijden en Ede op de op de 50. Dat zijn allemaal mogelijkheden die benut kunnen en mogen worden.
Syntus heeft, wat dat betreft, aardig de efficiencyslag te pakken.

Wat betreft materiaal is de kans klein dat het VDL wordt aangezien moeder Keolis zich heeft bemoeid met de inschrijving(lees: eisen heeft gesteld).

Wat ik heb begrepen komt er ook voor de provincie een U-OV huisstijl in het geel.

Pas als de bezwaarprocedure is afgelopen komen de plannen op tafel, maar omdat moeder Keolis zich intensief heeft bemoeid kun je er van uit gaan dat er veel innoverende zaken, die in het buitenland al jaren succesvol zijn, ook hier terecht zullen komen.
When you're tired of London, you're tired of life
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

gkw1969 schreef: Wat betreft materiaal is de kans klein dat het VDL wordt aangezien moeder Keolis zich heeft bemoeid met de inschrijving(lees: eisen heeft gesteld).
Leg uit. Waar schiet VDL materieel te kort in tov ander materieel?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Pascal1998 »

Voor de concessie Almere moet CXX nog even wachten deze gaat volgend jaar open maar wordt pas aanbesteed in 2017 concessie loopt tot december 2017
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Hoe erg zou het voor CXX als ze tegen die tijd Almere, Amstelland-Meerlanden en Haarlem-IJmond kwijtraken?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

gkw1969 schreef: Wat ik heb begrepen komt er ook voor de provincie een U-OV huisstijl in het geel.
Volgens mij stond het ook zo in het bestek.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mr-W »

Carlos0_0 schreef: Connexxion raakt steeds meer gebieden kwijt zo eerst Utrecht nu Provincie Utrecht, mochten ze ook Almere nog een keer kwijt raken(Geen idee wanneer dat afloopt) dan zijn ze toch aardig gekrompen.
Concessies SRE Zuid-Oost Brabant en Noord Holland Noord komen eerst nog.
Daniel schreef: Syntus mag in het bod wat ze nu hebben gedaan in elk geval geen rekening met een koppeling houden en daardoor goedkoper inschrijven. Dat is immers concurrentievervalsing want bv. Arriva moet hetzelfde minimaal aanbieden maar kan die koppeling niet maken en zou daardoor duurder kunnen zijn.
Maar volgens mij kunnen er tijdens de implementatie wel weer voordeeltjes door het bezitten van aangrenzende gebieden ingezet worden. Neem bv. het gebruik van een stalling die ze al hadden in Zuid-Holland door Arriva voor Brabant.
Hoe wordt er gecontroleerd dat er geen voordeeltjes uit buurconcessies worden gebruikt ?
sirvinniei schreef:
gkw1969 schreef: Wat betreft materiaal is de kans klein dat het VDL wordt aangezien moeder Keolis zich heeft bemoeid met de inschrijving(lees: eisen heeft gesteld).
Leg uit. Waar schiet VDL materieel te kort in tov ander materieel?
Het comfort is vergeleken Mercedes/Setra en Volvo is nog steeds minder, vooral op slecht wegdek. Merk flink verschil tussen de bussen van Van Oeveren door klinkersstraten of die van VDL.
regenmaker schreef:Hoe erg zou het voor CXX als ze tegen die tijd Almere, Amstelland-Meerlanden en Haarlem-IJmond kwijtraken?
Als ze alles verliezen kan dat flinke gevolgen hebben voor CXX.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Mr-W schreef:Het comfort is vergeleken Mercedes/Setra en Volvo is nog steeds minder, vooral op slecht wegdek. Merk flink verschil tussen de bussen van Van Oeveren door klinkersstraten of die van VDL.
Ja, dat komt omdat Arriva in Brabant verschrikkelijke stoeltjes heeft geïmplementeerd. :P In de Syntus VDL's is het comfort een stuk hoger.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ezra schreef:
gkw1969 schreef: Wat ik heb begrepen komt er ook voor de provincie een U-OV huisstijl in het geel.
Volgens mij stond het ook zo in het bestek.
Volgens mij is die verplichting in een latere NvI weer ingetrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Het is in ieder geval fijn dat er nieuw en milieuvriendelijk materieel komt, ik ben die ambas meer dan zat.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Citea's zijn in feite gewoon Ambassador 2.0 hoor. Just sayin'.
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef:
Mr-W schreef:Het comfort is vergeleken Mercedes/Setra en Volvo is nog steeds minder, vooral op slecht wegdek. Merk flink verschil tussen de bussen van Van Oeveren door klinkersstraten of die van VDL.
Ja, dat komt omdat Arriva in Brabant verschrikkelijke stoeltjes heeft geïmplementeerd. :P In de Syntus VDL's is het comfort een stuk hoger.
Dat is waar, heb maar 1 ritje met syntus gemaakt, vond de stoelen lijken op veolia volans 8-)
Maar de Mercedessen van Van Oeveren hebben daarnaast een comfortabelere onderstel vergelijkbaar met een touringcar :pos: .
sirvinniei schreef:Het is in ieder geval fijn dat er nieuw en milieuvriendelijk materieel komt, ik ben die ambas meer dan zat.
Vergeleken de Citea's van Veolia hebben jullie niet te klagen met die amba's.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Jammer dat Connexxion een gebied verliest, maar ik ben wel aardig benieuwd naar wat Syntus allemaal gaat veranderen/doen in deze concessie. :)

Is het eigenlijk al bekend of Syntus op de lijnen 276/296/299 ook hogevloersmaterieel gaat inzetten, net zoals Connexxion dat nu doet (Pouw Vervoer)?

Wat eerder hierboven werd gevraagd over de huidige concessies van Connexxion: ze zijn wel aan het krimpen inderdaad en ik hoop dat ze minimaal de huidige concessies waar ze rijden zullen behouden bij de eerstvolgende aanbesteding.

Echter, weet iemand dat? Connexxion is zelf wel kleiner aan het worden, maar mogen dochterbedrijven wat dat betreft erbij berekend worden? Want als ik zeg: Connexxion, Hermes, Breng en OV Regio IIsselmond, dan is het "Connexxion"-vervoersgebied zo klein nog niet. (Provincie Utrecht tel ik dan natuurlijk niet mee.)
Laatst gewijzigd door Milco op di 14 jul 2015, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Hoe kan een vernieuwde ambassador slechter zijn dan de ambassador zelf?
De bussen zijn toe aan vervanging. Laatst zat ik er zelfs in eentje met een gat in de muur.
Bovendien is dat ze een stuk zuiniger worden, wifi, stroom- en USBaansluitingen krijgen ook wel prettig
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Een stuk zuiniger zal nog meevallen, we gaan slechts van EEV naar Euro-6 hier in de regio.
Milco schreef:Is het eigenlijk al bekend of Syntus op de lijnen 276/296/299 ook hogevloersmaterieel gaat inzetten, net zoals Connexxion dat nu doet (Pouw Vervoer)?
Op deze lijnen is slechts om comfortabeler materieel gevraagd, dat hoeft niet hogevloers te zijn persé.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Milco schreef:Wat eerder hierboven werd gevraagd over de huidige concessies van Connexxion: ze zijn wel aan het krimpen inderdaad en ik hoop dat ze minimaal de huidige concessies waar ze rijden zullen behouden bij de eerstvolgende aanbesteding.
Ik hoop eigenlijk stiekem wel dat Haarlem-IJmond nog naar Syntus gaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Je kan het hopen, maar die concessie grenst aan maarliefst vier andere concessies van Connexxion: Noord-Holland-Noord, Zaanstreek en Amstelland-Meerlanden. Syntus zit dan tussen alleen maar Connexxion in, dus qua regio is het denk ik minder gunstig voor hen dan wat ze nu hebben gewonnen: Utrecht grenst aan de Veluwe en dat is dan binnenkort allebei Syntus.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Milco schreef:Je kan het hopen, maar die concessie grenst aan maarliefst vier andere concessies van Connexxion: Noord-Holland-Noord, Zaanstreek en Amstelland-Meerlanden.
Ja, maar dat is toch niet een reden om de concessie te gunnen? En als Noord-Holland Noord en Amstelland-Meerlanden naar een andere vervoerder gaan dan is het probleem opgelost toch? :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

De bussen die nu in de provincie Utrecht rijden zijn echt behoorlijk nieuw, de komst ervan is nog op dit forum besproken, zo nieuw zijn ze nog. De bussen die voor de komst van de huidige bussen in de provincie Utrecht reden, rijden nog altijd in Noord-Holland :idea:

Er zijn een paar mensen die het liefst elk jaar wel nieuwe bussen zien en van een specifiek merk, maar daar gaat het uiteindelijk niet om. De bussen zijn in Nederland vaak relatief nieuw maar vaak toch in een beroerde staat en dat is omdat er gewoon geen aandacht wordt gegeven aan onderhoud. Daardoor voelt een Ambassador van een paar jaar oud als een volledig afgesleten bus, terwijl dat met een beetje liefde van bekwame monteurs echt niet hoeft. Maar de meeste streekvervoerders zien dat als weggegooid geld. Ik zie na zes jaar nieuwe bussen kopen juist als weggegooid geld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Bee, zo denk ik er dus ook over en ik hoop dan ook dat de huidige Connexxion-bussen in deze concessie nog elders mogen rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Milco schreef:Bee, zo denk ik er dus ook over en ik hoop dan ook dat de huidige Connexxion-bussen in deze concessie nog elders mogen rijden.
Heeft CXX nog concessies met oudere bussen dan zal dat vast wel toch?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nhanngdw en 50 gasten