Lijn 231 stopt al bij alle haltes in Arnhem en Apeldoorn sinds december 2012. ;)CamilleKreemers schreef:oke, is het dan niet beter deze verbinding uit te bouwen met alle haltes?
Concessie Veluwe (Syntus)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
even mezelf verduidelijken: Is het niet beter de frequentie te verhogen op deze lijn, zonder haltes te verwijderen?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het doel is juist om een snelle en frequente busverbinding tussen Arnhem en Apeldoorn te realiseren. Frequentieverdubbeling van 231 is niet nodig, als de reistijd gelijk blijft. De bus wordt dan geen alternatief voor de trein, die doen er nu even lang over.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik denk dat je lijnen 91 en 231 dan wellicht juist wat langzamer wil maken, zodat die niet te veel concurrentie voor die snelbus worden.
Zomaar even een opzetje van mij:
Lijn ??? Snelbus Apeldoorn West-Arnhem CS (4x p/u)
Apenheul - Rijkskantoren - Hoofdstraat - Apeldoorn CS - Welgelegenbrug - P+R Agrifirm - P+R Arnhem Noord* - Willemsplein - Arnhem CS
(tussen Apenheul en Apeldoorn CS op alle tussenliggende haltes stoppend, tussen Apeldoorn CS en Arnhem CS alleen op de genoemde haltes, in het weekend en de zomermaanden evt. nog een rondje Apenheul-Kon.Julianatoren-Het Loo-Apenheul makende)
Lijn 231 Stopbus Apeldoorn-Arnhem (2x p/u)
In Arnhem gewijzigde route: via het Alteveer-Openluchtmuseum-Rijstate sturen (zou dan mogelijk dit deel van stadslijn 8 kunnen vervangen). De verbinding De Maten<->Arnhem Centrum/CS wordt dan wel langzamer, maar de missende verbinding Apeldoorn<->Arnhem Noord (met o.a. de publiekstrekkers het NOM en Burgers' Zoo) wordt dan wel bediend.
Lijn 91 Stopbus Apeldoorn-Beekbergen-Arnhem (2x p/u, spits 4x p/u)
In Apeldoorn structureel de avondroute rijdend (integratie met de huidige stadslijn 1 dus, die vervangt hij nu 's avonds al), dus via het ziekenhuis. Wordt dan tussen Beekbergen en Apeldoorn CS langzamer, maar reizigers van/naar Beekbergen hebben daar ook al lijn 43 die nog wel de snelle route blijft rijden. Beekbergen krijgt er dus een verbinding met het ziekenhuis bij en behoudt de snelle verbinding met Arnhem.
In Arnhem een hele kleine wijziging: in plaats van via de Sonsbeekweg de lijn via de Paul Krugerstraat laten rijden, hierdoor ontwijk je al een deel van de files. Stopt dan ook op de halte Bothaplein. Verder ongewijzigd in Arnhem.
Alle 3 deze lijnen rijden overigens via de Paul Krugerstraat i.v.m. de files op de Sonsbeekweg (snap niet dat de vervoerders daar zelf nog nooit op gekomen zijn), alleen lijnen 231 en 91 stoppen bij halte Bothaplein, de snelbus rijdt daar langs zonder te stoppen.
Dan hebben we één lijn nog niet gehad: lijn 293 (spitsbus Apeldoorn CS - Arnhem HAN). Die zou ik laten vervallen en vervangen door:
- Stadslijn ??? P+R Arnhem-Noord - Arnhem CS (2-4x p/u, evt. alleen in de spits)
via CIOS, Campus Presikhaaf, WKC Presikhaaf, Havengebied, Centrum-Zuid
Deze lijn sluit op P+R Arnhem-Noord dan aan op de snelbus van/naar Apeldoorn (en natuurlijk ook lijnen 91 en 231, al kan die overstap misschien iets ruimer zijn, afhankelijk van de precieze dienstregeling van die lijnen ten opzichte van de snelbus).
*Dit is de huidige halte Golflinks, hier kan Arnhem uitstekend een P+R van maken. Dan lijkt me Arnhem-Noord een betere naam, omdat die de lading beter dekt (ligt bij afslag Arnhem-Noord van de A12).
Zomaar even een opzetje van mij:
Lijn ??? Snelbus Apeldoorn West-Arnhem CS (4x p/u)
Apenheul - Rijkskantoren - Hoofdstraat - Apeldoorn CS - Welgelegenbrug - P+R Agrifirm - P+R Arnhem Noord* - Willemsplein - Arnhem CS
(tussen Apenheul en Apeldoorn CS op alle tussenliggende haltes stoppend, tussen Apeldoorn CS en Arnhem CS alleen op de genoemde haltes, in het weekend en de zomermaanden evt. nog een rondje Apenheul-Kon.Julianatoren-Het Loo-Apenheul makende)
Lijn 231 Stopbus Apeldoorn-Arnhem (2x p/u)
In Arnhem gewijzigde route: via het Alteveer-Openluchtmuseum-Rijstate sturen (zou dan mogelijk dit deel van stadslijn 8 kunnen vervangen). De verbinding De Maten<->Arnhem Centrum/CS wordt dan wel langzamer, maar de missende verbinding Apeldoorn<->Arnhem Noord (met o.a. de publiekstrekkers het NOM en Burgers' Zoo) wordt dan wel bediend.
Lijn 91 Stopbus Apeldoorn-Beekbergen-Arnhem (2x p/u, spits 4x p/u)
In Apeldoorn structureel de avondroute rijdend (integratie met de huidige stadslijn 1 dus, die vervangt hij nu 's avonds al), dus via het ziekenhuis. Wordt dan tussen Beekbergen en Apeldoorn CS langzamer, maar reizigers van/naar Beekbergen hebben daar ook al lijn 43 die nog wel de snelle route blijft rijden. Beekbergen krijgt er dus een verbinding met het ziekenhuis bij en behoudt de snelle verbinding met Arnhem.
In Arnhem een hele kleine wijziging: in plaats van via de Sonsbeekweg de lijn via de Paul Krugerstraat laten rijden, hierdoor ontwijk je al een deel van de files. Stopt dan ook op de halte Bothaplein. Verder ongewijzigd in Arnhem.
Alle 3 deze lijnen rijden overigens via de Paul Krugerstraat i.v.m. de files op de Sonsbeekweg (snap niet dat de vervoerders daar zelf nog nooit op gekomen zijn), alleen lijnen 231 en 91 stoppen bij halte Bothaplein, de snelbus rijdt daar langs zonder te stoppen.
Dan hebben we één lijn nog niet gehad: lijn 293 (spitsbus Apeldoorn CS - Arnhem HAN). Die zou ik laten vervallen en vervangen door:
- Stadslijn ??? P+R Arnhem-Noord - Arnhem CS (2-4x p/u, evt. alleen in de spits)
via CIOS, Campus Presikhaaf, WKC Presikhaaf, Havengebied, Centrum-Zuid
Deze lijn sluit op P+R Arnhem-Noord dan aan op de snelbus van/naar Apeldoorn (en natuurlijk ook lijnen 91 en 231, al kan die overstap misschien iets ruimer zijn, afhankelijk van de precieze dienstregeling van die lijnen ten opzichte van de snelbus).
*Dit is de huidige halte Golflinks, hier kan Arnhem uitstekend een P+R van maken. Dan lijkt me Arnhem-Noord een betere naam, omdat die de lading beter dekt (ligt bij afslag Arnhem-Noord van de A12).
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Je weet dat alle lijnen dit al doen. ;) Alleen heeft Breng/Hermes dit verkeerd weergegeven op de stadslijnenkaart van Arnhem, typisch Hermes/CXX. :') Alle lijnen goed aangeven, maar niet die van andere concessies (egoïsten ).SuperGhost schreef:Alle 3 deze lijnen rijden overigens via de Paul Krugerstraat i.v.m. de files op de Sonsbeekweg (snap niet dat de vervoerders daar zelf nog nooit op gekomen zijn)
En overigens is dit niet meer iets voor het ideeën topic. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nee, wist ik niet. Heb 1x eerder in een van die bussen gezet (was geloof ik de 91 toen), maar die reed toen wel via de Sonsbeekweg. Misschien was dat toen toeval, zou ook kunnen.
Maar snap dan niet waarom 91 en 231 overal stoppen, maar niet op het Bothaplein.
Maar snap dan niet waarom 91 en 231 overal stoppen, maar niet op het Bothaplein.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Heel af en toe wil er nog wel eens een chauffeur zijn die via de Sonsbeekweg rijdt, maar dat is echt hoge uitzondering.SuperGhost schreef:Nee, wist ik niet. Heb 1x eerder in een van die bussen gezet (was geloof ik de 91 toen), maar die reed toen wel via de Sonsbeekweg. Misschien was dat toen toeval, zou ook kunnen.
Ja, dat vind ik ook wel een goede vraag. Ik zie ook nooit iemand bij die halte staan, beetje zinloze plek.SuperGhost schreef:Maar snap dan niet waarom 91 en 231 overal stoppen, maar niet op het Bothaplein.
Maar 91 stopt in Apeldoorn ook niet bij de haltes Hoge Dries en Laan van de Mensenrechten. Bij de rest van de haltes wordt wel gestopt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Heren, dit thema gaat over een lopende concessie en niet over de mogelijkheden met de lijnen 91/231 (A)
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Volgens mij moet de sneldienst Arnhem-Apeldoorn juist nog deze concessie opgezet worden, dus dat heeft wel te maken met dit topic.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, maar laat het dan vooral gaan op basis van actuele berichten. Er worden in dit soort topics met regelmaat allerlei ideeën bedacht, die van dit soort topics dan vooral een rommel maken. Laten we de ideeën tot bepaalde verbindingen in het OVidee-subforum stoppen.SuperGhost schreef:Volgens mij moet de sneldienst Arnhem-Apeldoorn juist nog deze concessie opgezet worden, dus dat heeft wel te maken met dit topic.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nou zoveel gebeurt er toch niet in de concessie. Denk dat een snelbus Arnhem - Apeldoorn toch wel het belangrijkste puntje wordt voor december. ;)waldo79 schreef:Heren, dit thema gaat over een lopende concessie en niet over de mogelijkheden met de lijnen 91/231 (A)
Laatst gewijzigd door regenmaker op do 23 jul 2015, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik vrees dat je voor die snelbus nog wel even kan wachten. Ik vrees dat het voorlopig nog zal blijven tot hooguit een versnelde lijn 231.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, dat weet ik maar sowieso ging de Provincie voor/in december aanpassingen doen rondom de verbinding tussen Arnhem en Apeldoorn. Maar die busbaan over de Apeldoornse weg in Arnhem gaat nog wel even duren (als die er komt).SuperGhost schreef:Ik vrees dat je voor die snelbus nog wel even kan wachten. Ik vrees dat het voorlopig nog zal blijven tot hooguit een versnelde lijn 231.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Volgens mij kwam die er dus voorlopig niet, omdat Arnhem er te weinig geld voor wil vrijmaken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, dat klopt volgens mij lag ook de gemeente Arnhem dwars. Maar zou wel veel schelen als die er komt.
Er komen sowieso kleine aanpassingen aan kruispunten in zowel Arnhem als Apeldoorn en gaan de stoplichten eerder op groen op de Apeldoornseweg in Arnhem, dat scheelt ook al wat. Maar lost het vast staan in de spits niet op.
Er komen sowieso kleine aanpassingen aan kruispunten in zowel Arnhem als Apeldoorn en gaan de stoplichten eerder op groen op de Apeldoornseweg in Arnhem, dat scheelt ook al wat. Maar lost het vast staan in de spits niet op.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Sinds vandaag rijden er nieuwe buurtbussen (Mercedes-Benz Sprinter) op de Veluwe en in Midden-Overijssel.
Bron: Syntus
Bron: Syntus
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Mag ook wel! Laatst was ik in Barneveld en toen kwam er een gare buurtbusje aan zonder incheckapparatuur. genoeg discussies meegemaakt over welke ov kaart iemand had op deze lijn.Meltrain schreef:Sinds vandaag rijden er nieuwe buurtbussen (Mercedes-Benz Sprinter) op de Veluwe en in Midden-Overijssel.
Bron: Syntus
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik vind het lijnnummer display wel erg klein, dan liever de displays van de Renaults
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Fiat Ducato hadden nog kleinere, dus vooruitgang mag er zeker wezen! :pos:
Daarnaast zijn ook de wijzigingen van Syntus online die op 16 en 23 augustus ingaan. Opvallendste is dat lijn 656 Apeldoorn - Doetinchem naar Arriva overgaat.
Daarnaast zijn ook de wijzigingen van Syntus online die op 16 en 23 augustus ingaan. Opvallendste is dat lijn 656 Apeldoorn - Doetinchem naar Arriva overgaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dan heeft iedereen zeker ineens studenten-ov?Rdaalwil schreef:Mag ook wel! Laatst was ik in Barneveld en toen kwam er een gare buurtbusje aan zonder incheckapparatuur. genoeg discussies meegemaakt over welke ov kaart iemand had op deze lijn.Meltrain schreef:Sinds vandaag rijden er nieuwe buurtbussen (Mercedes-Benz Sprinter) op de Veluwe en in Midden-Overijssel.
Bron: Syntus
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nee iedereen had ineens een gewone OV chipkaart en die kon je niet gebruiken. hij had trouwens nog een oud blad met zo oude studenten-ovkaart voorbeeld. Dus discussie gegarandeerd met studenten die niet de eerste kaart hebben van 2009 :)
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Vooral omdat het studentenov geen aparte kaart is, is gewoon een standaard persoonlijke OV Chipkaart met foto.Rdaalwil schreef:Nee iedereen had ineens een gewone OV chipkaart en die kon je niet gebruiken. hij had trouwens nog een oud blad met zo oude studenten-ovkaart voorbeeld. Dus discussie gegarandeerd met studenten die niet de eerste kaart hebben van 2009 :)
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
En dus moet je dan een buurtbuskaartje kopen, net zoals de 30 jaar ervoor als je alleen een strippenkaart had.Rdaalwil schreef:Nee iedereen had ineens een gewone OV chipkaart en die kon je niet gebruiken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Aantal punten waarover het ROCOV Gelderland spreekt over dienstregeling 2016 zijn:
Stadsdienst Apeldoorn:
Het terugdraaien van de samenvoeging van lijnen 8 en 9 tot één lijn 8 tussen Station en Zuidbroek in Apeldoorn.
Vervallen van lijn 400, dit wordt gecompenseerd met extra ritten op lijn 2 op zaterdag en zondagen.
Extra ritten op lijn 10.
Lijnen 2, 7 en 18 niet meer na 21:45 laten rijden.
Streekdienst:
Lijnen 201 en 202 krijgen extra ritten.
Aanpassing businzet op Veluwelijn (201/202/203, Apeldoorn-Zwolle).
Inzet kleine bus zondags op lijn 85 (Ede - Veenendaal).
Invoering Kolibrie in de avonduren op lijn 85.
Toename reistijd lijn 85.
Extra ritten op lijn 43 (Apeldoorn - Dieren - Arnhem).
Extra ritten op lijn 100 (Zwolle - Nunspeet).
Wat ik zelf niet zo zie zitten is:
Handhaving haltes lijn 231 (Apeldoorn - Arnhem) in Apeldoorn.
Stadsdienst Apeldoorn:
Het terugdraaien van de samenvoeging van lijnen 8 en 9 tot één lijn 8 tussen Station en Zuidbroek in Apeldoorn.
Vervallen van lijn 400, dit wordt gecompenseerd met extra ritten op lijn 2 op zaterdag en zondagen.
Extra ritten op lijn 10.
Lijnen 2, 7 en 18 niet meer na 21:45 laten rijden.
Streekdienst:
Lijnen 201 en 202 krijgen extra ritten.
Aanpassing businzet op Veluwelijn (201/202/203, Apeldoorn-Zwolle).
Inzet kleine bus zondags op lijn 85 (Ede - Veenendaal).
Invoering Kolibrie in de avonduren op lijn 85.
Toename reistijd lijn 85.
Extra ritten op lijn 43 (Apeldoorn - Dieren - Arnhem).
Extra ritten op lijn 100 (Zwolle - Nunspeet).
Wat ik zelf niet zo zie zitten is:
Handhaving haltes lijn 231 (Apeldoorn - Arnhem) in Apeldoorn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
De 3049 vervangt de 2146 als reserve bus van Ede, dinsdag had die z'n debuut op de Veluwe.
Groeten,
Nick
Nick
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten