DSB no longer believes in IC4
DSB no longer believes in IC4
DSB ‘no longer believes in’ IC4
Wednesday, 25 March 2009 09:42 RC News
Fourteen IC4 trains are supposed to arrive by May but national rail service DSB is not holding its breath. Executives at the state rail service have a backup plan ready in case its next generation of passenger trains are not delivered by the May deadline.
National rail service DSB has indicated that it doubts whether Italian company Ansaldobreda can meet its deadline to deliver 14 IC4 passenger trains by May.
After repeated delays delivering the latest generation of passenger trains, DSB gave Ansaldobreda a final ultimatum last year that the first of a total of 83 IC4s would be in service by May 2009.
Lees verder...
Wednesday, 25 March 2009 09:42 RC News
Fourteen IC4 trains are supposed to arrive by May but national rail service DSB is not holding its breath. Executives at the state rail service have a backup plan ready in case its next generation of passenger trains are not delivered by the May deadline.
National rail service DSB has indicated that it doubts whether Italian company Ansaldobreda can meet its deadline to deliver 14 IC4 passenger trains by May.
After repeated delays delivering the latest generation of passenger trains, DSB gave Ansaldobreda a final ultimatum last year that the first of a total of 83 IC4s would be in service by May 2009.
Lees verder...
Re: DSB no longer believes in IC4
Vrij vertaald: De Denen zien het niet meer zitten met hun IC4stellen van AnsaldoBreda, en dat heeft uiteraard belangwekkende gevolgen voor ons
Re: DSB no longer believes in IC4
45 dubbeldekkers uit Duitsland geleend/gehuurd? Zullen wel gewoon de dingen zijn die in Duitsland in RE's rijden? Zal wel het een en ander doorschuiven in het materieelpark daar, aangezien het niet echt IC waardige dubbeldekkers zijn.
Re: DSB no longer believes in IC4
Nee okee. En ze hebben het ook over ICE treinstellen. Dan denk ik aan de ICE TD's die momenteel al pendelen tussen hamburg en Kopenhagen. Maar die zijn afgelopen jaar allemaal aan de kant genomen vanwege asproblemen. Dus die zijn ook niet "zomaar" beschikbaar voor DSB. Aan de andere kant vind ik het ook niet onredelijk dat ze de boel nou helemaal willen afblazen. De hele vloot van 83 stellen had in 2006 al up & running moeten zijn, en er is er 3 jaar later nog niet eens 1 probleemvrij. Een grap is leuk, maar er zijn grenzen tochCaspar schreef:45 dubbeldekkers uit Duitsland geleend/gehuurd? Zullen wel gewoon de dingen zijn die in Duitsland in RE's rijden? Zal wel het een en ander doorschuiven in het materieelpark daar, aangezien het niet echt IC waardige dubbeldekkers zijn.
Voor ons is het natuurlijk vooral de enige kans om van die afzichtelijke railhummer af te kunnen
Re: DSB no longer believes in IC4
Of voor een prikkie 83 treinstellen op te kopen 'T zijn toch diesels?
Re: DSB no longer believes in IC4
Caspar schreef:Of voor een prikkie 83 treinstellen op te kopen 'T zijn toch diesels?
Ja, die in 2041 klaar zijn. Net als wij in NL Roodeschool - Eemshaven als allerlaatste stukje geëlektrificeerd hebben Handig! :pos:
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: DSB no longer believes in IC4
Welke belangwekkende gevolgen dan Fles? Dat AB failliet gaat met het cancellen van de order en dat Gummiball trainservice hun railhummers niet krijgt was toch al wel langer bekend :) :)Fles schreef:Vrij vertaald: De Denen zien het niet meer zitten met hun IC4stellen van AnsaldoBreda, en dat heeft uiteraard belangwekkende gevolgen voor ons
Enfin, ik ga denk ik binnenkort maar eens een railfietsbedrijfje beginnen op de HSL. De kans dat daar een trein gaat rijden binnen 10 jaar is zo langzamerhand kleiner dan dat de spoorlijn Utrecht - Breda wordt aangelegd.
Re: DSB no longer believes in IC4
Nou bekend niet natuurlijk he :) Maar het zat eraan te komen, en hiermee is het toch weer _iets_ definitiever geworden ;)JeePee schreef: Welke belangwekkende gevolgen dan Fles? Dat AB failliet gaat met het cancellen van de order en dat Gummiball trainservice hun railhummers niet krijgt was toch al wel langer bekend :) :)
Re: DSB no longer believes in IC4
Dan gaat Hispeed, als ze nog bestaan dan, vast in zee met een of andere vage Koreaanse treinbouwer ofzo denk ik, ipv een vertrouwde leverancier te kiezen die zich al reeds heeft bewezen.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: DSB no longer believes in IC4
Als het goed is leren ze nu dat ze in zee moeten gaan met een betrouwbare leverancier die zich al bewezen heeft. Immers een onbetrouwbare hebben ze al gedaan :)
Re: DSB no longer believes in IC4
Gokje: Stadsregio Amsterdam gaat metro's bestellen bij Ansaldo en over 10 jaar rijdt er nog steeds Zilvermeeuw op de Oostlijn, en tegen die tijd dan ook maar in de NoordZuid Lijn. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: DSB no longer believes in IC4
Joh als wij in het bejaardenhuis zitten, komen die LHB's nog steeds voorbij rammelen over de 50, 53 en 54...
Re: DSB no longer believes in IC4
Tja Bombardier is immes zo'n geweldige leverancier, waar helemaal niets mis mee is, wou je zeggen?JeePee schreef:Als het goed is leren ze nu dat ze in zee moeten gaan met een betrouwbare leverancier die zich al bewezen heeft. Immers een onbetrouwbare hebben ze al gedaan :)
[Op dit moment kan zelfs geen ICE of Thalys over de HSL rijden :o ]
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: DSB no longer believes in IC4
Nou en. Ze BESTAAN tenminsteVinny schreef:
[Op dit moment kan zelfs geen ICE of Thalys over de HSL rijden :o ]
Re: DSB no longer believes in IC4
Ik durf nog geen geld te zetten op de vraag wat er eerder gaat werken: de beveiliging op de HSL-Zuid of de treinen van AnsaldoBreda.
Maar goed, het ging hier over IC4 en niet over de beveiliging van de HSL ;-).
Maar goed, het ging hier over IC4 en niet over de beveiliging van de HSL ;-).
Re: DSB no longer believes in IC4
Ach, wat maakt het uit... Zo blijft de door mij zo geliefde IC3 voorlopig nog in de Deense intercity's rijden. :D
Re: DSB no longer believes in IC4
Ach ik zou best eens wat foto's willen maken van die IC4 hoor :) En van de V250 ook wel. Maar daarna mag het allemaal de plomp in :pos:
Re: DSB no longer believes in IC4
Maar voor foto's is dat ene treinpaar met IC4 per dag toch wel genoeg, Fles? ;-)
Re: DSB no longer believes in IC4
Waarom gaan die IC3 treinen uit de IC diensten? De 2 keer dat ik erin heb gezeten, vond ik het super comfortabel allemaal, en ook nog best nieuw.IC3 schreef:Ach, wat maakt het uit... Zo blijft de door mij zo geliefde IC3 voorlopig nog in de Deense intercity's rijden. :D
Re: DSB no longer believes in IC4
Jurjen schreef:Maar voor foto's is dat ene treinpaar met IC4 per dag toch wel genoeg, Fles? ;-)
ja hoor, prima :pos: :)
Re: DSB no longer believes in IC4
Comfortabeler materieel bestaat inderdaad niet, maar het is de bedoeling dat ze naar de regionale diensten worden doorgeschoven. Ze worden dan wel eenvoudiger heringericht... Dat zou natuurlijk erg jammer zijn.Caspar schreef:Waarom gaan die IC3 treinen uit de IC diensten? De 2 keer dat ik erin heb gezeten, vond ik het super comfortabel allemaal, en ook nog best nieuw.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten