OVer je reiservaringen in juli 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Reiziger Delft »

Het is al weer een paar dagen goed gegaan, dus uiteraard heeft men besloten om de s3500 er maar weer eens uit te knallen.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #15

Bericht door waldo79 »

Geert schreef:
waldo79 schreef:Vandaag van Tl naar Ed gereisd. De lengte van de t3032 vond ik behoorlijk ondermaats tussen Ah en Ed. 6 bakken VIRM is niet riant op zondagochtend, zeker als de t3100 nog niet gestart is en er veel verkeer uit allerlei richtingen op die treinserie is aangewezen :x
Waren er staanplaatsen of was het zitvol?
Nog geen staanplaatsen, maar ik heb maar één coupé gezien.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Michael »

VIRM schreef:@Michael: dus dat betekent dat het NS en ProRail drie uur hebben gekost om een grote vogel te vinden en op te ruimen? Dan is daar echt iets gruwelijks misgegaan...
Ik las het op Twitter via een NS medewerker.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daelea »

Als mijn oren mij niet heel erg in de steek laten, hoorde ik vanochtend in het SLT-VI'tje m2616 een andere omroepstem, ook een vrouw, maar dan zachter dan de huidige omroep. Ik herkende de stem wel ergens van, maar kan haar niet thuisbrengen. Op de terugweg in dezelfde serie (s5700) in stel m2465 overigens gewoon de normale omroep.

Mocht iemand nu in de t6346 of ergens verder in de omloop (s6300 Gvc - s5700 Ut - s4900 Almo - s4900 Ut) dit stel tegenkomen, let even op de omroep zou ik zeggen :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Tochjo »

De andere omroepstem is van Loes van der Schaft, die enkele jaren geleden is overleden. Haar stem is volgens mij op verzoek van nabestaanden uit de trein verwijderd, maar er rijdt inderdaad nog een stel rond waarin de omroep niet is vervangen. Overigens hoor je af en toe ook in de treinstellen waarbij ze wel vervangen is, nog enkele omroepen van Loes. Bij aankomst in Utrecht roept de stem van Loes het spoor om als de aansluitende trein van een spoorfase (a of b) vertrekt. En ook niet alle incidentele teksten (zoals combineren bij binnenkomst?) zijn volgens mij aangepast.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Geert »

waldo79 schreef:
Geert schreef:Waren er staanplaatsen of was het zitvol?
Nog geen staanplaatsen, maar ik heb maar één coupé gezien.
No offence, maar dat was dan blijkbaar precies op maat. Zolang er niemand hoeft te staan is het niet te krap toch?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door waldo79 »

Ik ben het reizen in de spits ontwend ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Hainje »

Tochjo schreef:De andere omroepstem is van Loes van der Schaft, die enkele jaren geleden is overleden. Haar stem is volgens mij op verzoek van nabestaanden uit de trein verwijderd, maar er rijdt inderdaad nog een stel rond waarin de omroep niet is vervangen.
Oh vandaar, dat viel mij een tijdje geleden inderdaad al op. De stations Tbu en Tb werden omgeroepen door de vervangster, maar Tbr werd nog een tijdje omgeroepen door mevrouw van der Schaft. Inmiddels is ook de afroep voor Tbr vervangen. Op zich wel begrijpelijk dat de nabestaanden hebben verzocht om haar stem niet meer te gebruiken.
🍉
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Vanmiddag van Den Haag C naar Amsterdam RAI, met vertrek van spoor 7. Het is dat iemand mij zag zoeken, want anders was ik maar doorgelopen en gaan zwartrijden. Hopelijk leest iemand van ProRail of NS dit bericht, want ik begin die almaar slecht geplaatste en continu verhuizende CiCo's op Den Haag Centraal echt zat te worden. Als NS mijn betalende klandizie niet wil, waarom dan geen zwartrijdende klandizie?

Even later wilde ik in Amsterdam tram 4 van Ceintuurbaan naar Centraal nemen. De tram van 19:45 kwam niet opdagen of reed met minimaal -4. De daaropvolgende tram reed met +4 en in de tegenovergestelde richting zou nog iets met +17 langskomen. Wel opvallend: de omroep riep het tasjesmuseum om bij het Rembrandplein. Wist niet dat die sinds kort was ingevoegd.
Op Centraal een s3000 die met +2 reed (dus mijn vertraging liep op tot +32 door de eerdere perikelen op de 4). Kennelijk heeft iemand van ProRail geluisterd, want de s3000 wordt steeds vaker noordwaarts door de middentunnel van de Hemtunnel gestuurd. Hiermee zaten we dus een op tijd rijdende s3300 niet in de weg. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door reisthijs »

De kiosk op het perron van Amsterdam Amstel wordt verbouwd. 6-8 zou het klaar moeten zijn.

Er staat nu achter het perrongebouw een tijdelijke mini-kiosk, pal naast de rookzuil.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door webguy »

Wordt volgens mij de eerste kiosk met nieuwe branding/concept http://www.hurks.nl/nl/over-ons/nieuws/ ... uwe-stijl/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Vanmiddag/vanavond lijn 4 genomen van RAI naar Ceintuurbaan (rond 18:00) en Ceintuurbaan naar Centraal Station (rond 19:15). Bij de eerste rit viel het mij aan de enthousiast omroepende conductrice op dat ik gisteren ook al bij haar in de tram had gezeten. En bij de tweede rit had ik precies hetzelfde duo bestuurder/conductrice. :) Volgens de bestuurder was het gisteren inderdaad een puinzooi op de 4, met zelfs een tram die met +67 reed.
Overigens spotte ik nog op de kruising Van Wou/Ceintuurbaan een trapwagen. Bleek een omleiding van lijn 24 te zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Globetrotter »

Heb na alle gehoorde en gelezen verhalen, het afgelopen woensdag zelf aangedurfd om het Texelhoppersysteem te gaan ervaren. Ik ben in Den Helder opgestapt op lijn 28 en heb die genomen tot de eindhalte in de Koog. Wat mij opviel is dat er met de rij- en buffertijden aan de vaste kant niet zo veel mis is. Ondanks dat de chauffeur een paar minuten voor vertrek aan kwam lopen en er vanwege alle kaartjes die verkocht moesten worden al werd begonnen met een vertraging van zo'n vier minuten, was er nog voldoende tijd over om de bus te halen.
Vervolgens gingen we de boot op: https://youtu.be/e6R17NdJUUA

Afbeelding

Bij aankomst in Texel ging de bus de boot weer af:
https://youtu.be/g3s6-UWl_7I

Op Texel zijn de rijtijden iets moeilijker te halen. Vanwege het feit dat er geen verkooppunt in Texel is en iedere passagier een kaartje in de bus moet kopen en vanwege het feit dat er ook nog een grote groep vanuit de versterkingsnbus over moest stappen op de reguliere lijn 28, kwam we uiteindelijk met +8 bij de Nikadel aan. Ik denk dat de bus de boot naar het vasteland wel heeft gehaald, want de rijtijd vanaf de Nikadel naar de boot is iets ruimer.

Verder is me opgevallen dat het erg verwarrend is dat het combiticket van €5,50 wel geldig is voor een retourvaart op de TESO-boot, maar geen retourrit op de bus is.
Ook vond ik het opvallend dat de 28 na aankomst in Den Helder overgaat op lijn 34 en (denk ik) daarna weer op lijn 28. Dit betekent dat als de 28 in Texel de boot niet haalt er dus twee ritten zijn die uitvallen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door isadora »

De kaartlezer in de bus (CXX) meldde vanochtend netjes, dat mijn OV-chip-kaart bijna verloopt, attent. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Gekko123 »

Dat heb ik zelf ook gezien bij de lezers van RET en Veolia. Bij Veolia stond de tekst er echter zodanig kort dat ik pas na 10 keer die melding gezien te hebben alles had kunnen lezen...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Marc »

In de Intercity Tilburg-Eindhoven stond de intercom nog aan na vertrek uit Tilburg. Alles was door de hele trein te horen (en volgens mij heeft de HC gewonnen met het spelletje :D)
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag mijn 2-1 kaartje gebruikt, voor werk. Ipv de oude DDAR, een prima DDZ4 tussen Rosmalen en Oss *O*
Daarna bij Cothen(Wijk bij duurstede) in de 41 ri Utrecht CS gestapt. Hij was nog vrij rustig, maar man man man wat werd dat ding druk. Daarna nog genoten van een prive 1e klas coupe ri Ht, die business mannen hebben het zo slecht nog niet.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren met een goede vriendin van mij op pad geweest, en we hebben één van mijn eersteklas overgangskaartjes ingezet. In Zaandam kwam in de s800 een ICM aanzetten, en ze was gelijk helemaal enthousiast van de zesstoelenhokjes. Toen maar uiteindelijk tot Utrecht blijven zitten en met een omweg naar Den Haag gegaan. :mrgreen: Uiteindelijk met 3 ICM's, 1 SLT, 1 ICR en 3 VIRM's geweest (dus viermaal ons eigen zeszitshoekje gehad). :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Suus »

Ha, twitterberoemdheid @groningenhc controleerde net mijn kaartje op trein t777 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Heerlijk dat reizen in de kortingsperiode voor studenten. Van Sittard naar Eindhoven niemand in mijn coupe gehad, overstappen in Eindhoven ging ook zonder problemen. De sprinter naar Rs had een fluittoon bij de deur voor hij dichtging, leek op de ICD treinstellen. Nieuw of toevallig?
de_clercq
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 16:39

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door de_clercq »

Viel me tijdens een rit in lijn 391 (Amsterdam - Zaandam) vanmiddag op dat Connexxion hun wagens voorzien heeft van nieuwe OVC validators, inclusief een wat groter kleurenscherm. Wellicht op proef? Zowel in AML als NHN heb ik ze nog niet gezien.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Het was vanochtend beetje een rommeltje.
Iemand besloot kennelijk voor de Vierdaagse langs het spoor te gaan trainen, want rond Purmerend was er geen treinverkeer mogelijk. Mijn s3300 reed niet, en op Sloterdijk hoorde ik dat de s1500 Zaandam als eindpunt zou hebben (whut?! ja!). Dus dat werd de s4000 van 07:30 en de aansluitende s2200 op Sloterdijk naar Leiden.
Op Leiden viel de aansluitende Sprinter naar Den Haag Centraal van 08:26 uit wegens een wisselstoring. Geen enkele andere trein had ergens last van en er stond niks op de NS app. Misschien was een wissel de verkeerde kant uit bed gestapt? :mrgreen: Dat werd in Leiden dus de s2100 van 08:35. Als ik dat had geweten, had ik net zo goed 20 minuten later het huis uit gekund...
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door VIRM »

Vanmiddag had de s12700 van 17:03 uit Den Haag Centraal geen machinist. De HC riep op een gegeven moment om dat de eerstvolgende mogelijkheid naar Leiden de s2100 van 17:14 was. En 't is goed dat ik die heb genomen: ik zag de s12700 op de app later met +9 uit Schiphol vertrekken (lees: de aansluiting met de s3300 zou dan komen te vervallen. En de s2600 van vier minuten later reed met +16).
Beul van de blindegeleidelijn
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag vanuit Leiderdorp naar Den Haag moeten reizen. Ik zag onderweg naar mijn klant al zakken over de palen en jawel, ook op de vogellaan was het raak. "Vervangende haltes zijn *2 haltes*". Helemaal prima voor een inwoner van Leiderdorp, maar ik kan er echt helemaal niks van maken. Uiteindelijk maar naar Statendaalder gelopen, om daar de Qliner maar te pakken. Op Den Haag LOI eerst nog de goede kant van lijn E weten te vinden. Op Utrecht CS vonden ze het logisch om even midden op de dag wat gele vlakken te verven op de busbaan, sta je dan met je Qliner(met airco *bus* )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2015

Bericht door Daniel »

Momenteel wat omleidingen door de wissels in Ut wegens een smeulende biels...

Edit: Bleek uiteindelijk een biels bij wissel 1347B op het emplacement te betreffen. De t559 moest als gevolg hiervan even wachten op binnenkomst van de IC uit Amersfoort voor deze vanaf z'n afwijkende vertrekspoor 9 over het normaal alleen in de tegenrichting gebruikte spoor kon vertrekken. Als gevolg van dit brandje stond verder de s8800 op spoor 11 en de s2000 was naar spoor 20 verhuist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten