Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door Zonnig »

regenmaker schreef:En dus is de provincie waarschijnlijk blij dat ze eind 2016 van CXX/Veolia/Transdev af zijn. :)
Wie weet gaat de vlag uit als de laatste bus van Veolia eind volgend jaar de remise / garage in rijdt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door regenmaker »

Nou misschien is het in augustus 2017 wel gedaan met Veolia, als ze Haaglanden streek verliezen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door Hainje »

Als ik het goed heb onthouden wordt Veolia Haaglanden sowieso omgedoopt tot Connexxion wanneer Limburg definitief verloren is. Weet alleen niet of dit vooral intern is of dat de bussen ook overgespoten gaan worden. Op zich zou het mij niet verbazen als de gasbussen van Veolia op termijn naar Breng gaan als het contract dit toestaat en dat een aantal oude Breng diesels afgeschreven worden of doorgeschoven naar een andere concessie.
🍉
TomSteyl
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door TomSteyl »

Waren gas-bussen in Haaglanden niet een harde eis?

Je merkt echt dat Veolia Transport in Limburg totaal niks meer investeert en het aangeboden pakket ook alleen maar minder wordt. Dat maakt de kans voor Veolia Transport voor een goed vervolg alleen maar kleiner.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door regenmaker »

Ik vind het plan van Arriva in Limburg goed. Er mag wat mij betreft fors gesneden worden in die Mercedes-Benz Srpinter streeklijntjes in Limburg. Veolia heeft gewoon veel te veel aanbod nu. En dat die Citea's weggaan maakt het er niet bepaald beter op in Limburg en geeft Veolia niet echt een goed beeld tegenover de Provincie Limburg.

Die aardgasbussen waren in Haaglanden inderdaad een eis of in ieder geval gewenst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door Hainje »

Oh wacht, ik zie dat Haaglanden tot augustus 2017 loopt. Vandaar dat ik misschien wat verwarring heb gewekt. Maar wat ik bedoel is dat wanneer Limburg echt einde verhaal is voor Veolia, de concessie Haaglanden wordt 'overgenomen' door Connexxion. Uiteraard blijven de bussen die nu in Haaglanden rijden gewoon rijden tot einde concessie aldaar. Echter ben ik dan benieuwd of de bussen van Veolia overgespoten/gestickerd gaan worden naar CXX huisstijl of dat het voor de reiziger gewoon blijft zoals het nu is.

Als ik de tam-tam goed heb begrepen zijn er wel plannen om Veolia Haaglanden op termijn CXX Haaglanden te maken. Op zich niet zo'n heel raar idee aangezien de verkeerscentrale van Veolia in Sittard zit en die op termijn wel over zal gaan naar de nieuwe vervoerder aldaar.

Op zich best een logische stap om in de gasbussen van Veolia uiteindelijk Infoxx in te bouwen, dit heeft m.i. twee voordelen. De bussen kunnen zo overgenomen worden door het ROV en wanneer Haaglanden einde verhaal is voor Veolia (augustus 2017 dus), dan kunnen de gasbussen zonder problemen gelijk ingezet gaan worden in Arnhem/Nijmegen. Op die manier kunnen enkele diesels weer vervangen worden voor gaswagens (welke dan 8 jaar oud zijn).
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door regenmaker »

Tegen die tijd is Hermes misschien ook al wel Zuid-Oost Brabant (SRE) kwijt. :roll:
En dus kan je bussen uit Eindhoven gebruiken in Arnhem-Nijmegen. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door Hainje »

Nah, die diesels kun je elders ook nog prima gebruiken. Dus die zie ik niet zo snel naar Arnhem-Nijmegen gaan.
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door SuperGhost »

Ik denk ook niet dat men diesels zomaar accepteert in Arnhem-Nijmegen, aangezien men daar geen diesel meer wil, maar aardgas of elektrisch.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door arjano1978 »

Wat weegt nu zwaarder een boete voor oude bussen of nieuwe bussen aanschaffen? De reiziger (en provincie) zie het verschil niet kwa nieuwe bussen of ze nou van 2 jaar oud zijn. IK zou als ik Connexxion was het zelfde gedaan om de citea's naar HWGO te sturen. En oude bussen die toch al afgeschreven zijn naar limburg te sturen.

Wat is eigenlijk de eisen van de bussen van de provincie Zuid-Holland?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door Hendrik »

Zie het HWGO-topic (o.a. hier en hier).
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door CamilleKreemers »

De Provincie heeft volgens mij hier niks tegenin te brengen. Als de "nieuwe" bussen aan de eisen in het bestek voldoen, heeft de provincie niets meer te zeggen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef:Tegen die tijd is Hermes misschien ook al wel Zuid-Oost Brabant (SRE) kwijt. :roll:
En dus kan je bussen uit Eindhoven gebruiken in Arnhem-Nijmegen. :mrgreen:
Dat ze dan maar snel die Phileassen komen halen en op de Heyendaalboemel gaan inzetten :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door huibf »

De phileassen zijn niet van Hermes. Dacht van busland.
In de nieuwe concessie is de paragraaf over het overnemen van deze bussen geschrapt.
Wrang is wel dat twee bussen worden omgebouwd tot schone versies (ben de naam ff kwijt)
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door zone5324bericht... »

onder de naam Veolia zal er niet meer op nieuwe concessies geboden worden.
dat gebeurt dan alleen nog onder de naam Connexxion.

echter blijven Veolia en Connexxion 2 aparte bedrijven, dus zelfs als Limburg echt voor Veolia verloren gaat, blijft Haaglanden streek tot einde concessie Veolia.
alleen aan de top is het inmiddels al 1 bedrijf, omdat er nog maar 1 directie is voor beide bedrijven.

er zit voor overdag ma-vr een eigen verkeersleiding in Zoetermeer.
voorlopig is nog niet zeker of die straks ook buiten kantoortijden bemand wordt, of dat het over gaat naar Connexxion in Nieuwegein.

er gaan ook geruchten, dat de concessie Haaglanden verlengd wordt naar 2019.

met andere woorden, zoveel geruchten en net zoveel opties.
waarbij alleen de top echt weet wat er gaat gebeuren...
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door datm »

Z2N schreef:Geen, iemand zit hier waarschijnlijk iets heel naars achter te zoeken terwijl er vooral een bedrijf erg commerciëel bezig is. Wat verassend natuurlijk van een commerciëel bedrijf... :X
Inderdaad ik snap de keus van Veolia/Connexxion heel goed. Die bussen kunnen nog jaren mee en met het geld wat bespaard wordt voor de aanschaf van nieuwe bussen kan nu gestoken worden in andere dingen zoals het verbeteren van de dienstregeling etc. Op de facebook pagina van L1 hebben veel mensen kritiek op de plannen. Zij vinden het belachelijk en willen dat de kaartjes goedkoper worden en ga zo maar door. Maar als passagiers, de vakbond en de chauffeurs er eens in zouden verdiepen dan begrijpen ze het wel. Dat is nou een van de nadelen van marktwerking.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Veolia vervangt nieuwe bussen door oud materiaal

Bericht door zone5324bericht... »

ze doen het allemaal.
de Wrights van Arriva in het DAV-gebieden rijden ook nog, door nieuwe bussen in te voeren en jongere bussen uit andere gebieden te gebruiken, waardoor het totale wagenpark de maximum leeftijd niet overschrijdt.
en dan krijg je dus, dat er 12/13 jaar oude bussen samen met bussen van 1 a 2 jaar in de concessie rondrijden.

denk aldaar ook maar aan de Scania's van Waterland.
die waren al meer gebruikt dan sommige Wrights, maar jonger, dus haalden ze de gemiddelde leeftijd van het wagenpark naar beneden.

en voor HWGO is ook niet bepaald, dat het nieuwe bussen moeten zijn, dus komen daar dan bijna nieuwe bussen.

ook in Limburg zal zeer waarwchijnlijk volgens de regels van het spel gespeeld worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten