Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Dan moet je maar citeren wat je bedoelt. Nu plaatst je zonder citaat een reactie dus gaat het over het laatste bericht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik zie wel een citaat, maar snap het bericht desondanks niet...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Hendrik schreef:Ik zie wel een citaat, maar snap het bericht desondanks niet...
De bedoeling van mijn bericht was; nu Veolia Brabant kwijt is, schuift Veolia Amba's door naar Limburg voor die anderhalve jaar en de 'nieuwe' Citea's gaan naar HWGO voor CXX
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dan nog begrijp ik niet waarom het bericht van Bee volgens jou onjuist was. Maar laat maar zitten, er zijn heel veel ergere dingen... :P
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Gisteren zijn R-Net-abri's geplaatst bij de haltes Krakeelstraat in Sommelsdijk. Blijkbaar gaan die haltes 'Sommelsdijk-Noord' heten, want dat is de naam die op de abri's staat.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dit topic begint aardig op een monoloog te lijken... :P
Fotootje bij het vorige bericht: https://twitter.com/Vinnie41/status/623766247881199616

Vandaag worden nieuwe abri's geplaatst bij het Schelpenpad in Dirksland.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Hendrik,

Ik denk dat het ook komt omdat veel dingen nog onduidelijk zijn.
Zo weten we dat er een Nieuwe R-net komt en de daarbijhorende route.
Overige lijnen en frequenties zijn echter niet bekend.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Klopt! Maar ik voel me een beetje bezwaard om drie berichten achter elkaar te plaatsen in één topic... :P
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

wees maar blij dat je sommige kennissen van mij niet kent. Die sturen soms in facebook 10 berichten achter elkaar.

Ik vind de halte wel mooi, maar dan staat er in vergelijking een godsgruwelijk LELIJKE paal naast. Dan mag die ook wel aangepast worden door ze. Elke concessie wordt in mijn dorp de palen veranderd (en halverwege nog een keer viel me deze concessie op), want netjes oogt. Nu zitten de nodige stickers er ook op door de herlegging van lijnen en de hernummeringen van de lijnnummers.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daelea »

Het lijkt me onmisbaar dat de haltepaal bij die halte vervangen gaat worden - sterker nog, ik mag toch hopen dat alle haltepalen vervangen worden, aangezien deze geheel in de (oude) stijl van Arriva gemaakt zijn, met hun logo en (oude) slogan erop ("Wij bewégen mensen!").
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De paal zelf stond er waarschijnlijk al lang vóór de komst van Arriva... ;) Even andere stickers erop en andere vertrekstaten erin en klaar ben je! Maar misschien komt er inderdaad wel een andere paal...
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daelea »

Oh ja, ik bedoelde ook niet het daadwerkelijke uit de grond trekken van de stalen paal en een nieuwe erin zetten, maar CXX zou er ook voor kunnen kiezen om simpelweg de lijnstickers van Arriva te overplakken. Alleen is het logo van Arriva dan dus nog zichtbaar, dus zou het hele bord opnieuw beplakt moeten worden. Maar ook dat is speculaas en gaan we vanzelf zien :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

CamilleKreemers schreef:Hendrik,

Ik denk dat het ook komt omdat veel dingen nog onduidelijk zijn.
Zo weten we dat er een Nieuwe R-net komt en de daarbijhorende route.
Overige lijnen en frequenties zijn echter niet bekend.
Hendrik heeft op de vorige pagina een link gegeven naar de presentatie van Connexxion en daar kun je behoorlijk wat uit afleiden.
Ik heb mijn commentaar erop ook al gegeven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Mijn excuses, ik heb die hele link over het hoofd gezien.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Twee snelle telefoonfotootjes van één van 'mijn' haltes aan het Schelpenpad in Dirksland. Blijkbaar gaan die haltes Dirksland Dorp heten. Nietszeggende naam trouwens, want alle haltes in Dirksland liggen in het dorp... :wink:
Afbeelding
Afbeelding
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat lijkt die kaart van CXX leeg vergeleken met Arriva.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Ja, die kaart is ook leeg. CXX bezuinigd fors terwijl Arriva de vorige concessie HWGO juist gewonnen had door extra te investeren. Maar bijna alle lijnen van/naar Goeree - Overflakkee worden samengevoegd tot de nieuwe R-Net lijn, zorgt voor het fors dalen in het aantal lijnen op Goeree. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Er is nu ook minder geld beschikbaar, voor zover ik weet... Snijden in het aanbod moest dus ook haast wel!
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat ik apart vind is dat Numansdorp 10x een bus krijgt en Middelharnis maar 8x een bus (met R-net). Oud-Beijerland krijgt 18x een bus per uur. Waarom die verschillen en niet inzetten van groter materieel naar Oud-Beijerland?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Groter materieel naar Oud-Beijerland schiet je niks mee op. Die 18 bussen rijden namelijk niet allemaal dezelfde route door Oud-Beijerland maar bedienen, omdat het een iets grotere plaats is, verschillende plekken. En daarnaast heb je uiteraard nog de doorgaande lijnen (bv. ri. Goudswaard) die langs Oud-Beijerland komen.
Numansdorp ligt ook langs verschillende doorgaande verbindingen die wellicht een hogere frequentie nodig hebben waardoor er daar weer relatief veel bussen passeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RJB
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 10:32

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door RJB »

's Avonds vind een ware kaalslag plaats; alle kernen (m.u.v. Maasdam of all places...) worden nog maar één maal per uur bediend. Zelfs een grote plaats als Oud-Beijerland gaat van 3 bussen p/u naar 1 bus p/u. Het wordt dus (nog) minder aantrekkelijk om 's avonds met het OV te reizen.

Wat mij trouwens opvalt, is dat Heinenoord Dorp volgens het schema 's avonds en op zondag 1x p/u wordt bediend, maar dat dit tegengesproken wordt door de lijnennetkaart (lijn 160 ma-za overdag via Heinenoord Dorp, avond en zondag over provinciale weg). Zijn er ingewijden onder jullie die weten hoe dit zit?
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daelea »

Het klinkt misschien bizar, maar we mogen blij zijn dat CXX deze bediening 's avonds nog aanbiedt. De provincie eiste maar voor een paar kernen een bediening in de avond en voor plusminus de helft van de kernen een bediening in de spits. Ongeveer de helft van de kernen (<3000 inwoners) hoefde in principe in zijn geheel niet bediend te worden. Zo had een vervoerder in theorie de aanbesteding kunnen winnen wanneer 's avonds Oud-Beijerland niet aangedaan werd door welke bus dan ook, net als het compleet verstoten van OV (ook in de spits) van de helft van Goeree-Overvlakkee. Zie de eerder gelinkte presentatie van CXX, de tabel met frequenties. Alle groene cellen zijn frequenties die hoger zijn dan geëist, eigenlijk hadden deze kernen op deze tijden geen verbinding hoeven hebben.
RJB
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 10:32

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door RJB »

Thom69 schreef:Het klinkt misschien bizar, maar we mogen blij zijn dat CXX deze bediening 's avonds nog aanbiedt. De provincie eiste maar voor een paar kernen een bediening in de avond en voor plusminus de helft van de kernen een bediening in de spits. Ongeveer de helft van de kernen (<3000 inwoners) hoefde in principe in zijn geheel niet bediend te worden. Zo had een vervoerder in theorie de aanbesteding kunnen winnen wanneer 's avonds Oud-Beijerland niet aangedaan werd door welke bus dan ook, net als het compleet verstoten van OV (ook in de spits) van de helft van Goeree-Overvlakkee. Zie de eerder gelinkte presentatie van CXX, de tabel met frequenties. Alle groene cellen zijn frequenties die hoger zijn dan geëist, eigenlijk hadden deze kernen op deze tijden geen verbinding hoeven hebben.
Laten we Connexxion op onze blote knieën bedanken voor deze geweldige service ;) Het is helaas tekenend voor het huidige tijdsgewricht. Het openbaar vervoer wordt in rap tempo te gronde gericht en de gebruikers ervan in de auto gejaagd. Voor de volgende aanbesteding voorspel ik helemaal geen OV meer in avond, weekend en schoolvakanties. Leve de privatisering!
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

De provincies bezuinigen massaal op het OV, omdat het Rijk hier geen geld meer aan wil spenderen. De BDU-index staat op 0, terwijl alles duurder wordt. Hierdoor wordt autogebruik ook gestimuleerd (wat juist geld oplevert voor het Rijk), want vervoerders willen ook geen geld verliezen in de huidige tijd.

Daarnaast schrijven vervoerders ook veel veiliger in met hun offerte, zodat ze ook richting de toekomst een bestaan kunnen hebben. De tijd dat de inschrijvingen goedkoop waren, is voorbij. Het nemen van risico's is afhankelijk van de holding, maar CXX zal hier op veilig spelen en niet te risicovol werken.

Er mochten echter vanuit PvE geen kleinere busjes worden ingezet dan 12m bussen, dus het laten rijden van midibusjes was verboden. Je wilt ook geen lege bussen laten rijden, omdat dit als niet efficient wordt ervaren.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door zone5324bericht... »

als er geen bussen kleiner dan 12m mogen rijden, is het niet zo vreemd dat lijnen als 194 & 195 opgedoekt worden.

en als Connexxionin hetzelfde gaat doen als Arriva nu, laten ze wanneer nodig gewoon versterkingen rijden, waardoor de zelf geen gelede bussen nodig hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten