Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen
Geplaatst op: donderdag 23 juli 2015 11:30
Laatst bijgewerkt: donderdag 23 juli 2015 11:31
Prorail moet zijn tarieven voor het gebruik van het spoor voor lichte treinen verlagen.
Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten na een klacht van spoorvervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia die voor hun personenvervoer veel met deze lichte treinen rijden. Dat meldt de toezichthouder donderdag.
Prorail hanteerde tarieven die nadelig waren voor lichte treinen onder de 120 ton. De vervoerders, die verenigd zijn in de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN), moesten vanaf 2015 voor deze treinen hetzelfde tarief betalen als voor zwaardere treinen van 160 ton.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail
Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39114
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen
Positief voor de regionale spoorlijnen natuurlijk. Maar moet Prorail die verminderde inkomsten dan niet ergens anders halen?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen
Zal wel gehaald worden bij de Stationsvergoeding of de laagste schaal blijft even hoog, Zwaar materieel betaald 1% meer en Prorail heeft meer inkomsten.
Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen
Grappig, een ICM-IV is per as lichter dan een GTW
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: DDietzen en 41 gasten