Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Somoht »

Je moet Infoxx ook anders zien; je hebt het gedeelte aan boord wat dus Infoxx is en een hele applicatie aan de wal; wat bij Qbuzz door IVU is geleverd en CXX afaik iets anders gebruikt.

Opvallend dat het systeem van Syntus beter zou zijn; ken Syntus als buitenstaander qua omleiding als het slechtste jongetje van de klas die qua storings omleidingen niet veel verder komt naar doorklinken naar de 9292 website. RET/HTM kunnen met hetzelfde applicatie (van INIT) als Syntus wel zorgen dat alle haltes/ritten die ze in het exploitatie beheersysteem laten vervallen ook als vervallen op de DRISsen en appjes staan vervallen in een tijd venster van iets van 90 minuten vooruit
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door marvinkok »

Ik zeg dan ook dat het systeem van Syntus flexibeler is, niet dat ze het ook zo gebruiken ;)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

marvinkok schreef:Infoxx kan naar mijn weten niet overweg met dag specifieke routeveranderingen, laat staan tijdsspecifiek.
En toch blijkt het op marktdagen wel te kunnen, dan rijden de bussen tot 8 uur 's avonds een andere route (via de singels of via de Waalkade) en dat is dan wél verwerkt. Hoe verklaar je dat dan?

En hoe verklaar je dat bijv. voor lijnen 5, 14, 300 en 331 er wel gewoon ritten ingelegd kunnen worden met afwisselende routes/bestemmingen? Voor lijn 14 de verdichtingsritten vanaf Brakkenstein tot CS, voor lijn 300 de ritten tot het Radboudumc (de normale eindbestemming is Huygensgebouw, de halte Radboudumc zit juist in de route naar Arnhem) en tot Bemmel, voor lijn 331 de ritten tot Hunnerpark en de verschillende routes naar Velp Zuid en IJsseloord 2. Hetzelfde voor lijn 5 die afwisselend naar De Horst en Breedebroek rijdt en in Beuningen normaal gesproken overdag tot Aalsterveld rijdt en 's avonds naar Tiberiuslaan.
In Arnhem zit je ook met dat rondje Schuygraaf dat de ene keer linksom en de andere keer rechtsom gemaakt wordt (wat tot een paar jaar geleden ook in Wijchen gebeurde, toen die huidige 2 buslijnen nog één nummer hadden).

Het lijkt me lastig om dat allemaal in infoxx te krijgen als je geen tijdafhankelijke of ritafhankelijke aanpassingen kan verwerken. Ik denk eerder dat Connexxion dat als smoes roept om maar geen geplande wijzigingen in het systeem te hoeven zetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Dat valt niet onder aanpassingen, da´s gewoon de geladen dienstregeling :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

En hoe krijg je die erin dan? Zoals al veel vaker gezegd: de routes van de 4Daagse zijn bij het maken van de dienstregeling allang bekend, dus die kunnen gewoon in december ingeladen worden, net zoals dat met de marktdagen gebeurd. Als het met de marktdagen kan, kan het met de 4Daagseroutes dus ook.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Het probleem is dus juist dat ze voor de vierdaagse geen totaal andere dienstregeling maken maar gewoon de normale dienstregeling met omleidingen rijden.
Als er een speciale vierdaagsedienstregeling geweest zou zijn had die gewoon in het systeem geladen kunnen worden en krijg je iets als bij U-OV het geval was met de Tour de France, daar was alle reisinformatie op de aangepaste situatie aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Precies en daarom noem ik het dus ook gewoon pure luiheid en klantonvriendelijkheid van Hermes.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Overigens was dat bij Novio niet anders.
"Een touringcar is geen bus"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Kan haast geen toeval zijn dat dat ook van Connexxion was :wink:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn (halte De Linie) wordt er melding gemaakt dat lijn 331 over de Oversteek rijdt en vooral tussen door geen haltes aandoet. Er wordt dus weldegelijk meldingen doorgegeven. Misschien wel op de verkeerde plek...

(Ja, beheer van de DRISsen in de hele provincie zit bij Breng, dat weet ik)
Bij twijfel: gebruik beton.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Dat zijn handmatig ingevoerde berichten. Anders zou die ook helemaal niet in Apeldoorn te zien zijn, want daar komt de 331 niet eens. Waarschijnlijk hebben ze per ongeluk de verkeerde halte aangevinkt.

Zo heb je in Nijmegen dus DRISsen waar onderaan staat dat er geen bussen rijden i.v.m. de vierdaagse, terwijl de lijntjes daarboven dus doodleuk gevuld zijn met aankondigingen van bussen (incl. vertragingen) die er dus nooit zullen komen. :')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

SuperGhost schreef:Kan haast geen toeval zijn dat dat ook van Connexxion was :wink:
Voor Connexxion was het ook niet anders hoor, alleen viel het toen minder op omdat je nog geen live routeinfo en dergelijke had.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

Vandaag werden de extra bussen die ingezet werden in Nijmegen teruggebracht naar hun stallingen. Kwam er een aantal tegen op de A50 tussen Zwolle en Arnhem.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MdJ »

Bij Harselaar (Barneveld Noord) stond vanochtend een gelede aardgas Mercedes van Nijmegen.

Busstation van Arnhem is onbereikbaar, overal staan stilstaande trolleys ivm een oververhitte noodaggregaat in de parkeergarage van station Arnhem. Bussen gaan van/naar het Willemsplein, o.a. lijn 52 die daar normaal gesproken niet komt.

Treinverkeer heeft zo goed als geen last er van.
Bij twijfel: gebruik beton.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Achja, vanaf de perrons is busstation Willemsplein ook maar heel ietsjes verder lopen dan het busstation van het station zelf.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Het keren bij Willemsplein is wel een stukje lastiger. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Somoht »

MdJ schreef:In Apeldoorn (halte De Linie) wordt er melding gemaakt dat lijn 331 over de Oversteek rijdt en vooral tussen door geen haltes aandoet. Er wordt dus weldegelijk meldingen doorgegeven. Misschien wel op de verkeerde plek...


(Ja, beheer van de DRISsen in de hele provincie zit bij Breng, dat weet ik)
Beheer van de DRISsen zit niet bij Breng maar heeft de provincie uitbesteed aan 9292|REISinformatiegroep.
Overigens heeft Breng meerdere mogelijkheden om vertrektijden van vervallen haltes te krijgen bijvoorbeeld elke bij elke rit handmatig een halte laten vervallen of een type vrije-tekstbericht te versturen waardoor de DRIS alleen het bericht toont en geen vertrekken. Dit soort dingen doet CXX in andere gebieden ook gewoon, maar van Breng ontvang ik helaas zelf ik geen tot nauwelijks berichten waardoor ik het idee heeft dat 9292 een soort parallel systeem instand houdt waarbij de vervoerder de vrije tekst berichten in een formulier moet emailen/faxen. Althans dat formulier ben ik tegen gekomen in meerdere aanbestedingen in de 9292DRIS gebieden (Zuid-Holland/Gelderland). Moge duidelijk zijn dat ik geen hoge pet op heb voor dit gezeur.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:Het keren bij Willemsplein is wel een stukje lastiger. ;)
Klopt, maar nog altijd zeer goed mogelijk. Allereerst kun je natuurlijk doorkoppelen tussen Breng-lijnen die normaal bij CS eindigen, waardoor je wel een doorgaande dienst krijgt (desnoods met een paar minuten stop).
Als er dan toch echt gekeerd moet worden, kunnen bussen vanuit het noorden en oosten kunnen na Willemsplein leeg doorrijden naar het Roermondseplein en daar keren en bussen vanuit het zuiden en westen kunnen keren door een lusje via de Cronjéstraat-De La Reijstraat-Sonsbeekweg.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fred1954 »

MdJ schreef: Busstation van Arnhem is onbereikbaar, overal staan stilstaande trolleys ivm een oververhitte noodaggregaat in de parkeergarage van station Arnhem. Bussen gaan van/naar het Willemsplein, o.a. lijn 52 die daar normaal gesproken niet komt.

Treinverkeer heeft zo goed als geen last er van.
Ik zat gisteravond op de webcam te kijken naar het Willemsplein en dacht al dat er iets aan de hand was op het station. Bussen schenen inderdaad te keren op het Willemsplein. Trolleys met stokken naar beneden. Was een beetje chaotisch.
Weten we dat ook weer, waarom dat was.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Het leek er vanmiddag om 14.30 even op dat ook vandaag het busstation ontruimd kon worden. Chauffeurs zagen opnieuw rook uit de ventilatiekanalen komen en hebben daarop de brandweer gebeld. Deze is gekomen, maar volgens mij is er niets ontruimd geworden. Wat de oorzaak van deze rook was is mij onbekend
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Trolley0144 »

Gisteren Maandag 10-8-2015 reed Breng 4473 ( een Mercedes Benz Citaro ) in Arnhem rond op lijn ? want dat kon ik niet zien omdat hij 999 filmde en hij parkeerde op de bufferplaats op station Arnhem.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Ik zag die ook rondrijden, denk instructieritten vanuit Nijmegen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Alle Citaro's naar Arnhem en MANnetjes naar Nijmegen *bus*
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door koekje »

Die reed op lijn 33 onder andere. Is alweer terug naar Nijmegen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Zal wel even geen andere bus beschikbaar zijn geweest denk ik. Want de streeklijnen naar Arnhem zijn volgens mij de enige die altijd met MAN gereden worden (juist om dit te voorkomen).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten