Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik zie dit nu pas staan. Zal het een normale verbanddoos worden die je ook bij veel winkels kunt kopen worden, of die oranje EHBO doos voor BHV'ers? Die laatste is sowiezo meer uitgerust met materiaal. Daarnaast, wie gaat er bijhouden of die nog goed aangevuld is en de spullen niet over de datum zijn (ja er zit op een aantal dingen een houdbaarheidsdatum op). Dit is de eerste keer dat ik deze eis zie namelijk.
Dezelfde vraag geldt ook voor de brandblusser. Daarnaast is er een eis voor schone bussen. Ik zie zo 1,2,3 niet gebeuren dat na iedere rit er een schoonmaakploeg doorheen gaat walsen om het afval en dergelijke op te ruimen (zie ik nergens gebeuren).
Ik zie dit nu pas staan. Zal het een normale verbanddoos worden die je ook bij veel winkels kunt kopen worden, of die oranje EHBO doos voor BHV'ers? Die laatste is sowiezo meer uitgerust met materiaal. Daarnaast, wie gaat er bijhouden of die nog goed aangevuld is en de spullen niet over de datum zijn (ja er zit op een aantal dingen een houdbaarheidsdatum op). Dit is de eerste keer dat ik deze eis zie namelijk.
Dezelfde vraag geldt ook voor de brandblusser. Daarnaast is er een eis voor schone bussen. Ik zie zo 1,2,3 niet gebeuren dat na iedere rit er een schoonmaakploeg doorheen gaat walsen om het afval en dergelijke op te ruimen (zie ik nergens gebeuren).
De plekken waar de bussen lang genoeg stilstaan om het schoon te maken zijn Assen, Leeuwarden en Heerenveen. In Drachten staan alle bussen uiterlijk 2 minuten stil, dus niet genoeg tijd. Je zou voor die plekken en de stallingen in Oosterwolde en Drachten natuurlijk ook een schoonmaakcontract maken om alle bussen gedurende de buspauze schoon te maken.
Ik vraag me echter af of de meerkosten hiervan wel mogelijk zijn, deze concessie kent nu al jaarlijks een tekort van ongeveer 1 miljoen (aldus de online-krantenartikelen hierover). Een nieuwe vervoerder gaat niet stunten met dit soort dingen.
Michael 1988 schreef:Daarnaast is er een eis voor schone bussen. Ik zie zo 1,2,3 niet gebeuren dat na iedere rit er een schoonmaakploeg doorheen gaat walsen om het afval en dergelijke op te ruimen (zie ik nergens gebeuren).
Dat hoeft ook niet. Neem bijvoorbeeld Utrecht: de bussen zijn daar sinds de start van U-OV opvallend schoon in vergelijking tot de vorige concessie. Die quick-clean-teams die daar snel op het station de bus schoonmaakten heb ik al tijden niet meer gezien, maar schoon blijven ze.
Blijkbaar volstaat het dus gewoon om de bussen even een schoonmaakbeurt te geven wanneer ze in de stalling stilstaan. En een schone bus nodigt voor de reiziger ook meer uit om schoon te houden natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Michael 1988 schreef:
Die laatste is sowieso meer uitgerust met materiaal. Daarnaast, wie gaat er bijhouden of die nog goed aangevuld is en de spullen niet over de datum zijn
Bij de Hermes was het zo, als de verbanddoos aangebroken werd om hulp te verlenen mocht je de doos mee naar huis nemen. Puur om te voorkomen dat spullen over datum geraken. Wel moest ik in dat geval even melding maken bij het ROV dat de verbandtrommel aangebroken was en een nieuwe geplaatst moest worden.
Roelof88 schreef:De provincie stelt in het programma van eisen uitgebreide eisen aan het comfort van het materieel:
* goede vering
Mooi, dan vallen VDL en HESS al af :D
Collega van Arriva vertelde dat Arriva al hun bussen voorziet van volledige Airco, geveerde chauffeursstoel, chauffeursradio, en cruise control.
Vooral de airco en CC zijn toch dingen die verplicht zouden moeten worden. Wat een comfort geeft CC als je weet hoe sommige chauffeurs rijden. Helaas zijn dat vaak ook net degene die geen cruise control gebruiken.
Wat is de definitie van goede vering? Hoe gaan ze dat meewegen in de beoordeling?
Michael 1988 schreef:Daarnaast is er een eis voor schone bussen. Ik zie zo 1,2,3 niet gebeuren dat na iedere rit er een schoonmaakploeg doorheen gaat walsen om het afval en dergelijke op te ruimen (zie ik nergens gebeuren).
Dat hoeft ook niet. Neem bijvoorbeeld Utrecht: de bussen zijn daar sinds de start van U-OV opvallend schoon in vergelijking tot de vorige concessie. Die quick-clean-teams die daar snel op het station de bus schoonmaakten heb ik al tijden niet meer gezien, maar schoon blijven ze.
Blijkbaar volstaat het dus gewoon om de bussen even een schoonmaakbeurt te geven wanneer ze in de stalling stilstaan. En een schone bus nodigt voor de reiziger ook meer uit om schoon te houden natuurlijk.
Het is niet zo moeilijk eigenlijk. Bus rijdt de garage binnen en gaat naar de tankstraat. Terwijl de bus wordt getankt gaat een schoonmaker er even met de bezem doorheen, eventuele grotere viezigheid wordt genoteerd. Daarna trek je de bus even door de wasstraat en daarna zet je hem weg. Duurt al bij al tien minuten ofzo.
De grotere viezigheid kan nadat alle bussen binnen zijn nog eventjes opgeruimd worden en daarna kan de TD nog even een defect koplampje vervangen en de boel kan de volgende dag weer de dienst in :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
En ze hebben overduidelijk een VDL Citea als basis genomen hiervoor. De vraag is alleen of bij een volgende concessie de bussen die hier komen te rijden wel van VDL zijn...
al sla je me dood, ik had enkele opmerkingen gestuurd over het concept-PvE en kreeg een mailtje van de provincie dat het definitieve PvE was vastgesteld. Ook in de inschrijftermijn gestart.
Herstel, hier is de link naar alle bestanden van deze concessie.
Ik vind de bus met plempebladen??? Toch een stuk mooier. Dit blauwe motief doet me pijn aan de ogen. Wie heeft dit motief bedacht, het zal wel geen vervoerder zijn.
Overigens lees ik in pve dat de provincie wenst dan alle waddeneilanden volelektrisch gaat rijden, aldus gunningsdocument. 4 punten in totaal en bij meer dan 170000 dru vaste wal kun je ook echt 4 punten krijgen. Is dit niet riskant, door dit te eisen kun je bij Oeral of zomevakantie nu niet met je vaste walbus naar de waddeneilanden om verlichting te bieden.
Op Schiermonnikoog zijn er anders zover ik weet geen ernstige capaciteitsproblemen.
Daarnaast las ik in een artikel dat deze elektrische bussen op schiermonnikoog over hun hele bedieningsperiode uiteindelijk in totaal goedkoper zijn dan normale bussen. Ik zou daarom geen reden zien waarom het voor een vervoerder een bezwaar zou zijn om elektrische bussen in te zetten.
De concessieduur van 4 jaar helpt niet mee. Daarnaast is schier maar 1x/3uur een bus nodig. Terschelling en Ameland zijn eilanden die een stuk groter zijn en een uursdienst kent. Je bent dan sneller op die magische 250 km-grens die de accu kan halen bij BYD. Je bent dus snel meer bussen nodig.
Wat is de afschrijftermijn eigenlijk van een elektrische bus? CNG en diesel was altijd 12 jaar en ze zijn afgeschreven. (hoe dat nu gaat met al die concessies weet ik niet).