Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Al met al een hoop gepuzzel. Gaan de DBG's nou nog op lijn 28 rijden na het in gebruik nemen van de uithoflijn? Dan kunnen al die gelede bussen, die momenteel op lijn 28 rijden, doorschuiven naar andere lijnen. *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Dat was inderdaad de bedoeling, maar voordat dat zover is is er waarschijnlijk nog een hoop geschoven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Grappig trouwens: volgens het vorige bericht van MR92 konden er geen stadsgeledes naar de streek en wat gebeurd er nu...
Wel een behoorlijk doorgedacht gebeuren met die gelede ritten die allemaal aan elkaar geknoopt zijn. Maar gaat dat aan elkaar geknoopte geheel 41 -> 55 -> 30 nu vanuit de stad of de streek rijden? Met die ene rit zou je immers al een complete spits een gelede op de streek kwijt zijn als die 'm rijden. En de streek blijft er ook 10 houden, waarvan je er middenin de spits ook nog eentje nodig zou hebben voor die rit 77 tot de Sartreweg (al is dat een ritje wat op zich ook tussen een stadsomloop zou kunnen passen)
Dat verhaal van lijn 49 en 281 snap ik niet helemaal. Staat die bus als het verkeer meezit nu een halfuur stil in Houten met de extra rijtijden opgeteld. Of staat 'ie tussen lijn 49 en 281 door altijd een kwartier stil als de bus op tijd is? Lijkt me dat in beide gevallen de reizigers er niet echt blij van worden en je die lijnen dan beter los van elkaar kunt rijden. Dan hoeven ze immers alleen een kwartier te wachten als de bus daadwerkelijk dat kwartier vertraging heeft.
Wel een behoorlijk doorgedacht gebeuren met die gelede ritten die allemaal aan elkaar geknoopt zijn. Maar gaat dat aan elkaar geknoopte geheel 41 -> 55 -> 30 nu vanuit de stad of de streek rijden? Met die ene rit zou je immers al een complete spits een gelede op de streek kwijt zijn als die 'm rijden. En de streek blijft er ook 10 houden, waarvan je er middenin de spits ook nog eentje nodig zou hebben voor die rit 77 tot de Sartreweg (al is dat een ritje wat op zich ook tussen een stadsomloop zou kunnen passen)
Dat verhaal van lijn 49 en 281 snap ik niet helemaal. Staat die bus als het verkeer meezit nu een halfuur stil in Houten met de extra rijtijden opgeteld. Of staat 'ie tussen lijn 49 en 281 door altijd een kwartier stil als de bus op tijd is? Lijkt me dat in beide gevallen de reizigers er niet echt blij van worden en je die lijnen dan beter los van elkaar kunt rijden. Dan hoeven ze immers alleen een kwartier te wachten als de bus daadwerkelijk dat kwartier vertraging heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Goed, dat er soms redelijk bizarre voorwerpen achterblijven in het OV is wel bekend (vond zelf ooit een tray met perkplantjes in de bus ) maar een koelkast vergeten in de bus? Dat lijkt me toch wel redelijk merkbaar
U-OV Special: Gevonden Voorwerpen
Elke dag wordt van alles bij U-OV gebracht wat door reizigers of buschauffeurs in de bus is gevonden. Telefoons, portemonnees en tassen, maar ook knuffels, een paspop of een koelkast; je kunt het zo gek niet bedenken, of het wordt wel eens vergeten in één van onze bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Daar moet ik inderdaad mijn excuus even voor maken.Daniel schreef:Grappig trouwens: volgens het vorige bericht van MR92 konden er geen stadsgeledes naar de streek en wat gebeurd er nu...
Wel een behoorlijk doorgedacht gebeuren met die gelede ritten die allemaal aan elkaar geknoopt zijn. Maar gaat dat aan elkaar geknoopte geheel 41 -> 55 -> 30 nu vanuit de stad of de streek rijden? Met die ene rit zou je immers al een complete spits een gelede op de streek kwijt zijn als die 'm rijden. En de streek blijft er ook 10 houden, waarvan je er middenin de spits ook nog eentje nodig zou hebben voor die rit 77 tot de Sartreweg (al is dat een ritje wat op zich ook tussen een stadsomloop zou kunnen passen)
Dat verhaal van lijn 49 en 281 snap ik niet helemaal. Staat die bus als het verkeer meezit nu een halfuur stil in Houten met de extra rijtijden opgeteld. Of staat 'ie tussen lijn 49 en 281 door altijd een kwartier stil als de bus op tijd is? Lijkt me dat in beide gevallen de reizigers er niet echt blij van worden en je die lijnen dan beter los van elkaar kunt rijden. Dan hoeven ze immers alleen een kwartier te wachten als de bus daadwerkelijk dat kwartier vertraging heeft.
Mijn excuus!
Vandaag stond overigens het volgende in de Nieuwsbuzz
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Wie schrijft die tekst? Wat een afgang. :X
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Dat is nog een milde beoordeling, man man wat een droefenis.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Wat is er mis mee?isadora schreef:Dat is nog een milde beoordeling, man man wat een droefenis.
Het is een informatie bulletin dat voor een breed publiek van medewerkers leesbaar moet zijn, toch?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Precies wat je zegt; leesbaar moet zijn. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Iemand de nieuwe Citaros nu al gezien? Ben al even niet aan de Europalaan geweest. Reed gister langs Evobus Nijkerk maar daar leken ze ook niet te staan. 4361 of 4362 wel overigens.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
De nieuwe citaro's staan naast de werkplaats, en zullen zeer waarschijnlijk pas eind augustus op de lijn verschijnen. De sprinters die op lijn 2 dienst deden, worden bij evobus voorzien van ov-chipkaartapparatuur,
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Ik ga morgen wel even langs op de Europalaan. De opmerking over de sprinters ex-lijn 2 vind ik wel opvallend. Beide voertuigen zouden in November 2014 door Evobus zijn geëxporteerd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij inmiddels niet in Nederland terug kunnen zijn. Blijkbaar is er een levendige handel in dit soort 'busjes'.rm7 schreef:De nieuwe citaro's staan naast de werkplaats, en zullen zeer waarschijnlijk pas eind augustus op de lijn verschijnen. De sprinters die op lijn 2 dienst deden, worden bij evobus voorzien van ov-chipkaartapparatuur,
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
zijn die nieuwe geledes eigenlijk al in dienst (4173-4176)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Kijk even twee berichten hoger in dit topic voor het antwoord ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Ik weet niet of ik de 4361, 4362 of 63 zag. De wagen stond te ver weg.robertgvu schreef:Ik ga morgen wel even langs op de Europalaan. De opmerking over de sprinters ex-lijn 2 vind ik wel opvallend. Beide voertuigen zouden in November 2014 door Evobus zijn geëxporteerd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij inmiddels niet in Nederland terug kunnen zijn. Blijkbaar is er een levendige handel in dit soort 'busjes'.rm7 schreef:De nieuwe citaro's staan naast de werkplaats, en zullen zeer waarschijnlijk pas eind augustus op de lijn verschijnen. De sprinters die op lijn 2 dienst deden, worden bij evobus voorzien van ov-chipkaartapparatuur,
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Op het reisinfoscherm in de OV-servicewinkel is een nieuw symbooltje (een poort) i.c.m. een nieuwe lijnkleur (donkergroen) voor Vianen te zien: zie deze foto.
Verder is dit nog nergens terug te vinden, maar blijkbaar wil men toch meer onderscheid met Nieuwegein en IJsselstein maken?
Verder is dit nog nergens terug te vinden, maar blijkbaar wil men toch meer onderscheid met Nieuwegein en IJsselstein maken?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Dat denk ik inderdaad, ik doe een gokje voor de overstappers op Lekbrug. En er rijdt nogal een berg lijnen rond met licht groen/pijl.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Interessante foto. Ik wist niet dat er tussen 00,27u en 16,29u geen bussen reden........ (#kinderziekte).Daniel schreef:Op het reisinfoscherm in de OV-servicewinkel is een nieuw symbooltje (een poort) i.c.m. een nieuwe lijnkleur (donkergroen) voor Vianen te zien: zie deze foto.
Verder is dit nog nergens terug te vinden, maar blijkbaar wil men toch meer onderscheid met Nieuwegein en IJsselstein maken?
Ik ben zelf ook nog even op Utrecth CS wezen kijken net na de opening:
Het golvende dak valt natuurlijk meteen op en ziet er netjes uit:
De nieuwe servicewinkel, waarin alles aan ov- vervoerders in een ruimte zit, is qua uiterlijk vergelijkbaar met de andere servicewinkels in bijvoorbeeld Breda en Rotterdam:
Ik heb van een van de medewerkers van de servcewinkel begrepen dat het met name s'nachts nog niet echt veilig is op deze plek en dat daar misschien nog wat aan wordt verandert.
Uiteraard zijn er nog wat kinderziektes zo vlak na de opening. Zo waren om half elf s'avonds op het informatiescherm bij het servicekantoor de vertrektijden van de bussen vanaf half een te zien en was op het bord van het buiten gebruik zijnde spoor 18/19 een niet helemaal kloppende vertrektijd te zien:
Over dit station gesproken. De kosten ervan vallen ietsje hoger uit, zoals in het volgende artikel te lezen is: http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/0 ... -327803217
Verder nog een spotmededeling. Gister reden er twee streekgeledes op lijn 3/9.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Dit is van toepassing op "het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels rondom station Utrecht Centraal onder handen worden genomen", niet op de bouw van de nieuwe stationshal.Ezra schreef:Over dit station gesproken. De kosten ervan vallen ietsje hoger uit, zoals in het volgende artikel te lezen is: http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/0 ... -327803217
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Weet ik, daarom zeg ik, over 'dit' station gesproken.Tochjo schreef:Dit is van toepassing op "het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels rondom station Utrecht Centraal onder handen worden genomen", niet op de bouw van de nieuwe stationshal.Ezra schreef:Over dit station gesproken. De kosten ervan vallen ietsje hoger uit, zoals in het volgende artikel te lezen is: http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/0 ... -327803217
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Vooropgesteld dat ik weinig tot geen kennis van de betreffende infoschermen heb.. denk ik wel: hoe is het mogelijk dat zo'n kinderziekte ontstaat? Immers, het is toch 'een kwestie van' nieuwe schermen ophangen, netwerkstekker inpluggen en de data komt toch ergens vanaf een centraal punt uitstromen? Aan die data veranderd toch niks.. als er enkele schermen bijkomen of verplaatst worden?Ezra schreef: (..)
Uiteraard zijn er nog wat kinderziektes zo vlak na de opening. Zo waren om half elf s'avonds op het informatiescherm bij het servicekantoor de vertrektijden van de bussen vanaf half een te zien en was op het bord van het buiten gebruik zijnde spoor 18/19 een niet helemaal kloppende vertrektijd te zien:
(..).
(okay, tijdens dit schrijven bedenk ik mij dat er misschien sprake kan zijn van in gebruik name van andere spoor'paden' etc. en dat de dataset dus veranderd is en daarin een foutje geslopen kan zijn..
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Spoor 18 en 19 zijn buiten gebruik, kan goed zijn dat er getest is met de schermen. Ik zou me niet druk maken over hetgeen je op die foto ziet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
De vier nieuwe Citaro's staan inderdaad op de aangegeven plek. Zij zijn duidelijk nog niet voor de dienst bedoeld. Kentekens op nummervolgorde 4173-4176: 68-BGD-6, 69-BGD-6, 71-BGD-6, 72-BGD-6.Busfoto.nl schreef:Ik weet niet of ik de 4361, 4362 of 63 zag. De wagen stond te ver weg.robertgvu schreef:Ik ga morgen wel even langs op de Europalaan. De opmerking over de sprinters ex-lijn 2 vind ik wel opvallend. Beide voertuigen zouden in November 2014 door Evobus zijn geëxporteerd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij inmiddels niet in Nederland terug kunnen zijn. Blijkbaar is er een levendige handel in dit soort 'busjes'.rm7 schreef:De nieuwe citaro's staan naast de werkplaats, en zullen zeer waarschijnlijk pas eind augustus op de lijn verschijnen. De sprinters die op lijn 2 dienst deden, worden bij evobus voorzien van ov-chipkaartapparatuur,
Ik denk dat busfoto.nl de 4363 bij Evobus gezien heeft. Ik heb hem al lang niet meer gezien, eigenlijk sinds de introductie van de Nijntje-bussen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
@microshit:Valt wel mee toch? Vanuit Utrecht Centraal maar 5 lijnen. Maar in de nieuwe lijnfolders op de U-OV site staat bij lijn 74 iig nog lichtgroen/pijl bij Vianen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving
Bij lijn 74 kan ik mij dat nog wel voorstellen, aangezien die eerst nog door Nieuwegein rijdt. Mochten ze dit daadwerkelijk gaan doorvoeren op de bussen zal die lijn wel ergens in Nieuwegein verspringen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 133 gasten