Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
waldo79 schreef:Afgezien van een enkele museumtrein met ontheffing rijden treinen niet zonder ATB.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ATB_Eenvoudig
"ATB E wordt toegepast bij materieel van spoorwegaannemers, buitenlandse locomotieven en museumbedrijven die toestemming hebben om over de hoofdbaan te rijden."
Nee, maar daar kan door een heel eenvoudige oplossing nooit meer dan één trein rijden: er is maar één laserpistool voor de seinen en overwegen en die moet dus door machinisten als een estafettestokje worden doorgegeven in Gronau :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Prima, maar zoiets zou voor Stadskanaal ook kunnen als "men" ATB te duur vindt. Maar goed het regelen van een ontheffing zal wel stuiten op de bureaucratische mallemolen waarin de veiligheidsjihad zich in heeft vermomd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Waar beweer ik dat het anders is dan?
Volgens mij probeer je een verband in mijn post te leggen dat er niet zit. Het is een open wond
Nee, maar serieus: het gangbare treinbeïnvloedingssysteem is ATB in Nederland, ik wilde alleen maar zeggen dat het niet noodzakelijkerwijs altijd zou hoeven te moeten worden toegepast, maar het ligt natuurlijk wel voor de hand. Gewoon het museummaterieel ook van ATB voorzien, en de nieuwe treinen en infrastructuur ook. Hiermee heb je gewoon state-of-the-art blokbeveiliging dat compartibel is met 99% van het overige spoor in Nederland ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hoe staat het eigenlijk met de voorbereidingen van de Arrivatrein naar Stadskanaal? Het is een omloop extra volgens mij (dus meer materieel nodig), dus moet voor 2017 al materieel bijgekocht worden (met overnamegarantie) en zeker weten de update van het spoor worden aanbesteed. Ik zou sowieso pas in 2020 (met de nieuwe concessie) deze verbinding starten ipv laatste jaar huidige concessie.
CamilleKreemers schreef:........en zeker weten de update van het spoor worden aanbesteed...........
Ik raak hier even een beetje ontspoord. Heb het tien keer overgelezen, maar begrijp het nog steeds niet.
Kanttekening: ben vanochtend niet erg wakker, dus ligt aan mij.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
CamilleKreemers schreef:........en zeker weten de update van het spoor worden aanbesteed...........
Ik raak hier even een beetje ontspoord. Heb het tien keer overgelezen, maar begrijp het nog steeds niet.
Kanttekening: ben vanochtend niet erg wakker, dus ligt aan mij.
Het huidige spoor heeft geen ATB, rijdt achter tuinen van bewoners en is totaal niet geschikt voor sneller dan 40 km/h.
Arriva zal vast geen 40 km/h gaan rijden, want dat schiet niet op.
Ze zullen het spoor toch moeten aanpassen om op de nieuwste veiligheidseisen te zitten en sneller te kunnen rijden.
2017 is wel wat optimistisch, ik verwacht een besluit pas in 2016 dus dan is het plan pas in 2017 ofzo. Ik weet trouwens niet of het aanbesteed wordt. We zien het wel, eind dit jaar komt er geloof ik meer nieuws.
timtrein schreef:Ja ik ;) maar dat bedoel je vast niet.
Hoezoe :? Ben wel benieuwd hoe mensen de hele rit qua tijd ervaren. Of ben je alien :6
Qua traject ben ik er voorstander van om vanaf Wildervank af te takken langs min of meer wildervanckkanaal. Dan behoud je de historische 'site' tussen Wildervank en Musselkanaal, maar hoef je tussen Veendam en Wildervanck geen nieuwe spporbruggen meer aan te leggen.
geert4OV schreef:
Qua traject ben ik er voorstander van om vanaf Wildervank af te takken langs min of meer wildervanckkanaal. Dan behoud je de historische 'site' tussen Wildervank en Musselkanaal, maar hoef je tussen Veendam en Wildervanck geen nieuwe spporbruggen meer aan te leggen.
Hoe wil je dan van Wildervank naar Stadskanaal gaan? Via Boven Pekela?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.