Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Bericht door Daniel »

Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen
Geplaatst op: donderdag 23 juli 2015 11:30
Laatst bijgewerkt: donderdag 23 juli 2015 11:31


Prorail moet zijn tarieven voor het gebruik van het spoor voor lichte treinen verlagen.
Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten na een klacht van spoorvervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia die voor hun personenvervoer veel met deze lichte treinen rijden. Dat meldt de toezichthouder donderdag.
Prorail hanteerde tarieven die nadelig waren voor lichte treinen onder de 120 ton. De vervoerders, die verenigd zijn in de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN), moesten vanaf 2015 voor deze treinen hetzelfde tarief betalen als voor zwaardere treinen van 160 ton.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Bericht door Stéphane »

Positief voor de regionale spoorlijnen natuurlijk. Maar moet Prorail die verminderde inkomsten dan niet ergens anders halen?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Bericht door CamilleKreemers »

Zal wel gehaald worden bij de Stationsvergoeding of de laagste schaal blijft even hoog, Zwaar materieel betaald 1% meer en Prorail heeft meer inkomsten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Prorail moet gebruiksvergoeding regiolijnen verlagen

Bericht door Thom91 »

Grappig, een ICM-IV is per as lichter dan een GTW
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDietzen en 41 gasten