Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Z2N »

Met de opening van de nieuwe delen van de stationshal komen er natuurlijk nieuwe winkeltjes bij, en naast de bekende formules komt er ook een nieuwe NS-formule bij: Enoki. Een interne beschrijving: "Enoki biedt de reiziger een breed aanbod van Aziatische keukens waaronder Vietnamees, Thais, Maleisisch, Chinees en Japans. Alle ingrediënten en recepturen zijn met zorg en liefde uitgewerkt en gerechten worden op authentieke wijze voor het oog van de klant in de winkel gemaakt."
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Na het faillisement van de holding van die nepwokzaak vol magnetrons goed dat ze dat dumpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door waldo79 »

Help me even herinneren: wie was die nep wokzaak?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag weer even binnen gekeken in de OV-servicewinkel. Ik zag 1 U-OV-balie, 1 Internationale balie en 2 binnenlandse balies. Ik hoop toch dat er snel nog wat bij komt, dit is wel heel karig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Dat betekend dat er dus straks op Utrecht Centraal meer U-OV balies zijn (het huidige servicepunt blijft nog even bestaan immers) dan NS balies. Lijkt me inderdaad wel wat scheef verdeeld, van het huidige servicepunt zijn namelijk doorgaans al maar maximaal twee van de drie balies in gebruik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

Daniel schreef: Al zijn twee balies voor bus/tram ook krap trouwens (in de uiteindelijke twee servicewinkels). Als je aan het begin van de maand de rij bij het huidige U-OV servicepunt soms ziet...
De balies tegen de achterwand zijn meestal van NS (International), de eilandjes die je ziet zijn van U-OV.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

Bee schreef:Na het faillisement van de holding van die nepwokzaak vol magnetrons goed dat ze dat dumpen.
Ik begreep laatst dat de magnetrons er zijn gekomen omdat je niet echt mag wokken in een stationsomgeving ivm hoge temperaturen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Na het faillisement van de holding van die nepwokzaak vol magnetrons goed dat ze dat dumpen.
Bedoel je die woktent die vroeger naast Utrecht Centraal zat richting Hoog Catherijne?
Ik heb daar anders prima gegeten vroeger.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
Bee schreef:Na het faillisement van de holding van die nepwokzaak vol magnetrons goed dat ze dat dumpen.
Bedoel je die woktent die vroeger naast Utrecht Centraal zat richting Hoog Catherijne?
Ik heb daar anders prima gegeten vroeger.
Nee. Daar werd wel gewokt. Het was iets van Yam Yum To Go, zat naast de Smullers in de nieuwe hal en op Leiden tussen de Brooodzaak en Julia's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

webguy schreef:De balies tegen de achterwand zijn meestal van NS (International), de eilandjes die je ziet zijn van U-OV.
Je bedoelt te zeggen: de kleurstelling van de achterwand zegt niks over de functie van de balie? Want in dat geval zal het wel wat moeite kosten dat er bij de reiziger in te krijgen (De achterwand is wit [U-OV] / blauw [NSI] / geel [NSR] namelijk). Dat wijkt dus af van de winkels in Den Haag en Amsterdam die er al zijn want die hebben, zover te zien op foto's, alleen blauw en geel aan de achterwand zitten (En HTM/GVB dus op eilandjes). Breda heeft trouwens ook gewoon Arriva met een balie aan de achterwand en helemaal geen eilandjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Bedoel je die woktent die vroeger naast Utrecht Centraal zat richting Hoog Catherijne?
Ik heb daar anders prima gegeten vroeger.
Je doelt op Charlie's wok, dat was inderdaad een prima tent (en er werd wel echt gewokt).

Op Rotterdam Centraal zat ook een nepwok met magnetrons, één keer de vergissing begaan om daar wat te kopen en het was niet te eten...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Ardan »

Hoeveel woktoko's heb je daar wel niet joh onderhand :')
Zag laatst op fb een foto van de hier nog niet eens genoemde City Wok aldaar, met referentie naar South Park, 'it really exists..'
'Welcome to shitty wok, can I take order prease!"'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Vinny »

Ik denk dat het wel aardig loopt. Tegenover het station in Eindhoven heb je een wokrestaurant en daar heb ik voor 8 euro prima kunnen eten. Goedkoop, lekker en gezond. Het kan wel in Nederland :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

De Wok To Go op de Mariaplaats kan ik wel aanbevelen. Daar lagen ook menukaarten van voor het geval van avondwerk op het stagebedrijf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door microshit »

Wel een klein ontwerpfoutje op spoor 20/21: komende vanaf de (rol)trap aan de zuidkant is de rookzone totaal niet zichtbaar. Rokers belanden nu dus vooral naast de roltrap :p
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door waldo79 »

Vinny schreef:Ik denk dat het wel aardig loopt. Tegenover het station in Eindhoven heb je een wokrestaurant en daar heb ik voor 8 euro prima kunnen eten. Goedkoop, lekker en gezond. Het kan wel in Nederland :D
Mooi dat ik dat weet. Terugkomend uit Hongarije ben ik rond 18.00 uur op Ehv en ik moet toch de tijd doden tot 18.30 uur.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Anne »

Daniel schreef: Je bedoelt te zeggen: de kleurstelling van de achterwand zegt niks over de functie van de balie? Want in dat geval zal het wel wat moeite kosten dat er bij de reiziger in te krijgen (De achterwand is wit [U-OV] / blauw [NSI] / geel [NSR] namelijk). Dat wijkt dus af van de winkels in Den Haag en Amsterdam die er al zijn want die hebben, zover te zien op foto's, alleen blauw en geel aan de achterwand zitten (En HTM/GVB dus op eilandjes).
Op het centraal station in Den Haag heeft de ov-winkel wel een HTM balie. De balies 1-3 zijn voor NS internationaal (blauwe wand), balies 4-6 voor NS binnenland (gele wand) en balie 7 met een witte achterwand is van HTM. Dit is ook de balie met de langste rij wachtenden.

Ik mis in de OV-winkels de regionale vervoerders :neg:

Op deze foto zie je rechts nog net de HTM balie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Zugführer »

waldo79 schreef:
Vinny schreef:Ik denk dat het wel aardig loopt. Tegenover het station in Eindhoven heb je een wokrestaurant en daar heb ik voor 8 euro prima kunnen eten. Goedkoop, lekker en gezond. Het kan wel in Nederland :D
Mooi dat ik dat weet. Terugkomend uit Hongarije ben ik rond 18.00 uur op Ehv en ik moet toch de tijd doden tot 18.30 uur.
Neem aan dat Vinny Fuso bedoelt?
Kan nog wel goedkoper dan 8 euro volgens mij. Niet duur, snel en een flinke bak eten. Kan ik zeker aanraden :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Z2N »

De Smullers op Utrecht is miv vandaag gesloten vanwege de verbouwing, een nieuwe vestiging opent aan het einde van de maand.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door waldo79 »

Is het niet handiger om de nieuwe vestiging al bedrijfsklaar te hebben voordat je een oude sluit? Ach, wat maakt het ook uit. In Ut zijn er genoeg manieren om een vette hap te scoren (A)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Gekko123 »

Dat is van de ene kant wel handiger, maar het zal me niets verbazen dat ze nu twee weken dicht zijn om alles te verhuizen. Bepaalde dingen, zoals een ijsmachine, zullen waarschijnlijk meeverhuizen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

De Starbucks bij spoor 5/7 is nu ook dicht trouwens zag ik net. En bij die OV servicewinkel hebben ze gewoon ruiten verwisseld want wat zo te zien het pauze-hokje is heeft precies twee doorzichtige ruiten terwijl er ook twee gematteerde voor het vertrektijdenbord zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Thom91 »

Gekko123 schreef:Dat is van de ene kant wel handiger, maar het zal me niets verbazen dat ze nu twee weken dicht zijn om alles te verhuizen. Bepaalde dingen, zoals een ijsmachine, zullen waarschijnlijk meeverhuizen.
Hopelijk istie goed schoongemaakt :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

OV-Servicewinkel

Op 31 juli opent U-OV samen met NS de nieuwe OV-servicewinkel in de hal van Utrecht Centraal. Deze mooie, ruim opgezette winkel vindt u aan de Centrumzijde. In deze nieuwe winkel kunt u straks terecht met al uw vragen over het openbaar vervoer in de regio en over het treinverkeer in binnen- en buitenland. U kunt uw vragen stellen aan de aanwezige medewerkers, u kunt zelf een reisadvies opzoeken en printen en u vindt informatie over de actuele vertrektijden, omleidingen, verstoringen en acties op de schermen aan de wand.
Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de inrichting en bereiden de medewerkers zich voor op de nieuwe manier van werken. Een gezamenlijke Servicewinkel is nieuw voor Utrecht, maar is niet nieuw In Nederland. Op diverse stations zijn inmiddels gezamenlijke OV-Servicewinkels

Het huidige U-OV Servicepunt aan de Jaarbeurszijde blijft nog even open, maar zal per 12 september worden omgebouwd tot een tweede OV-servicewinkel. Zo staan we (U-OV en NS) straks aan beide zijden van de stationshal voor u klaar.
Bron: http://u-ov.info/contact/actueel/o/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Op de U-OV automaat bij de halte van lijn 37/38 op CS Jaarbeurszijde staat nu aangeplakt dat deze verplaatst gaat worden naar de OV-servicewinkel aan de centrumzijde. Ze zullen daar wel die automaat voor nemen omdat die toch al in de weg staat voor de aanleg van het definitieve busstation want verder zie ik ook niet zoveel nut in een automaat bovenaan en onderaan de roltrap naar CS Centrumzijde :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten