Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's)

Bericht door mijack1985 »

Weer eens een verslag van mijn kant.

Afgelopen weekend een tripje naar Denemarken en Duitsland.
Mijn eerste InterRail vakantie in 3 jaar weer, dit is niet echt iets voor mijn kids en vriendin. Dus ik trok er lekker alleen op uit. :mrgreen:

Hier een verslagje met OV gerelateerde foto's.

Met de IC van 07:50 vanuit Hoorn naar Amersfoort begon de reis. Oorspronkelijk was de planning om via Groningen en Leer de grens over te gaan, maar "meerdere overwegstoringen" tussen Amersfoort en Zwolle gooiden daar roet in het eten. Dat werd ook omgeroepen, vlak voor binnenkomst in Amersfoort. Beetje jammer, anders was ik via Hanzelijn gegaan, en nu was iedereen aangewezen op de Berlijntrein. Dus dan maar via Bad Bentheim de grens over.

De eerste overstap in Duitsland was in Osnabruck, daar even een aantal foto's gemaakt.

Afbeelding
WestfalenBahn als RB naar Munster.

Afbeelding
Binnenkomst van de RE uit Bremen.

Daarna met de ICE naar Hamburg gegaan. Helaas had deze een vertraging, en die werd tijdens de rit alleen maar groter.
Met consequenties, want ik miste ICE naar Nykøbing Falster en Kopenhagen waar ik een zitplaatsreservering had. En de overige rechtstreekse treinen voor de dag waren al volgeboekt, dus was ik aangewezen op regionaal verkeer.

Tijdens wachten in Hamburg wat foto's gemaakt.

Afbeelding
RE naar Bad Oldesloe.

Afbeelding
Sightseeing bus.

Afbeelding
De EC uit Tsjechië.

Na deze EC zou mijn trein arriveren. De RE naar Flensburg. Maar vanwege werkzaamheden reed deze slechts tot Neumunster. Van daar af met de bus verder naar Rendsburg en daar reden de treinen weer naar Flensburg.

Hier wat foto's uit Rendsburg.

Afbeelding
DB Autokraft Rendsburg bij busstation.

Afbeelding
Twee Lintjes aan de pauze :mrgreen: Hierna gingen ze door naar Kiel.

Afbeelding
RE naar Flensburg.

In Flensburg weer overgestapt op een vervangende "TogBus" naar Fredericia. Normaal gesproken rijdt vanaf hier een trein naar Denemarken, maar ook de Denen waren dit weekend bezig aan het spoor.

Afbeelding
Citaro stadsbus in Flensburg.

Afbeelding
DSB bood wel gratis flesjes water aan voor de extra reistijd.

Afbeelding
Mijn "TogBus" hier bij aankomst in Fredericia.

En nog wat foto's uit Fredericia.

Afbeelding

Afbeelding
Mercedes Citaro van Sydtrafik.

Afbeelding
DSB IC4 van Italiaanse makelij ;)

Afbeelding
Tweemaal een DSB IC3.

Uiteindelijk ruim 7 uur later dan gepland aankomen in Nykøbing Falster ipv de geplande aankomsttijd van 18:32. Had dus niks meer aan mijn avond. Maarja het is vakantie,dus waar maak ik me druk om. :)

Wat zijn we in Nederland toch verwend met de frequenties vind ik zelf. Bijna alles rijdt maar 1x per uur, als het geen S-Bahn betreft. Het mocht de pret niet drukken, maar was toch wel erg blij dat ik arriveerde bij het Bed & Breakfast. Helaas was het maar een korte nacht, want voor de volgende ochtend had ik ook weer een zitplaats reservering in de EC.

Oh ja, dat viel me op in de treinen van DSB. Geen vuilnisbakken, maar ze hangen plastic zakjes op. Die zakjes neem je dan mee de trein uit en gooit ze op het station in de prullenbak. Althans dat denk ik, mijn Deens is nou niet echt geweldig.
En stopcontacten, zelfs in de 2e klasse en regionale treinen.

Afbeelding
Mijn trein terug naar Duitsland. Twee IC3 treinstellen.

Afbeelding
Aankomst in Rødby, vlak voordat de trein de boot op rijdt.

Afbeelding
Iedereen was verplicht de trein te verlaten tijdens de overtocht.

Afbeelding
Mooi uitzicht tijdens de overtocht.

In Hamburg aangekomen even de stad in geweest en weer foto's gemaakt.

Afbeelding
Hamburg Hbf.

Afbeelding
Mijn tak van sport, de touringcar branche *bus* . Touringcar busstation in Hamburg. Met zelfs een put om je wc te legen.

Afbeelding
DSB IC3

Afbeelding
DSB/ DB ICE.

Afbeelding
Van Hool NEWAGG300 van de Hamburg Hochbahn.

Afbeelding
Citaro van Hochbahn bij Hamburg Harburg.

Afbeelding
RE van de Metronom.

Afbeelding
De HKX, met rijtuigen de Nord-Ostsee Bahn.

Vanaf Hamburg Harburg de IC naar Westerland Sylt genomen. Onderweg nog een locwissel gedaan en rijtuigen afgekoppeld.
Maar mooi op tijd aangekomen rond 17:05, hoewel de oorspronkelijke aankomsttijd rond 16:35 was. Half uurtje kan ik mee leven. Dus had nog alle tijd om naar hotel te gaan en de omgeving te verkennen. In tegenstelling tot een dag eerder :mrgreen:

Afbeelding
In rijtuig 9 had ik mijn zitplaats gereserveerd.

Afbeelding
Nordbahn in Itzehoe, tijdens de locwissel.

Afbeelding
Aankomst in Sylt.

Nog wat OV foto's uit Sylt. Hier mag je je fiets meenemen in/ op de bus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende ochtend de IC van 09:26 naar Bochum genomen. Inclusief locwissel, aankoppelen twee extra rijtuigen en gebruikelijke vertraging ;)

Afbeelding
Nord-Ostsee Bahn MaK DE in Sylt.

Afbeelding
Baby Van Hooltje ;)

Afbeelding
Doorkomst van deze NEG DMU. Die trouwens rangeerwerkzaamheden aan het verrichten was. Hij had namelijk twee IC rijtuigen aan het perron geplaatst. Die rijtuigen werden aan de voorkant van onze IC geplaatst, aangezien een van de twee rijtuigen een stuurstand betrof. En deze stond met zijn neus verkeerd om.

Afbeelding
Niebull, na het koppelen van twee extra rijtuigen. Overigens vertrokken we met +20, omdat het koppelen niet soepel verliep.

Gaandeweg richting Bochum liep de vertraging meer en meer op. Komt voornamelijk ook, vanwege de grote hoeveelheden bagage die de reizigers meenemen. Ik ook trouwens met mijn backpack :mrgreen:

De reden dat ik nog naar Bochum ging, was omdat ik Abellio op de plaat wilde zetten. Wat ook gelukt was.

Afbeelding
Abellio Lint als RB46 naar Schalke 04 stad :p

Afbeelding
Abellio Flirt als RE40.

Afbeelding
Bogestra Solaris.

Afbeelding
Aankomst van de RE16. Met deze trein ging ik verder naar Essen.

Vanaf Essen zou ik dan de trein naar Vierssen nemen en dan overstappen voor de richting Venlo.

En nog wat foto's uit Essen.

Afbeelding

Afbeelding
Tweemaal Abellio.

Afbeelding
DB RE6 naar Minden. Over een paar jaar National Express.

Afbeelding
En uiteindelijk weer terug in Nederland. Met de trein naar Helmond.

Afbeelding
NS bus, Integro van Hebben Tours. Was helemaal vergeten dat Eindhoven er uit ligt :mrgreen:

Uiteindelijk rond elf uur in de avond aangekomen in Leerdam.

Aangezien ik nog twee dagen over heb op mijn InterRail kaart, staat voor aankomend weekend Basel op het programma.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door Timon91 »

Leuk verslag! :D Westerland staat ook nog op m'n lijstje, kun je er eigenlijk een beetje betaalbaar overnachten?
Mijn Flickr account.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door mijack1985 »

Timon91 schreef:Leuk verslag! :D Westerland staat ook nog op m'n lijstje, kun je er eigenlijk een beetje betaalbaar overnachten?
DANK je Timon. Hotel (Friesenhof) waar ik overnachtte betaalde ik 80,-. Via booking.com gedaan ruim 3 maanden geleden. Weet niet wat je verstaat onder betaalbaar. Hotel is ook prima te bereiken met de bus. Halte is precies voor de deur ;)

Verder een mooi schiereiland hoor Westerland ;)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door julsteren »

Erg leuk verslag :Y :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door isadora »

Boeiend. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door Meltrain »

Leuk en interessant verslag. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door Ronald »

Leuke trip. Sylt (voor de goede orde: het eiland heet Sylt en de plaats Westerland) lijkt me echter ook wel een wat langer bezoekje waard. En zelf zie ik liever nog wat meer omgevingsplaatjes, maar dat is natuurlijk persoonlijk en doet verder niets af aan je foto's :-)
De IC-rijtuigen aan de neg-trein die je in Niebüll zag komen hoogstwaarschijnlijk gewoon in reizigersdienst uit Dagebüll Mole (als zgn. Kurswagen). Zo kun je bijvoorbeeld zonder overstap van Dagebüll Mole naar Karlsruhe reizen :-)
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door mijack1985 »

Dank jullie wel allen.

@Ronald, ja tijdens zo'n trip maak je al belachelijk veel foto's. Althans ik dan hoor haha. Maar dacht, leek me niet relevant in zo'n topic en forum. Maar volgend verslag komt er wat meer "omgeving" bij ;)

En Westerland Sylt is zeker een aanrader. Heb het ook aan thuisfront voorgedragen ;)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door Milco »

Leuk verslag, hoewel ik inderdaad ook meer van foto's met omgeving ben, maar dat is mijn mening. ;)

Die foto van de DDZ in de bocht vind ik wel erg gaaf trouwens! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door nvdw »

Leuk! Ik was vorig jaar op vakantie in de regio maar ben toen naar Rømø geweest. Dat is met de auto over een dam naar een eiland dus niet helemaal hetzelfde natuurlijk ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's

Bericht door mijack1985 »

nvdw schreef:Leuk! Ik was vorig jaar op vakantie in de regio maar ben toen naar Rømø geweest. Dat is met de auto over een dam naar een eiland dus niet helemaal hetzelfde natuurlijk ;)
Haha, nee maar komt in de buurt. Wel mooi gebied daar. Ik zag je maandagavond nog op de ena laatste 387 vanaf Utrecht naar Gorinchem ;)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weekendje Nykøbing Falster en Westerland Sylt (40 foto's)

Bericht door deadlock »

Die zakjes laat je gewoon hangen ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten