Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nee, is alleen als app-ticket verkrijgbaar. Overigens zitten daar wel meer tickets in die niet anders verkrijgbaar zijn, zoals de regio-dagkaart voor 1 persoon voor Veluwe of Twente.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Tot zo ver ik weet niet. Anders hadden ze dat vast wel aangegeven. Overigens willen ze gewoon die app promoten met aanbiedingen die je alleen met de app kan krijgenEzra schreef:Is er ook aan die kaart te komen als je niet over de Sytnus- app beschikt?dennistd schreef:Vanwege het winnen van de concessie Zwenzwoka kan er een weekend gratis gereisd worden met bus en trein van Syntus: http://www.syntus.nl/nieuwsbrief/syntus ... teert.aspx
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Roep om 'echte' snelbus Apeldoorn naar Arnhem
Geplaatst op:
17 juli 2015
APELDOORN - Met slechts twee tussenhaltes is het mogelijk een échte snelbus te laten rijden tussen Apeldoorn en Arnhem. Dat bepleit reizigersorganisatie Rocov. Vervoersbedrijf Syntus reageert vooralsnog terughoudend.
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... -1.5089990
Geplaatst op:
17 juli 2015
APELDOORN - Met slechts twee tussenhaltes is het mogelijk een échte snelbus te laten rijden tussen Apeldoorn en Arnhem. Dat bepleit reizigersorganisatie Rocov. Vervoersbedrijf Syntus reageert vooralsnog terughoudend.
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... -1.5089990
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Kijk dat is nog eens een goede zaak. Hoop dat ze de plannen van het ROCOV doorzetten. :Y
Elke dag zitten reizigers zich te irriteren aan de 231. De bus is blijkbaar een snelbus, maar doet er even lang over dan de normale streekbus 91. De bus moet in de spits ook nog eens bij elke halte in De Maten stoppen, in Arnhem valt het qua stoppen wel mee. Maar blijft belachelijk die 231.
Syntus zou zich ook niet zou afzijdig moeten houden, maar in die lijn gaan investeren en reclame maken op het station van Apeldoorn. Als Syntus een snellere verbinding dan de trein kan realiseren, dan kan je best wel winst maken met deze nieuwe snelbus.
Elke dag zitten reizigers zich te irriteren aan de 231. De bus is blijkbaar een snelbus, maar doet er even lang over dan de normale streekbus 91. De bus moet in de spits ook nog eens bij elke halte in De Maten stoppen, in Arnhem valt het qua stoppen wel mee. Maar blijft belachelijk die 231.
Syntus zou zich ook niet zou afzijdig moeten houden, maar in die lijn gaan investeren en reclame maken op het station van Apeldoorn. Als Syntus een snellere verbinding dan de trein kan realiseren, dan kan je best wel winst maken met deze nieuwe snelbus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik denk dat Syntus het wel wil, maar dat de gemeenten (nog) niet de benodigde infra willen uittrekken voor de infrastructuur.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, er staat inderdaad dat Syntus afwacht wat de provincie/gemeente gaat doen. Maar Syntus zegt dat de tijdwinst minimaal is en dat betwijfel ik.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik kan me een bericht uit De Gelderlander herinneren (geen zin om hem terug te googelen) dat Arnhem bijvoorbeeld al minder uit gaf voor die benodigde infra in de stad, dus dan gaat het daar al meteen fout.
Op Google Maps lijkt het alsof Apeldoorn wel werkt aan een busbaan langs de Zutphenseweg, dus daar lijkt er wel aan gewerkt te worden (maar wellicht dat iemand daar meer van weet?)
Wat natuurlijk ook zonde is, is dat knooppunt Waterberg nooit als volledig knooppunt is aangelegd en dat de Apeldoornseweg er een beetje naast hangt. Anders had je meteen vanuit Arnhem door kunnen rijden naar Apeldoorn in plaats van 4 verkeerslichten te moeten passeren en dan pas een oprit naar de A50 te kunnen nemen. Dat kost ook al minuten.
Op Google Maps lijkt het alsof Apeldoorn wel werkt aan een busbaan langs de Zutphenseweg, dus daar lijkt er wel aan gewerkt te worden (maar wellicht dat iemand daar meer van weet?)
Wat natuurlijk ook zonde is, is dat knooppunt Waterberg nooit als volledig knooppunt is aangelegd en dat de Apeldoornseweg er een beetje naast hangt. Anders had je meteen vanuit Arnhem door kunnen rijden naar Apeldoorn in plaats van 4 verkeerslichten te moeten passeren en dan pas een oprit naar de A50 te kunnen nemen. Dat kost ook al minuten.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nee, de Zutphensestraat in Apeldoorn wordt alleen dubbelbaans gemaakt, geen busbaan dus. Er rijden op dit moment ook geen bussen over de Zutphensestraat dus zou de busbaan daar voor niets liggen. De Zutphensestraat is echter ook niet het knelpunt voor een toekomstige snelbus (zeker niet meer na de rijbaanverdubbeling). De bus kan makkelijk vanuit Apeldoorn de snelweg oprijden. Enige probleem wat er nog wel is, is misschien de Wapenrustlaan in Apeldoorn die wil ook nog wel eens vast staan. Maar als je die bosjes weghaalt en een busbaan daar neerlegt is dat verholpen.SuperGhost schreef:Op Google Maps lijkt het alsof Apeldoorn wel werkt aan een busbaan langs de Zutphenseweg, dus daar lijkt er wel aan gewerkt te worden (maar wellicht dat iemand daar meer van weet?)
Het echte knelpunt is de Apeldoornseweg in Arnhem die staat in de ochtendspits muur vast, daar moet een busbaan komen. Ook zijn er te veel stoplichten als je net de snelweg afrijdt, maar de provincie heeft daar geld voor op tafel gelegd om voor bussen speciale voorrang te verlenen, zodat de bussen niet (lang) hoeven te wachten bij de stoplichten. Maar daarmee is knelpunt op de rest van de Apeldoornseweg nog steeds niet verholpen. Eigenlijk tussen de haltes Moscowa en Sonsbeek zou de weg verbeterd moeten worden, zodat betere doorstroming mogelijk is voor de bus.
Daarnaast is het stoplicht wanneer je de Apeldoornseweg opdraait echt een ramp, die staat echt maar 3 seconden op groen en springt daarna weer op rood. Er kunnen serieus amper twee bussen passeren. Als je lijn 3 richting Burgers Zoo (trolley) voor je hebt zitten, mag je nog een ronde wachten met de bus (die erachter staat).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Voor reizigers vanaf het station doet de 231 er misschien wel even lang over als de 91, maar vanuit De Maten is deze wel sneller. Hij stopt blijkbaar niet voor niets bij elke halte... Je zou het lokale vervoer van de 231 af kunnen halen, maar ik vraag me af hoeveel tijd je daar mee wint.regenmaker schreef:Maar blijft belachelijk die 231.
Groeten,
Nick
Nick
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Volgens Syntus/Provincie ongeveer 5 minuten.NG²7²™ schreef:Voor reizigers vanaf het station doet de 231 er misschien wel even lang over als de 91, maar vanuit De Maten is deze wel sneller. Hij stopt blijkbaar niet voor niets bij elke halte... Je zou het lokale vervoer van de 231 af kunnen halen, maar ik vraag me af hoeveel tijd je daar mee wint.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Daarom ook die nieuwe snelbus via de Zutphensestraat laten gaan. Geen idee wat er dan met de 91 en 231 gebeurd. Ik zie die niet zomaar verdwijnen, al zouden ze wel in frequentie omlaag kunnen gaan en wellicht iets langzamer kunnen worden (om maar niet te veel concurrentie te hebben met de nieuwe snelbus). Ze hebben beiden immers wel een specifieke doelgroep die de nieuwe snelbus niet zou hebben (resp. Beekbergen en de wijk De Maten).NG²7²™ schreef:Voor reizigers vanaf het station doet de 231 er misschien wel even lang over als de 91, maar vanuit De Maten is deze wel sneller. Hij stopt blijkbaar niet voor niets bij elke halte... Je zou het lokale vervoer van de 231 af kunnen halen, maar ik vraag me af hoeveel tijd je daar mee wint.regenmaker schreef:Maar blijft belachelijk die 231.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijn 91 kan zijn extra ritten in de ochtendspits/middag afstaan aan de nieuwe snelbus. Daarnaast kan 231 via Omnisport, Station De Maten en de Markt gaan rijden.
Maar voor die nieuwe snelbus (als die er komt) willen ze ook T-100 bussen aanschaffen.
Maar voor die nieuwe snelbus (als die er komt) willen ze ook T-100 bussen aanschaffen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Plan van de Provincie is lijn 231 te versnellen in Apeldoorn, door de lijn maar een tweetal haltes te laten aandoen in De Maten (ik gok Gijsbrechtgaarde en De Eglantier). Maar volgens het ROCOV gaat dat veel reizigers kosten.
ROCOV Gelderland heeft twee voorstellen gedaan omtrent snelbus Apeldoorn - Arnhem:
Optie 1:
Start Busstation Apeldoorn (instaphalte), via Molenstraat, Wapenrustlaan, Zutphensestraat naar P&R terrein naast Agrifirm (instaphalte voor de wijken de Maten, Zonnehoeve, Woudhuis, Osseveld-Oost, Zevenhuizen); van belang om ook voorzieningen aan te brengen voor fietsers (overdekte stalling met kluizen, etc.).
Daarna direct de A50 op naar Arnhem. Bij verlaten snelweg A50 dient de bus bij alle verkeerslichten voorrang (groen licht) te krijgen en middels t.z.t. aanleg van aparte busbaan (-trajecten) op de Apeldoornseweg voor uitstappen alleen te stoppen bij de halten Willemsplein en Busstation Arnhem.
Optie 2:
Een andere mogelijkheid is om de bestaande sneldienst (lijnnummer 201) op het traject Zwolle – Apeldoorn door te trekken naar Arnhem en hiervoor de P&R halte bij Agrifirm te benutten en vandaar met een te koppelen lijn (bv. stadsdienst) naar het centrum van Apeldoorn.
Bron: Publicatie ROCOV -> Conceptplan snelle busverbinding Apeldoorn-Arnhem
ROCOV Gelderland heeft twee voorstellen gedaan omtrent snelbus Apeldoorn - Arnhem:
Optie 1:
Start Busstation Apeldoorn (instaphalte), via Molenstraat, Wapenrustlaan, Zutphensestraat naar P&R terrein naast Agrifirm (instaphalte voor de wijken de Maten, Zonnehoeve, Woudhuis, Osseveld-Oost, Zevenhuizen); van belang om ook voorzieningen aan te brengen voor fietsers (overdekte stalling met kluizen, etc.).
Daarna direct de A50 op naar Arnhem. Bij verlaten snelweg A50 dient de bus bij alle verkeerslichten voorrang (groen licht) te krijgen en middels t.z.t. aanleg van aparte busbaan (-trajecten) op de Apeldoornseweg voor uitstappen alleen te stoppen bij de halten Willemsplein en Busstation Arnhem.
Optie 2:
Een andere mogelijkheid is om de bestaande sneldienst (lijnnummer 201) op het traject Zwolle – Apeldoorn door te trekken naar Arnhem en hiervoor de P&R halte bij Agrifirm te benutten en vandaar met een te koppelen lijn (bv. stadsdienst) naar het centrum van Apeldoorn.
Bron: Publicatie ROCOV -> Conceptplan snelle busverbinding Apeldoorn-Arnhem
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Volgens mij was die optie 1 ook het oorspronkelijke plan, maar is er door bezuinigingen (want zo'n lijn kan lijnen 91 en 231 natuurlijk niet vervangen) er dus voorlopig voor gekozen om lijn 231 maar iets te versnellen.
Voor optie 2 ben ik geen voorstander, te vertragingsgevoelig. Ik zie liever optie 1, met doortrekken naar de Apenheul. Niet zozeer voor de Apenheul zelf (is alleen in het weekend en vakanties interessant, dan kan je ook wellicht na de Apenheul een rondje via de Julianatoren en Het Loo terug naar Apenheul maken), maar vooral zodat je daarbij de Rijkskantoren in Apeldoorn rechtstreeks bereikbaar maakt vanaf Arnhem.
Voor optie 2 ben ik geen voorstander, te vertragingsgevoelig. Ik zie liever optie 1, met doortrekken naar de Apenheul. Niet zozeer voor de Apenheul zelf (is alleen in het weekend en vakanties interessant, dan kan je ook wellicht na de Apenheul een rondje via de Julianatoren en Het Loo terug naar Apenheul maken), maar vooral zodat je daarbij de Rijkskantoren in Apeldoorn rechtstreeks bereikbaar maakt vanaf Arnhem.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wat is er mis met het versnellen van 231 (en minder haltes aan laten doen) in arnhem worden de overgeslagen haltes aangedaan door lijn 91 en in apeldoorn door de apeldoornse stadsbus en diverse buurtbuslijnen. Het kost inderdaad een extra overstap voor sommige mensen (als ze geen zin hebben iets verder te fietsen) en dit zal wat reizigers kosten, maar de versnelling van deze bus zal ook een hoop (vormaalig trein)reizigers trekken. Bovendien rijdt 231 frequent genoeg dat een overstap nooit lang zal duren.
Ik heb geen onderschrift
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
De reistijd netto station - station wordt daardoor misschien sneller. Maar de reizigers van de wijk De Maten gaan er daarvoor veel langer over doen om op de plek van bestemming te komen, dat is de reden waarom wij als ROCOV het onacceptabel vinden om deze lijn te versnellen in De Maten.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijn 231 rijdt maar 2x/uur en dat vind ik niet frequent genoeg. Zie liever 4x/uur een snelbus. Het grappige aan lijn 231 is dat bijna alle reizigers in De Maten uitstappen! De bus is op het station redelijk leeg. Mensen die tussen Arnhem CS en Apeldoorn Station reizen kiezen op dit moment voor de trein Apeldoorn - Zutphen - Arnhem (daar lijkt het op). Ik denk dat een snelbus naast 231 de beste optie is. Zo heeft iedereen wat hij wilt en gaan er niet onnodig reizigers verloren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
O, ik dacht dat 231 in de spits 4 keer per uur reed. Misschien kan je wat ritten van 91 overzetten naar 231? Als 91 toch meer een streekbusfunctie krijgt.
Voor reizigers naar de maten zou het toch niet zoveel uitmaken dat de bus nog maar op 1 of 2 haltes in de wijk stopt. Ze kunnen toch overstappen op de andere bussen?
Worden er eigenlijk al T100 bussen gereden?
Voor reizigers naar de maten zou het toch niet zoveel uitmaken dat de bus nog maar op 1 of 2 haltes in de wijk stopt. Ze kunnen toch overstappen op de andere bussen?
Worden er eigenlijk al T100 bussen gereden?
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het stomme daarvan is weer, is dat de Maten op dit moment bediend wordt door allemaal ringlijnen en wil je vanuit de Maten Hoeve naar Arnhem. Dan moet je eerst met de bus naar het station gaan. Als alleen de haltes Gijsbrechtgaarde en De Eglantier bediend worden door de versnelde lijn 231. De haltes van lijn 231 zijn dan echt ver weg hoor. In plaats van 11 slechts 2 haltes, kost je ruim een kwartier/halfuur extra op sommige plekken in de Maten (zeker zuidelijk gedeelte van de Maten).
Ze hebben net vorig jaar alle extra ritten van de 231 overgeheveld naar lijn 91. :')
Ze hebben net vorig jaar alle extra ritten van de 231 overgeheveld naar lijn 91. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Hmmm okee, maar dan zou 231 eigenlijk een halte aan de zuidkant van apeldoorn aan moeten doen zoals de kapelmeestershoeve zodat reizigers uit de wijk niet helemaal via het station hoeven gaan.
Ah, daarom dacht ik 231 een kwartierdienst reed. Toen woonde ik nog in arnhem :)
Ah, daarom dacht ik 231 een kwartierdienst reed. Toen woonde ik nog in arnhem :)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Hoeveel minuten rijtijd is er in december 2012 bij gekomen? Voor die tijd werd er inderdaad alleen bij Gijsbrechtgaarde, De Eglantier en Kapelmeesterhoeve gestopt in De Maten. In Arnhem alleen bij Golf Links, Sonsbeek, Willemsplein en CS.
Groeten,
Nick
Nick
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik dacht ook zo'n 5 minuten. Aan de infrastructuur is namelijk niet veel veranderd. Alleen een aantal haltes in Apeldoorn en Arnhem zijn toen toegevoegd aan de route.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Is lijn 231 ook drukker geworden sinds deze lijn meer haltes heeft?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, lijn 231 is fors drukker geworden sinds die extra haltes. In de spits stopt die ook bij bijna alle haltes. Dat is de reden dat het ROCOV tegen het schrappen van haltes is, maar voor een extra snelle bus via de Zutphensestraat. Waar ik overigens ook meer voor voel dan voor de versnelling van 231. Je blijft met lijn 231 in de bebouwde kom rijden, dus harder dan 50 km/uur kan toch niet. En op rustige momenten stopt lijn 231 sowieso al niet bij veel haltes, dus ik denk dat je er amper tijdwinst mee verdiend.CamilleKreemers schreef:Is lijn 231 ook drukker geworden sinds deze lijn meer haltes heeft?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
oke, is het dan niet beter deze verbinding uit te bouwen met alle haltes?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten