Ontwikkelingen Texelhopper
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Dat is de telmachine 2.0. Direct met WiFi verbonden met het "Centrale Systeem" dat verifieert of buschauffeurs wel kunnen tellen.
Als ik deze draad lees dan denk ik wel eens dat ik op Forum.speld.nl/ov terecht gekomen ben... :o
Als ik deze draad lees dan denk ik wel eens dat ik op Forum.speld.nl/ov terecht gekomen ben... :o
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Daar komt nog bij dat een deel van de Hopperbusjes (denk ik) voor de pilot een taxi gebruikten in plaats van lijn 29.BusFreakRotterdam schreef:Gisteren zijn de vervoerscijfers bekend gemaakt van de maand Juni 2015. De Texelhopperorganisatie heeft de cijfers en tekst zo gedraaid dat ze positief uitpakken, echter zijn deze dramatisch slecht voor het eerst halfjaar dat het project nu loopt.
Het aantal reizigers op lijn 28 is bijna gezakt met 7.000 en met de kleine hopperbusjes zijn net iets meer reizigers vervoerd dan met de oude lijn 29, met de kanttekening dat er 90 halte opstapplaatsen zijn bijgekomen. Hetgeen dus betekend dat er prorata als je het terug gaat rekenen er minder reizigers vervoerd zijn met de hopperbusjes tegen de oude situatie met een vaste bus in lijndienst volgens vaste dienstregeling met lijn 29.
Weet iemand hoeveel reizigers er met de kustbuslijn 827 vervoerd werden in de maanden juni/juli/augustus? Als je deze er ook nog is bij opteld zijn de vervoerscijfers helemaal dramatisch! Want dan vervoeren de Hopperbusjes helemaal minder reizigers dan de oude lijnen 29+827!
Conclusie na een half jaar, minder reizigers, meer ergenis als je de diverse facebookpagina's naloopt, minder inkomsten en meer geld van de belastingbetaler naar dit project omdat gemeente Texel, Provincie N-H en Connexxion het niet kostendekkend kunnen krijgen, gefrusteerde buschauffeurs op lijn 28 en gefrusteerde reizigers omdat de OV-chipkaart niet gebruikt kan worden bij aankomst in Den Helder, TESO die de bus liever vandaag dan morgen van de boot ziet verdwijnen, een extra veegbus Veerhaven-Den Burg-Veerhaven die alle vertragingen moet opvangen wat een ton extra kost voor slechts 3 zomermaanden, Texelhopperbusjes die vaak niet opkomen dagen.
Kortom gedoemd te mislukken!
Liever vandaag nog dan morgen terug naar de oude situatie met normale lijnvoering lijn 28, 29,33 en 827 met een ov-chipkaart.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Heerlijke klerezooi is die Texelhopper geworden als je de diverse facebookpagina's (Texelhopperpagina zelf, en de protestpagina's Stop de Texelhopper & Behoude de bus) en twitter volgt. Een grote klaagzang van reizigers en gebruikers van dit fantastische project, met een nieuwe climax gisteravond. Daar stond een verhaal dat een passagier een ritje had geboekt met de Texelhopper en uiteindelijk door een taxi van TBO is opgehaald 1,5 uur later... iets met belangenverstrengeling? Aangezien TBO nog als enige vervoerder de Texelhopperbusjes mag uitbaten.....
Verder moeten de wederverkopers van de tickets deze zelf opgaan halen bij een balie op het gemeentehuis op bepaalde tijden af te halen, als ze niets meer hebben. Dit gaat geen enkele zelfstandige ondernemer natuurlijk doen in het hoogseizoen,"oh Klaas sluit jij de deur even voor 2 uurtjes, ik ben naar het gemeentehuis Texelhopperkaartjes halen..."
Ik hoop serieus dat dit project om wat voor reden dan ook snel ten einde komt en dat we terug keren naar de normale gezonde OV situatie met lijn 28,29,33 en 827 waar er gewoon weer betaald kan worden met een OV Chipkaart!
Die hele Texelhopper was niks, is nu niks en wordt nooit wat!
Verder moeten de wederverkopers van de tickets deze zelf opgaan halen bij een balie op het gemeentehuis op bepaalde tijden af te halen, als ze niets meer hebben. Dit gaat geen enkele zelfstandige ondernemer natuurlijk doen in het hoogseizoen,"oh Klaas sluit jij de deur even voor 2 uurtjes, ik ben naar het gemeentehuis Texelhopperkaartjes halen..."
Ik hoop serieus dat dit project om wat voor reden dan ook snel ten einde komt en dat we terug keren naar de normale gezonde OV situatie met lijn 28,29,33 en 827 waar er gewoon weer betaald kan worden met een OV Chipkaart!
Die hele Texelhopper was niks, is nu niks en wordt nooit wat!
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Ook al gaat de texelhopper weg, dan zullen de 29 en 827 waarschijnlijk toch niet terugkomen
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Als de Texelhopper weg gaat komen lijn 29 en 827 terug. Heeft Connexxion gezegd na overleg naar aanleiding van het programma Kassa vanavond. Is een totale misvatting dat deze lijn dan niet meer terug komen. Als de Texelhopper flopt komen deze lijn terug.
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Hoezo? Het is dezelfde organisatie. Vermoedelijk is er wel iets mis gegaan bij de texelhopper boeking.. en heeft een andere auto van TBO dit herstelt. Ik neem aan zonder meerkosten.BusFreakRotterdam schreef:Heerlijke klerezooi is die Texelhopper geworden ( .. ) Daar stond een verhaal dat een passagier een ritje had geboekt met de Texelhopper en uiteindelijk door een taxi van TBO is opgehaald 1,5 uur later... iets met belangenverstrengeling? (..)
Blijf het roepen/ schrijven hierBusFreakRotterdam schreef: Die hele Texelhopper was niks, is nu niks en wordt nooit wat!
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Ben er van overtuigd dat de Texelhopperpilot gewoon een leerschool is voor overheden en vervoerders om te experimenteren met vraaggestuurd ov. Of je het nu wilt of niet, uiteindelijk zal dit - met name in dunbevolkte gebieden - wel de toekomst worden. Zeker met de mogelijkheden die mobiele telefoons ons nu bieden zijn de kansen enorm, maar als je niets uitprobeert dan kun je ook nooit inspelen op de veranderende maatschappij. Een maatschappij die m.i. heel erg in beweging is.
🍉
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
De texelhopper is niets mis mee al moeten we 3 dingen per ommegaande veranderen.
* Bus moet van de boot.
* Lijndeel weer opknippen. Waarbij het deel op het vaste land gewoon een stadsbus is met het tarief zoals de in Noord Holland geld. Daarnaast op Texel de normale lijn 28 en een spitslijn 629 (of versterkingsrit) waarbij de laatste de rit volgt vanaf de veerhaven. Ook hier geldt een normale OV chipkaarttarief van Noord Holland.
* OV chipkaart wordt per direct geldig op texelhopper. Waarbij SOV en het afgekochte Netabonnement geldig zijn. Het tarief kan wel vlak zijn. dus bijvoorbeeld 3 euro per rit en met de 34% kortingsmogelijkheid voor SOV en 12- / 65+
Als ze dit niet doen wordt het niets....
* Bus moet van de boot.
* Lijndeel weer opknippen. Waarbij het deel op het vaste land gewoon een stadsbus is met het tarief zoals de in Noord Holland geld. Daarnaast op Texel de normale lijn 28 en een spitslijn 629 (of versterkingsrit) waarbij de laatste de rit volgt vanaf de veerhaven. Ook hier geldt een normale OV chipkaarttarief van Noord Holland.
* OV chipkaart wordt per direct geldig op texelhopper. Waarbij SOV en het afgekochte Netabonnement geldig zijn. Het tarief kan wel vlak zijn. dus bijvoorbeeld 3 euro per rit en met de 34% kortingsmogelijkheid voor SOV en 12- / 65+
Als ze dit niet doen wordt het niets....
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Dat is dus grotendeels terug naar de oude situatie. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Wat was er mis met de situatie van voor de texelhopper?regenmaker schreef:Dat is dus grotendeels terug naar de oude situatie. ;)
Ze hebben van een niet bestaand probleem een probleem gecreëerd. Het gezever dat de bus niet vol zat is onwaar.
Er zullen zeker enkele ritten zijn, maar merentijds betere bezet dan een gemiddelde bus buiten de Randstad.
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Het probleem was niet de gemiddelde bezetting, maar de ongelijke verdeling van de bezetting. Ik vermoed dat de hopper het doel had om meer vraaggestuurd te werken, dus vervoer aanbieden op het moment dat de bezetting het hoogst is. Idee is goed, uitvoering laat als ik de draad zo lees behoorlijk te wensen over.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Neem mij vooral niet kwalijk als ik iets gemist heb. Maar wat nou als ik als passagier vanaf den helder reis naar Texel, en de bus mist vanaf den helder de boot. Wat gebeurd er dan met die rit? Nogmaals ik heb niet alles doorgebladerd dus misschien staat dit al ergens beschreven
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Eigenlijk zijn daar in Nederland al verschillende voorbeelden van te vinden in de vorm van de Opstapper in Friesland en de haltetaxi in Zeeland.Hainje schreef:Ben er van overtuigd dat de Texelhopperpilot gewoon een leerschool is voor overheden en vervoerders om te experimenteren met vraaggestuurd ov. Of je het nu wilt of niet, uiteindelijk zal dit - met name in dunbevolkte gebieden - wel de toekomst worden. Zeker met de mogelijkheden die mobiele telefoons ons nu bieden zijn de kansen enorm, maar als je niets uitprobeert dan kun je ook nooit inspelen op de veranderende maatschappij. Een maatschappij die m.i. heel erg in beweging is.
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Volgens mij , het deel 'bus op boot' is ook om, vanaf Texel, een betere aansluiting op de trein te bieden.. Gedachte is dat iedereen al 'in de bus' zit voordat de boot aangemeerd is.. en dat passagiers niet naar de halte hoeven te lopen.Vinny schreef:(..). Ik vermoed dat de hopper het doel had om meer vraaggestuurd te werken, dus vervoer aanbieden op het moment dat de bezetting het hoogst is. Idee is goed, uitvoering laat als ik de draad zo lees behoorlijk te wensen over.
Bus kan eerder vertrekken en rijdt zonder stop naar station Den Helder.
De trein vertrekt nu .4 / .34 (deed dat al een paar jaar) en hopelijk hoeven 'bepakte en bezakte' reizigers dan niet te rennen naar het perron..
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Dit heb ik dus meegemaakt: je staat op Texel dan gewoon een uur te wachten bij de boot (of een andere halte) met een beetje pech: de rit wordt gewoon opgeheven vanaf de boot, en gaat vanaf de elemert leuk z'n rondje rijden, eerst naar de Koog dus). Er was vooraf de belofte gedaan om dan vervangend vervoer te regelen, maar dat gebeurt dus eigenlijk nooit...sandertjo schreef:Neem mij vooral niet kwalijk als ik iets gemist heb. Maar wat nou als ik als passagier vanaf den helder reis naar Texel, en de bus mist vanaf den helder de boot. Wat gebeurd er dan met die rit? Nogmaals ik heb niet alles doorgebladerd dus misschien staat dit al ergens beschreven
Dit vind ik dus zo'n kolder argument: de bus miste zelden de trein. De enige reden waarom de bus soms de trein niet haalde was omdat er kermis was (dat blijft een probleem, daar kom je hoe dan ook niet vanaf...), een andere wegversperring (dat blijft dus óók zo), of als er veel passagiers waren. Dat laatste is nu minder een probleem, MAAR: dit speelde vaak alleen als chauffeurs alleen de voorste deur open deden: klanten die een los kaartje wilde kopen hielden daar iedereen ontzettend op, want bijna iedereen heeft ook een OV-chipkaart. Als alle deuren open stonden (onder het mom van: mensen die inchecken doen dat toch wel, en volgens mij is dat ook zo) ging het véél sneller: de paar mensen die een los kaartje moesten halen konden dan allemaal voor in stappen en afrekenen, en men hoefde amper op elkaar te wachten, waardoor je RUIM OP TIJD bij de trein was. De bus-op-boot is gewoon voor erg luie mensen in mijn ogen (want er zijn gewoon liften op de boot voor mensen die veel bagage hebben bijvoorbeeld of mensen die niet goed kunnen lopen).Durashift schreef: Volgens mij , het deel 'bus op boot' is ook om, vanaf Texel, een betere aansluiting op de trein te bieden.. Gedachte is dat iedereen al 'in de bus' zit voordat de boot aangemeerd is.. en dat passagiers niet naar de halte hoeven te lopen.
Bus kan eerder vertrekken en rijdt zonder stop naar station Den Helder.
De trein vertrekt nu .4 / .34 (deed dat al een paar jaar) en hopelijk hoeven 'bepakte en bezakte' reizigers dan niet te rennen naar het perron..
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Dan valt er dus best wel wat uit. Het komt namelijk weleens voor dat lijn 28 aan een stadslijn in Den Helder is gekoppeld. Die gekoppelde rit op de stadslijn valt dan uit+ het volgende vertrek van lijn 28 om .10 vanaf Den helder.re_mick schreef:Dit heb ik dus meegemaakt: je staat op Texel dan gewoon een uur te wachten bij de boot (of een andere halte) met een beetje pech: de rit wordt gewoon opgeheven vanaf de boot, en gaat vanaf de elemert leuk z'n rondje rijden, eerst naar de Koog dus). Er was vooraf de belofte gedaan om dan vervangend vervoer te regelen, maar dat gebeurt dus eigenlijk nooit...sandertjo schreef:Neem mij vooral niet kwalijk als ik iets gemist heb. Maar wat nou als ik als passagier vanaf den helder reis naar Texel, en de bus mist vanaf den helder de boot. Wat gebeurd er dan met die rit? Nogmaals ik heb niet alles doorgebladerd dus misschien staat dit al ergens beschreven
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Lijn 629 komt na de zomervakantie niet meer terug. Een verdere verschraling dus van de de pilot...
https://texelhopper.nl/nieuws/scholiere ... iet-terug/
https://texelhopper.nl/nieuws/scholiere ... iet-terug/
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
hebben ze geld teveel ? Dat is toch veel duurder al die losse busjes ?
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Gebed zonder einde! De volgende stap de zwakke ritten van lijn 28 schrappen en iedereen laten reserveren in de wintermaanden?
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Volgens Google Maps is het van Oudeschild naar de veerboot via Den Burg 1 uur reistijd met meer dan 30 minuten wachten in Den Burg. Andersom is het 40 minuten en daarvan 15 wachttijd. Het verschil van en naar de veerboot is een verschil. Heen naar De Cocksdorp is 27 minuten korter dan de andere kant op. De Cocksdorp - 't Horntje is ruim 1,5 uur.
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?groningen schreef:Volgens Google Maps is het van Oudeschild naar de veerboot via Den Burg 1 uur reistijd met meer dan 30 minuten wachten in Den Burg. Andersom is het 40 minuten en daarvan 15 wachttijd. Het verschil van en naar de veerboot is een verschil. Heen naar De Cocksdorp is 27 minuten korter dan de andere kant op. De Cocksdorp - 't Horntje is ruim 1,5 uur.
"Het verschil van en naar de veerboot is een verschil." Joh!
Basislijn
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Hoe zit het eigenlijk als je van de Cocksdorp naar Den Helder wil? Wordt je dan in Den Burg op lijn 28 gezet of wordt je naar de boot gebracht? En houden ze dan ook rekening met dat het aansluit?
Basislijn
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
^^ Je wordt naar de boot gebracht, je hoeft niet over te stappen.
Opzich zou dat natuurlijk nog best wel een interessante test zijn, om te kijken of het systeem met de kleine busjes beter werkt als Den Burg het centrale punt is en niet, zoals nu een beetje het geval is, de veerhaven.
Opzich zou dat natuurlijk nog best wel een interessante test zijn, om te kijken of het systeem met de kleine busjes beter werkt als Den Burg het centrale punt is en niet, zoals nu een beetje het geval is, de veerhaven.
Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december
Geen nederlands op school gehad. Van de veerboot is naar het noorden toe en ja; naar de veerboot toe is rijden naar het zuiden op Texel. De vraag rijst eventueel wel of de informatie die Google Maps verstrekt correct is. Lijkt me sterk dat zo'n bus 40 minuten (of wat dan ook) in Den Burg stil blijft staan. Maar 9292 kan nog steeds geen reisadvies op Texel geven van/naar De Cocksdorp, wel naar De Koog.Het verschil van en naar de veerboot is een verschil.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten