Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door Maurice Hooikammer »

In de laatste periode van het schooljaar heb ik diverse keren foto’s gemaakt in het land. Telkens komen daar dan door de korte tijd twee of drie leuke plaatjes uit, dus dan maar nu in een keer.
1) Op 11 april bezocht ik Alkmaar, waar door materieelwisselingen diverse Citaro’s reden die ik nog miste. Langs de gracht zag ik deze 3298, die ik dus voor de eerste keer vereeuwigde.
Afbeelding

2) Doorweekt maakte ik aan de noordkant van de stad deze foto van een enorm verlate zwerf Ambassador.
Afbeelding

3) De zon wilde niet meer en deze narcissen zorgden dan toch voor een voorjaarssfeer.
Afbeelding

4) Die zon wilde een week later niet weg. In Den Haag ben ik te voet van het CS naar Scheveningen gelopen via de Nassaubuurt, Statenkwartier en de Belgische wijk. Vooral dit tracé van lijn 24 is zeer fotogeniek.
Afbeelding

5) Lijn 21 duikt hier uit een zijstraat van de Groot Hertoginnelaan op.
Afbeelding

6) Diezelfde lijn reed om via het Museon, waardoor dit een uniek plaatje is.
Afbeelding

7) Zoek de bus! Bij het World Forum passeerde deze museumbus.
Afbeelding

8) Onze route was nogal bijzonder. Zo kwamen we nu terecht in de Nassaubuurt, zo’n beetje weer terug in het centrum. Lijn 22 heeft hier een fraai stuk.
Afbeelding

9) De laatste uit de hofstad. In de Belgische wijk passeert lijn 23 en op de achtergrond zien we lijn 22 al aankomen, gereden door een bus met een verschrikkelijke manier van reclame.
Afbeelding

10) Een dag later, 19 april, eindigde een rondje door noordoost Brabant in Grave, waar helaas geen nieuwe Arriva bus op de foto kon. Ik moest het doen met een Breng MAN, wat toch een fotogeniek model is.
Afbeelding

11) De meivakantie in Frankrijk hebben jullie al gezien, dus we vervolgen op 23 mei in Groningen. In plaats van de binnenstad liep ik nu een rondje door de aangrenzende wijken van de binnenstad. Bij de sluis aan de oostzijde van de stad kwam streeklijn 140 langs.
Afbeelding

12) Via Oosterpark kwam ik bij de Oosterhamrikbaan, waar de nou niet echt drukke lijn 7 passeerde.
Afbeelding

13) Diezelfde bus kwam even later weer langs op de Korreweg, ditmaal als lijn 2.
Afbeelding

14) Via Station Noord en Paddepoel kwamen we in de Oranjewijk, waar het Noorderpark voor de nodige achtergrond zorgt.
Afbeelding

15) Op 25 mei was ik in Hilversum voor een verjaardag, waar niemand me mist als ik gewoon de stad in trek. Nabij de ‘feestlocatie’ passeert de Utrechtse 4220.
Afbeelding

16) Even verderop kwam ik dan de eerste voormalige Veolia Ambassador tegen.
Afbeelding

17) Op 30 mei was ik in Utrecht. Deze keer struinde ik door de noordelijke wijken. In Overvecht kon dit lenteplaatje gemaakt worden.
Afbeelding

18) Weer terug richting in het centrum passeerde nog zo’n mooie Citaro.
Afbeelding

19) Het weekend van 6 juni had ik (muzikale) schoolverplichtingen op Schiermonnikoog. Op de zaterdag hadden we vrije tijd, die ik besteedde met rennen om de bussen te fotograferen. Op de badweg kwam de 3004 langs.
Afbeelding

20) Na wat sportieve inzet was ik ook op tijd om deze 3005 vast te leggen in het bungalowpark ten noorden van het dorp.
Afbeelding

21) Na twee uur slenteren werd het weer interessant, want alle bussen rukken weer uit om de passagiers op te halen voor de boot. Hier de 3002, landalbus. De reclame voor Landal is op deze bus echt karig vergeleken met de Amba van voorheen.
Afbeelding

22) Onze honderd koppen tellende groep moest in twee bussen ’s zondags weer terug naar de boot. Dat ging dus niet. Hier kwam de 3006 voor de tweede maal een hoop tieners brengen.
Afbeelding

23) Aan de vooravond van de toetsweek gingen we naar Den Bosch. Voordat ik vooral op het station ging fotograferen kon ik onze pendelbus naar het transferium op zijn omleiding fotograferen nabij de Sint Jan.
Afbeelding

24/25) Op 28 juni was het dan echt vakantie, de toetsweek en mijn muziekexamen lagen achter de rug. In Ermelo mocht ik twee streeklijnen vastleggen. Beide gereden door stadsbussen.
Afbeelding
Afbeelding

26) De hitte was niet bevorderlijk om eropuit te trekken. Op de vroege ochtenden ging het nog wel, zo ook toen deze mooie Citaro mijn dorp bereikte.
Afbeelding

27) Op vrijdag 3 juli waagden we ons Wezep uit en gingen we het frisse Friesland in. Tussen Stavoren en Hindeloopen kon deze mooie Spurt op de foto.
Afbeelding

28) In de nakomende week ging ik drie dagen op tienertour. Omdat het bij stationsfotografie bleef, zijn ze niet leuk om hier te plaatsen. Maar een enkele uitzondering daargelaten. Op dinsdag bezocht ik o.a. Brabant. In Bergen op Zoom rijden tegenwoordig gasbussen. Deze prachtige gelede mocht vooral lucht vervoeren op lijn 108 in Bergen op Zoom.
Afbeelding

29) Op 10 juli bracht ik mijn dag in Breda door. Daar werd lijn 19 nog gereden door MAN gasbussen.
Afbeelding

30) De aanhoudende warmte zorgt helaas wel voor droogte. Op deze foto lijkt het zowat herfst.
Afbeelding

31) Op zaterdag 11 juli werd ik herenigd met mijn grote liefdes: de MAN geledes van Leeuwarden. Hoewel op A3 formaat werd verboden om ze in te zetten reed de 253 op de pendel naar Ameland.
Afbeelding

32) Even verderop kon een mooie Citelis op de foto met de Oldehove op de achtergrond.
Afbeelding

33) De 8691 was ook alweer terug van Ameland en komt hier aan bij het centrum van Leeuwarden.
Afbeelding

34) Ook op schooldagen fotografeer ik nog eens wat met mijn Powershotje. De Citaro’s die sinds dit jaar worden ingezet maken het fotograferen een stuk leuker. Hier passeert er eentje in Hattemerbroek.
Afbeelding

35) Zo nu en dan hebben we in Zwolle het geluk een mooie bus te zien en dat gebeurde 26 mei ook in de vorm van de 5403.
Afbeelding
Bedankt voor het bekijken!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door Milco »

Plaatjes met omgeving; daar houd ik van! *bus*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door Daniel »

Erg fraaie plaatjes hoor. En zoals Milco al zegt: leuk dat er ook wat meer op staat dan alleen een beeldvullende bus :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door isadora »

Van Gewest naar Gewest, maar inderdaad mooie plaatjes. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door waldo79 »

Ha ha, Isadora. Maurice gaat door stad en land :Y

Maar wat moet ik me bij een muziekexamen voorstellen?
MichaelV
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 14:37

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door MichaelV »

Gezellige teksten en mooie foto's: meer kun je niet wensen van een reportage! Mijn complimenten :pos:
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door Maurice Hooikammer »

Dank allen!
waldo79 schreef: Maar wat moet ik me bij een muziekexamen voorstellen?
Ik bespeel de waldhoorn bij de plaatselijke muziekvereniging. Daar volg ik ook lessen. Telkens na twee jaar kun je dan examen doen. Je kunt vier niveau's behalen en ik heb 27 juni het derde niveau cum laude behaald. Tijdens zo'n examen krijg je een schriftelijke toets over theorie en muziekgeschiedenis en in het praktijkgedeelte laat je horen wat je kunt qua techniek en muzikaal gevoel.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door waldo79 »

Petje af, dan :Y
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door zone2000 »

wat ziet de bestickering op de BYD bussen er toch armoedig uit.

bussen +1 *bus*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's :pos:
Maar waarom is een gelede MAN in Leeuwarden "jouw grote liefde" en een gelede MAN in Zeeland niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' hobby *5: Her en der in het land!

Bericht door Maurice Hooikammer »

Die vier MAN's hebben op Ameland gereden. In die bussen heb ik in die jaren enorm veel gereisd en ik heb er enorm veel foto's van gemaakt en heb er zelf achter het stuur mogen zitten en sturen. Dat geeft ze emotionele waarde.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten